ShrikeBot v.2.3.1
Od HLDS.pl
Spis treści |
Wstęp
ShrikeBot jest bot-em przeznaczonym do Day of Defeat. Ma za zadanie symulowanie wirtualnych graczy na naszym serwerze.
Instalacja ShrikeBot-a
Wymagania
- IQ w okolicach 120 - jeżeli nie spełniasz tego warunku ODPUŚĆ sobie
- MetaMod, jeżeli chcesz aby działał razem z AMXModX. MetaMod co najmniej w wersji 1.19
Pliki
Najpierw pobieramy go
Instalacja Linux
- Wypakowujemy archiwum do folderu z HLDS/dod
- Przenosimy plik shrikebot_i386.so do folderu HLDS/dod/dlls
- Jeżeli sami chcemy decydować kiedy ma wysartować bot z serwerem do lini startowej dopisujemy
+localinfo mm_gamedll dlls/shrikebot_i386.so
- Jeżeli chcemy aby bot automatycznie odpalał się ze startem serwera bez dodatkowych komend, to tworzymy plik config.ini w folderze z metamodem, tj.
/addons/metamod/config.ini.
- Następnie wpisujemy do tego pliku:
gamedll /dlls/shrikebot_i386.so
- i zapisujemy zmiany
Operacje na bot-ach
Dodawanie botów
- Żeby dodać bot-a należy odpalić konsole wciskamy klawisz tyldy " ~" i wpisujemy: Jeżeli jest to serwer zdalny do wszystkich komend dodajemy przedrostek shr
addbot - komenda ta doda bota do losowo wybranej drużyny, używająć losowej klasy i skill-a addbot <team> - komenda ta doda bota do wybranej przez nas drużyny, używająć losowej klasy i skill-a addbot <team> <class> - komenda ta doda bota do wybranej drużyny i wybranej klasy, używając losowego skill-a addbot <team> <class> - komenda ta doda bota do wybranej drużyny i wybranej klasy i wybranego przez nas skill-a addbot <team> <class> <name> - komenda ta doda bota do wybranej drużyny i wybranej klasy i wybranego przez nas skill-a oraz nada nick-a wybranego przez nas dla bota
- Numer drużyny musi być 1 - Allies albo 2 -Axis
- Numer klasy musi zawierać się od 1 - 8 dla drużyny 1 oraz od 1 - 10 dla drużyny 2
- Umiejętność (skill) bota musi się zawierać miedzy 1 a 6
- 1 - Guru bot (taki wymiatacz, że nie mam mocnych na niego)
- 5 - n00b bot (taki cienias, że można go nożem dźgnąć :) )
- 6 - losowo wybrany skill.
- Nazwa bot-a nie może mieć odstępów tzw. spacji
Klasy
BRITISH/AXIS maps Nr Klasy BRITISH AXIS 1 Rifleman Grenadier 2 Sargent Major Stosstruppe 3 Marksman Scharfshutze 4 Gunner Unteroffizier 5 Piat Sturmtruppe 6 [N/A] MG34-Shutze 7 [N/A] MG42-Shutze US/AXIS maps Mr Klasy ALLIES AXIS 1 Rifleman Grenadier 2 Staff Sargent Stosstruppe 3 Master Sargent Scharfshutze 4 Sargent Unteroffizier 5 Sniper Sturmtruppe 6 Support Infantry FG42-Zweibein 7 Machine Gunner FG42-Zielfernrohr 8 Bazooka MG34-Shutze 9 [N/A] MG42-Shutze 10 [N/A] Pantzer Schreck
Przykłady
addbot 1 4 5 “Jeleń” addbot 1 7 2 “Mocarz” etc. etc. etc.
Usuwanie bot-ów
- Żebu usunąć boty odpalamy konsolkę i wpisujemy
kick_all - usunie wszystkie boty kick_all_bots X - usuwa wszystkie bo ty, jeżeli jest więcej prawdziwych graczy niż podany parametr kill_all - zabija wszystkie boty.