SourceTV

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


SourceTV - system oferujący możliwość oglądania gier na silniku Source przez teoretycznie nieograniczoną liczbę obserwatorów. Obserwatorzy będący na SourceTV są niewidoczni dla graczy ani nie mogą prowadzić z nimi żadnej interakcji. Transmisja jest zawsze opóźniona o pewien okres czasu. Jest to spowodowane tym, aby uniemożliwić przekazywanie użytecznych informacji graczom na temat ich przeciwników. SourceTV potrafi także nagrywać dema zawierające informacje każdego zdarzenia mającego miejsce na mapie.


Prowadzenie transmisji SourceTV dla kilku\kilkunastu obserwatorów jest stosunkowo proste, sprowadza się do wpisania jednej komendy na serwerze. Transmisje gdzie mają być tysiące obserwatorów wymagają już pewnego zaplanowania czasu, doświadczenia oraz sporego zaplecza technicznego (porządne łącza, szybkie procesory i dużo pamięci RAM).

Obserwowanie Gier

Aby oglądać grę przez SourceTV trzeba uruchomić Steam, wybrać opcję Serwery, kliknąć na zakładce Obserwuj. Po odświeżeniu się listy dostępnych serwerów trzeba kliknąć dwa razy na wybranej pozycji aby się połączyć.

Jeśli gdzieś została podana informacja na temat możliwości oglądania meczu za pomocą SourceTV, jest tam najprawdopodobniej podany adres IP serwera SourceTV (IP:Port). Aby połączyć się z tym serwerem można dodać go do zakładki Ulubione, przez wybranie opcji Dodaj IP serwera. Innym rozwiązaniem jest podłączenie się do serwera za pomocą konsoli w grze, w konsoli trzeba uzyć komendy connect. Na przykład:

connect 192.168.130.42:27020

Standardowym portem SourceTV jest 27020, ale może zostać zmieniony. Jeśli port został ustawiony na inny należy go podać razem z adresem IP, w przeciwnym wypadku może to uniemożliwić podłączenie się z SourceTV.


Transmisja Gier

SourceTV nie jest już osobnym narzędziem jak HLTV, jest w pełni zintegrowany z silnikiem Source. Aby zacząć transmitować grę SourceTV musi zostać aktywowane przy pomocy komendy tv_enable 1 przed zmianą mapy. To stworzy serwer SourceTV, który będzie widoczny jako Bot będący w trybie obserwatora. SourceTV będące tym samym procesem co serwer gry nazywa się głównym serwerem (master server) SourceTV. Główny serwer SourceTV buforuje wszystkie zdarzenia oraz wysyła je z opóźnieniem zapobiegając oszustwom. Auto-Reżyser jest modułem, którego zadaniem jest pokazywanie najciekawszego zdarzenia. Dodatkowo obserwator może samemu kierować kamerą, unieważniając sterowanie kamerą przez Auto-Reżysera. Port SourceTV może zostać zmieniony za pomocą komendy tv_port.

Network topology for direct SourceTV connections

Taka konfiguracja jest w miarę prosta, ale nadaje się tylko dla małej ilości obserwatorów. Dla większej ilości obserwatorów szybko wyczerpią się dostępne zasoby sprzętowe. Aby dystrybuować usługę dla dużej ilości obserwatorów wymagane są łącza o dużej przepustowości oraz szybkie procesory na wielu serwerach. Taką struktura jest możliwą dzięki łączeniu kilku serwerów SourceTV do serwera głównego SourceTV. Serwery podłączone do głównego serwera nazywają się serwerami pośredniczącymi (relay proxies). Serwery pośredniczące mogą się łączyć w strukturę drzewiastą i każdy z nich może pomieścić do 255 obserwatorów, w ten sposób można zbudować teoretycznie nieograniczoną ilość miejsc dla obserwatorów.

Network topology for relayed SourceTV connections.

Aby ustawić serwer pośredniczący SourceTV trzeba uruchomić Serwer Dedykowany Source bez uruchamiania mapy. Komenda tv_relay łączy serwer pośredniczący z innym serwerem SourceTV. Poniżej przykład jak stworzyć serwer pośredniczący SourceTV:

srcds.exe -game cstrike -console +tv_relay 127.0.0.2:27020

Status twojego lokalnego serwera pośredniczącego zawsze można sprawdzić wpisując komendę tv_status. Tutaj przykład użycia:

--- SourceTV Status ---
Online 05:08, FPS 253.8, Version 2841 (Win32)
Master "SourceTV", delay 30
Game Time 05:01, Mod "cstrike", Map "de_dust", Players 7
Local IP 255.255.179.38:27020, KB/sec In 0.0, Out 0.0
Local Slots 128, Spectators 8, Proxies 0
Total Slots 128, Spectators 0, Proxies 0

Całkowita ilość miejsca dla obserwatorów jest sumą wszystkich podłączonych serwerów pośredniczących. Jeśli serwer pośredniczący straci połączenie z serwerem nadrzędnym można szybko podłączyć je na nowo używając komendy tv_retry. Aby zatrzymać nadawanie tzreba wpisać tv_stop.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia