Enemy Territory: QUAKE Wars

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
004 spawn host.jpg

Spis treści

Opis

Enemy Territory: QUAKE Wars to strategiczny shooter oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.

  • Strogg: Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez stroggifikację oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
  • Global Defense Force (GDF): Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.

W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.

Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (chodzi o multiplayer) i tym podobnych. Więcej na http://quakewars.pl

Linki

Komendy

printUserGuid - znajdowanie GUID graczy - np do dodania do admina.

Administracja

Będąc zalogowanym na admina:

  • banowanie odbanowanie

admin listBans - listuje bany

admin unban <index> - usuwa danego bana (wg id z indexu)

Nagrywanie video

  • renderNetDemo
    • warto wtedy ustawic r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight

Rcon

rcon pauseGame - zatrzymuje gre

rcon unpauseGame - wznawia gre

Instalacja

Linux

Wymagania

  • 800 MB na dysku albo więcej
  • parametry w kernelu preempt oraz taktowanie na 1000Hz albo wiecej.
  • 300 MB RAM
  • dostęp do ssh
  • pakiet curl

Pliki

  • pobieramy plik ETQW-server-1.4-full.x86.run z torrenta albo z listy mirrorów - jakieś 426MB.
  • do serwerow ostatnio pojawily sie hotfixy - głównie do windowswego oraz mamy tez do linuxa.

Instalka

  • wpisujemy komendy w konsoli
chmod 777 ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
./ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run

a potem klawiszami strzałek przesuwamy zaznaczenie tak jak na obrazkach ;)

  • Przechodzimy do naszego kochanego katalogu gdzie zainstalowaliśmy serwer gry. Mamy w nim taką strukturę katalogów
.
|-- EULA.txt
|-- README.txt
|-- base
|   |-- bots
|   |   `-- botnames.dat
|   |-- game000.pk4
|   |-- game002.pk4
|   |-- match.cfg
|   |-- pak000.pk4
|   |-- pak001.pk4
|   |-- pak002.pk4
|   |-- pak003.pk4
|   |-- pak004.pk4
|   |-- pak005.pk4
|   |-- public.cfg
|   |-- server.cfg
|   |-- usergroups.dat
|   `-- usergroups.example
|-- copyrights.txt
|-- etqw-dedicated
|-- etqw_icon.png
|-- etqwded.x86
|-- libgcc_s.so.1
|-- libjpeg.so.62
|-- libstdc++.so.6
|-- openurl.sh
`-- pb
    |-- PBEULA.txt
    |-- htm
    |   |-- la001313.htm
    |   |-- lc001714.htm
    |   |-- ma001313.htm
    |   |-- mc001714.htm
    |   |-- wa001313.htm
    |   `-- wc001714.htm
    |-- pbag.so
    |-- pbags.so
    |-- pbcl.so
    |-- pbcls.so
    `-- pbsv.so
4 directories, 36 files

Konfiguracja

  • W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje.
    • base/server.cfg - taka sama funkcja jak server.cfg ale z komendami pod ETQW, definujemy w nim parametry serwera. Przykładowy config z serwera INEA - ETQW server.cfg.
    • base/match.cfg - konfiguracja zmiennych na mecz - przykładowy config z serwera INEA - ETQW match.cfg
    • base/public.cfg - konfiguracja zmiennych na serwer publiczny po meczu - przykładowy config z serwera INEA - ETQW public.cfg
    • base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników - ETQW usergroups.dat
  • Do tego trzeba będzie stworzyć plik base/guidstates.dat - definiuje się w nim bany oraz adminy. ETQW guidstates.dat - przda sie komenda w konsoli printUserGuid.

server.cfg

O ile w ETQW server.cfg jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.

  • si_name jak widać może posiaidac kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów tutaj.
  • net_serverPunkbusterEnabled powinen posiadać wartość 1 jeśli zainstalowaliście PunkBustera i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
  • net_LANServer ustawiamy na 1 jesli to ma być serwer tylko na LAN.
  • si_privateClients liczba zarezerwowanych slotów.
  • si_needpass ustawiamy na 1 jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np na mecze albo na czas administracyjny.
  • g_password to włąsnie hasło na serwer jesli jest zahasłowany
  • g_privatePassword to hasło aby wejść na zarezerwowany slot
  • 'net_serverRemoteConsolePassword to hasło do zdalnej kontroli rcon np programem QuakeWars Power Admin
  • si_disableVoting radze nie wyłączac jak nie masz masy adminów.
  • seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
  • logFile wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
  • logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definuje ścieżkę gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (czyli co restart, pad itd), a nie co mapę.
    • $Y - rok
    • $M - miesiąc
    • $D - dzień
    • $h - godzina 00-23
    • $m - minuty 00-59
  • net_allowCheats aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np grawitację, oświetlenie itd.
  • net_useUPnP jak ustawi się na numer 1 to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
  • antilag - zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
si_antiLag "1"                  // server does antilag on players, default = "1"
si_antiLagForgiving "0"         // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0"
si_antiLagOnly "0"              // ONLY use antilag, default = "0"
  • 'si_rules definuje w jakim trybie gra się na serwerze
    • sdGameRulesCampaign - (domyślnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki przez które zbiera się punkty doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
    • sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
    • sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana drużyn miejscami, i druga ekipa ma wykonać to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej a nie na fragi.
  • mapcycle - o tym potem, może kiedyś, teraz mi sie nie chce. może tylko link do tego jak robic wlasne kampanie po angielsku.
  • ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D

Pobieranie map z WWW - Fast download

Pobieralne sa tylko pliki pak - czyli .pk4

  • net_serverDlBaseURL "<address>" //base URL for the download redirection, type: string
  • net_serverDlTable "<list>" //pak names for which download is provided, seperated by ; - use a * to mark all paks, type: string
  • net_serverDownload "2" //enable server download redirects. 0: off 1: client exits and opens si_serverURL in web browser 2: client downloads pak files from an URL and connects again, 3: enable builtin www server for file download. See net_serverDl* cvars for configuration, type: int
  • si_serverURL "<url>" //server information page, type: string, just for server info like clan page etc

Przykład

net_serverDlBaseURL "http://www.example.com/download/"
net_serverDlTable "*"
net_serverDownload "2"

A na serwerze WWW musi byc katalog http://www.example.com/download/<mod>plik.pk4, np http://www.example.com/download/base/q3dm6.pk4


unknown how to use?

  • net_httpServerBaseURL "<url>" //type: string (init)
  • net_httpServerGlobalBW <num> //Global bandwidth limit for built-in HTTP server (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
  • net_httpServerPlayerBW <num> //Per-player bandwidth limit for built-in HTTP server (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
  • net_httpServerPort <num> //TCP Port for simple built-in HTTP server, type: int

Inne

rcon pb_sv_cvar g_mineIconSize IN 0 10
rcon pb_sv_KickLen 0
rcon pb_sv_writecfg

Mody

  • PIGmod narzucający ograniczenia pod CAL, jest modem po stronie gracza.
  • ETQWPro - ma być jak ETPro pod Enemy Territory, czyli zestawem do ustawień różnych restryckji wg widzi misie adminów do tworzenia różnych lig.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia