Komendy do skryptów Half-Life
Od HLDS.pl
Wyprute z boarda z http://board.counter-strike.pl/viewtopic.php?p=400194#400194 Podziękowania dla osoby o nicku Miki222
+attack pierwszy tryb broni (strzał) +attack2 drugi tryb broni (zoom, załołenie tłumika itp.) +back poruszanie do tyłu +duck kucanie +forward poruszanie do przodu +jump skakanie +left obracanie w lewo +mlook umozliwia rozglądanie się za pomocą myszki +moveleft poruszanie w lewo +moveright poruszanie w prawo +reload przeładowanie trzymanej broni +right obracanie w prawo +showscores pokazuje wyniki graczy i pingi +speed chodzenie (niesłyszalne kroki) +use użycie (np. przycisk, drzwi, zakładnik ) alias ";" umożliwia przypisanie kilku komend jednemu klawiszowi adjust_crosshair zmienia kolor celownika bgmvolume wlacza(1) / wylacza(0) muzykę CD-Audio bind przypisuje (może być też alias) buy otwiera menu kupowania buyammo1 kupuje 1 magazynek do broni głównej (karabiny, snajpy, shotguny itp.) buyammo2 kupuje 1 magazynek do broni drugiej (pistolety) buyequip otwiera menu kupowania ekwipunku chooseteam wyświetla menu umożliwiające zmianę drużyny con_color R G B ustawia kolor napisów w konsoli i grze (czerwony-zielony-niebieski) cl_allowdownload 0 włącza(1) / wyłącza(0) ściąganie map, modeli i decalsów podczas łączenia z serwerem cl_allowupload 0 włącza(1) / wyłącza(0) uploadowanie map, modeli i decalsów podczas łączenia z serwerem cl_anglespeedkey 0.670 ustawia szybkość, z jaką klawisze kierunkowe zmieniają kąt widzenia cl_bob 0.01 ustawia ilość wyświetlanych "drgań" (nie wiem jak to nazwać ) podczas biegu gracza cl_bobup 0.5 ustawia częstotliwość "drgań" podczas biegu gracza cl_bobcycle 0.8 ustawia ilosc wyświetlanych "drgań" podczas biegu gracza cl_backspeed 400 ustawia wsteczną prędkość gracza cl_corpsestay ustawia czas w sekundach, po ktorym ciala niezywych graczy znikaja cl_download_ingame 0 włącza(1) / wyłącza(0) ściąganie modeli i decalsów podczas gry cl_forwardspeed 400 ustawia prędkość gracza cl_himodels włącza(1) / wyłącza(0) modele graczy wyższej jakości cl_messages pokazuje wiadomości serwera cl_minmodels powoduje wyświetlanie minimalnej liczby modeli (leet.mdl dla T, GIGN.mdl i VIP.mdl dla CT) cl_observercrosshair włącza(1) / wyłącza(0) celownik w trybie obserwatora cl_showfps włącza(1) / wyłącza(0) wyświetlanie informacji o klatkach na sekundę (fps) cl_skyname ustawia wzór nieba (np.: cl_skyname desert) cl_movespeedkey 0.3 ustawia szybkość poruszania przy użyciu klawiatury cl_pitchdown ustawia maksymalny kąt patrzenia w dół cl_pitchup ustawia maksymalny kąt patrzenia w górę cl_righthand włącza(1) / wyłącza(0) widok broni w prawej ręce cl_timeout 305 ustawia czas nieaktywności, po ktorym klient traci połączenie (przy łaczeniu do serwera) _cl_autowepswitch włącza(1) / wyłącza(0) automatyczną zmianę na lepszą broń po jej podniesieniu disconnect rozłącza z serwerem drop upuszcza trzymaną broń gl_dither 1 włącza(1) / wyłącza(0) "dygotanie" (?) gl_flipmatrix 0 włącza(1) / wyłącza(0) specjalną poprawkę celownika, gdy uzywany jest 3DNow! 3Dfx MiniGL gl_keeptjunctions 0 włącza(1) / wyłącza(0) wyświetlanie zalamań między teksturami gl_max_size 256 ustawia maksymalny rozmiar tekstur gl_monolights 0 włącza(1) / wyłącza(0) jednolite źródło światła bez cieni (działa tylko z OpenGL) gl_overbright 0 włącza(1) / wyłącza(0) tryb maksymalnej jasności gl_picmip 0 ustawia jakość renderowania cl_playermip 0 ustawia jakość renderowania modeli graczy gl_polyoffset 4 ustawia wyrównywanie wielokatow gl_smoothmodels 0 włącza(1) / wyłącza(0) wygładzanie modeli gl_spriteblend 0 włącza(1) / wyłącza(0) mieszanie (łączenie) sprite'ów gl_texturemode ustawia tryb renderowania (w porządku od najgorszego do najlepszego) gl_nearest_mipmap_nearest; gl_linear_mipmap_nearest; gl_nearest_mipmap_linear; gl_linear_mipmap_linear hisound 1 włącza(1) / wyłącza(0) dźwięk wysokiej jakosci (1 - 22kHz, 0 - 11kHz) hud_deathnotice_time 6 ustawia jak długo wiadomość o śmierci widoczna będzie na ekranie hud_fastswitch 0 włącza(1) / wyłącza(0) szybkie przełączanie broni hud_saytext_time 5 ustawia jak długo wiadomosci tekstowe (chat) widoczne będą na ekranie max_shells ustawia maksymalną liczbę łusek naboi wyświetlanych w jednym momencie max_smokepuffs ustawia maksymalną liczbę dymków wyświetlanych w jednym momencie menuselect wybiera daną rzecz z menu messagemode wyświetla wszystkim graczom na serwerze messagemode2 wyświetla jedynie graczom z twojej drużyny motd wyświetla "Wiadomość Dnia" (motd.txt serwera) mp_autoteambalance włącza(1) / wyłącza(0) automatyczne wyrównywanie graczy w drużynie mp_buytime ustawia czas w minutach, w czasie którego gracze mogą kupować mp_c4timer ustawia czas w sekundach, po którym bomba wybucha mp_footsteps włącza(1) / wyłącza(0) dźwięki kroków graczy mp_friendlyfire włącza(1) / wyłącza(0) odnoszenie obrazen od strzałów partnera z drużyny mp_hostagepenalty ustawia liczbę zakładników, których można zabić, zanim gracz zostanie wykopany mp_limitteams ustawia dopuszczalną różnicę liczby graczy między drużynami mp_logmessages umożliwia zapisywanie wiadomości z chatu do osobnego pliku mp_maxrounds ustawia liczbę rund między zmianą map mp_roundtime ustawia czas rundy w minutach mp_startmoney ustawia liczbę pieniędzy dostepną na początku gry mp_timelimit ustawia czas w minutach między zmianą map mp_tkpunish włącza(1) / wyłącza(0) karanie teamkillerow na początku następnej rundy (śmierć ) mp_winlimit ustawia liczbę zwycięstw, po których nastąpi zmianą mapy net_graph włącza / ustawia graficzną forme informacji o połączeniu z serwerem net_graphpos ustawia miejsce wyświetlania net_graph net_graphwidth ustawia odległość wyświetlania net_graph od prawego marginesu ekranu net_scale ustawia skalę wyswietania net_graph 2 impulse 100 włącza / wyłącza latarkę impulse 201 spray'uje logo gracza invnext wybiera nastepną dostepną broń invprev wybiera poprzednią dostepną broń kick wykopuje z serwera kill powoduje samobójstwo gracza maxplayers ustawia maksymalną liczbę graczy mogących grać na serwerze map zmienia mapę na serwerze i rozłącza połączonych graczy pausable 0 wlacza(1) / wyłącza(0) możliwość zatrzymania gry przez klienta pause zatrzymuje grę ping wyświetla pingi wszy stkich graczy playdemo rozpoczyna odgrywanie dema z (opcjonalnie; 1 - normalna) quit wychodzi z gry bez potwierdzania r_drawviewmodel włącza(1) / wyłącza(0) widok modelu broni r_dynamic włącza(1) / wyłącza(0) dynamiczne oświetlenie r_fullbright włącza(1) / wyłącza(0) maksymalną jasność (tylko dla gier lokalnych - LAN) r_mirroralpha włącza(1) / wyłącza(0) refleksyjne (odbijające, odblaskowe) tekstury rate 5000 ustawia częstoliwość wymiany danych gracza z serwerem radio1 otwiera menu komend radiowych - radio1 radio2 otwiera menu komend radiowych - radio2 radio3 otwiera menu komend radiowych - radio3 rcon_password ustawia rcon rcon wywołuje na serwerze (wcześniej należy podać rcon_password) reconnect ponownie łączy z aktualnym serwerem record ropoczyna nagrywanie dema .dem i zapisuje je do Half-Life/cstrike/.dem reload przeładowuje aktualną mapę restart restartuje serwer i czyści listę graczy retry próbuje połączyc się z serwerem do 4 razy scr_conspeed ustawia szybkość wysuwania się konsoli setinfo dm włącza(1) / wyłącza(0) info o mapie setinfo _vgui_menus włącza(1) / wyłącza(0) tekstowe menu kupowania (0 - graficzne, z obrazkami ) setinfo lefthand włącza(1) / wyłącza(0) wyświetlanie broni w lewej ręce setinfo _ah włącza(1) / wyłącza(0) auto helpa shutdownserver kończy działanie serwera sizedown zmniejsza rozmiar ekranu sizeup powiększa rozmiar ekranu slot1 wybiera 1 broń (karabiny, snajpy, shotguny itp.) slot2 wybiera 2 broń (pistolety) slot3 wybiera 3 broń (nóż) slot4 wybiera 4 broń (granaty) slot5 wybiera 5 broń (bomba) slot6 wybiera 6 broń slot7 wybiera 7 broń (trzeba to wszystko zbindowac, aby miec mozliwosc poruszania sie po menu) slot8 wybiera 8 broń slot9 wybiera 9 broń slot10 wybiera 10 broń snapshot zapisuje screenshot'a (zrzut ekranu) stop zatrzymuje nagrywanie dema stopdemo zatrzymuje odgrywanie dema sv_gravity ustawia poziom grawitacji sv_friction ustawia tarcie podłoża sv_maxrate ustawia maksymalną częstotliwość wymiany danych z klientem na serwerze sv_skyname ustawia teksturę nieba sensitivity ustawia czułość myszki timeleft pokazuje czas pozostały do zmiany mapy toggleconsole włącza / wyłącza ekran konsoli unbind usuwa przypisanie unbindall usuwa wszystkie przypisania klawiszy version wyświetla wersję build'a i datę jego instalacji weapon_ak47 wybiera bron AK-47 (jeśli ją posiadasz) weapon_aug wybiera bron Steyr Aug (jeśli ją posiadasz) weapon_awp wybiera bron Arctic Warfare/Magnum (jeśli ją posiadasz) weapon_g3sg1 wybiera bron G3SG1 (jeśli ją posiadasz) weapon_m249 wybiera bron M249 para (jeśli ją posiadasz) weapon_m4a1 wybiera bron Colt M4A1 (jeśli ją posiadasz) weapon_m3 wybiera bron Bennelli M3 (jeśli ją posiadasz) weapon_mac10 wybiera bron Ingram MAC-10 (jeśli ją posiadasz) weapon_mp5navy wybiera bron MP5 Navy (jeśli ją posiadasz) weapon_p90 wybiera bron Fabrique Nationale P90 (jeśli ją posiadasz) weapon_scout wybiera bron Steyr Scout (jeśli ją posiadasz) weapon_sg552 wybiera bron Sig SG552 Commando (jeśli ją posiadasz) weapon_sg550 wybiera bron Sig SG550 Commando (jeśli ją posiadasz) weapon_ump45 wybiera bron H&H UMP .45 (jeśli ją posiadasz) weapon_tmp wybiera bron Steyr Tactical Machine Pistol (jeśli ją posiadasz) weapon_xm1014 wybiera bron Bennelli XM1014 (jeśli ją posiadasz) weapon_deagle wybiera bron Desert Eagle (jeśli ją posiadasz) weapon_usp wybiera bron H&K USP Tactical .45 (jeśli ją posiadasz) weapon_glock18 wybiera bron Glock18 (jeśli ją posiadasz) weapon_p228 wybiera bron SIG P228 (jeśli ją posiadasz) weapon_elite wybiera bron Dual Berettas (jeśli ją posiadasz) weapon_fiveseven wybiera bron Fabrique Nationale 5-7 (jeśli ją posiadasz) weapon_knife wybiera nóż weapon_hegrenade wybiera Granvat Wybuchowy HE (jeśli go posiadasz) weapon_flashbang wybiera Granat Oslepiajacy FB (jeśli go posiadasz) weapon_smokegrenade wybiera Granat Dymny SG (jeśli go posiadasz) weapon_c4 wybiera bombe (jesli ją posiadasz) zoom_sensitivity_ratio ustawia czułość myszki podczas używania zoom'a