Mapcycle

Od HLDS.pl
Wersja KaszpiR (dyskusja | edycje) z dnia 20:39, 14 wrz 2006
(różn.) ← poprzednia wersja | zobacz aktualną wersję (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

Opis

Mapcycle czyli cykl map to lista map jaka będzie kolejno ładował serwer. Plik ten jest zwykłym plikiem tekstowym i zawiera nazwy map jakie sa na serwerze - jak jakiejś nie ma to będzie problem. Ta funkcja isntieje właściwie na wszstkich serwerach gier FPS w prostej abo bardziej złożonej postaci (zależy od gry)

Plik przechowujący listę definuje się najczęściej w jakimś pliku konfiguracyjnym, na przykład server.cfg, pprzez ddoanie zmiennej

mapcyclefile plik.txt

na przykład

mapcyclefile mapcykl_styczen.txt
mapcyclefile mapcycle.txt

Przykład

as_oilrig
cs_747
cs_assault
cs_backalley
cs_estate
cs_havana
cs_italy
cs_militia
cs_office
cs_siege
de_airstrip
de_aztec
de_cbble
de_chateau
de_dust
de_dust2
de_inferno
de_nuke
de_piranesi
de_prodigy
de_storm
de_survivor
de_torn
de_train
de_vertigo

Kiedy

Zmiany mapy następuja z kilku przyczyn:

  • ręczna zmiana - np zdalna albo głosowanie
  • osiągnięcie limitu czasu mapy ( timel imit )
  • osiągnięcie limitu punktów gracza ( fragl imit )
  • osiągnięcie limitu rund (round limit / max rounds)
  • osiągnięcie limitu wygranych rund ( win limit )
  • zaplanowane zadanie (task)
  • pad serwera :)

Modyfikatory

Istnieja takie dodatki jak nextmap pod AMX Mod X, które potrafia przetworzyc plik zawarty w zmiennej mapcyclefile i wyświetlic jaka będzie następna mapa. Dość często pluginy typu mapchooser potrafią inicjowac głosowania na mapy pod koniec czasu mapy i często nie pokrywaja sie z mapcyklem jeśli gracze wygiora następną mapę.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia