ResGen

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

Opis

ResGen to program do tworzenia plików .res, które są wykorzystywane w HLDS.

Pliki .res zawierają listę zasobów potrzebnych do prawidłowego odpalenia mapki przez serwer jak i klienta. Jest to w rzeczywistości plik tekstowy, można go edytować notepadem albo stworzyć od zera innym edytorem tekstu. Jednak po co się męczyć - do tworzenia plików .res stosujemy program resgen, który za nas odwali kawał roboty.

Komendy

Podstawowa komenda i słownik angielskiego podają nam informacje jak używać aplikacji (z konsoli)

resgen --help

(tłumaczenie)

RESGen version 2.0 BETA 2, Copyright (C) 2000-2003 Jeroen Bogers
RESGen comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details
use the command line switch '-w'.  This is free software,
and you are welcome to redistribute it under certain
conditions; see the 'gpl.txt' file for details.

Parametry:
-h           wyświetla help (po angielsku)
-c           wyświetla listę autorów
-w           pokazuje rozszerzony ekran z prawami autorskimi
-v           uruchamia tzw. silent mode czyli bardzo mało wyników na ekranie się będzie pojawiać
-s           nie wyświetla linii statusu
-i           nie wyświetla aktualnego folderu podczas poszukiwania plików z mapami
-j           nie wyświetla listy znalezionych zasobów podczas przetwarzania mapy
-d [folder]  przetwarzaj cały folder (z mapami)
-r [folder]  tak jak -d, ale schodzi do podkatalogów (np przy generowaniu plików .res dla wszystkich map wszystkich modów)
-f [nazwa]   przetwarzaj mapę o nazwie 'nazwa'
[map]        tak samo jak -f
-x [nazwa]   nie przetwarzaj mapy o nazwie 'nazwa', użyteczne przy parametrach -d i -r
-o           nadpisz istniejące pliki .res
-a [rfafile] dodaj zawartość pliku .rfa o pliku .res (przy dodawaniu np dźwięków multikill)
-l           nie przetwarzaj nazw plików na małe litery (teoretycznie ważne na linuksie szczególnie przy użyciu sv_dowloadurl, ale aktualnie naprawione)
-e [modpath] sprawdź ścieżkę 'modpath' w poszukiwaniu zasobów
-p           nie szukaj zasobów w plikach .pak (z czasów cs 1.5)
-t           ignoruj linki symboliczne podczas szukania zasobów (linux only)

Przykład:
   resgen -f boot_camp -d . -r ../mappack -e hlds_l/cstrike

Przed uruchomieniem pliku resgen z mapami najlepiej jeśli zrobicie sobie gdzieś kopie plików .res (np w podkatalogu maps/bak)

Najlepiej program resgen umieścić w katalogu cstrike i uruchamiamy z konsoli.

resgen -t -d maps -o -e

Wtedy przemieli wszystkie mapki i stworzy dla każdej plik .res, Uwaga ten proces może być czasochłonny!

Dlatego lepiej dla jednej mapy wpisać:

resgen -t -f nazwa_mapy -o -e

Dla naszej mapki de_biochem komenda wiec będzie wyglądać tak:

resgen -t -f maps/de_biochem -o -e

Wtedy pojawi się na ekranie cos w rodzaju poniższego tekstu:

Added "maps/de_biochem.bsp" to map list


Creating .res file for maps/de_biochem.bsp [1/1]:
halflife.wad
decals.wad
gfx/env/dashdesert256_up.tga
gfx/env/dashdesert256_dn.tga
gfx/env/dashdesert256_lf.tga
gfx/env/dashdesert256_rt.tga
gfx/env/dashdesert256_ft.tga
gfx/env/dashdesert256_bk.tga
models/tnt.mdl
maps/de_biochem.txt


Done creating res file(s)! 1 file(s) were generated.

W efekcie powinien powstać plik maps/de_biochem.res o poniższej zawartości

// de_biochem.res - created with RESGen v2.0 BETA 2.
// RESGen is made by Jeroen "ShadowLord" Bogers.
// For more info go to http://resgen.hltools.com
// or E-mail me at resgen@hltools.com.

// .res entries (10):
halflife.wad
decals.wad
gfx/env/dashdesert256_up.tga
gfx/env/dashdesert256_dn.tga
gfx/env/dashdesert256_lf.tga
gfx/env/dashdesert256_rt.tga
gfx/env/dashdesert256_ft.tga
gfx/env/dashdesert256_bk.tga
models/tnt.mdl
maps/de_biochem.txt

Jeśli mamy dźwięki w katalogu sound/misc/ multikill, hedshot i chcemy aby były ściągane przez graczy na przykład:

sound/misc/headshot.wav
sound/misc/holyshit.wav

oraz widok mapy z góry:

overviews/de_biochem.txt
overviews/de_biochem.bmp

to możemy do tego pliku je dodać ręcznie, uzyskując w efekcie końcowym taki plik:

// de_biochem.res - created with RESGen v2.0 BETA 2.
// RESGen is made by Jeroen "ShadowLord" Bogers.
// For more info go to http://resgen.hltools.com
// or E-mail me at resgen@hltools.com.

// .res entries (10):
halflife.wad
decals.wad
gfx/env/dashdesert256_up.tga
gfx/env/dashdesert256_dn.tga
gfx/env/dashdesert256_lf.tga
gfx/env/dashdesert256_rt.tga
gfx/env/dashdesert256_ft.tga
gfx/env/dashdesert256_bk.tga
models/tnt.mdl
maps/de_biochem.txt

sound/misc/headshot.wav
sound/misc/holyshit.wav

overviews/de_biochem.txt
overviews/de_biochem.bmp


Uwaga, nie należy dodawać za dużo dźwięków, bo może się nie załadować mapka - serwer się wyłoży, szczególnie jest to zauważalne przy mapach typu de_aztec, de_oimec i innych, gdzie jest dużo ekstra modeli, tekstur, efektów itp, i wtedy limit 512 obiektów jest przekraczany i serwer się wykłada. Wtedy trzeba ręcznie usunąć nadmiarową ilość wpisów z pliku .res i spróbować załadować mapkę jeszce raz.

NIE NALEŻY dodawać plików .wav typu multikill i headshot, jeśli używamy pluginów do AMX Mod czy AMX Mod X, które robią to za nas, np sank sounds, czy psycho sounds i temu podobne.

Dodawanie masowe plików

Masowe dodawanie plików .wav do zassania. Czyli mamy własne dźwięki i chcemy dodać do wszelkich map na jakich gramy aby na pewno były ściągalne.

Dodajemy listę plików do pliku lista.rfa na przykład

sound/misc/dominating.wav
sound/misc/firstblood.wav
sound/misc/headshot.wav
sound/misc/holyshit.wav
sound/misc/holyshit_q3.wav
sound/misc/humiliation.wav

Odpalamy resgen z dodatkowym parametrem -a lista.rfa, aby stworzyć pliki .res oraz aby zawierały naszą listę dodatkowych zasobów:

resgen -t -d maps -o -e -a lista.rfa

Od tego momentu wszelkie pliki .res powinny mieć dodatkowo nasze dźwięki (i inne rzeczy) dodane, i powinnny się ściągać z serwera, jeśli klient na to pozwala.

Problemy

Resgen nie dodaje overview Wiem, że poprzednie wersje resgen'a mialy błąd i w ogóle nie dodawały plików overview, wtedy trzeba dorwać nowsza wersje resgen'a, albo obejść problem - można overview dodać ręczne, nie mówiąc o tym ze najpierw trzeba dostać/zrobić pliki overview, ale i tak z tego trybu pewnie korzysta maks 5% graczy i to tylko wtedy gdy widok mapki nie jest zablokowany.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia