FOV

Od HLDS.pl
Wersja KaszpiR (dyskusja | edycje) z dnia 22:26, 2 sty 2008
(różn.) ← poprzednia wersja | zobacz aktualną wersję (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

FOV to skrót od Field Of View i oznacza pole widzenia i najczęściej jest wyrażany w stopniach, czyli jak dużo widzimy na ekranie monitora podczas gry w zależności od tego z jaką bronią biegamy itd. Zależy najczęściej od kąta widzenia i proporcji obrazu, kąt widzenia podawany jest w płaszczyźnie poziomej.

  • Najczęściej w grach FOV wynosi 90 stopni, czyli aby od środka ekranu widzimy na lewo do 45 stopni oraz na prawo do 45 stopni.
  • W niektórych grach FOV da się zmienić - głównie się go zwiększa, wtedy widzimy szerzej, ale to co widać w środku staje się bardziej zakrzywione, często stosuje się wartośc 110 albo 120. Przykładowo w grach typu Quake.
  • W niektórych grach da się zmieniać fov na klawisz aby uzyskać zoom, posiada on wtedy albo zdefiniowane wartości w zależności od broni (większośc gier, np snajperki itd) albo można go ustawiać na własne wartości (głównie seria Quake).
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia