AMX Mod X 1.71
(→Dodawanie/Usuwanie Modułów) |
(Wikizacja, Literówki (''wsiąść, klijeńci'' :D).) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
=Wstęp= | =Wstęp= | ||
Całość instalacji [[AMX Mod X]] składa się z kilku plików: | Całość instalacji [[AMX Mod X]] składa się z kilku plików: | ||
− | * | + | *Części bazowej, wspólnej dla wszystkich serwerów Half-Life. |
− | * | + | *Opcjonalnie pakietu dla danej modyfikacji – u nas Counter-Strike, należy nadpisać istniejące pliki przy rozpakowywaniu. |
+ | *Plugin można instalować ręcznie zarówno na [[Linux|Linuksie]], jak i [[Windows]]ie - nie jest to takie trudne. | ||
+ | *Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik *.exe), który powinien większości osób zainstalować ten dodatek na serwerze na platformie Windows. | ||
− | + | Po wstępnej instalacji trzeba skonfigurować całość – zmienić kilka plików – a to jest wspólne zarówno dla Windows jak i Linuksa. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | Po wstępnej instalacji trzeba skonfigurować całość – | + | |
=Instalacja AMX Mod X= | =Instalacja AMX Mod X= | ||
Linia 18: | Linia 16: | ||
==Pliki== | ==Pliki== | ||
− | Ściągamy | + | Ściągamy AMX Mod X ze [http://www.amxmodx.org strony projektu] w dziale [http://www.amxmodx.org/downloads.php download]. |
*Windows: | *Windows: | ||
− | ** | + | ** [http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-installer-1.71.exe?download Instalator] |
− | ** | + | ** [http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-base.zip?download Pliki bazowe] |
− | ** | + | ** [http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-cstrike.zip?download Pliki do obsługi CS'a] |
*Linux: | *Linux: | ||
− | ** | + | ** [http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-base.tar.gz?download Pliki bazowe] |
− | ** | + | ** [http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-cstrike.tar.gz?download Pliki do obsługi CS'a] |
− | + | ||
− | + | ||
==Instalacja== | ==Instalacja== | ||
Linia 39: | Linia 35: | ||
===Linux i Windows=== | ===Linux i Windows=== | ||
− | *Wypakowujemy archiwum bazowe a później archiwum z plikami do obsługi CS'a do katalogu z HLDS. | + | *Wypakowujemy archiwum bazowe, a później archiwum z plikami do obsługi CS'a do katalogu z HLDS. |
− | *Umożliwiamy działanie | + | *Umożliwiamy działanie AMX Mod X'a. Udajemy się do katalogu cstrike/addons/metamod (w przypadku innych modów jest to nazwa_moda/addons/metamod), czyli do folderu gdzie zainstalowaliśmy wcześniej MetaMod'a. |
*Edytujemy plik [[MetaMod#plugins.ini|metamod/plugins.ini]], dopisujemy na samym dole linijkę: | *Edytujemy plik [[MetaMod#plugins.ini|metamod/plugins.ini]], dopisujemy na samym dole linijkę: | ||
Linia 53: | Linia 49: | ||
=Dodawanie Adminów= | =Dodawanie Adminów= | ||
− | *W celu utworzenia admina, wchodzimy do: addons/amxmodx/configs i edytujemy plik users.ini | + | *W celu utworzenia admina, wchodzimy do: cstrike/addons/amxmodx/configs (w przypadku innych modów, niż CS jest to nazwa_moda/addons/amxmodx/configs) i edytujemy plik users.ini |
*Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina. | *Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina. | ||
Linia 64: | Linia 60: | ||
b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu) | b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu) | ||
c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera). | c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera). | ||
− | d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i | + | d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywać graczy) |
e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy) | e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy) | ||
f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę) | f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę) | ||
Linia 99: | Linia 95: | ||
Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest hasło. | Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest hasło. | ||
"nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a" | "nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a" | ||
− | Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest hasło. Aby admin dostał swoje uprawnienia musi mieć hasło w configu (patrz niżej) oraz musi mieć nicka na jakiego nadano mu admina (wielkość liter jest ważna!). | + | Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest hasło. Aby admin dostał swoje uprawnienia musi mieć hasło w configu (''patrz niżej'') oraz musi mieć nicka na jakiego nadano mu admina (wielkość liter jest ważna!). |
Adminom, których dostęp wymaga hasła do zalogowania się każemy do configa dopisać: | Adminom, których dostęp wymaga hasła do zalogowania się każemy do configa dopisać: | ||
Linia 107: | Linia 103: | ||
=Konfiguracja amx.cfg= | =Konfiguracja amx.cfg= | ||
− | *Metoda logowania graczy w | + | *Metoda logowania graczy w AMXX |
**0 - wyłącza logowanie - gracze nie są sprawdzani i adminy nie działają | **0 - wyłącza logowanie - gracze nie są sprawdzani i adminy nie działają | ||
**1 - tryb normalny - gracze będący zapisani w users.ini dostaną możliwość użycia przydzielonych im komend | **1 - tryb normalny - gracze będący zapisani w users.ini dostaną możliwość użycia przydzielonych im komend | ||
Linia 116: | Linia 112: | ||
**0 - wyłączona - nie będzie napisane w grze ze admin coś zmienił, wkopał kogoś itd. | **0 - wyłączona - nie będzie napisane w grze ze admin coś zmienił, wkopał kogoś itd. | ||
**1 - bez nicków - w grze będzie napisane np. "ADMIN: wykopał xxx" itd. | **1 - bez nicków - w grze będzie napisane np. "ADMIN: wykopał xxx" itd. | ||
− | **2 - z nickami - w grze będzie napisane np. ADMIN yyy: | + | **2 - z nickami - w grze będzie napisane np. ADMIN yyy: wykopał xxx" itd. |
amx_show_activity 2 | amx_show_activity 2 | ||
Linia 122: | Linia 118: | ||
amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwerze używany jest AMX Mod X" 600 | amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwerze używany jest AMX Mod X" 600 | ||
− | *Napisy pojawiające się na środku ekranu co jakiś czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. Są to wartości trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Można je | + | *Napisy pojawiające się na środku ekranu co jakiś czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. Są to wartości trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Można je wziąć z m.in. MS Paint'a (''Start / Programy / Akcesoria / Paint''). |
amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100" | amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100" | ||
amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod X\n Odwiedź stronę projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255" | amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod X\n Odwiedź stronę projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255" | ||
− | *Częstotliwość (w sekundach) pojawiania się napisów na środku ekranu | + | *Częstotliwość (''w sekundach'') pojawiania się napisów na środku ekranu |
amx_freq_imessage 180 | amx_freq_imessage 180 | ||
− | *Czas (w sekundach) co ile gracze mogą napisać wiadomość na say'u. Zapobiega spamowi w grze. | + | *Czas (''w sekundach'') co ile gracze mogą napisać wiadomość na czacie (''tzw. say'u''). Zapobiega spamowi w grze. |
amx_flood_time 0.75 | amx_flood_time 0.75 | ||
− | *Ilość zarezerwowanych slotów (aby działało musi być włączony odpowiedzialny | + | *Ilość zarezerwowanych slotów (''aby działało musi być włączony odpowiedzialny za to plugin'') |
amx_reservation 0 | amx_reservation 0 | ||
− | *Wyświetlanie czasu do końca mapy (automatyczne) | + | *Wyświetlanie czasu do końca mapy (''automatyczne'') |
**a - pokazuje biały tekst | **a - pokazuje biały tekst | ||
**b - używa głosu | **b - używa głosu | ||
− | **c - nie używa słowa "remaining" (tylko w przypadku użycia głosu) | + | **c - nie używa słowa "remaining" (''tylko w przypadku użycia głosu'') |
− | **d - nie dodaje słów "hours/minutes/seconds" (j/w) | + | **d - nie dodaje słów "hours/minutes/seconds" (''j/w'') |
**e - pokazuje/mówi jeżeli obecny czas jest mniejszy niż czas zadany | **e - pokazuje/mówi jeżeli obecny czas jest mniejszy niż czas zadany | ||
amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11" | amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11" | ||
Linia 146: | Linia 142: | ||
amx_time_voice 1 | amx_time_voice 1 | ||
− | *Minimalny czas (w sekundach) jaki musi upłynąć od poprzedniego głosowania aby zacząć nowe | + | *Minimalny czas (''w sekundach'') jaki musi upłynąć od poprzedniego głosowania aby zacząć nowe |
amx_vote_delay 10 | amx_vote_delay 10 | ||
− | *Jak długo będzie trwało głosowanie (w sekundach) | + | *Jak długo będzie trwało głosowanie (''w sekundach'') |
amx_vote_time 10 | amx_vote_time 10 | ||
Linia 155: | Linia 151: | ||
amx_vote_answers 1 | amx_vote_answers 1 | ||
− | *Wymagana ilość głosów aby głosowania przeszły (0.40 = 40%). Maksimum jest 1 czyli 100% | + | *Wymagana ilość głosów aby głosowania przeszły (''0.40 = 40%''). Maksimum jest 1 czyli 100% |
amx_votekick_ratio 0.40 | amx_votekick_ratio 0.40 | ||
amx_voteban_ratio 0.40 | amx_voteban_ratio 0.40 | ||
Linia 161: | Linia 157: | ||
amx_vote_ratio 0.02 | amx_vote_ratio 0.02 | ||
− | *Maksymalny czas o jaki mapa może zostać przedłużona (w minutach) | + | *Maksymalny czas o jaki mapa może zostać przedłużona (''w minutach'') |
amx_extendmap_max 90 | amx_extendmap_max 90 | ||
− | *O ile czasu mapa może być przedłużona (w minutach) po głosowaniu | + | *O ile czasu mapa może być przedłużona (''w minutach'') po głosowaniu |
amx_extendmap_step 15 | amx_extendmap_step 15 | ||
Linia 176: | Linia 172: | ||
csstats_maxsize 3500 | csstats_maxsize 3500 | ||
− | *Czy | + | *Czy klienci mogą sobie ustawić inny język niż serwer. 1 - Tak 0 - Nie |
amx_client_languages 1 | amx_client_languages 1 | ||
− | |||
=Kompilacja Pluginów= | =Kompilacja Pluginów= | ||
Linia 184: | Linia 179: | ||
==Przez kompilator z AMXX== | ==Przez kompilator z AMXX== | ||
− | *Źródła pluginów (''czyli pliki z rozszerzeniem [[.sma]]'')umieszczamy w katalogu | + | *Źródła pluginów (''czyli pliki z rozszerzeniem [[.sma]]'') umieszczamy w katalogu |
− | addons/amxmodx/scripting/ | + | cstrike/addons/amxmodx/scripting/ |
+ | *W przypadku innych modów, niż CS umieszczamy w katalogu | ||
+ | nazwa_moda/addons/amxmodx/scripting/ | ||
//Np. chcemy skompilować/przekompilować plugin nazwa_pluginu.sma | //Np. chcemy skompilować/przekompilować plugin nazwa_pluginu.sma | ||
Linia 191: | Linia 188: | ||
===Windows=== | ===Windows=== | ||
− | *Po prostu odpalamy plik | + | *Po prostu odpalamy plik '''compile.bat''' (''który uruchomi program '''compile.exe''' z odpowiednimi parametrami'') i czekamy aż wszystkie pluginy się skompilują. Skompilowane pliki zapisują się w podkatalogu ''addons/amxmodx/compiled''. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenieść do katalogu ''addons/amxmodx/plugins''. |
===Linux=== | ===Linux=== | ||
− | *Tutaj sprawa wygląda podobnie jak pod Windows, tylko że uruchamiamy plik ''compile.sh''. Reszta wygląda identycznie jak dla Windows. | + | *Tutaj sprawa wygląda podobnie jak pod Windows, tylko że uruchamiamy plik ''compile.sh'' (''który uruchomi program '''compile''' z odpowiednimi parametrami''). Reszta wygląda identycznie jak dla Windows. |
− | + | ||
Ok. Jak już się skompilowało wchodzimy do podkatalogu ''compiled'' wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu ''plugins'' naszego AMXX'a. | Ok. Jak już się skompilowało wchodzimy do podkatalogu ''compiled'' wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu ''plugins'' naszego AMXX'a. | ||
− | Teraz (jeżeli jest to nowy plugin) trzeba go dopisać do [[AMX Mod X 1.71#Dodawanie/Usuwanie Pluginów|plugins.ini]]. | + | Teraz (''jeżeli jest to nowy plugin'') trzeba go dopisać do [[AMX Mod X 1.71#Dodawanie/Usuwanie Pluginów|plugins.ini]]. |
==Przez WEBCompiler== | ==Przez WEBCompiler== | ||
Linia 318: | Linia 314: | ||
=Uwagi= | =Uwagi= | ||
− | Jeśli nie chcesz za każdym razem wchodzić w konsolę i wpisywać 'amxmodmenu' zróbmy sobie binda. Dla tych, co sami nie potrafią z jakiś powodów: Do pliku config.cfg (edytujemy w | + | Jeśli nie chcesz za każdym razem wchodzić w konsolę i wpisywać 'amxmodmenu' zróbmy sobie binda. Dla tych, co sami nie potrafią z jakiś powodów: Do pliku config.cfg (''edytujemy w np.: notatniku'') w folderze cstrike dopisujemy: |
− | bind " | + | bind "klawisz" "amxmodmenu" |
− | gdzie | + | gdzie klawisz to znak w postaci litery/cyfry na klawiaturze, np.: F12. |
==Do zrobienia== | ==Do zrobienia== | ||
* Opisać inne pliki konfiguracyjne amxx'a | * Opisać inne pliki konfiguracyjne amxx'a | ||
* Opisać jak używać menu w grze | * Opisać jak używać menu w grze |
Aktualna wersja na dzień 01:24, 30 sty 2009
Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :) |
Spis treści |
Wstęp
Całość instalacji AMX Mod X składa się z kilku plików:
- Części bazowej, wspólnej dla wszystkich serwerów Half-Life.
- Opcjonalnie pakietu dla danej modyfikacji – u nas Counter-Strike, należy nadpisać istniejące pliki przy rozpakowywaniu.
- Plugin można instalować ręcznie zarówno na Linuksie, jak i Windowsie - nie jest to takie trudne.
- Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik *.exe), który powinien większości osób zainstalować ten dodatek na serwerze na platformie Windows.
Po wstępnej instalacji trzeba skonfigurować całość – zmienić kilka plików – a to jest wspólne zarówno dla Windows jak i Linuksa.
Instalacja AMX Mod X
Wymagania
- MetaMod, więc tak czy siak musisz mieć na serwerze zainstalowanego MetaMod'a co najmniej w wersji 1.19
Pliki
Ściągamy AMX Mod X ze strony projektu w dziale download.
- Windows:
Instalacja
Instalator Windows
Najlepiej skorzystać z instalatora – jest to najłatwiejsze i rekomendowane dla osób niedoświadczonych, które robią to pierwszy raz
- Odpalamy instalator, instalujemy, odpalamy instalkę już właściwego AMXX'a i instalujemy go w wybranej opcji.
- Wypakowujemy do X:/Katalog_ze_STEAM/SteamApps/Nazwa konta/counter-strike/cstrike/ lub do X:/Katalog_z_HLDS/cstrike/ archiwum bazowe a później archiwum z plikami do CS'a.
Linux i Windows
- Wypakowujemy archiwum bazowe, a później archiwum z plikami do obsługi CS'a do katalogu z HLDS.
- Umożliwiamy działanie AMX Mod X'a. Udajemy się do katalogu cstrike/addons/metamod (w przypadku innych modów jest to nazwa_moda/addons/metamod), czyli do folderu gdzie zainstalowaliśmy wcześniej MetaMod'a.
- Edytujemy plik metamod/plugins.ini, dopisujemy na samym dole linijkę:
- Dla Windows:
win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll
- Dla Linux:
linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so
- Zapisujemy zmiany i opuszczamy plik.
Dodawanie Adminów
- W celu utworzenia admina, wchodzimy do: cstrike/addons/amxmodx/configs (w przypadku innych modów, niż CS jest to nazwa_moda/addons/amxmodx/configs) i edytujemy plik users.ini
- Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
- Poprawne konto wygląda tak:
"nick|ip|steamid" "hasło" "flagi_dostępu" "flagi_konta"
Flagi dostępu
a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca się nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)). b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu) c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera). d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywać graczy) e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy) f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę) g - amx_cvar (admin z tą flagą może zmieniać ustawienia serwera [nie wszystkie!]) h - amx_cfg (admin z tą flagą może uruchamiać configi serwera) i - amx_chat (admin z tą flagą może używać kolorowych napisów) j - amx_vote (admin z tą flagą może uruchamiać glosowania) k - dostęp do sv_password (admin z tą flagą może ustawić hasło na serwerze) l - dostęp do amx_rcon (admin z tą flagą może wykonywać polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar) m - własny poziom A n - własny poziom B o - własny poziom C p - własny poziom D - (Flagi te są używane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najniższy priorytet, poziom H najwyższy.) q - własny poziom E r - własny poziom F s - własny poziom G t - własny poziom H u - menu access (admin z tą flagą może używać menu) z - użytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwykłego użytkownika)
Flagi konta
a - rozłącz gracza przy podaniu złego hasła b - tag klanowy c - użytkownik na STEAMID d - użytkownik na IP e - hasło do konta nie jest sprawdzane (wymagany jest tylko nick / ip / steamid admina)
Przykłady
"192.168.0.10" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ad"
Admin jest dany na IP:192.168.0.10 oraz dodatkowo sprawdzane jest hasło. Przy błędnym haśle gracz zostanie wykopany z serwera.
"192.168.0.15" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"
Admin dany jest na IP:192.168.0.15 Hasło nie jest wymagane. Każdy gracz z tego IP dostanie uprawnienia admina.
"STEAM_0:0:000000" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ac"
Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest hasło.
"nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a"
Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest hasło. Aby admin dostał swoje uprawnienia musi mieć hasło w configu (patrz niżej) oraz musi mieć nicka na jakiego nadano mu admina (wielkość liter jest ważna!).
Adminom, których dostęp wymaga hasła do zalogowania się każemy do configa dopisać:
setinfo _pw "haslo"
hasło - to, które podaliśmy przy tworzeniu konta admina.
Konfiguracja amx.cfg
- Metoda logowania graczy w AMXX
- 0 - wyłącza logowanie - gracze nie są sprawdzani i adminy nie działają
- 1 - tryb normalny - gracze będący zapisani w users.ini dostaną możliwość użycia przydzielonych im komend
- 2 - kopie wszystkich graczy nie zapisanych w users.ini
amx_mode 1
- Pokazywanie aktywności adminów
- 0 - wyłączona - nie będzie napisane w grze ze admin coś zmienił, wkopał kogoś itd.
- 1 - bez nicków - w grze będzie napisane np. "ADMIN: wykopał xxx" itd.
- 2 - z nickami - w grze będzie napisane np. ADMIN yyy: wykopał xxx" itd.
amx_show_activity 2
- Tutaj jest napis przesuwający się na dole ekranu. Ostatnia wartość to czas w sekundach co ile ma się napis pojawiać
amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwerze używany jest AMX Mod X" 600
- Napisy pojawiające się na środku ekranu co jakiś czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. Są to wartości trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Można je wziąć z m.in. MS Paint'a (Start / Programy / Akcesoria / Paint).
amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100" amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod X\n Odwiedź stronę projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255"
- Częstotliwość (w sekundach) pojawiania się napisów na środku ekranu
amx_freq_imessage 180
- Czas (w sekundach) co ile gracze mogą napisać wiadomość na czacie (tzw. say'u). Zapobiega spamowi w grze.
amx_flood_time 0.75
- Ilość zarezerwowanych slotów (aby działało musi być włączony odpowiedzialny za to plugin)
amx_reservation 0
- Wyświetlanie czasu do końca mapy (automatyczne)
- a - pokazuje biały tekst
- b - używa głosu
- c - nie używa słowa "remaining" (tylko w przypadku użycia głosu)
- d - nie dodaje słów "hours/minutes/seconds" (j/w)
- e - pokazuje/mówi jeżeli obecny czas jest mniejszy niż czas zadany
amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"
- Gdy zostanie użyte "say thetime" lub "say timeleft" używany jest głos by podać aktualny czas/pozostały czas
amx_time_voice 1
- Minimalny czas (w sekundach) jaki musi upłynąć od poprzedniego głosowania aby zacząć nowe
amx_vote_delay 10
- Jak długo będzie trwało głosowanie (w sekundach)
amx_vote_time 10
- Wyświetlaj odpowiedzi na głosowania
amx_vote_answers 1
- Wymagana ilość głosów aby głosowania przeszły (0.40 = 40%). Maksimum jest 1 czyli 100%
amx_votekick_ratio 0.40 amx_voteban_ratio 0.40 amx_votemap_ratio 0.40 amx_vote_ratio 0.02
- Maksymalny czas o jaki mapa może zostać przedłużona (w minutach)
amx_extendmap_max 90
- O ile czasu mapa może być przedłużona (w minutach) po głosowaniu
amx_extendmap_step 15
- Metoda śledzenia graczy na potrzeby statystyk
- 0 - przez nick
- 1 - przez SteamID
- 2 - przez IP
csstats_rank 1
- Maksymalny rozmiar pliku ze statystykami
csstats_maxsize 3500
- Czy klienci mogą sobie ustawić inny język niż serwer. 1 - Tak 0 - Nie
amx_client_languages 1
Kompilacja Pluginów
Przez kompilator z AMXX
- Źródła pluginów (czyli pliki z rozszerzeniem .sma) umieszczamy w katalogu
cstrike/addons/amxmodx/scripting/
- W przypadku innych modów, niż CS umieszczamy w katalogu
nazwa_moda/addons/amxmodx/scripting/
//Np. chcemy skompilować/przekompilować plugin nazwa_pluginu.sma
- W zależności od posiadanego systemu operacyjnego robimy tak:
Windows
- Po prostu odpalamy plik compile.bat (który uruchomi program compile.exe z odpowiednimi parametrami) i czekamy aż wszystkie pluginy się skompilują. Skompilowane pliki zapisują się w podkatalogu addons/amxmodx/compiled. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenieść do katalogu addons/amxmodx/plugins.
Linux
- Tutaj sprawa wygląda podobnie jak pod Windows, tylko że uruchamiamy plik compile.sh (który uruchomi program compile z odpowiednimi parametrami). Reszta wygląda identycznie jak dla Windows.
Ok. Jak już się skompilowało wchodzimy do podkatalogu compiled wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu plugins naszego AMXX'a. Teraz (jeżeli jest to nowy plugin) trzeba go dopisać do plugins.ini.
Przez WEBCompiler
- Znajdziemy go tu: http://www.amxmodx.org/webcompiler.cgi
- Znajdują sie tam dwa pola
Upload .sma file
- Jest to pole do wczytania pliku .sma od nas z dysku.
Wybieramy Przeglądaj, wybieramy plik, cykamy na Compile i po chwili mamy stronę o tytule
Your plugin successfully compiled!
a pod tym wpis, że nasz link będzie aktywny przez 10 minut. Klikamy w nasz link i ściągamy plik .amxx
- Drugie pole to:
If you want, you can also paste plugin source code into the box below:
- Jest to pole do wklejenia samego kodu interesującego nas pluginu.
- W okienku: "Plugin short name:" podajemy nazwę naszego pluginu (skrócona, nazwa pliku wyjściowego). W dużym polu wklejamy nasz kod i klikamy na Compile.
- W obu wypadkach należy zapisać pliki amxx w addons/amxmodx/plugins/
- Nie zapomnijmy dodać nowych pluginów do plugns.ini w amxx!
Dodawanie/Usuwanie Pluginów
Dodawanie pluginów
- Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/plugins.ini i dopisujemy przeważnie na jego końcu:
nazwa_pluginu.amxx
- Gdzie nazwa_pluginu to nazwa pluginu jaki chcemy dodać. Należy pamiętać żeby plugin się załadował musi się znajdować w podkatalogu plugins oraz muszą być załadowane wymagane moduły..
Wyłączanie/Usuwanie pluginów
- Szukamy nazwy pluginu który chcemy wywalić lub tylko czasowo usunąć np. antiflood.amxx. Aby tylko wyłączyć plugin na początku linijki gdzie się znajduje dopisujemy ; (średnik). Teraz tylko trzeba zapisać plik i po zmianie mapy na serwerze nie mamy pluginu. Aby go z powrotem przywrócić wywalamy sprzed jego nazwy średnik.
Kolejność pluginów
- Czasem pluginy potrafią wykonywać komendy tak, że blokują wykonywanie dalszych pluginów albo nie działają poprawnie. Najczęściej zdarza się to z pluginami reagującymi na komendy say. Zauważcie, że jeśli wstawimy plugin pausechat po pluginie floodprotect to w ostateczności nie będziemy w stanie rozmawiać podczas pauzy w meczu.
- To samo się tyczy, jeśli kilka pluginów korzysta z tej samej komendy – są dodatki logujące wykonywanie pewnych komend i nic więcej nie robiące.
- Warto czytać instrukcje wewnątrz zipów czy plików .sma, aby upewnić się czy ważna jest kolejność pluginu w plugins.ini
Pluginy a Moduły
Najnowsza wersja
- Dosyć często zdarza się że po dodaniu jakiegoś nowego pluginu ten się nie ładuje mimo iż jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy włączonego modułu wymaganego przez plugin.
- Gdy mamy najnowszą wersje AMX Mod X (1.71) nie ma najmniejszego problemu z określeniem jakiego modułu brakuje, wystarczy wejść do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
- Powinniśmy znaleźć coś takiego:
L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
- W tym momencie już wiadomo, że nie mamy uruchomionego modułu cstrike. Nie pozostaje już nic poza uruchomieniem go (patrz dalej).
Starsze wersje
- Wszystko ładnie, pięknie ale co jeśli mamy nieco starszą wersje AMXX'a? Niestety w starszych wersjach trzeba się troszkę wysilić aby znaleźć brakujący moduł - trzeba zajrzeć do źródła pluginu.
- Pluginy (źródła) zbudowane są przeważnie w następujący sposób:
/* * Tutaj jakiś komentarz odnośnie pluginu, * jego opis, wersja, lista dostępnych komend, * lista zmian, itp. itd. */ #include <amxmod> #include <amxmisc> właściwy kod pluginu
- Nas interesuje tylko to co znajduje się po #include. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podają nam też jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
- Oto opis jaki include odpowiada za jaki moduł:
#include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba żadnego dodatkowego modułu. #include <amxmisc> <<----- j/w #include <file> <<----- j/w #include <string> <<----- j/w #include <vault> <<----- j/w (?) #include <regex> <<----- Plugin wymaga do działania modułu regex #include <sockets> <<----- Plugin wymaga do działania modułu sockets #include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu engine #include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu cstrike #include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów mysql, pgsql, mssql lub sqlite w zależności od posiadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL. #include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fun #include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fakemeta #include <geoip> <<----- Plugin wymaga do działania modułu geoip #include <array> <<----- Plugin wymaga do działania modułu array #include <csx> <<----- Plugin wymaga do działania modułu csx
Dodawanie/Usuwanie Modułów
- Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.
Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)
; --------------------------------------------- ; GeoIP - determines the country of ip adresses ; --------------------------------------------- ;geoip_amxx_i386.so ;geoip_amxx.dll ;geoip_amxx_amd64.so
- Jak widać mamy przed nazwami plików z modułami średniki, oznacza to że AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby włączyć moduł trzeba usunąć średnik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows będzie to plik z rozszerzeniem dll
; --------------------------------------------- ; GeoIP - determines the country of ip adresses ; --------------------------------------------- ;geoip_amxx_i386.so geoip_amxx.dll ;geoip_amxx_amd64.so
- Dla Linuxa pracującego na zwykłym procesorze 32bitowym będzie plik *i386.so
; --------------------------------------------- ; GeoIP - determines the country of ip adresses ; --------------------------------------------- geoip_amxx_i386.so ;geoip_amxx.dll ;geoip_amxx_amd64.so
- Dla systemu Linux pracującego na 64bitowym procesorze AMD będzie to plik *amd64.so
; --------------------------------------------- ; GeoIP - determines the country of ip adresses ; --------------------------------------------- ;geoip_amxx_i386.so ;geoip_amxx.dll geoip_amxx_amd64.so
- Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.
Uwagi
Jeśli nie chcesz za każdym razem wchodzić w konsolę i wpisywać 'amxmodmenu' zróbmy sobie binda. Dla tych, co sami nie potrafią z jakiś powodów: Do pliku config.cfg (edytujemy w np.: notatniku) w folderze cstrike dopisujemy:
bind "klawisz" "amxmodmenu"
gdzie klawisz to znak w postaci litery/cyfry na klawiaturze, np.: F12.
Do zrobienia
- Opisać inne pliki konfiguracyjne amxx'a
- Opisać jak używać menu w grze