Non-instant weapon

Od HLDS.pl
Wersja Trawiator (dyskusja | edycje) z dnia 21:19, 13 kwi 2007
(różn.) ← poprzednia wersja | zobacz aktualną wersję (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Non-instant weapons, czyli bronie nie działające natychmiast po naciśnięciu spustu. Jest to nazwa broni o specyficznym działaniu, najczęściej opierających się na broni miotającej rożnego rodzaju pociskami, które muszą przebyć w danym czasie pewna odległość aby być w stanie zadać obrażenia.

Przykład:

  • granat :), bo trzeba odbezpieczyć i po chwili wybucha.
  • rakietnice (pociski latające przeważnie liniowo)
  • granatniki (pociski nie latające po linii prostej)
  • inne miotacze (np w Aliens vs Predator dysk, czy miotacz rykoszetujących dysków w Unreal Tournament, nailgun, hyperblaster i plasmagun, czy BFG z serii Quake i Doom.
  • można nawet bombę w Counter-Strike nazwać tym mianem.

Bardzo często tego rodzaju broń jest silniejsza niż instant weapon, ale za to trudniejsza do opanowania. Dlatego rakietnica w Doomie jest taka trochę wolna ale MORDERCZA w kontakcie :P W tego typu broniach najczęściej trzeba strzelać z wyprzedzeniem aby kogoś trafić, bardzo często na czuja.

W niektórych grach bronie ogólnie znane jako instant weapon zostały z powodów realizmu zmienione w bronie non-instant weapon - niestety nie mogę sobie takiego tytułu przypomnieć. Najczęściej chodzi o rożnego rodzaju karabiny i pistolety czy snajperki, gdzie efekt lotu pocisku oraz czas jego dotarcia do celu jest zauważalny przy pewnych dystansach.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia