Enemy Territory: QUAKE Wars

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
004 spawn host.jpg

Spis treści

Opis

Enemy Territory: QUAKE Wars to strategiczny shooter oparty o misje, bazujący na klasach FPS wklejony w świat QuakeWars. W bitwie o Ziemię musisz wybrać stronę, której chcesz pomóc w walce. Dwie grywalne armie w Enemy Territory: QUAKE Wars różnią się między sobą tworząc absolutnie unikalny gameplay. Twoje doświadczenia zależą od strony, którą wybierzesz.

  • Strogg: Siły inwazyjne z jednym, jasno określonym celem - zniszczenie ludzkości poprzez stroggifikację oraz zaawansowane technologie i bronie, aby to osiągnąć.
  • Global Defense Force (GDF): Jedyna linia obrony Ziemi, chroniąca swój "dom" i środowisko swoim arsenałem militarnym.

W przypadku każdej strony musisz wybrać, jaką rolę chcesz odgrywać na polu bitwy. Każda misja i cel wymagają innych zdolności, a nawet najlepsi gracze pomagają swoim zespołom osiągnąć końcowe zwycięstwo.

Gra różni się znacznie od wszelkiego rodzaju gier typu ET, CS, Quake (chodzi o multiplayer) i tym podobnych. Więcej na http://quakewars.pl

Linki

Komendy

printUserGuid - znajdowanie GUID graczy - np do dodania do admina.

Administracja

Będąc zalogowanym na admina:

  • banowanie odbanowanie

admin listBans - listuje bany

admin unban <index> - usuwa danego bana (wg id z indexu)

Nagrywanie video

  • renderNetDemo
    • warto wtedy ustawic r_mode 3, com_aviDemoWidth, com_aviDemoHeight

Rcon

rcon pauseGame - zatrzymuje gre

rcon unpauseGame - wznawia gre

Instalacja

Linux

Wymagania

  • 800 MB na dysku albo więcej
  • parametry w kernelu preempt oraz taktowanie na 1000Hz albo wiecej.
  • 300 MB RAM
  • dostęp do ssh
  • pakiet curl

Pliki

  • pobieramy plik ETQW-server-1.4-full.x86.run z torrenta albo z listy mirrorów - jakieś 426MB.
  • do serwerow ostatnio pojawily sie hotfixy - głównie do windowswego oraz mamy tez do linuxa.

Instalka

  • wpisujemy komendy w konsoli
chmod 777 ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run
./ETQW-server-1.2-nomedia.r3.x86.run

a potem klawiszami strzałek przesuwamy zaznaczenie tak jak na obrazkach ;)

  • Przechodzimy do naszego kochanego katalogu gdzie zainstalowaliśmy serwer gry. Mamy w nim taką strukturę katalogów
.
|-- EULA.txt
|-- README.txt
|-- base
|   |-- bots
|   |   `-- botnames.dat
|   |-- game000.pk4
|   |-- game002.pk4
|   |-- match.cfg
|   |-- pak000.pk4
|   |-- pak001.pk4
|   |-- pak002.pk4
|   |-- pak003.pk4
|   |-- pak004.pk4
|   |-- pak005.pk4
|   |-- public.cfg
|   |-- server.cfg
|   |-- usergroups.dat
|   `-- usergroups.example
|-- copyrights.txt
|-- etqw-dedicated
|-- etqw_icon.png
|-- etqwded.x86
|-- libgcc_s.so.1
|-- libjpeg.so.62
|-- libstdc++.so.6
|-- openurl.sh
`-- pb
    |-- PBEULA.txt
    |-- htm
    |   |-- la001313.htm
    |   |-- lc001714.htm
    |   |-- ma001313.htm
    |   |-- mc001714.htm
    |   |-- wa001313.htm
    |   `-- wc001714.htm
    |-- pbag.so
    |-- pbags.so
    |-- pbcl.so
    |-- pbcls.so
    `-- pbsv.so
4 directories, 36 files

Konfiguracja

  • W poprzednim punkcie widać ze struktury katalogów co będziemy konfigurować, poniżej szybki wstępniak, a niżej dokładniejsze informacje.
    • base/server.cfg - taka sama funkcja jak server.cfg ale z komendami pod ETQW, definujemy w nim parametry serwera. Przykładowy config z serwera INEA - ETQW server.cfg.
    • base/match.cfg - konfiguracja zmiennych na mecz - przykładowy config z serwera INEA - ETQW match.cfg
    • base/public.cfg - konfiguracja zmiennych na serwer publiczny po meczu - przykładowy config z serwera INEA - ETQW public.cfg
    • base/usergroups.dat - kontrola praw grup użytkowników - ETQW usergroups.dat
  • Do tego trzeba będzie stworzyć plik base/guidstates.dat - definiuje się w nim bany oraz adminy. ETQW guidstates.dat - przda sie komenda w konsoli printUserGuid.

server.cfg

O ile w ETQW server.cfg jest opis zmiennych z komentarzem po angielsku (więc słownik w łapę i sobie tłumaczyć), to może kilka uwag.

  • si_name jak widać może posiaidac kolorowe napisy jak z wcześniejszych serii Quake czy Doom - definicja kolorów tutaj.
  • net_serverPunkbusterEnabled powinen posiadać wartość 1 jeśli zainstalowaliście PunkBustera i chcecie go używać na serwerze. Gracze też będą musieli go posiadać.
  • net_LANServer ustawiamy na 1 jesli to ma być serwer tylko na LAN.
  • si_privateClients liczba zarezerwowanych slotów.
  • si_needpass ustawiamy na 1 jeśli na serwer chcemy założyć hasło, np na mecze albo na czas administracyjny.
  • g_password to włąsnie hasło na serwer jesli jest zahasłowany
  • g_privatePassword to hasło aby wejść na zarezerwowany slot
  • 'net_serverRemoteConsolePassword to hasło do zdalnej kontroli rcon np programem QuakeWars Power Admin
  • si_disableVoting radze nie wyłączac jak nie masz masy adminów.
  • seria si_motd_1, si_motd_2 ... 5 - staraj się aby były to krótkie teksty - pokazują się na lewo podczas podłączenia do serwera.
  • logFile wartość 2 jest przydatna przy skryptach nasłuchujących logów z konsoli
  • logFileName "logs/ETQW_$Y-$M-$D_$h-$m.log" definuje ścieżkę gdzie zapisywać logi - każdy log jest tworzony z datą uruchomienia serwera (czyli co restart, pad itd), a nie co mapę.
    • $Y - rok
    • $M - miesiąc
    • $D - dzień
    • $h - godzina 00-23
    • $m - minuty 00-59
  • net_allowCheats aktywować tylko for fun ;D, można wtedy bardzo wiele zmiennych modyfikować, np grawitację, oświetlenie itd.
  • net_useUPnP jak ustawi się na numer 1 to mogą być problemy z uruchomieniem serwera. Ta opcja jest raczej użyteczna tylko na Windows za routerem w domu.
  • antilag - zmiana poniższych parametrów na niestandardowe powoduje, że gra się bardzo dziwnie, ogólnie zaczyna świrować.
si_antiLag "1"                  // server does antilag on players, default = "1"
si_antiLagForgiving "0"         // how forgiving the antilag is - the higher, the more forgiving, default = "0"
si_antiLagOnly "0"              // ONLY use antilag, default = "0"
  • 'si_rules definuje w jakim trybie gra się na serwerze
    • sdGameRulesCampaign - (domyślnie) kampania, czyli są to przeważnie 3 mapki przez które zbiera się punkty doświadczenia. tryb ten jest jedynym trybem na serwerach rankingowych
    • sdGameRulesObjective - zdobicie celu mapy, czyli jednokrotnie
    • sdGameRulesStopWatch - jak jeden team wygra, to następuje zmiana drużyn miejscami, i druga ekipa ma wykonać to samo zadanie tylko szybciej - najczęściej spotykane na klanówkach, gdzie wydajniejszy team po prostu wykona dana misję szybciej a nie na fragi.
  • mapcycle - o tym potem, może kiedyś, teraz mi sie nie chce. może tylko link do tego jak robic wlasne kampanie po angielsku.
  • ostatniej linii nie dotykajcie bo wam serwer nie wystartuje ;D

Pobieranie map z WWW - Fast download

Pobieralne sa tylko pliki pak - czyli .pk4. Nie pobierane są jednak pliki pak0xxx.pk4 oraz pliki w katalogu modu o takiej samej nazwie jak w katalogu base - powoduje to, ze niektore mody nie beda sie sciagac poprawnie o ich tworzy zrypali sprawe ;)

  • net_serverDlBaseURL "<address>" //base URL for the download redirection, type: string
  • net_serverDlTable "<list>" //pak names for which download is provided, seperated by ; - use a * to mark all paks, type: string
  • net_serverDownload "2" //enable server download redirects. 0: off 1: client exits and opens si_serverURL in web browser 2: client downloads pak files from an URL and connects again, 3: enable builtin www server for file download. See net_serverDl* cvars for configuration, type: int
  • si_serverURL "<url>" //server information page, type: string, just for server info like clan page etc

Przykład

net_serverDlBaseURL "http://www.example.com/download/"
net_serverDlTable "*"
net_serverDownload "2"

A na serwerze WWW musi byc katalog http://www.example.com/download/<mod>plik.pk4, np http://www.example.com/download/base/q3dm6.pk4

Zintegorwany serwer WWW

W ETQW mamy opcję przesyłania plików uzywając wbudowanego prostego serwera www w grę. Aktywuje się on jak jest net_serverDownload 3. Mozna w nim ustawic limity pedosci pobierania na gracza oraz na wszystkie polaczenia.

  • net_httpServerBaseURL "<url>" //type: string (init)
  • net_httpServerGlobalBW <num> //Global bandwidth limit for built-in HTTP server (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
  • net_httpServerPlayerBW <num> //Per-player bandwidth limit for built-in HTTP server (kilobytes/second, 0=inf), type: int [0, 2000000]
  • net_httpServerPort <num> //TCP Port for simple built-in HTTP server, type: int

Inne

rcon pb_sv_cvar g_mineIconSize IN 0 10
rcon pb_sv_KickLen 0
rcon pb_sv_writecfg

Mody

  • PIGmod narzucający ograniczenia pod CAL, jest modem ograniczajacym oryginalna gre poprzez nalozenie restryckji.
  • ETQWPro - ma być jak ETPro pod Enemy Territory, czyli zestawem do ustawień różnych restryckji wg widzi misie adminów do tworzenia różnych lig. Aktualnie jednak zmienia sporo parametrow wplywajacych na gameplay np recoil czy spread oraz lean.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia