Mapcycle
Spis treści |
Opis
Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie sa na serwerze - jak jakiejś nie ma to będzie problem. Ta funkcja istnieje właściwie na wszystkich serwerach gier FPS w prostej abo bardziej złożonej postaci (zależy od gry)
Plik przechowujący listę definiuje się najczęściej w jakimś pliku konfiguracyjnym, na przykład server.cfg, poprzez dodoanie zmiennej
mapcyclefile plik.txt
na przykład
mapcyclefile mapcykl_styczen.txt
mapcyclefile mapcycle.txt
Przykład
as_oilrig cs_747 cs_assault cs_backalley cs_estate cs_havana cs_italy cs_militia cs_office cs_siege de_airstrip de_aztec de_cbble de_chateau de_dust de_dust2 de_inferno de_nuke de_piranesi de_prodigy de_storm de_survivor de_torn de_train de_vertigo
Kiedy
Zmiany mapy następują z kilku przyczyn:
- ręczna zmiana - np zdalna albo głosowanie
- osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit )
- osiągnięcie limitu punktów gracza ( fragl imit )
- osiągnięcie limitu rund (round limit / max rounds)
- osiągnięcie limitu wygranych rund ( win limit )
- zaplanowane zadanie (task)
- pad serwera :)
Modyfikatory
Istnieją takie dodatki jak nextmap pod AMX Mod X, które potrafią przetworzyć plik zawarty w zmiennej mapcyclefile i wyświetlić jaka będzie następna mapa. Dość często pluginy typu mapchooser potrafią inicjować głosowania na mapy pod koniec czasu mapy i często nie pokrywają się z mapcyklem jeśli gracze wybiorą następną mapę.