AMX Mod X

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (Wycofano edycje użytkownika Specjalista0001 (dyskusja). Autor przywróconej wersji to Trawiator.)
 
(Nie pokazano 41 wersji utworzonych przez 8 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 +
[[Grafika:Amxxlarge.jpg|right]]
 +
[[Grafika:Alliedmodders.jpg|center]]
 
{{stub}}
 
{{stub}}
=AMX Mod X=
 
AMX Mod X jest pluginem [[MetaMod]]'a, więc tak czy siak musisz mieć na serwerze zainstalowanego [[MetaMod]]'a (koniecznie w najnowszej wersji!).
 
Dodatkowo całość składa się z kilku plików – części bazowej, wspólnej dla wszystkich serwerów Half-Life oraz z pakietu dla danej modyfikacji – u nas Counter-Strike.
 
  
Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik .exe) który powinien większości osób zainstalowac ten dodatek na serwerze na platformie Windows. Pod linuksem trzeba zrobic to ręcznie, ale nie jest to takie trudne.
+
=Opis=
Po wstępnej instalacji trzeba skonfigurować całość – zedytować kilka plików – a to jest wspólne zarówno dla Windows jak i Linuxa.
+
AMX Mod X jest dodatkiem do serwera [[HLDS]] którego podstawową funkcja jest administracja serwerem. Jednakże można go dosłownie napchać masą dodatków zmieniając prawie wszystkie aspekty w grze - od rozszerzenia i uproszczenia komend w administracji, poprzez restrykcje broni, kończąc na totalnych konwersjach, gdzie ostateczny wygląd gry zupełnie nie przypomina oryginalnej rozgrywki.
  
=Instalacja AMX Mod X=
+
Pierwotnie bazowany na źródłach od [[AMX Mod]] od wersji 0.9.6 , szybko został tak zmieniony, że się w niektórych kwestiach zasadniczo różni od oryginału. Posiada opcje kompilacji skryptów z AMX Mod - mniej więcej 90% plików [[.sma]] jest kompilowanych bez błędów.
==Pliki==
+
  
Ściągamy Amx Mod X ze strony projektu http://www.amxmodx.org w dziale [http://www.amxmodx.org/downloads.php Download]
+
=Wymagania=
 +
* [[MetaMod]] - w zależności od wersji AMXMod jest potrzebna odpowiednia minimalna wersja MetaMod'a.
  
*Windows:
+
=Linki=
** Instalator: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-installer-1.71.exe?download
+
*[http://www.amxmodx.org Oficjalna Strona]
** Pliki bazowe: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-base.zip?download
+
*[http://www.amxmodx.org/doc Oficjalna Dokumentacja]
** Pliki do obsługi CS'a: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-cstrike.zip?download
+
*[http://www.amxmodx.org/downloads.php Oficjalne pliki]
 +
*[http://wiki.amxmodx.org/ Wiki], czyli skarbnica wiedzy nie tylko o AMX Mod ale wielu innych aspektach gry [[Half-Life]]
  
*Linux:
+
=Wersje=
** Pliki bazowe  http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-base.tar.gz?download
+
Z przyczyn sporych różnic w każdej wersji zdecydowałem się rozbić artykuły. Konkretne opisy instalacji i konfiguracji znajdują się właśnie w nich.
** Pliki do obsługi CS'a: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-cstrike.tar.gz?download
+
* [[AMX Mod X 1.8.0]] - poprawki błędów, aktualizacja, dodanie paru nowych funkcji dla graczy jak i administracyjnych
 +
* [[AMX Mod X 1.76d]] - poprawki błędów zgłoszonych na forum, instalacja podobnie jak w poprzednich wersjach.
 +
* [[AMX Mod X 1.76c]] - poprawki błędów zgłoszonych na forum, instalacja podobnie jak w poprzednich wersjach.
 +
* [[AMX Mod X 1.76 | AMX Mod X 1.76(b)]] Chyba można używać :P
 +
* [[AMX Mod X 1.75 | AMX Mod X 1.75(a)]] przedostatnia wersja (''znana także jako 1.75a'')
 +
* [[AMX Mod X 1.71]] poprzednia wersja
 +
* [[AMX Mod X 1.60]] jego dokumentacja znajduje się w [[AMX Mod X#Linki|Linki]]
 +
* AMX Mod X 1.55
 +
* AMX Mod X 1.50
 +
Wersje AMX Mod X oznaczone numerkami 1.50 i 1.55 '''posiadają błędy''' i nie powinno się ich używać. Nie będę tłumaczył dokładnie jakie to są błędy bo nie ma to sensu, po prostu należy się wystrzegać tych wersji – ominie was dzięki temu dużo stresu.
  
 +
=Dodatki=
 +
* [[AMX Mod X headshot]] - aktywacja dźwięków typu headshot, multikill, killingspree, firstblood.
  
 +
= F. A. Q.=
 +
;Pojawia się coś takiego
 +
L 06/14/2008 - 22:32:04: [AMXX] Plugin "XXXXXX.amxx" failed to load: Module/Library "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
 +
: Nie został zainstalowany addon cstrike, aby go zainstalować przeczytaj jeszcze raz '''dokładnie''' instrukcję!
  
==Instalacja==
 
  
===Instalator Windows===
+
[[Kategoria:AMX Mod X]]
Najlepiej skorzystać z instalatora – jest to najłatwiejsze i rekomendowane dla osób niedoświadczonych, które robią to pierwszy raz 
+
[[Kategoria:HLDS]]
* Odpalamy instalator, instalujemy, odpalamy instalkę już właściwego AMXX'a i instalujemy go w wybranej opcji. (Przy tej opcji omijamy punkt 3.)
+
[[Kategoria:MetaMod]]
* Wyapkowywyjemy do X:/Katalog_ze_STEAM/SteamApps/Nazwa konta/counter-strike/cstrike/ lub do X:/Katalog_z_HLDS/cstrike/ archiwum bazowe a później archiwum z plikami do CS'a.
+
 
+
===Linux i Windows===
+
*Wypakowywyjemy archiwum bazowe a później archiwum z plikami do obsługi CS'a do katalogu z HLDS.
+
*Umożliwiamy działanie Amx Mod X'a. Udajemy się do addons/metamod, czyli do folderu gdzie zainstalowaliśmy wcześniej MetaMod'a.
+
*Edytujemy plik plugins.ini, dopisujemy na samym dole linijkę:
+
 
+
**Dla Windows:
+
win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll[/code]
+
 
+
**Dla Linux:
+
linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so[/code]
+
 
+
*Zapisujemy zmiany i opuszczamy plik.
+
 
+
=Dodawanie Adminów=
+
 
+
*W celu utworzenia admina, wchodzimy do: addons/amxmodx/configs i edytujemy plik users.ini
+
 
+
*Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
+
*Poprawne konto wygląda tak:
+
 
+
"nick|ip|steamid" "hasło" "flagi_dostępu" "flagi_konta"
+
 
+
==Flagi dostępu==
+
a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca sie nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)).
+
b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
+
c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera).
+
d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywac graczy)
+
e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy)
+
f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę)
+
g - amx_cvar (admin z tą flagą może zmieniać ustawienia serwera [nie wszystkie!])
+
h - amx_cfg (admin z tą flagą może uruchamiać configi serwera)
+
i - amx_chat (admin z tą flagą może używać kolorowych napisów)
+
j - amx_vote (admin z tą flagą może uruchamiać glosowania)
+
k - dostęp do sv_password (admin z tą flagą może ustawić hasło na serwerze)
+
l - dostęp do amx_rcon (admin z tą flagą może wykonywać polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar)
+
m - własny poziom A
+
n - własny poziom B
+
o - własny poziom C
+
p - własny poziom D - (Flagi te są używane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najniższy priorytet, poziom H najwyższy.)
+
q - własny poziom E
+
r - własny poziom F
+
s - własny poziom G
+
t - własny poziom H
+
u - menu access (admin z tą flagą może używać menu)
+
z - użytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwykłego użytkownika)
+
 
+
==Flagi konta==
+
a - rozłącz gracza przy podaniu złego hasła
+
b - tag klanowy
+
c - użytkownik na STEAMID
+
d - użytkownik na IP
+
e - hasło do konta nie jest sprawdzane (wymagany jest tylko nick / ip / steamid admina)
+
 
+
*Przykłady:
+
"192.168.0.10" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ad"
+
"192.168.0.15" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"
+
"STEAM_0:0:000000" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ac"
+
"nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a"
+
 
+
 
+
*Opis powyższych przykładów:
+
** Admin jest dany na IP:192.168.0.10 oraz dodatkowo sprawdzane jest hasło. Przy błędnym haśle gracz zostanie wykopany z serwera.
+
** Admin dany jest na IP:192.168.0.15 Hasło nie jest wymagane. Każdy gracz z tego IP dostanie uprawnienia admina.
+
** Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest hasło.
+
** Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest hasło. Aby admin dostał swoje uprawnienia musi mieć hasło w configu (patrz niżej) oraz musi mieć nicka na jakiego nadano mu admina (wielkość liter jest ważna!).
+
Adminom, których dostęp wymaga hasła do zalogowania się każemy do configa dopisać:
+
setinfo _pw "haslo"
+
hasło - to, które podaliśmy przy tworzeniu konta admina.
+
 
+
=Konfiguracja amx.cfg=
+
 
+
*Metoda logowania graczy w amxx
+
**0 - wyłącza logowanie - gracze nie są sprawdzani i adminy nie działają
+
**1 - tryb normalny - gracze będący zapisani w users.ini dostaną możliwość użycia przydzielonych im komend
+
**2 - kopie wszystkich graczy nie zapisanych w users.ini
+
amx_mode 1
+
 
+
*Pokazywanie aktywności adminów
+
**0 - wyłączona - nie będzie napisane w grze ze admin coś zmienił, wkopał kogoś itd.
+
**1 - bez nicków - w grze będzie napisane np. "ADMIN: wykopal xxx" itd.
+
**2 - z nickami - w grze będzie napisane np. ADMIN yyy: wykopal xxx" itd.
+
amx_show_activity 2
+
 
+
*Tutaj jest napis przesuwający się na dole ekranu. Ostatnia wartość to czas w sekundach co ile ma się napis pojawiać
+
amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwer uzywany jest AMX Mod X" 600
+
 
+
*Napisy pojawiające się na środku ekranu co jakiś czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. Są to wartości trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Można je wsiąść np z mspaint'a.
+
amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100"
+
amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod Xn Odwiedz strone projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255"
+
 
+
*Częstotliwość (w sekundach) pojawiania się napisów na środku ekranu
+
amx_freq_imessage 180
+
 
+
*Czas (w sekundach) co ile gracze mogą napisać wiadomość na say'u. Zapobiega spamowi w grze.
+
amx_flood_time 0.75
+
 
+
*Ilość zarezerwowanych slotów (aby działało musi być włączony odpowiedzialny plugin za to)
+
amx_reservation 0
+
 
+
*Wyświetlanie czasu do końca mapy (automatyczne)
+
**a - pokazuje biały tekst
+
**b - używa głosu
+
**c - nie używa słowa "remaining" (tylko w przypadku użycia głosu)
+
**d - nie dodaje słów "hours/minutes/seconds" (j/w)
+
**e - pokazuje/mówi jeżeli obecny czas jest mniejszy niż czas zadany
+
amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"
+
 
+
*Gdy zostanie użyte "say thetime" lub "say timeleft" używany jest głos by podać aktualny czas/pozostały czas
+
amx_time_voice 1
+
 
+
*Minimalny czas (w sekundach) jaki musi upłynąć od poprzedniego głosowania aby zacząć nowe
+
amx_vote_delay 10
+
 
+
*Jak długo będzie trwało głosowanie (w sekundach)
+
amx_vote_time 10
+
 
+
*Wyświetlaj odpowiedzi na głosowania
+
amx_vote_answers 1
+
 
+
*Wymagana ilość głosów aby głosowania przeszły (0.40 = 40%). Maksimum jest 1 czyli 100%
+
amx_votekick_ratio 0.40
+
amx_voteban_ratio 0.40
+
amx_votemap_ratio 0.40
+
amx_vote_ratio 0.02
+
 
+
*Maksymalny czas o jaki mapa może zostać przedłużona (w minutach)
+
amx_extendmap_max 90
+
 
+
*O ile czasu mapa może być przedłużona (w minutach) po głosowaniu
+
amx_extendmap_step 15
+
 
+
*Metoda śledzenia graczy na potrzeby statystyk
+
**0 - przez nick
+
**1 - przez SteamID
+
**2 - przez IP
+
csstats_rank 1
+
 
+
*Maksymalny rozmiar pliku ze statystykami
+
csstats_maxsize 3500
+
 
+
*Czy klijeńci mogą sobie ustawić inny język niż serwer. 1 - Tak 0 - Nie
+
amx_client_languages 1
+
 
+
 
+
=Kompilacja Pluginów=
+
 
+
==Przez kompilator z AMXX==
+
 
+
*Źródła pluginów (czyli pliki z rozszerzeniem [i]sma[/i]) umieszczamy w katalogu
+
addons/amxmodx/scripting/
+
//Np. chcemy skompilować/przekompilować plugin nazwa_pluginu.sma
+
 
+
*W zależności od posiadanego systemu operacyjnego robimy tak:
+
 
+
===Windows===
+
*Po prostu odpalamy plik [i]compile.exe[/i] i czekamy aż wszystkie pluginy się skompilują. Skompilowane pliki zapisują się w podkatalogu ''addons/amxmodx/compiled''. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenieść do katalogu ''addons/amxmodx/plugins''.
+
 
+
===Linux===
+
*Tutaj sprawa wygląda podobnie jak pod Windows, tylko że uruchamiamy plik ''compile.sh''. Reszta wygląda identycznie jak dla Windows.
+
 
+
 
+
Ok. Jak już się skompilowało wchodzimy do podkatalogu ''compiled'' wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu ''plugins'' naszego AMXX'a.
+
Teraz (jeżeli jest to nowy plugin) trzeba go dopisać do [[AMX Mod X#Dodawanie/Usuwanie Pluginów|plugins.ini]].
+
 
+
 
+
==Przez WEBCompiler==
+
 
+
*Znajdziemy go tu: url=http://www.amxmodx.org/webcompiler.cgi
+
 
+
*Znajdują sie tam dwa pola
+
Upload .sma file
+
 
+
**Jest to pole do wczytania pliku .sma od nas z dysku.
+
 
+
Wybieramy Przegladaj, wybieramy plik, cykamy na Compile i po chwili mamy strone o tytule
+
Your plugin successfully compiled!
+
a pod tym wpis, że nasz link będzie aktywny przez 10 minut.
+
Klikamy w nasz link i ściągamy plik .amxx
+
 
+
**Drugie pole to:
+
If you want, you can also paste plugin source code into the box below:
+
**Jest to pole do wklejenia samego kodu interesujacego nas pluginu.
+
**W okienku: "Plugin short name:" podajemy nazwe naszego pluginu (skrócona, nazwa pliku wyjściowego). W dużym polu wklejamy nasz kod i klikamy na Compile.
+
 
+
*W obu wypadkach należy zapisać pliki amxx w ''addons/amxmodx/plugins/''
+
*Nie zapomnijmy dodać nowych pluginów do plugns.ini w amxx!
+
 
+
 
+
=Dodawanie/Usuwanie Pluginów=
+
==Dodawanie pluginów==
+
*Otwieramy do edycji plik ''addons/amxmodx/configs/plugins.ini'' i dopsujemy przeważnie na jego końcu:
+
nazwa_pluginu.amxx
+
:Gdzie [i]nazwa_pluginu[/i] to nazwa pluginu jaki chcemy dodać. Należy pamiętać żeby plugin się załadował musi się znajdować w podkatalogu ''plugins'' oraz muszą być załadowane wymagane [[AMX Mod X#Dodawanie/Dodawanie/Usuwanie Modułów|moduły]]..
+
 
+
==Wyłączanie/Usuwanie pluginów==
+
*Szukamy nazwy pluginu który chcemy wywalić lub tylko czasowo usunąć np. ''antiflood.amxx''. Aby tylko wyłączyć plugin na początku linijki gdzie się znajduje dopisujemy ''';''' (średnik). Teraz tylko trzeba zapisać plik i po zmianie mapy na serwerze nie mamy pluginu. Aby go spowrotem przywrócić wywalamy sprzed jego nazwy średnik.
+
 
+
==Kolejność pluginów=]
+
*Czasem pluginy potrafią wykonywać komendy tak, że blokują wykonywanie dalszych pluginów albo nie działają poprawnie. Najczęściej zdarza się to z pluginami reagującymi na komendy say. Zauważcie, że jeśli wstawimy plugin pausechat po pluginie floodprotect to w ostateczności nie będziemy w stanie rozmawiać podczas pauzy w meczu.
+
 
+
*To samo się tyczy, jeśli kilka pluginów korzysta z tej samej komendy – są dodatki logujące wykonywanie pewnych komend i nic więcej nie robiące.
+
 
+
*Warto czytać instrukcje wewnątrz zipów czy plików .sma, aby upewnić się czy ważna jest kolejność pluginu w plugins.ini
+
 
+
=Pluginy a Moduły=
+
==Najnowsza wersja==
+
*Dosyć często zdarza się że po dodaniu jakiegoś nowego pluginu ten się nie ładuje mimo iż jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy włączonego modułu wymaganego przez plugin.
+
 
+
*Gdy mamy najnowszą wersje AMX Mod X (1.71) nie ma najmniejszego problemu z określeniem jakiego modułu brakuje, wystarczy wejść do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
+
 
+
*Powinniśmy znaleźć coś takiego:
+
L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
+
 
+
*W tym momencie już wiadomo, że nie mamy uruchomionego  modułu ''cstrike''. Nie pozostaje już nic poza uruchomieniem go (patrz dalej).
+
 
+
==Starsze wersje==
+
*Wszystko ładnie, pięknie ale co jeśli mamy nieco starszą wersje AMXX'a? Niestety w starszych wersjach trzeba się troszkę wysilić aby znaleźć brakujący moduł - trzeba zajrzeć do źródła pluginu.
+
 
+
*Pluginy (źródła) zbudowane są przeważnie w następujący sposób:
+
/*
+
*  Tutaj jakiś komentarz odnośnie pluginu,
+
*  jego opis, wersja, lista dostępnych komend,
+
*  lista zmian, itp. itd.
+
*/
+
+
#include <amxmod>
+
#include <amxmisc>
+
+
właściwy kod pluginu
+
 
+
*Nas interesuje tylko to co znajduje się po ''#include''. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podaja nam tez jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
+
 
+
*Oto opis jaki ''include'' odpowiada za jaki moduł:
+
#include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba rzadnego dodatkowego modułu.
+
#include <amxmisc> <<----- j/w
+
#include <file> <<----- j/w
+
#include <string> <<----- j/w
+
#include <vault> <<----- j/w (?)
+
#include <regex> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''regex'''
+
#include <sockets> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''sockets'''
+
#include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''engine'''
+
#include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''cstrike'''
+
#include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów '''mysql''', pgsql, mssql lub sqlite w zalerzności od posadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
+
#include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fun'''
+
#include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fakemeta'''
+
#include <geoip> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''geoip'''
+
#include <array> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''array'''
+
#include <csx> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''csx'''
+
 
+
 
+
=Dodawanie/Usuwanie Modułów=
+
 
+
*Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.
+
Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/scripting/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)
+
; ---------------------------------------------
+
; GeoIP - determines the country of ip adresses
+
; ---------------------------------------------
+
;geoip_amxx_i386.so
+
;geoip_amxx.dll
+
;geoip_amxx_amd64.so
+
*Jak widać mamy przed nazwami plików z modułami średniki, oznacza to że AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby włączyć moduł trzeba usunąć średnik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows będzie to plik z rozszerzeniem ''dll''
+
; ---------------------------------------------
+
; GeoIP - determines the country of ip adresses
+
; ---------------------------------------------
+
;geoip_amxx_i386.so
+
geoip_amxx.dll
+
;geoip_amxx_amd64.so
+
*Dla Linuxa pracującego na zwykłym procesorze 32bitowym będzie plik *i386.so
+
; ---------------------------------------------
+
; GeoIP - determines the country of ip adresses
+
; ---------------------------------------------
+
geoip_amxx_i386.so
+
;geoip_amxx.dll
+
;geoip_amxx_amd64.so
+
*Dla systemu Linux pracującego na 64bitowym procesorze AMD będzie to plik *amd64.so
+
; ---------------------------------------------
+
; GeoIP - determines the country of ip adresses
+
; ---------------------------------------------
+
;geoip_amxx_i386.so
+
;geoip_amxx.dll
+
geoip_amxx_amd64.so
+
 
+
*Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.
+
 
+
 
+
=Uwagi=
+
==Odnośnie wersji AMXX'a==
+
*Wersje AMX Mod X oznaczone numerkami 1.50 i 1.55 posiadają błędy i nie powinno się ich używać. Nie będę tłumaczył dokładnie jakie to są błędy bo nie ma to sensu, po prostu należy się wystrzegać tych wersji – ominie was dzięki temu dużo stresu.
+
 
+
==Do zrobienia==
+
* Opisać inne pliki konfiguracyjne amxx'a
+
* Opisać jak używać menu w grze
+

Aktualna wersja na dzień 14:55, 14 paź 2009

Amxxlarge.jpg
Alliedmodders.jpg

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


Spis treści

Opis

AMX Mod X jest dodatkiem do serwera HLDS którego podstawową funkcja jest administracja serwerem. Jednakże można go dosłownie napchać masą dodatków zmieniając prawie wszystkie aspekty w grze - od rozszerzenia i uproszczenia komend w administracji, poprzez restrykcje broni, kończąc na totalnych konwersjach, gdzie ostateczny wygląd gry zupełnie nie przypomina oryginalnej rozgrywki.

Pierwotnie bazowany na źródłach od AMX Mod od wersji 0.9.6 , szybko został tak zmieniony, że się w niektórych kwestiach zasadniczo różni od oryginału. Posiada opcje kompilacji skryptów z AMX Mod - mniej więcej 90% plików .sma jest kompilowanych bez błędów.

Wymagania

  • MetaMod - w zależności od wersji AMXMod jest potrzebna odpowiednia minimalna wersja MetaMod'a.

Linki

Wersje

Z przyczyn sporych różnic w każdej wersji zdecydowałem się rozbić artykuły. Konkretne opisy instalacji i konfiguracji znajdują się właśnie w nich.

Wersje AMX Mod X oznaczone numerkami 1.50 i 1.55 posiadają błędy i nie powinno się ich używać. Nie będę tłumaczył dokładnie jakie to są błędy bo nie ma to sensu, po prostu należy się wystrzegać tych wersji – ominie was dzięki temu dużo stresu.

Dodatki

  • AMX Mod X headshot - aktywacja dźwięków typu headshot, multikill, killingspree, firstblood.

F. A. Q.

Pojawia się coś takiego
L 06/14/2008 - 22:32:04: [AMXX] Plugin "XXXXXX.amxx" failed to load: Module/Library "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
Nie został zainstalowany addon cstrike, aby go zainstalować przeczytaj jeszcze raz dokładnie instrukcję!
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia