AMX Mod X 1.71

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Wikizacja, Literówki (''wsiąść, klijeńci'' :D).)
 
(Nie pokazano 23 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{stub}}
 
{{stub}}
=AMX Mod X=
+
=Wstęp=
*AMX Mod X jest pluginem [[MetaMod]]'a, więc tak czy siak musisz mieć na serwerze zainstalowanego [[MetaMod]]'a (koniecznie w najnowszej wersji!). Całość składa się z kilku plików – części bazowej, wspólnej dla wszystkich serwerów Half-Life oraz z pakietu dla danej modyfikacji – u nas Counter-Strike.
+
Całość instalacji [[AMX Mod X]] składa się z kilku plików:
 +
*Części bazowej, wspólnej dla wszystkich serwerów Half-Life.
 +
*Opcjonalnie pakietu dla danej modyfikacji – u nas Counter-Strike, należy nadpisać istniejące pliki przy rozpakowywaniu.
  
*Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik .exe) który powinien większości osób zainstalowac ten dodatek na serwerze na platformie Windows. Pod linuksem trzeba zrobic to ręcznie, ale nie jest to takie trudne. Po wstępnej instalacji trzeba skonfigurować całość – zedytować kilka plików – a to jest wspólne zarówno dla Windows jak i Linuxa.
+
*Plugin można instalować ręcznie zarówno na [[Linux|Linuksie]], jak i [[Windows]]ie - nie jest to takie trudne.
 +
*Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik *.exe), który powinien większości osób zainstalować ten dodatek na serwerze na platformie Windows.  
 +
 
 +
Po wstępnej instalacji trzeba skonfigurować całość – zmienić kilka plików – a to jest wspólne zarówno dla Windows jak i Linuksa.
  
 
=Instalacja AMX Mod X=
 
=Instalacja AMX Mod X=
 +
== Wymagania==
 +
*[[MetaMod]], więc tak czy siak '''musisz''' mieć na serwerze zainstalowanego [[MetaMod]]'a  co najmniej w wersji 1.19
 +
 
==Pliki==
 
==Pliki==
  
Ściągamy Amx Mod X ze strony projektu http://www.amxmodx.org w dziale [http://www.amxmodx.org/downloads.php Download]
+
Ściągamy AMX Mod X ze [http://www.amxmodx.org strony projektu] w dziale [http://www.amxmodx.org/downloads.php download].
  
 
*Windows:
 
*Windows:
** Instalator: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-installer-1.71.exe?download
+
** [http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-installer-1.71.exe?download Instalator]
** Pliki bazowe: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-base.zip?download
+
** [http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-base.zip?download Pliki bazowe]
** Pliki do obsługi CS'a: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-cstrike.zip?download
+
** [http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-cstrike.zip?download Pliki do obsługi CS'a]
  
 
*Linux:
 
*Linux:
** Pliki bazowe  http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-base.tar.gz?download
+
** [http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-base.tar.gz?download Pliki bazowe]
** Pliki do obsługi CS'a: http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-cstrike.tar.gz?download
+
** [http://prdownloads.sourceforge.net/amxmodx/amxmodx-1.71-cstrike.tar.gz?download Pliki do obsługi CS'a]
 
+
 
+
  
 
==Instalacja==
 
==Instalacja==
Linia 26: Linia 32:
 
Najlepiej skorzystać z instalatora – jest to najłatwiejsze i rekomendowane dla osób niedoświadczonych, które robią to pierwszy raz 
 
Najlepiej skorzystać z instalatora – jest to najłatwiejsze i rekomendowane dla osób niedoświadczonych, które robią to pierwszy raz 
 
* Odpalamy instalator, instalujemy, odpalamy instalkę już właściwego AMXX'a i instalujemy go w wybranej opcji.
 
* Odpalamy instalator, instalujemy, odpalamy instalkę już właściwego AMXX'a i instalujemy go w wybranej opcji.
* Wypakowywyjemy do ''X:/Katalog_ze_STEAM/SteamApps/Nazwa konta/counter-strike/cstrike/'' lub do ''X:/Katalog_z_HLDS/cstrike/'' archiwum bazowe a później archiwum z plikami do CS'a.
+
* Wypakowujemy do ''X:/Katalog_ze_STEAM/SteamApps/Nazwa konta/counter-strike/cstrike/'' lub do ''X:/Katalog_z_HLDS/cstrike/'' archiwum bazowe a później archiwum z plikami do CS'a.
  
 
===Linux i Windows===
 
===Linux i Windows===
*Wypakowywyjemy archiwum bazowe a później archiwum z plikami do obsługi CS'a do katalogu z HLDS.
+
*Wypakowujemy archiwum bazowe, a później archiwum z plikami do obsługi CS'a do katalogu z HLDS.
*Umożliwiamy działanie Amx Mod X'a. Udajemy się do addons/metamod, czyli do folderu gdzie zainstalowaliśmy wcześniej MetaMod'a.
+
*Umożliwiamy działanie AMX Mod X'a. Udajemy się do katalogu cstrike/addons/metamod (w przypadku innych modów jest to nazwa_moda/addons/metamod), czyli do folderu gdzie zainstalowaliśmy wcześniej MetaMod'a.
*Edytujemy plik plugins.ini, dopisujemy na samym dole linijkę:
+
*Edytujemy plik [[MetaMod#plugins.ini|metamod/plugins.ini]], dopisujemy na samym dole linijkę:
  
 
**Dla Windows:
 
**Dla Windows:
  win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll[/code]
+
  win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll
  
 
**Dla Linux:
 
**Dla Linux:
  linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so[/code]
+
  linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so
  
*Zapisujemy zmiany i opuszczamy plik.  
+
*Zapisujemy zmiany i opuszczamy plik.
  
 
=Dodawanie Adminów=
 
=Dodawanie Adminów=
  
*W celu utworzenia admina, wchodzimy do: addons/amxmodx/configs i edytujemy plik users.ini
+
*W celu utworzenia admina, wchodzimy do: cstrike/addons/amxmodx/configs (w przypadku innych modów, niż CS jest to nazwa_moda/addons/amxmodx/configs) i edytujemy plik users.ini
  
 
*Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
 
*Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
Linia 51: Linia 57:
  
 
==Flagi dostępu==
 
==Flagi dostępu==
  a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca sie nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)).
+
  a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca się nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)).
 
  b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
 
  b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
 
  c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera).
 
  c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera).
  d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywac graczy)
+
  d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywać graczy)
 
  e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy)
 
  e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy)
 
  f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę)
 
  f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę)
Linia 81: Linia 87:
 
  e - hasło do konta nie jest sprawdzane (wymagany jest tylko nick / ip / steamid admina)  
 
  e - hasło do konta nie jest sprawdzane (wymagany jest tylko nick / ip / steamid admina)  
  
*Przykłady:
+
==Przykłady==
 
  "192.168.0.10" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ad"
 
  "192.168.0.10" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ad"
 +
Admin jest dany na IP:192.168.0.10 oraz dodatkowo sprawdzane jest hasło. Przy błędnym haśle gracz zostanie wykopany z serwera.
 
  "192.168.0.15" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"
 
  "192.168.0.15" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"
 +
Admin dany jest na IP:192.168.0.15 Hasło nie jest wymagane. Każdy gracz z tego IP dostanie uprawnienia admina.
 
  "STEAM_0:0:000000" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ac"
 
  "STEAM_0:0:000000" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ac"
 +
Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest hasło.
 
  "nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a"
 
  "nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a"
 +
Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest hasło. Aby admin dostał swoje uprawnienia musi mieć hasło w configu (''patrz niżej'') oraz musi mieć nicka na jakiego nadano mu admina (wielkość liter jest ważna!).
  
 
*Opis powyższych przykładów:
 
** Admin jest dany na IP:192.168.0.10 oraz dodatkowo sprawdzane jest hasło. Przy błędnym haśle gracz zostanie wykopany z serwera.
 
** Admin dany jest na IP:192.168.0.15 Hasło nie jest wymagane. Każdy gracz z tego IP dostanie uprawnienia admina.
 
** Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest hasło.
 
** Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest hasło. Aby admin dostał swoje uprawnienia musi mieć hasło w configu (patrz niżej) oraz musi mieć nicka na jakiego nadano mu admina (wielkość liter jest ważna!).
 
 
Adminom, których dostęp wymaga hasła do zalogowania się każemy do configa dopisać:
 
Adminom, których dostęp wymaga hasła do zalogowania się każemy do configa dopisać:
 
  setinfo _pw "haslo"  
 
  setinfo _pw "haslo"  
hasło - to, które podaliśmy przy tworzeniu konta admina.  
+
hasło - to, które podaliśmy przy tworzeniu konta admina.
  
 
=Konfiguracja amx.cfg=
 
=Konfiguracja amx.cfg=
  
*Metoda logowania graczy w amxx
+
*Metoda logowania graczy w AMXX
 
**0 - wyłącza logowanie - gracze nie są sprawdzani i adminy nie działają
 
**0 - wyłącza logowanie - gracze nie są sprawdzani i adminy nie działają
 
**1 - tryb normalny - gracze będący zapisani w users.ini dostaną możliwość użycia przydzielonych im komend
 
**1 - tryb normalny - gracze będący zapisani w users.ini dostaną możliwość użycia przydzielonych im komend
Linia 107: Linia 111:
 
*Pokazywanie aktywności adminów
 
*Pokazywanie aktywności adminów
 
**0 - wyłączona - nie będzie napisane w grze ze admin coś zmienił, wkopał kogoś itd.
 
**0 - wyłączona - nie będzie napisane w grze ze admin coś zmienił, wkopał kogoś itd.
**1 - bez nicków - w grze będzie napisane np. "ADMIN: wykopal xxx" itd.
+
**1 - bez nicków - w grze będzie napisane np. "ADMIN: wykopał xxx" itd.
**2 - z nickami - w grze będzie napisane np. ADMIN yyy: wykopal xxx" itd.
+
**2 - z nickami - w grze będzie napisane np. ADMIN yyy: wykopał xxx" itd.
 
  amx_show_activity 2
 
  amx_show_activity 2
  
 
*Tutaj jest napis przesuwający się na dole ekranu. Ostatnia wartość to czas w sekundach co ile ma się napis pojawiać
 
*Tutaj jest napis przesuwający się na dole ekranu. Ostatnia wartość to czas w sekundach co ile ma się napis pojawiać
  amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwer uzywany jest AMX Mod X" 600
+
  amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwerze używany jest AMX Mod X" 600
  
*Napisy pojawiające się na środku ekranu co jakiś czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. Są to wartości trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Można je wsiąść np z mspaint'a.
+
*Napisy pojawiające się na środku ekranu co jakiś czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. Są to wartości trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Można je wziąć z m.in. MS Paint'a (''Start / Programy / Akcesoria / Paint'').
 
  amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100"
 
  amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100"
  amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod Xn Odwiedz strone projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255"
+
  amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod X\n Odwiedź stronę projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255"
  
*Częstotliwość (w sekundach) pojawiania się napisów na środku ekranu
+
*Częstotliwość (''w sekundach'') pojawiania się napisów na środku ekranu
 
  amx_freq_imessage 180
 
  amx_freq_imessage 180
  
*Czas (w sekundach) co ile gracze mogą napisać wiadomość na say'u. Zapobiega spamowi w grze.
+
*Czas (''w sekundach'') co ile gracze mogą napisać wiadomość na czacie (''tzw. say'u''). Zapobiega spamowi w grze.
 
  amx_flood_time 0.75
 
  amx_flood_time 0.75
  
*Ilość zarezerwowanych slotów (aby działało musi być włączony odpowiedzialny plugin za to)
+
*Ilość zarezerwowanych slotów (''aby działało musi być włączony odpowiedzialny za to plugin'')
 
  amx_reservation 0
 
  amx_reservation 0
  
*Wyświetlanie czasu do końca mapy (automatyczne)
+
*Wyświetlanie czasu do końca mapy (''automatyczne'')
 
**a - pokazuje biały tekst
 
**a - pokazuje biały tekst
 
**b - używa głosu
 
**b - używa głosu
**c - nie używa słowa "remaining" (tylko w przypadku użycia głosu)
+
**c - nie używa słowa "remaining" (''tylko w przypadku użycia głosu'')
**d - nie dodaje słów "hours/minutes/seconds" (j/w)
+
**d - nie dodaje słów "hours/minutes/seconds" (''j/w'')
 
**e - pokazuje/mówi jeżeli obecny czas jest mniejszy niż czas zadany
 
**e - pokazuje/mówi jeżeli obecny czas jest mniejszy niż czas zadany
 
  amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"
 
  amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"
Linia 138: Linia 142:
 
  amx_time_voice 1
 
  amx_time_voice 1
  
*Minimalny czas (w sekundach) jaki musi upłynąć od poprzedniego głosowania aby zacząć nowe
+
*Minimalny czas (''w sekundach'') jaki musi upłynąć od poprzedniego głosowania aby zacząć nowe
 
  amx_vote_delay 10
 
  amx_vote_delay 10
  
*Jak długo będzie trwało głosowanie (w sekundach)
+
*Jak długo będzie trwało głosowanie (''w sekundach'')
 
  amx_vote_time 10
 
  amx_vote_time 10
  
Linia 147: Linia 151:
 
  amx_vote_answers 1
 
  amx_vote_answers 1
  
*Wymagana ilość głosów aby głosowania przeszły (0.40 = 40%). Maksimum jest 1 czyli 100%
+
*Wymagana ilość głosów aby głosowania przeszły (''0.40 = 40%''). Maksimum jest 1 czyli 100%
 
  amx_votekick_ratio 0.40
 
  amx_votekick_ratio 0.40
 
  amx_voteban_ratio 0.40
 
  amx_voteban_ratio 0.40
Linia 153: Linia 157:
 
  amx_vote_ratio 0.02
 
  amx_vote_ratio 0.02
  
*Maksymalny czas o jaki mapa może zostać przedłużona (w minutach)
+
*Maksymalny czas o jaki mapa może zostać przedłużona (''w minutach'')
 
  amx_extendmap_max 90
 
  amx_extendmap_max 90
  
*O ile czasu mapa może być przedłużona (w minutach) po głosowaniu
+
*O ile czasu mapa może być przedłużona (''w minutach'') po głosowaniu
 
  amx_extendmap_step 15
 
  amx_extendmap_step 15
  
Linia 168: Linia 172:
 
  csstats_maxsize 3500
 
  csstats_maxsize 3500
  
*Czy klijeńci mogą sobie ustawić inny język niż serwer. 1 - Tak 0 - Nie
+
*Czy klienci mogą sobie ustawić inny język niż serwer. 1 - Tak 0 - Nie
 
  amx_client_languages 1
 
  amx_client_languages 1
 
  
 
=Kompilacja Pluginów=
 
=Kompilacja Pluginów=
Linia 176: Linia 179:
 
==Przez kompilator z AMXX==
 
==Przez kompilator z AMXX==
  
*Źródła pluginów (czyli pliki z rozszerzeniem [i]sma[/i]) umieszczamy w katalogu
+
*Źródła pluginów (''czyli pliki z rozszerzeniem [[.sma]]'') umieszczamy w katalogu
  addons/amxmodx/scripting/
+
  cstrike/addons/amxmodx/scripting/
 +
*W przypadku innych modów, niż CS umieszczamy w katalogu
 +
nazwa_moda/addons/amxmodx/scripting/
 
//Np. chcemy skompilować/przekompilować plugin nazwa_pluginu.sma
 
//Np. chcemy skompilować/przekompilować plugin nazwa_pluginu.sma
  
Linia 183: Linia 188:
  
 
===Windows===
 
===Windows===
*Po prostu odpalamy plik [i]compile.exe[/i] i czekamy aż wszystkie pluginy się skompilują. Skompilowane pliki zapisują się w podkatalogu ''addons/amxmodx/compiled''. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenieść do katalogu ''addons/amxmodx/plugins''.
+
*Po prostu odpalamy plik '''compile.bat''' (''który uruchomi program '''compile.exe''' z odpowiednimi parametrami'') i czekamy aż wszystkie pluginy się skompilują. Skompilowane pliki zapisują się w podkatalogu ''addons/amxmodx/compiled''. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenieść do katalogu ''addons/amxmodx/plugins''.
  
 
===Linux===
 
===Linux===
*Tutaj sprawa wygląda podobnie jak pod Windows, tylko że uruchamiamy plik ''compile.sh''. Reszta wygląda identycznie jak dla Windows.
+
*Tutaj sprawa wygląda podobnie jak pod Windows, tylko że uruchamiamy plik ''compile.sh'' (''który uruchomi program '''compile''' z odpowiednimi parametrami''). Reszta wygląda identycznie jak dla Windows.
 
+
  
 
Ok. Jak już się skompilowało wchodzimy do podkatalogu ''compiled'' wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu ''plugins'' naszego AMXX'a.
 
Ok. Jak już się skompilowało wchodzimy do podkatalogu ''compiled'' wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu ''plugins'' naszego AMXX'a.
Teraz (jeżeli jest to nowy plugin) trzeba go dopisać do [[AMX Mod X#Dodawanie/Usuwanie Pluginów|plugins.ini]].
+
Teraz (''jeżeli jest to nowy plugin'') trzeba go dopisać do [[AMX Mod X 1.71#Dodawanie/Usuwanie Pluginów|plugins.ini]].
 
+
  
 
==Przez WEBCompiler==
 
==Przez WEBCompiler==
  
*Znajdziemy go tu: url=http://www.amxmodx.org/webcompiler.cgi
+
*Znajdziemy go tu: http://www.amxmodx.org/webcompiler.cgi
  
 
*Znajdują sie tam dwa pola
 
*Znajdują sie tam dwa pola
Linia 202: Linia 205:
 
**Jest to pole do wczytania pliku .sma od nas z dysku.  
 
**Jest to pole do wczytania pliku .sma od nas z dysku.  
  
Wybieramy Przegladaj, wybieramy plik, cykamy na Compile i po chwili mamy strone o tytule
+
Wybieramy Przeglądaj, wybieramy plik, cykamy na Compile i po chwili mamy stronę o tytule
 
  Your plugin successfully compiled!  
 
  Your plugin successfully compiled!  
 
a pod tym wpis, że nasz link będzie aktywny przez 10 minut.
 
a pod tym wpis, że nasz link będzie aktywny przez 10 minut.
Linia 209: Linia 212:
 
**Drugie pole to:
 
**Drugie pole to:
 
  If you want, you can also paste plugin source code into the box below:
 
  If you want, you can also paste plugin source code into the box below:
**Jest to pole do wklejenia samego kodu interesujacego nas pluginu.
+
**Jest to pole do wklejenia samego kodu interesującego nas pluginu.
**W okienku: "Plugin short name:" podajemy nazwe naszego pluginu (skrócona, nazwa pliku wyjściowego). W dużym polu wklejamy nasz kod i klikamy na Compile.
+
**W okienku: "Plugin short name:" podajemy nazwę naszego pluginu (skrócona, nazwa pliku wyjściowego). W dużym polu wklejamy nasz kod i klikamy na Compile.
  
 
*W obu wypadkach należy zapisać pliki amxx w ''addons/amxmodx/plugins/''
 
*W obu wypadkach należy zapisać pliki amxx w ''addons/amxmodx/plugins/''
 
*Nie zapomnijmy dodać nowych pluginów do plugns.ini w amxx!
 
*Nie zapomnijmy dodać nowych pluginów do plugns.ini w amxx!
 
  
 
=Dodawanie/Usuwanie Pluginów=
 
=Dodawanie/Usuwanie Pluginów=
 
==Dodawanie pluginów==
 
==Dodawanie pluginów==
*Otwieramy do edycji plik ''addons/amxmodx/configs/plugins.ini'' i dopsujemy przeważnie na jego końcu:
+
*Otwieramy do edycji plik ''addons/amxmodx/configs/plugins.ini'' i dopisujemy przeważnie na jego końcu:
 
  nazwa_pluginu.amxx
 
  nazwa_pluginu.amxx
:Gdzie ''nazwa_pluginu'' to nazwa pluginu jaki chcemy dodać. Należy pamiętać żeby plugin się załadował musi się znajdować w podkatalogu ''plugins'' oraz muszą być załadowane wymagane [[AMX Mod X#Dodawanie/Usuwanie Modułów|moduły]]..
+
:Gdzie ''nazwa_pluginu'' to nazwa pluginu jaki chcemy dodać. Należy pamiętać żeby plugin się załadował musi się znajdować w podkatalogu ''plugins'' oraz muszą być załadowane wymagane [[AMX Mod X 1.71#Dodawanie/Usuwanie Modułów|moduły]]..
  
 
==Wyłączanie/Usuwanie pluginów==
 
==Wyłączanie/Usuwanie pluginów==
*Szukamy nazwy pluginu który chcemy wywalić lub tylko czasowo usunąć np. ''antiflood.amxx''. Aby tylko wyłączyć plugin na początku linijki gdzie się znajduje dopisujemy ''';''' (średnik). Teraz tylko trzeba zapisać plik i po zmianie mapy na serwerze nie mamy pluginu. Aby go spowrotem przywrócić wywalamy sprzed jego nazwy średnik.
+
*Szukamy nazwy pluginu który chcemy wywalić lub tylko czasowo usunąć np. ''antiflood.amxx''. Aby tylko wyłączyć plugin na początku linijki gdzie się znajduje dopisujemy ''';''' (średnik). Teraz tylko trzeba zapisać plik i po zmianie mapy na serwerze nie mamy pluginu. Aby go z powrotem przywrócić wywalamy sprzed jego nazwy średnik.
  
==Kolejność pluginów=]
+
==Kolejność pluginów==
 
*Czasem pluginy potrafią wykonywać komendy tak, że blokują wykonywanie dalszych pluginów albo nie działają poprawnie. Najczęściej zdarza się to z pluginami reagującymi na komendy say. Zauważcie, że jeśli wstawimy plugin pausechat po pluginie floodprotect to w ostateczności nie będziemy w stanie rozmawiać podczas pauzy w meczu.
 
*Czasem pluginy potrafią wykonywać komendy tak, że blokują wykonywanie dalszych pluginów albo nie działają poprawnie. Najczęściej zdarza się to z pluginami reagującymi na komendy say. Zauważcie, że jeśli wstawimy plugin pausechat po pluginie floodprotect to w ostateczności nie będziemy w stanie rozmawiać podczas pauzy w meczu.
  
Linia 258: Linia 260:
 
  właściwy kod pluginu
 
  właściwy kod pluginu
  
*Nas interesuje tylko to co znajduje się po ''#include''. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podaja nam tez jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
+
*Nas interesuje tylko to co znajduje się po ''#include''. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podają nam też jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
  
 
*Oto opis jaki ''include'' odpowiada za jaki moduł:
 
*Oto opis jaki ''include'' odpowiada za jaki moduł:
Linia 270: Linia 272:
 
  #include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''engine'''
 
  #include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''engine'''
 
  #include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''cstrike'''
 
  #include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''cstrike'''
  #include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów '''mysql''', pgsql, mssql lub sqlite w zalerzności od posadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
+
  #include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów '''mysql''', pgsql, mssql lub sqlite w zależności od posiadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
 
  #include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fun'''
 
  #include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fun'''
 
  #include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fakemeta'''
 
  #include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu '''fakemeta'''
Linia 280: Linia 282:
  
 
*Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.
 
*Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.
Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/scripting/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)
+
Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)
 
  ; ---------------------------------------------
 
  ; ---------------------------------------------
 
  ; GeoIP - determines the country of ip adresses
 
  ; GeoIP - determines the country of ip adresses
Linia 310: Linia 312:
  
 
*Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.
 
*Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.
 
  
 
=Uwagi=
 
=Uwagi=
==Odnośnie wersji AMXX'a==
+
Jeśli nie chcesz za każdym razem wchodzić w konsolę i wpisywać 'amxmodmenu' zróbmy sobie binda. Dla tych, co sami nie potrafią z jakiś powodów: Do pliku config.cfg (''edytujemy w np.: notatniku'') w folderze cstrike dopisujemy:
*Wersje AMX Mod X oznaczone numerkami 1.50 i 1.55 posiadają błędy i nie powinno się ich używać. Nie będę tłumaczył dokładnie jakie to są błędy bo nie ma to sensu, po prostu należy się wystrzegać tych wersji – ominie was dzięki temu dużo stresu.
+
bind "klawisz" "amxmodmenu"
 +
 
 +
gdzie klawisz to znak w postaci litery/cyfry na klawiaturze, np.: F12.
  
 
==Do zrobienia==
 
==Do zrobienia==
 
* Opisać inne pliki konfiguracyjne amxx'a
 
* Opisać inne pliki konfiguracyjne amxx'a
 
* Opisać jak używać menu w grze
 
* Opisać jak używać menu w grze
 
 
[[Użytkownik:Trawiator|Trawiator]] 20:50, 20 cze 2006 (CEST)
 

Aktualna wersja na dzień 02:24, 30 sty 2009

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


Spis treści

Wstęp

Całość instalacji AMX Mod X składa się z kilku plików:

  • Części bazowej, wspólnej dla wszystkich serwerów Half-Life.
  • Opcjonalnie pakietu dla danej modyfikacji – u nas Counter-Strike, należy nadpisać istniejące pliki przy rozpakowywaniu.
  • Plugin można instalować ręcznie zarówno na Linuksie, jak i Windowsie - nie jest to takie trudne.
  • Dodatkowo istnieje automatyczny instalator (plik *.exe), który powinien większości osób zainstalować ten dodatek na serwerze na platformie Windows.

Po wstępnej instalacji trzeba skonfigurować całość – zmienić kilka plików – a to jest wspólne zarówno dla Windows jak i Linuksa.

Instalacja AMX Mod X

Wymagania

  • MetaMod, więc tak czy siak musisz mieć na serwerze zainstalowanego MetaMod'a co najmniej w wersji 1.19

Pliki

Ściągamy AMX Mod X ze strony projektu w dziale download.

Instalacja

Instalator Windows

Najlepiej skorzystać z instalatora – jest to najłatwiejsze i rekomendowane dla osób niedoświadczonych, które robią to pierwszy raz 

  • Odpalamy instalator, instalujemy, odpalamy instalkę już właściwego AMXX'a i instalujemy go w wybranej opcji.
  • Wypakowujemy do X:/Katalog_ze_STEAM/SteamApps/Nazwa konta/counter-strike/cstrike/ lub do X:/Katalog_z_HLDS/cstrike/ archiwum bazowe a później archiwum z plikami do CS'a.

Linux i Windows

  • Wypakowujemy archiwum bazowe, a później archiwum z plikami do obsługi CS'a do katalogu z HLDS.
  • Umożliwiamy działanie AMX Mod X'a. Udajemy się do katalogu cstrike/addons/metamod (w przypadku innych modów jest to nazwa_moda/addons/metamod), czyli do folderu gdzie zainstalowaliśmy wcześniej MetaMod'a.
  • Edytujemy plik metamod/plugins.ini, dopisujemy na samym dole linijkę:
    • Dla Windows:
win32 addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm.dll
    • Dla Linux:
linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so
  • Zapisujemy zmiany i opuszczamy plik.

Dodawanie Adminów

  • W celu utworzenia admina, wchodzimy do: cstrike/addons/amxmodx/configs (w przypadku innych modów, niż CS jest to nazwa_moda/addons/amxmodx/configs) i edytujemy plik users.ini
  • Standardowo zawarte są w nim przykłady jak należy dodać admina.
  • Poprawne konto wygląda tak:
"nick|ip|steamid" "hasło" "flagi_dostępu" "flagi_konta"

Flagi dostępu

a - immunitet (gracz z tą flagą ma immunitet czyli nie może być kickowany, banowany, slapowany itp. Zaleca się nie dawanie tej flagi nikomu. Co najwyżej sobie (H@)).
b - rezerwacja slotu (gracz dostaje rezerwacje slotu)
c - amx_kick (admin z tą flagą może kopać ludzi z serwera).
d - amx_ban i amx_unban (admin z tą flagą może banować i odbanowywać graczy)
e - amx_slay i amx_slap (admin z tą flagą może slayować i slapować graczy)
f - amx_map (admin z tą flagą może zmieniać mapę)
g - amx_cvar (admin z tą flagą może zmieniać ustawienia serwera [nie wszystkie!])
h - amx_cfg (admin z tą flagą może uruchamiać configi serwera)
i - amx_chat (admin z tą flagą może używać kolorowych napisów)
j - amx_vote (admin z tą flagą może uruchamiać glosowania)
k - dostęp do sv_password (admin z tą flagą może ustawić hasło na serwerze)
l - dostęp do amx_rcon (admin z tą flagą może wykonywać polecenia na konsoli samego serwera poprzez amx_cvar)
m - własny poziom A 
n - własny poziom B 
o - własny poziom C 
p - własny poziom D - (Flagi te są używane przez dodatkowe pluginy. Poziom A ma najniższy priorytet, poziom H najwyższy.)
q - własny poziom E
r - własny poziom F
s - własny poziom G
t - własny poziom H
u - menu access (admin z tą flagą może używać menu)
z - użytkownik (flaga do oznaczenia NIE admin, zwykłego użytkownika)

Flagi konta

a - rozłącz gracza przy podaniu złego hasła
b - tag klanowy
c - użytkownik na STEAMID
d - użytkownik na IP
e - hasło do konta nie jest sprawdzane (wymagany jest tylko nick / ip / steamid admina) 

Przykłady

"192.168.0.10" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ad"

Admin jest dany na IP:192.168.0.10 oraz dodatkowo sprawdzane jest hasło. Przy błędnym haśle gracz zostanie wykopany z serwera.

"192.168.0.15" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"

Admin dany jest na IP:192.168.0.15 Hasło nie jest wymagane. Każdy gracz z tego IP dostanie uprawnienia admina.

"STEAM_0:0:000000" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "ac"

Admin dany jest na STEAMID oraz wymagane jest hasło.

"nick_admina" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a"

Admin dany jest na nicka oraz wymagane jest hasło. Aby admin dostał swoje uprawnienia musi mieć hasło w configu (patrz niżej) oraz musi mieć nicka na jakiego nadano mu admina (wielkość liter jest ważna!).

Adminom, których dostęp wymaga hasła do zalogowania się każemy do configa dopisać:

setinfo _pw "haslo" 

hasło - to, które podaliśmy przy tworzeniu konta admina.

Konfiguracja amx.cfg

  • Metoda logowania graczy w AMXX
    • 0 - wyłącza logowanie - gracze nie są sprawdzani i adminy nie działają
    • 1 - tryb normalny - gracze będący zapisani w users.ini dostaną możliwość użycia przydzielonych im komend
    • 2 - kopie wszystkich graczy nie zapisanych w users.ini
amx_mode 1 
  • Pokazywanie aktywności adminów
    • 0 - wyłączona - nie będzie napisane w grze ze admin coś zmienił, wkopał kogoś itd.
    • 1 - bez nicków - w grze będzie napisane np. "ADMIN: wykopał xxx" itd.
    • 2 - z nickami - w grze będzie napisane np. ADMIN yyy: wykopał xxx" itd.
amx_show_activity 2
  • Tutaj jest napis przesuwający się na dole ekranu. Ostatnia wartość to czas w sekundach co ile ma się napis pojawiać
amx_scrollmsg "Witaj na %hostname% -- Na serwerze używany jest AMX Mod X" 600
  • Napisy pojawiające się na środku ekranu co jakiś czas. Ostatnie 9 cyfr jest to kolor napisu w formacie RRRGGGBBB. Są to wartości trzech kolorów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Można je wziąć z m.in. MS Paint'a (Start / Programy / Akcesoria / Paint).
amx_imessage "Grasz teraz na %hostname%" "000255100"
amx_imessage "Na serwerze zainstalowano AMX Mod X\n Odwiedź stronę projektu: http://www.amxmodx.org" "000100255"
  • Częstotliwość (w sekundach) pojawiania się napisów na środku ekranu
amx_freq_imessage 180
  • Czas (w sekundach) co ile gracze mogą napisać wiadomość na czacie (tzw. say'u). Zapobiega spamowi w grze.
amx_flood_time 0.75
  • Ilość zarezerwowanych slotów (aby działało musi być włączony odpowiedzialny za to plugin)
amx_reservation 0
  • Wyświetlanie czasu do końca mapy (automatyczne)
    • a - pokazuje biały tekst
    • b - używa głosu
    • c - nie używa słowa "remaining" (tylko w przypadku użycia głosu)
    • d - nie dodaje słów "hours/minutes/seconds" (j/w)
    • e - pokazuje/mówi jeżeli obecny czas jest mniejszy niż czas zadany
amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"
  • Gdy zostanie użyte "say thetime" lub "say timeleft" używany jest głos by podać aktualny czas/pozostały czas
amx_time_voice 1
  • Minimalny czas (w sekundach) jaki musi upłynąć od poprzedniego głosowania aby zacząć nowe
amx_vote_delay 10
  • Jak długo będzie trwało głosowanie (w sekundach)
amx_vote_time 10
  • Wyświetlaj odpowiedzi na głosowania
amx_vote_answers 1
  • Wymagana ilość głosów aby głosowania przeszły (0.40 = 40%). Maksimum jest 1 czyli 100%
amx_votekick_ratio 0.40
amx_voteban_ratio 0.40
amx_votemap_ratio 0.40
amx_vote_ratio 0.02
  • Maksymalny czas o jaki mapa może zostać przedłużona (w minutach)
amx_extendmap_max 90
  • O ile czasu mapa może być przedłużona (w minutach) po głosowaniu
amx_extendmap_step 15
  • Metoda śledzenia graczy na potrzeby statystyk
    • 0 - przez nick
    • 1 - przez SteamID
    • 2 - przez IP
csstats_rank 1
  • Maksymalny rozmiar pliku ze statystykami
csstats_maxsize 3500
  • Czy klienci mogą sobie ustawić inny język niż serwer. 1 - Tak 0 - Nie
amx_client_languages 1

Kompilacja Pluginów

Przez kompilator z AMXX

  • Źródła pluginów (czyli pliki z rozszerzeniem .sma) umieszczamy w katalogu
cstrike/addons/amxmodx/scripting/
  • W przypadku innych modów, niż CS umieszczamy w katalogu
nazwa_moda/addons/amxmodx/scripting/

//Np. chcemy skompilować/przekompilować plugin nazwa_pluginu.sma

  • W zależności od posiadanego systemu operacyjnego robimy tak:

Windows

  • Po prostu odpalamy plik compile.bat (który uruchomi program compile.exe z odpowiednimi parametrami) i czekamy aż wszystkie pluginy się skompilują. Skompilowane pliki zapisują się w podkatalogu addons/amxmodx/compiled. Teraz wystarczy wszystkie potrzebne nam pluginy przenieść do katalogu addons/amxmodx/plugins.

Linux

  • Tutaj sprawa wygląda podobnie jak pod Windows, tylko że uruchamiamy plik compile.sh (który uruchomi program compile z odpowiednimi parametrami). Reszta wygląda identycznie jak dla Windows.

Ok. Jak już się skompilowało wchodzimy do podkatalogu compiled wynajdujemy w nim nasz plugin.amxx i kopiujemy go do katalogu plugins naszego AMXX'a. Teraz (jeżeli jest to nowy plugin) trzeba go dopisać do plugins.ini.

Przez WEBCompiler

  • Znajdują sie tam dwa pola
Upload .sma file
    • Jest to pole do wczytania pliku .sma od nas z dysku.

Wybieramy Przeglądaj, wybieramy plik, cykamy na Compile i po chwili mamy stronę o tytule

Your plugin successfully compiled! 

a pod tym wpis, że nasz link będzie aktywny przez 10 minut. Klikamy w nasz link i ściągamy plik .amxx

    • Drugie pole to:
If you want, you can also paste plugin source code into the box below:
    • Jest to pole do wklejenia samego kodu interesującego nas pluginu.
    • W okienku: "Plugin short name:" podajemy nazwę naszego pluginu (skrócona, nazwa pliku wyjściowego). W dużym polu wklejamy nasz kod i klikamy na Compile.
  • W obu wypadkach należy zapisać pliki amxx w addons/amxmodx/plugins/
  • Nie zapomnijmy dodać nowych pluginów do plugns.ini w amxx!

Dodawanie/Usuwanie Pluginów

Dodawanie pluginów

  • Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/plugins.ini i dopisujemy przeważnie na jego końcu:
nazwa_pluginu.amxx
Gdzie nazwa_pluginu to nazwa pluginu jaki chcemy dodać. Należy pamiętać żeby plugin się załadował musi się znajdować w podkatalogu plugins oraz muszą być załadowane wymagane moduły..

Wyłączanie/Usuwanie pluginów

  • Szukamy nazwy pluginu który chcemy wywalić lub tylko czasowo usunąć np. antiflood.amxx. Aby tylko wyłączyć plugin na początku linijki gdzie się znajduje dopisujemy ; (średnik). Teraz tylko trzeba zapisać plik i po zmianie mapy na serwerze nie mamy pluginu. Aby go z powrotem przywrócić wywalamy sprzed jego nazwy średnik.

Kolejność pluginów

  • Czasem pluginy potrafią wykonywać komendy tak, że blokują wykonywanie dalszych pluginów albo nie działają poprawnie. Najczęściej zdarza się to z pluginami reagującymi na komendy say. Zauważcie, że jeśli wstawimy plugin pausechat po pluginie floodprotect to w ostateczności nie będziemy w stanie rozmawiać podczas pauzy w meczu.
  • To samo się tyczy, jeśli kilka pluginów korzysta z tej samej komendy – są dodatki logujące wykonywanie pewnych komend i nic więcej nie robiące.
  • Warto czytać instrukcje wewnątrz zipów czy plików .sma, aby upewnić się czy ważna jest kolejność pluginu w plugins.ini

Pluginy a Moduły

Najnowsza wersja

  • Dosyć często zdarza się że po dodaniu jakiegoś nowego pluginu ten się nie ładuje mimo iż jest dobrze dodany. Wtedy najprawdopodobniej nie mamy włączonego modułu wymaganego przez plugin.
  • Gdy mamy najnowszą wersje AMX Mod X (1.71) nie ma najmniejszego problemu z określeniem jakiego modułu brakuje, wystarczy wejść do katalogu z logami amxx'a (addons/amxmodx/logs) i otwieramy ostatni log.
  • Powinniśmy znaleźć coś takiego:
L 02/31/2005 - 00:00:00: [AMXX] Plugin "jakis_plugin.amxx" failed to load: Module "cstrike" required for plugin. Check modules.ini.
  • W tym momencie już wiadomo, że nie mamy uruchomionego modułu cstrike. Nie pozostaje już nic poza uruchomieniem go (patrz dalej).

Starsze wersje

  • Wszystko ładnie, pięknie ale co jeśli mamy nieco starszą wersje AMXX'a? Niestety w starszych wersjach trzeba się troszkę wysilić aby znaleźć brakujący moduł - trzeba zajrzeć do źródła pluginu.
  • Pluginy (źródła) zbudowane są przeważnie w następujący sposób:
/* 
*  Tutaj jakiś komentarz odnośnie pluginu,
*  jego opis, wersja, lista dostępnych komend,
*  lista zmian, itp. itd.
*/

#include <amxmod>
#include <amxmisc>

właściwy kod pluginu
  • Nas interesuje tylko to co znajduje się po #include. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu. Dodatkowe linie podają nam też jakiego innego modułu możemy się spodziewać.
  • Oto opis jaki include odpowiada za jaki moduł:
#include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx. Nie trzeba żadnego dodatkowego modułu.
#include <amxmisc> <<----- j/w
#include <file> <<----- j/w
#include <string> <<----- j/w
#include <vault> <<----- j/w (?)
#include <regex> <<----- Plugin wymaga do działania modułu regex
#include <sockets> <<----- Plugin wymaga do działania modułu sockets
#include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu engine
#include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu cstrike
#include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów mysql, pgsql, mssql lub sqlite w zależności od posiadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
#include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fun
#include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fakemeta
#include <geoip> <<----- Plugin wymaga do działania modułu geoip
#include <array> <<----- Plugin wymaga do działania modułu array
#include <csx> <<----- Plugin wymaga do działania modułu csx

Dodawanie/Usuwanie Modułów

  • Skoro już wiemy jakie moduły są nam potrzebne do działania możemy przystąpić do pracy.

Otwieramy do edycji plik addons/amxmodx/configs/modules.ini, odszukujemy w nim sekcje z odpowiednim modułem (np. geoip)

; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
;geoip_amxx_i386.so
;geoip_amxx.dll
;geoip_amxx_amd64.so
  • Jak widać mamy przed nazwami plików z modułami średniki, oznacza to że AMXX traktuje te linie jako komentarze (czyli ignoruje je). Aby włączyć moduł trzeba usunąć średnik sprzed odpowiedniego pliku. Dla Windows będzie to plik z rozszerzeniem dll
; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
;geoip_amxx_i386.so
geoip_amxx.dll
;geoip_amxx_amd64.so
  • Dla Linuxa pracującego na zwykłym procesorze 32bitowym będzie plik *i386.so
; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
geoip_amxx_i386.so
;geoip_amxx.dll
;geoip_amxx_amd64.so
  • Dla systemu Linux pracującego na 64bitowym procesorze AMD będzie to plik *amd64.so
; ---------------------------------------------
; GeoIP - determines the country of ip adresses
; ---------------------------------------------
;geoip_amxx_i386.so
;geoip_amxx.dll
geoip_amxx_amd64.so
  • Teraz po zapisaniu pliku i zmianie mapy na serwerze moduł powinien się włączyć.

Uwagi

Jeśli nie chcesz za każdym razem wchodzić w konsolę i wpisywać 'amxmodmenu' zróbmy sobie binda. Dla tych, co sami nie potrafią z jakiś powodów: Do pliku config.cfg (edytujemy w np.: notatniku) w folderze cstrike dopisujemy:

bind "klawisz" "amxmodmenu"

gdzie klawisz to znak w postaci litery/cyfry na klawiaturze, np.: F12.

Do zrobienia

  • Opisać inne pliki konfiguracyjne amxx'a
  • Opisać jak używać menu w grze
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia