Hlds run
Od HLDS.pl
Opis
Skrypt startujący serwer gry HLDS
Pomoc
hlds@bagno ~/hl/hlds_l $ ./hlds_run -help Syntax: ./hlds_run [-game <game>] [-debug] [-norestart] [-pidfile] [-binary [hlds_i486|hlds_i686|hlds_amd|hlds_amd64] [-timeout <number>] [-gdb <gdb>] [-autoupdate] [-steamerr] [-ignoresigint] [-steamuser <username>] [-steampass <password>] [-debuglog <logname>] Params: -game <game> Specifies the <game> to run. -debug Run debugging on failed servers if possible. -debuglog <logname> Log debug output to this file. -norestart Don't attempt to restart failed servers. -pidfile <pidfile> Use the specified <pidfile> to store the server pid. -binary <binary> Use the specified binary ( no auto detection ). -timeout <number> Sleep for <number> seconds before restarting a failed server. -gdb <gdb> Use <dbg> as the debugger of failed servers. -steamerr Quit on steam update failure. -steamuser <username> Use this username for steam updates. -steampass <password> Use this password for steam updates (-steamuser must be specified as well). -ignoresigint Ignore signal INT ( prevents CTRL+C quitting the script ). -notrap Don't use trap. This prevents automatic removal of old lock files. Note: All parameters specified as passed through to the server including any not listed.
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
- - game <nazwa modu> - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
- -debug wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
- -debuglog <plik> - definuje gdzie ma zapisywac informacje o błędach
- -norestart - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
- -pidfile <plik> - zapisuje numer procesu do pliku, do uzycia w programach do kontoli serwera
- -binary <plik_binarny> - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie nastepuje autodetkecja procesora, a jesli się nie powiedzie jest uzywana wersja hlds_i486.
- -timeout <sekundy> - odczekuje numer sekund pomiędzy wsnowieniem pracy serwera po padzie.
- -gdb <plik> - uzywaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
- -steamerr - przerywa prace jesli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
- -steamuser <user> - definuje nazwę uzytkownika steamdo aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
- -steampass <hasło> - definuje hasło do konta steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
- -ignoresigint - ignoruje sygnał przerwania rpocesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
- -notrap - nie uzywa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszstkie parametry są kierodawe bezpośrednio do pliku serwera.
Inne:
- -console - na Windows powoduje, że serwer wygląda jak satay poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
- -pingboost <numer> - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor).