Enemy Territory: QUAKE Wars

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Opis)
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 2: Linia 2:
  
 
=Opis=
 
=Opis=
'''Enemy Territory: QUAKE Wars''' to strategiczny shooter oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.
+
'''Enemy Territory: QUAKE Wars''' - strategiczny shooter (''strzelanka'') oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.
*'''Strogg:''' Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez stroggifikację oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
+
*'''Strogg:''' Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez "stroggifikację" oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
 
*'''Global Defense Force (GDF):''' Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.
 
*'''Global Defense Force (GDF):''' Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.
W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.  
+
W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.
  
Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (chodzi o multiplayer) i tym podobnych. Więcej na http://quakewars.pl
+
Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (''chodzi o multiplayer'') i tym podobnych. Więcej info na http://quakewars.pl
 +
==Punktacja spotkań w Stopwatch==
 +
*Są 2 dryżyny: A i B, gdzie A atakuje jako pierwsza
 +
*Sytuacje wynikowe z mapy:
 +
*#A wygrywa mapę w 10 minut, jezeli B zrobi mape w krotszym czasie to wynik jest 0:2 dla B
 +
*#A wygrywa mapę w 10 minut, jezeli B nie zrobi w krotyszm czasie to wynik 2:0 dla A
 +
*#A nie wykonuje mapy, ale B robi mape w calosci w ciagu tych 20 minut - wtedy 0:2 dla B (jest to wersja punktu 1 przy czasie 20min)
 +
*#A nie wykonuje mapy, ale B rownie nie wykonuje 1:1
 +
*O wygranej decyduje jeszcze kto zarzedl dalej i dany objectiv zrobil w krotszym czasie
  
 
=Linki=
 
=Linki=
Linia 13: Linia 21:
 
*[http://quakewars.pl QuakeWars.pl] - polska strona poświęcona grze
 
*[http://quakewars.pl QuakeWars.pl] - polska strona poświęcona grze
 
*[http://wiki.splashdamage.com/index.php/Main_Page SplashDamage Wiki] - dla osób chcących zrobić modyfikacje dla gry - mapy, pojazdy, mody itd.
 
*[http://wiki.splashdamage.com/index.php/Main_Page SplashDamage Wiki] - dla osób chcących zrobić modyfikacje dla gry - mapy, pojazdy, mody itd.
*[http://www.auz.at/etqw/HtmlDiff.html Lista zmiennych] jakie uległy zmanom w patchu 1.4 i porównaniu z patchem 1.2
+
*[http://www.auz.at/etqw/HtmlDiff.html Lista zmiennych] jakie uległy zmianom w patchu 1.4 i porównaniu z patchem 1.2
  
 
=Komendy=
 
=Komendy=
'''printUserGuid''' - znajdowanie GUID graczy - np do dodania do admina.
+
'''printUserGuid''' - znajdowanie GUID graczy - (np.: do dodania do admina).
  
 
==Administracja==
 
==Administracja==
Linia 22: Linia 30:
 
*banowanie odbanowanie
 
*banowanie odbanowanie
 
'''admin listBans''' - listuje bany
 
'''admin listBans''' - listuje bany
 +
'''admin unban <index>''' - usuwa danego bana (wg id z indeksu)
  
'''admin unban <index>''' - usuwa danego bana (wg id z indexu)
 
 
==Nagrywanie video==
 
==Nagrywanie video==
 
*renderNetDemo
 
*renderNetDemo
**warto wtedy ustawic r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight
+
**warto wtedy ustawić r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight
 +
 
 
==Rcon==
 
==Rcon==
 
'''rcon pauseGame''' - zatrzymuje grę
 
'''rcon pauseGame''' - zatrzymuje grę
 
 
'''rcon unpauseGame''' - wznawia grę
 
'''rcon unpauseGame''' - wznawia grę
  
Linia 36: Linia 44:
 
===Wymagania===
 
===Wymagania===
 
*800 MB na dysku albo więcej
 
*800 MB na dysku albo więcej
*parametry w kernelu preempt oraz taktowanie na 1000Hz albo wiecej.
+
*parametry w kernelu: preempt oraz taktowanie na 1000 Hz albo więcej.
 
*300 MB RAM
 
*300 MB RAM
*dostęp do ssh
+
*dostęp do [[SSH]]
*pakiet curl
+
*pakiet cUrl
  
 
===Pliki===
 
===Pliki===
*pobieramy plik '''ETQW-server-1.4-full.x86.run''' z [http://zerowing.idsoftware.com:6969/stats.html?info_hash=0cd9f3205f42036c39a455b032d430a81f0b9c2b torrenta] albo z listy mirrorów - jakieś 426MB.
+
*pobieramy plik '''ETQW-server-1.4-full.x86.run''' z [http://zerowing.idsoftware.com:6969/stats.html?info_hash=0cd9f3205f42036c39a455b032d430a81f0b9c2b torrenta] albo z listy mirrorów (''jakieś 426 MB'').
*do serwerow ostatnio pojawiły sie hotfixy - głównie do [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21451 windowsowego] oraz mamy tez do [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21389 linuxa].
+
*do serwerów ostatnio pojawiły się hotfixy - głównie do [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21451 windowsowego] oraz mamy też do [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21389 Linuksa].
  
 
===Instalka===
 
===Instalka===
*wpisujemy komendy w konsoli
+
*wpisujemy komendy w konsoli:
  chmod 777 ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
+
  chmod +x ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
 
  ./ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
 
  ./ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
  
Linia 109: Linia 117:
 
     `-- pbsv.so
 
     `-- pbsv.so
 
  4 directories, 36 files
 
  4 directories, 36 files
 +
 
=Konfiguracja=
 
=Konfiguracja=
 
*W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje.
 
*W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje.
Linia 116: Linia 125:
 
**base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników -  [[ETQW usergroups.dat]]
 
**base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników -  [[ETQW usergroups.dat]]
 
*Do tego trzeba będzie stworzyć plik '''base/guidstates.dat''' - definiuje się w nim bany oraz adminy. [[ETQW guidstates.dat]] - przyda się komenda w konsoli '''printUserGuid'''.
 
*Do tego trzeba będzie stworzyć plik '''base/guidstates.dat''' - definiuje się w nim bany oraz adminy. [[ETQW guidstates.dat]] - przyda się komenda w konsoli '''printUserGuid'''.
 +
 
==server.cfg==
 
==server.cfg==
 
O ile w [[ETQW server.cfg]] jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.
 
O ile w [[ETQW server.cfg]] jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.
 
*'''si_name''' jak widać może posiadać kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów [[Kolory tekstów w grach na silniku z id software|tutaj]].
 
*'''si_name''' jak widać może posiadać kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów [[Kolory tekstów w grach na silniku z id software|tutaj]].
*'''net_serverPunkbusterEnabled''' powinien posiadać wartość 1 jeśli zainstalowaliście [[PunkBuster]]a i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
+
*'''net_serverPunkbusterEnabled''' powinien posiadać wartość 1, jeśli zainstalowaliście [[PunkBuster]]a i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
*'''net_LANServer''' ustawiamy na 1 jeśli to ma być serwer tylko na [[LAN]].
+
*'''net_LANServer''' ustawiamy na 1, jeśli to ma być serwer tylko na [[LAN]].
 
*'''si_privateClients''' liczba zarezerwowanych slotów.
 
*'''si_privateClients''' liczba zarezerwowanych slotów.
*'''si_needpass''' ustawiamy na 1 jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np na mecze albo na czas administracyjny.
+
*'''si_needpass''' ustawiamy na 1, jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np.: na mecze, albo na czas administracyjny.
*'''g_password''' to włąsnie hasło na serwer jeśli jest zahasłowany
+
*'''g_password''' to właśnie hasło na serwer, jeśli jest za hasłowany
*'''g_privatePassword''' to hasło aby wejść na zarezerwowany slot
+
*'''g_privatePassword''' to hasło, aby wejść na zarezerwowany slot
*'''net_serverRemoteConsolePassword'' to hasło do zdalnej kontroli rcon np programem [[QuakeWars Power Admin]]
+
*'''net_serverRemoteConsolePassword''' to hasło do zdalnej kontroli rcon, np.: programem [[QuakeWars Power Admin]]
  
*'''si_disableVoting''' radze nie wyłączać jak nie masz masy adminów.
+
*'''si_disableVoting''' radze nie wyłączać, jak nie masz masy adminów.
* seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
+
* seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się, aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
  
 
*'''logFile''' wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
 
*'''logFile''' wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
*logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definiuje ścieżkę gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (czyli co restart, pad itd), a nie co mapę.
+
*logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definiuje ścieżkę, gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (''czyli co restart, pad, itd.''), a nie co mapę.
 
**$Y - rok
 
**$Y - rok
 
**$M - miesiąc
 
**$M - miesiąc
Linia 138: Linia 148:
 
**$m - minuty 00-59
 
**$m - minuty 00-59
  
*'''net_allowCheats''' aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np grawitację, oświetlenie itd.
+
*'''net_allowCheats''' aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np.: grawitację, oświetlenie itd.
  
*'''net_useUPnP''' jak ustawi się na numer 1 to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
+
*'''net_useUPnP''' jak ustawi się na numer 1, to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
  
 
*'''antilag''' - (chyba juz blokowana) zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
 
*'''antilag''' - (chyba juz blokowana) zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
 
  si_antiLag "1"                  // przeprowadzanie systemu antilag na graczach, default = "1"
 
  si_antiLag "1"                  // przeprowadzanie systemu antilag na graczach, default = "1"
  si_antiLagForgiving "0"         // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0"
+
  si_antiLagForgiving "0"     // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0"
  si_antiLagOnly "0"             // serwer ma uzywac tylko antilag, default = "0"
+
  si_antiLagOnly "0"           // serwer ma uzywac tylko antilag, default = "0"
  
*'''si_rules'' definiuje w jakim trybie gra się na serwerze  
+
*'''si_rules''' definiuje w jakim trybie gra się na serwerze  
**sdGameRulesCampaign - (domyślnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki przez które zbiera się punkty doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
+
**sdGameRulesCampaign - (''domyślnie'') kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki, przez które zbiera się punkty doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
 
**sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
 
**sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
**sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana drużyn miejscami, i druga ekipa ma wykonać to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej a nie na fragi.
+
**sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana drużyn miejscami, i druga ekipa ma wykonać to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej, a nie na fragi.
  
*mapcycle - o tym potem, może kiedyś, teraz mi sie nie chce. może tylko link do tego [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21058 jak robić własne kampanie] po angielsku.
+
*mapcycle - o tym potem, może kiedyś, teraz mi się nie chce. może tylko link do tego [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21058 jak robić własne kampanie] po angielsku.
 
*ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D
 
*ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D
 +
 +
==Głosowanie na konfigi==
 +
* Jak się przyjrzycie, to w '''usergroups.dat''' można ustawić na jakie konfigi można głosować - dzięki temu można dopisać kilka swoich, aby np.: zagłosować na specyficzne ustawienia np.: for fun, albo na jakąś ligę. Trzeba po prostu dodać wpis, zrobić nowy config i config dostosować do własnych potrzeb. '''Uwaga''', maksymalnie może być 24 takich configów - jak więcej to serwer umiera jak ktoś się podłącza.
 +
* aby szybko ładować plik '''usergroups.dat''' wystarczy rconem wpisać '''reloadUserGroups''' i popatrzeć w limbo menu,
 +
* jak się daje admina albo bana to plik '''guidstates.dat''' jest automatycznie odczytywany przy każdej próbie podłączenia się gracza do serwera, albo wywołania limbo menu.
 +
 
==Pobieranie map z WWW - Fast download==
 
==Pobieranie map z WWW - Fast download==
Pobieralne są tylko pliki pak - czyli .pk4. Nie pobierane są jednak pliki pak0xxx.pk4 oraz pliki w katalogu modu o takiej samej nazwie jak w katalogu base - powoduje to, ze niektore mody nie beda sie sciagac poprawnie o ich tworzy zrypali sprawę ;)
+
Pobierane są tylko pliki pak - czyli .pk4. Nie pobierane są jednak pliki pak0xxx.pk4 oraz pliki w katalogu modu o takiej samej nazwie jak w katalogu base - powoduje to, ze niektóre mody nie będą się ściągać poprawnie o ich tworzy zrypali sprawę ;)
 
*net_serverDlBaseURL "<address>" // adres bazowy odnośników do pobierania plików
 
*net_serverDlBaseURL "<address>" // adres bazowy odnośników do pobierania plików
*net_serverDlTable "<list>" // lista plikó pak jakie można zassać z serwera (pełne nazwy razem ze wzglednymi sciezkami, np "base/ctf_mulltidemo.pk4;etqwpro/config.pk4", rozdzielona średnikami, używać gwiazdki aby oznaczyć wszystkie paki
+
*net_serverDlTable "<list>" // lista plików pak jakie można zassać z serwera (pełne nazwy razem ze względnymi ścieżkami, np "base/ctf_mulltidemo.pk4;etqwpro/config.pk4", rozdzielona średnikami, '''używać gwiazdki, aby oznaczyć wszystkie paki'''
*net_serverDownload "2" //właczenie przekierowania do szybkiego pobierania. 0: wyłączone, 1: klient wychodzi i odpala stronę www z adresem si_serverURL, 2: klient ssa paki z serwera uzywajac zmiennej net_serverDlBaseURL i podlacza sie ponownie (gra sie sama zrestartuje), 3: aktywuje wbudowany moduł serwera www w serwer gry - zobacz zmienne net_serverDl* w celu konfiguracji
+
*net_serverDownload "2" // włączenie przekierowania do szybkiego pobierania. 0: wyłączone, 1: klient wychodzi i odpala stronę www z adresem si_serverURL, 2: klient ssa paki z serwera używając zmiennej net_serverDlBaseURL i podłącza się ponownie (gra sie sama zrestartuje), 3: aktywuje wbudowany moduł serwera www w serwer gry - zobacz zmienne net_serverDl* w celu konfiguracji
*si_serverURL "<url>" // url o serwerze, np strona klanowa
+
*si_serverURL "<url>" // url o serwerze, np.: strona klanowa
 +
 
 
===Przykład===
 
===Przykład===
 
  net_serverDlBaseURL "http://www.example.com/download/"
 
  net_serverDlBaseURL "http://www.example.com/download/"
 
  net_serverDlTable "*"
 
  net_serverDlTable "*"
 
  net_serverDownload "2"
 
  net_serverDownload "2"
A na serwerze WWW musi być katalog http://www.example.com/download/<mod>plik.pk4, np http://www.example.com/download/base/q3dm6.pk4
+
A na serwerze WWW musi być katalog http://www.example.com/download/<mod>plik.pk4, np.: http://www.example.com/download/base/q3dm6.pk4
 +
 
 
===Zintegrowany serwer WWW===
 
===Zintegrowany serwer WWW===
 
W ETQW mamy opcję przesyłania plików używając wbudowanego prostego serwera www w grę. Aktywuje się on jak jest net_serverDownload 3.
 
W ETQW mamy opcję przesyłania plików używając wbudowanego prostego serwera www w grę. Aktywuje się on jak jest net_serverDownload 3.
Można w nim ustawić limity prędkosci pobierania na gracza oraz na wszystkie połączenia.
+
Można w nim ustawić limity prędkości pobierania na gracza oraz na wszystkie połączenia.
  
 
*net_httpServerBaseURL "<url>" //type: string (init)
 
*net_httpServerBaseURL "<url>" //type: string (init)
 
*net_httpServerGlobalBW <num> //limit globalny serwera http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
 
*net_httpServerGlobalBW <num> //limit globalny serwera http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
 
*net_httpServerPlayerBW <num> //limit na gracza na serwerze http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
 
*net_httpServerPlayerBW <num> //limit na gracza na serwerze http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
*net_httpServerPort <num> //numer posrtu na ktorym ma nasluchiwac wbudowany serwer www
+
*net_httpServerPort <num> //numer portu na którym ma nasłuchiwać wbudowany serwer www
 +
 
 +
=PunkBuster=
 +
*Korzystając z rcon'a i [[QWPA]]
 +
 
 +
[[Grafika:Qwpa-pb.gif|center]]
 +
 
 +
 
 +
*Ustawiamy jak na obrazku powyżej
 +
*Klikamy '''Apply changes'''
 +
*Klikamy '''Save Config'''
 +
*Klikamy '''Restart PB'''
  
 
=Inne=
 
=Inne=
Linia 178: Linia 207:
 
*[[QuakeWars Power Admin]] - aplikacja do zarządzania serwerem gry z wykorzystaniem [[rcon]]a oraz [[PunkBuster]]a.
 
*[[QuakeWars Power Admin]] - aplikacja do zarządzania serwerem gry z wykorzystaniem [[rcon]]a oraz [[PunkBuster]]a.
 
*[http://etschnoog.extra.hu//index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=37 ETQW Console Master] - przeznaczony do administracji serwerami ET oraz ETQW.
 
*[http://etschnoog.extra.hu//index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=37 ETQW Console Master] - przeznaczony do administracji serwerami ET oraz ETQW.
* [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21325 Ograniczenie zmiany ikon podswietlenia min] - ponieważ jedna zmienna nie jest blokowana, musimy wyforsować sprawdzanie i kickowanie prze zPunkBustera. Dlatego warto rcon'em wykonać poniższe komendy:
+
* [http://community.enemyterritory.com/forums/showthread.php?t=21325 Ograniczenie zmiany ikon podświetlenia min] - ponieważ jedna zmienna nie jest blokowana, musimy wyforsować sprawdzanie i kickowanie przez PunkBustera. Dlatego warto rcon'em wykonać poniższe komendy:
 
  rcon pb_sv_cvar g_mineIconSize IN 0 10
 
  rcon pb_sv_cvar g_mineIconSize IN 0 10
 
  rcon pb_sv_KickLen 0
 
  rcon pb_sv_KickLen 0

Aktualna wersja na dzień 23:39, 8 kwi 2008

004 spawn host.jpg

Spis treści

Opis

Enemy Territory: QUAKE Wars - strategiczny shooter (strzelanka) oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.

  • Strogg: Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez "stroggifikację" oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
  • Global Defense Force (GDF): Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.

W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.

Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (chodzi o multiplayer) i tym podobnych. Więcej info na http://quakewars.pl

Punktacja spotkań w Stopwatch

  • Są 2 dryżyny: A i B, gdzie A atakuje jako pierwsza
  • Sytuacje wynikowe z mapy:
    1. A wygrywa mapę w 10 minut, jezeli B zrobi mape w krotszym czasie to wynik jest 0:2 dla B
    2. A wygrywa mapę w 10 minut, jezeli B nie zrobi w krotyszm czasie to wynik 2:0 dla A
    3. A nie wykonuje mapy, ale B robi mape w calosci w ciagu tych 20 minut - wtedy 0:2 dla B (jest to wersja punktu 1 przy czasie 20min)
    4. A nie wykonuje mapy, ale B rownie nie wykonuje 1:1
  • O wygranej decyduje jeszcze kto zarzedl dalej i dany objectiv zrobil w krotszym czasie

Linki

Komendy

printUserGuid - znajdowanie GUID graczy - (np.: do dodania do admina).

Administracja

Będąc zalogowanym na admina:

  • banowanie odbanowanie

admin listBans - listuje bany admin unban <index> - usuwa danego bana (wg id z indeksu)

Nagrywanie video

  • renderNetDemo
    • warto wtedy ustawić r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight

Rcon

rcon pauseGame - zatrzymuje grę rcon unpauseGame - wznawia grę

Instalacja

Linux

Wymagania

  • 800 MB na dysku albo więcej
  • parametry w kernelu: preempt oraz taktowanie na 1000 Hz albo więcej.
  • 300 MB RAM
  • dostęp do SSH
  • pakiet cUrl

Pliki

  • pobieramy plik ETQW-server-1.4-full.x86.run z torrenta albo z listy mirrorów (jakieś 426 MB).
  • do serwerów ostatnio pojawiły się hotfixy - głównie do windowsowego oraz mamy też do Linuksa.

Instalka

  • wpisujemy komendy w konsoli:
chmod +x ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
./ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run

a potem klawiszami strzałek przesuwamy zaznaczenie tak jak na obrazkach ;)

  • Przechodzimy do naszego kochanego katalogu gdzie zainstalowaliśmy serwer gry. Mamy w nim taką strukturę katalogów
.
|-- EULA.txt
|-- README.txt
|-- base
|   |-- bots
|   |   `-- botnames.dat
|   |-- game000.pk4
|   |-- game002.pk4
|   |-- match.cfg
|   |-- pak000.pk4
|   |-- pak001.pk4
|   |-- pak002.pk4
|   |-- pak003.pk4
|   |-- pak004.pk4
|   |-- pak005.pk4
|   |-- public.cfg
|   |-- server.cfg
|   |-- usergroups.dat
|   `-- usergroups.example
|-- copyrights.txt
|-- etqw-dedicated
|-- etqw_icon.png
|-- etqwded.x86
|-- libgcc_s.so.1
|-- libjpeg.so.62
|-- libstdc++.so.6
|-- openurl.sh
`-- pb
    |-- PBEULA.txt
    |-- htm
    |   |-- la001313.htm
    |   |-- lc001714.htm
    |   |-- ma001313.htm
    |   |-- mc001714.htm
    |   |-- wa001313.htm
    |   `-- wc001714.htm
    |-- pbag.so
    |-- pbags.so
    |-- pbcl.so
    |-- pbcls.so
    `-- pbsv.so
4 directories, 36 files

Konfiguracja

  • W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje.
    • base/server.cfg - taka sama funkcja jak server.cfg ale z komendami pod ETQW, definiujemy w nim parametry serwera. Przykładowy config z serwera INEA - ETQW server.cfg.
    • base/match.cfg - konfiguracja zmiennych na mecz - przykładowy config z serwera INEA - ETQW match.cfg
    • base/public.cfg - konfiguracja zmiennych na serwer publiczny po meczu - przykładowy config z serwera INEA - ETQW public.cfg
    • base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników - ETQW usergroups.dat
  • Do tego trzeba będzie stworzyć plik base/guidstates.dat - definiuje się w nim bany oraz adminy. ETQW guidstates.dat - przyda się komenda w konsoli printUserGuid.

server.cfg

O ile w ETQW server.cfg jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.

  • si_name jak widać może posiadać kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów tutaj.
  • net_serverPunkbusterEnabled powinien posiadać wartość 1, jeśli zainstalowaliście PunkBustera i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
  • net_LANServer ustawiamy na 1, jeśli to ma być serwer tylko na LAN.
  • si_privateClients liczba zarezerwowanych slotów.
  • si_needpass ustawiamy na 1, jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np.: na mecze, albo na czas administracyjny.
  • g_password to właśnie hasło na serwer, jeśli jest za hasłowany
  • g_privatePassword to hasło, aby wejść na zarezerwowany slot
  • net_serverRemoteConsolePassword to hasło do zdalnej kontroli rcon, np.: programem QuakeWars Power Admin
  • si_disableVoting radze nie wyłączać, jak nie masz masy adminów.
  • seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się, aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
  • logFile wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
  • logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definiuje ścieżkę, gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (czyli co restart, pad, itd.), a nie co mapę.
    • $Y - rok
    • $M - miesiąc
    • $D - dzień
    • $h - godzina 00-23
    • $m - minuty 00-59
  • net_allowCheats aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np.: grawitację, oświetlenie itd.
  • net_useUPnP jak ustawi się na numer 1, to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
  • antilag - (chyba juz blokowana) zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
si_antiLag "1"                  // przeprowadzanie systemu antilag na graczach, default = "1"
si_antiLagForgiving "0"     // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0"
si_antiLagOnly "0"           // serwer ma uzywac tylko antilag, default = "0"
  • si_rules definiuje w jakim trybie gra się na serwerze
    • sdGameRulesCampaign - (domyślnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki, przez które zbiera się punkty doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
    • sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
    • sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana drużyn miejscami, i druga ekipa ma wykonać to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej, a nie na fragi.
  • mapcycle - o tym potem, może kiedyś, teraz mi się nie chce. może tylko link do tego jak robić własne kampanie po angielsku.
  • ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D

Głosowanie na konfigi

  • Jak się przyjrzycie, to w usergroups.dat można ustawić na jakie konfigi można głosować - dzięki temu można dopisać kilka swoich, aby np.: zagłosować na specyficzne ustawienia np.: for fun, albo na jakąś ligę. Trzeba po prostu dodać wpis, zrobić nowy config i config dostosować do własnych potrzeb. Uwaga, maksymalnie może być 24 takich configów - jak więcej to serwer umiera jak ktoś się podłącza.
  • aby szybko ładować plik usergroups.dat wystarczy rconem wpisać reloadUserGroups i popatrzeć w limbo menu,
  • jak się daje admina albo bana to plik guidstates.dat jest automatycznie odczytywany przy każdej próbie podłączenia się gracza do serwera, albo wywołania limbo menu.

Pobieranie map z WWW - Fast download

Pobierane są tylko pliki pak - czyli .pk4. Nie pobierane są jednak pliki pak0xxx.pk4 oraz pliki w katalogu modu o takiej samej nazwie jak w katalogu base - powoduje to, ze niektóre mody nie będą się ściągać poprawnie o ich tworzy zrypali sprawę ;)

  • net_serverDlBaseURL "<address>" // adres bazowy odnośników do pobierania plików
  • net_serverDlTable "<list>" // lista plików pak jakie można zassać z serwera (pełne nazwy razem ze względnymi ścieżkami, np "base/ctf_mulltidemo.pk4;etqwpro/config.pk4", rozdzielona średnikami, używać gwiazdki, aby oznaczyć wszystkie paki
  • net_serverDownload "2" // włączenie przekierowania do szybkiego pobierania. 0: wyłączone, 1: klient wychodzi i odpala stronę www z adresem si_serverURL, 2: klient ssa paki z serwera używając zmiennej net_serverDlBaseURL i podłącza się ponownie (gra sie sama zrestartuje), 3: aktywuje wbudowany moduł serwera www w serwer gry - zobacz zmienne net_serverDl* w celu konfiguracji
  • si_serverURL "<url>" // url o serwerze, np.: strona klanowa

Przykład

net_serverDlBaseURL "http://www.example.com/download/"
net_serverDlTable "*"
net_serverDownload "2"

A na serwerze WWW musi być katalog http://www.example.com/download/<mod>plik.pk4, np.: http://www.example.com/download/base/q3dm6.pk4

Zintegrowany serwer WWW

W ETQW mamy opcję przesyłania plików używając wbudowanego prostego serwera www w grę. Aktywuje się on jak jest net_serverDownload 3. Można w nim ustawić limity prędkości pobierania na gracza oraz na wszystkie połączenia.

  • net_httpServerBaseURL "<url>" //type: string (init)
  • net_httpServerGlobalBW <num> //limit globalny serwera http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
  • net_httpServerPlayerBW <num> //limit na gracza na serwerze http (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
  • net_httpServerPort <num> //numer portu na którym ma nasłuchiwać wbudowany serwer www

PunkBuster

  • Korzystając z rcon'a i QWPA
Qwpa-pb.gif


  • Ustawiamy jak na obrazku powyżej
  • Klikamy Apply changes
  • Klikamy Save Config
  • Klikamy Restart PB

Inne

rcon pb_sv_cvar g_mineIconSize IN 0 10
rcon pb_sv_KickLen 0
rcon pb_sv_writecfg

Mody

  • PIGmod narzucający ograniczenia pod CAL, jest to taki sam ETQW jak normalnie ale z ograniczeniami na ilość pojazdów, klas itp.
  • ETQWPro - ma być jak ETPro pod Enemy Territory. Aktualnie jednak zmienia sporo parametrów wpływających na gameplay np recoil czy spread oraz lean.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia