ResGen
Opis
ResGen to program do tworzenia plików .res, które są wykorzystywane w HLDS.
Pliki .res zawierają listę zasobów potrzebnych do prawidłowego odpalenia mapki przez serwer jak i klienta. Jest to w rzeczywistości plik tekstowy, można go edytować notepadem albo stworzyć od zera innym edytorem tekstu. Jednak po co się męczyć - do tworzenia plików .res stosujemy program resgen, który za nas odwali kawał roboty.
Komendy
Podstawowa komenda i słownik angielskiego podają nam informacje jak używać aplikacji (z konsoli)
resgen --help
(tłumaczenie)
RESGen version 2.0 BETA 2, Copyright (C) 2000-2003 Jeroen Bogers RESGen comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details use the command line switch '-w'. This is free software, and you are welcome to redistribute it under certain conditions; see the 'gpl.txt' file for details. Parametry: -h wyświetla help (po angielsku) -c wyświetla listę autorów -w pokazuje rozszerzony ekran z prawami autorskimi -v uruchamia tzw. silent mode czyli bardzo mało wyników na ekranie się będzie pojawiać -s nie wyświetla linii statusu -i nie wyświetla aktualnego folderu podczas poszukiwania plików z mapami -j nie wyświetla listy znalezionych zasobów podczas przetwarzania mapy -d [folder] przetwarzaj cały folder (z mapami) -r [folder] tak jak -d, ale schodzi do podkatalogów (np przy generowaniu plików .res dla wszystkich map wszystkich modów) -f [nazwa] przetwarzaj mapę o nazwie 'nazwa' [map] tak samo jak -f -x [nazwa] nie przetwarzaj mapy o nazwie 'nazwa', użyteczne przy parametrach -d i -r -o nadpisz istniejące pliki .res -a [rfafile] dodaj zawartość pliku .rfa o pliku .res (przy dodawaniu np dźwięków multikill) -l nie przetwarzaj nazw plików na małe litery (teoretycznie ważne na linuksie szczególnie przy użyciu sv_dowloadurl, ale aktualnie naprawione) -e [modpath] sprawdź ścieżkę 'modpath' w poszukiwaniu zasobów -p nie szukaj zasobów w plikach .pak (z czasów cs 1.5) -t ignoruj linki symboliczne podczas szukania zasobów (linux only) Przykład: resgen -f boot_camp -d . -r ../mappack -e hlds_l/cstrike
Przed uruchomieniem pliku resgen z mapami najlepiej jeśli zrobicie sobie gdzieś kopie plików .res (np w podkatalogu maps/bak)
Najlepiej program resgen umieścić w katalogu cstrike i uruchamiamy z konsoli.
resgen -t -d maps -o -e
Wtedy przemieli wszystkie mapki i stworzy dla każdej plik .res, Uwaga ten proces może być czasochłonny!
Dlatego lepiej dla jednej mapy wpisać:
resgen -t -f nazwa_mapy -o -e
Dla naszej mapki de_biochem komenda wiec będzie wyglądać tak:
resgen -t -f maps/de_biochem -o -e
Wtedy pojawi się na ekranie cos w rodzaju poniższego tekstu:
Added "maps/de_biochem.bsp" to map list Creating .res file for maps/de_biochem.bsp [1/1]: halflife.wad decals.wad gfx/env/dashdesert256_up.tga gfx/env/dashdesert256_dn.tga gfx/env/dashdesert256_lf.tga gfx/env/dashdesert256_rt.tga gfx/env/dashdesert256_ft.tga gfx/env/dashdesert256_bk.tga models/tnt.mdl maps/de_biochem.txt Done creating res file(s)! 1 file(s) were generated.
W efekcie powinien powstać plik maps/de_biochem.res o poniższej zawartości
// de_biochem.res - created with RESGen v2.0 BETA 2. // RESGen is made by Jeroen "ShadowLord" Bogers. // For more info go to http://resgen.hltools.com // or E-mail me at resgen@hltools.com. // .res entries (10): halflife.wad decals.wad gfx/env/dashdesert256_up.tga gfx/env/dashdesert256_dn.tga gfx/env/dashdesert256_lf.tga gfx/env/dashdesert256_rt.tga gfx/env/dashdesert256_ft.tga gfx/env/dashdesert256_bk.tga models/tnt.mdl maps/de_biochem.txt
Jeśli mamy dźwięki w katalogu sound/misc/ multikill, hedshot i chcemy aby były ściągane przez graczy na przykład:
sound/misc/headshot.wav sound/misc/holyshit.wav
oraz widok mapy z góry:
overviews/de_biochem.txt overviews/de_biochem.bmp
to możemy do tego pliku je dodać ręcznie, uzyskując w efekcie końcowym taki plik:
// de_biochem.res - created with RESGen v2.0 BETA 2. // RESGen is made by Jeroen "ShadowLord" Bogers. // For more info go to http://resgen.hltools.com // or E-mail me at resgen@hltools.com. // .res entries (10): halflife.wad decals.wad gfx/env/dashdesert256_up.tga gfx/env/dashdesert256_dn.tga gfx/env/dashdesert256_lf.tga gfx/env/dashdesert256_rt.tga gfx/env/dashdesert256_ft.tga gfx/env/dashdesert256_bk.tga models/tnt.mdl maps/de_biochem.txt sound/misc/headshot.wav sound/misc/holyshit.wav overviews/de_biochem.txt overviews/de_biochem.bmp
Uwaga, nie należy dodawać za dużo dźwięków, bo może się nie załadować mapka - serwer się wyłoży, szczególnie jest to zauważalne przy mapach typu de_aztec, de_oimec i innych, gdzie jest dużo ekstra modeli, tekstur, efektów itp, i wtedy limit 512 obiektów jest przekraczany i serwer się wykłada. Wtedy trzeba ręcznie usunąć nadmiarową ilość wpisów z pliku .res i spróbować załadować mapkę jeszce raz.
NIE NALEŻY dodawać plików .wav typu multikill i headshot, jeśli używamy pluginów do AMX Mod czy AMX Mod X, które robią to za nas, np sank sounds, czy psycho sounds i temu podobne.