Listopad 2006

Od HLDS.pl
Wersja KaszpiR (dyskusja | edycje) z dnia 13:58, 3 sty 2007
(różn.) ← poprzednia wersja | zobacz aktualną wersję (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

2006.11.30

  • Znów aktualizacja platformy Source. Tym razem aktualizacja niesie ze sobą dobre jak i złe zmiany.
    • Poprawiono błąd że w Garry's Mod nie były widziane żadne serwery.
    • Dodano zmienne pozwalające serwerowi wymusić na graczach 'przyzwoite' ustawienia sieciowe (rate): sv_mincmdrate, sv_maxcmdrate, sv_client_predict, sv_client_interpolate, sv_client_interp, and sv_client_cmdrate_difference
    • Dodano system ochrony zmiennej cl_restrict_server_commands aby serwer nie mógł wymusić jej zmiany (pogięło ich - przyp. trawiator)
    • Pozwolono serwerowi na wykonywanie komendy "play" na graczach
    • Dodano system sprawdzania przez serwer większej ilości zmiennych u klienta (bardzo przydatne gdy się używa np. Cvar-X)
    • Dodano pokazywanie adresu IP skąd przychodzą komendy Rcon (w końcu! - pzyp. trawiator)
    • Poprawiono tryb obserwatora w SourceTV
    • Usunięto cl_cmdbackup (ciekawe czemu, zdecydowali się, że dzisiaj nikt nie gra na modemach? - przyp _KaszpiR_)
  • Zaktualizowano także SourceMM aby działał z najnowszym updatem platformy Steam.

2006.11.22

  • Kolejna aktualizacja platformy Steam. Lista zmian:
    • Dodano wsparcie dla systemu PayPal. Użytkownicy PayPal mogą teraz spokojnie dokonywać zakupów w sklepie Steam.
    • Poprawiono błąd w silniku Source że Mody nie uruchamiały się poprawnie na systemach 64-bitowych.
    • Poprawiono błąd że Steam odpalał się kilkukrotnie na raz.
    • Poprawiono błąd że w Steam nie był pokazywany status niektórych gier gdy na koncie było ich dużo zainstalowanych.

2006.11.21

  • Tak jak było zapowiadane pojawił się Mani Admin Plugin 1.2 N beta RC2-14. Oprócz poprawionych głosowań Mani dodał nową komendę "mani_dynamicpricing", ale służy ona tylko w celu informacyjnym, czyli możemy sprawdzić czy na serwerze są dynamiczne ceny broni poprzez np. Game-Monitor.
  • Kolejny sposób jak wymusić cl_restrict_server_commands 0 na grających w gry na silniku Source. Do ściągnięcia tutaj

2006.11.20

  • Mani pracuje nad aktualizacją aby znowu działały poprawnie głosowania.
  • Jest sposób na komendę cl_restrict_server_commands! Wybrałem skrypt, sprawdziłem i przetłumaczyłem. Do ściągnięcia jest stąd. Skrypt wymaga EventScriptsa 1.21 lub nowszego.

2006.11.19

  • Dwa dni temu Valve w swoim comiesięcznym (?) biuletynie podało dość ciekawą informację na temat VACa. Oto wolne tłumaczenie:
    • Nowa technologia Valve Anti-Cheat w Counter-Strike: Source oraz innych grach w minionym tygodniu wykryła ponad 10 000 osób używających Cheatów. VAC wykrywa każdego kto używa jakiegokolwiek Cheat'a oraz banuje permanentnie jego konto Steam. Spodziewamy się zobaczyć na forum falę postów/tematów z tłumaczeniem się "to mój młodszy brat".

2006.11.17

  • Następna aktualizacja Steam'a. Poprawiono m.in. błąd związany z dynamicznymi cenami broni oraz dodano nową komendę "cl_restrict_server_commands". Dokładny opis zmian znajduje się tutaj.
  • W związku z dzisiejszą aktualizacją pojawił się Mani-Admin-Plugin 1.2 N beta RC2-13. Mani na swojej stronie napisał również, że planuje aktualizacje, dzięki której gracze z "cl_restrict_server_commands 1 lub 2" będą wyrzucani z serwera. Zalecam zmienić tą wartość na 0 aby słyszeć odtwarzane dźwięki, widzieć wyskakujące okna (np. z głosowaniami) itd. Jak na razie wiadomo, że nie ma możliwości wymuszenia tej komendy u klienta.
  • EventScripts v1.2.1 już w wersji oficjalnej, natomiast pojawiła się nowa wersja beta, oznaczona jako v1.3.0. Niestety nie działa w niej es_cexec i nie wiadomo czy kiedykolwiek zacznie działać, czyli wymuszanie komend nadal niemożliwe.

2006.11.16

  • Kolejna aktualizacja platformy Steam. Lista zmian:
    • Steam uruchamia się szybciej,
    • Nowa ankieta zbierająca informację na temat posiadanego przez nas sprzętu komputerowego.

2006.11.13

2006.11.10

  • Jeśli komuś na Counter-Strike: Source nie działa stary system broni (nadal) to najlepiej odpalić serwer z parametrem +mp_dynamicpricing 0
  • Exite Mod pod SRCDS to wersja alfa systemu Portal. Warto obejrzeć filmik :P, mimo, że już o tym wspominaliśmy

2006.11.09

  • Doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji SourceSDK, tym razem lista zmian nie jest długa:
    • Dodano wsparcie dla Visual Studio 2005
    • Dodano tryb obserwatora w Half-Life 2: Deathmatch
    • Przywrócono z powrotem kompensacje lagów w Half-Life 2: Deathmatch
    • Naprawiono błąd związany z wywalaniem się 'FacePosera' przy próbie importu lub eksportu do plików tekstowych.

2006.11.02

  • Dwa dni temu została wydana nowa wersja AMXX oznaczona numerkiem 1.76b. Link do listy zmian.
    W sumie warto wspomnieć że została porzucona obsługa serwerów odpalonych na binarkach 64bit. Jednakże jeśli ktoś bardzo chce używać 64bitówek to będzie mógł samemu sobie je skompilować. Więcej i dokładniej o tym można sobie poczytać tutaj
  • No i w końcu się doczekaliśmy dynamicznych cen broni i ekwipunku w Counter-Strike: Source.
    Dziwne natomiast jest to że skoro dynamiczne ceny są już jako standard to w Steam nadal widać Counter-Strike: Source Beta. Czyżby Valve coś jeszcze zamierzało zmienić?

2006.11.01

  • Od jutra (02.11) od godziny 22 przez następne 72 godziny będzie można sobie pograć w niezwykłą grę jaką jest The Ship całkowicie za darmo. To wszystko w ramach znanej już użytkownikom platformy Steam akcji FreeWeekend.
    Dla przypomnienia celem akcji jest promowanie jakiejś gry przez udostępnienie jej pełnej wersji wszystkim użytkownikom platformy Steam na kilka dni.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia