Serwer Day of Defeat 1.3

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Ustawienie server.cfg)
(Instalacja Serwera)
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
=Day of Defeat Serwer 1.3=
 
=Day of Defeat Serwer 1.3=
 
 
 
Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien:
 
Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien:
[list]
+
*Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu),
- Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu),
+
*Porządne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
- Pożądne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
+
*Troszkę wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
- Troszke wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
+
*Trochę wolnego czasu na zabawę z konfiguracją.
- Troche wolnego czasu na zabawe z konfiguracją.
+
[/list]
+
  
 
 
=Instalacja Steam'a=
 
 
Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.
 
 
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
 
 
 
Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
 
 
chmod +x hldsupdatetool.bin
 
a następnie:
 
./hldsupdatetool.bin 
 
 
Po przeczytaniu licencji wpisujemy
 
yes
 
 
I tak powstaje plik steam.
 
Jesli nagle uzyskasz błąd typu
 
<pre>
 
sh: line 1: uncompress: command not found
 
Broken pipe sh: uncompress:
 
</pre>
 
 
to zajrzyj
 
 
Steam został zainstalowany.
 
Wpisujemy
 
chmod +x ./steam
 
 
Teraz uruchamiamy go komendą
 
./steam
 
W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.
 
 
 
 
=Instalacja Serwera=
 
=Instalacja Serwera=
  
 +
* Czytaj tutaj: https://developer.valvesoftware.com/wiki/SteamCMD:pl
  
Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update
 
Ogólna składnia tak:
 
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -retry
 
 
W miejsce wyrazu między < > nalezy podstawić wartość jaką chcemy aby parametr przyjął. Na przykład jesli mamy ''-game <game>'' a  do wyboru z warości mamy ''cstrike'', ''dod'', ''czero'' (itd) i chcemy aby parametrz miał wartośc ''cstrike'' to wpisujemy w ostateczności ''-game cstrike''
 
 
 
''<game>'' to gra (do wyboru mamy ''cstrike'', ''valve'', ''tfc'', ''ricochet'', ''dod'',  ''dmc''), w naszym przypadku jest to ''cstrike''
 
 
''<dir>'' - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy.
 
 
Można dodać parametry ''-remember_password'' ''-verify_all'' aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszstkie pliki zasobów serwera (np czasem hlds potrafi stracic pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem valve wysyła poprawione wersje map itp)
 
W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej:
 
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -verify_all -retry
 
 
''-retry'' spowoduje ze na pewno wczesniej czy pozniej sciagniecie gre, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholere tego nie sciagniecie - wtedy gadac z adminem.
 
 
 
./steam -command update -game dod -dir ~/hlds_l -verify_all -retry
 
 
 
Teraz następuje sciąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo.
 
Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 460 megabajtów samego doda + 100 megabajtów plików serwerowych z internetu.
 
 
Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera.
 
 
 
 
 
=Podstawowa Konfiguracja Serwera=
 
=Podstawowa Konfiguracja Serwera=
  
Linia 86: Linia 19:
 
Parametry:
 
Parametry:
  
''+ip <ip>'' oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip.
+
''+ip <ip>'' oznacza ze chcemy aby serwer był tylko na danym numerze [[IP]] , nie musicie tego dawać jeśli chcecie uruchomić serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portów albo on sam ma publiczny adres [[IP]].
ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P
+
[[IP]] są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zależy to do jego konfiguracji - warto mieć admina serwera pod ręką :P
jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)
+
jeśli nie sprecyzujemy parametru [[IP]], to [[HLDS]] będzie słuchał na wszystkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chcemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)
  
przyklad +ip 192.168.1.10
+
przykład +ip 192.168.1.10
  
  
''+port <port>'' oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer
+
''+port <port>'' oznacza na jakim porcie chcemy odpalić serwer, przeważnie domyślnie mamy 27915, można zmienić np na 27916 jeśli stawiamy drugi serwer
przyklad +port 27916
+
przykład +port 27916
 
   
 
   
''+maxplayers <liczba>'' oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego
+
''+maxplayers <liczba>'' oznacza na ile slotów chcemy stworzyć serwer, przeważnie chcemy zrobić na powiedzmy 16 graczy i 2 adminów, czyli mamy +maxplayers 18 , to zależy do wydajności waszego serwera oraz łącza internetowego
  
''+map <mapa>'' każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust
+
''+map <mapa>'' każe załadować mapkę, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map dod_donner
 
jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
 
jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
  
Linia 112: Linia 45:
 
   
 
   
 
=Ustawienie server.cfg=
 
=Ustawienie server.cfg=
 
+
<div id="server.cfg"></div>
 
Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na [http://www.festung-breslau.pl Festung-Breslau.pl] [DoD]).
 
Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na [http://www.festung-breslau.pl Festung-Breslau.pl] [DoD]).
  
<pre>
+
<c>
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
 
// Server Config For Day Of Defeat
 
// Server Config For Day Of Defeat
Linia 122: Linia 55:
  
 
hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera
 
hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera
sv_password "" // Haslo jakie bedzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze haslo jest puste (nie ma go)
+
sv_password "" // Hasło jakie będzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze hasło jest puste (nie ma go)
sv_spectator_password "" // Haslo jakie bedzie wymagane aby wejsc na spectator'a  
+
sv_spectator_password "" // Hasło jakie będzie wymagane aby wejść na spectator'a  
rcon_password  "JakiesHaslo" // Haslo RCON. Czyli haslo ktore umozliwi na zdalne zarzadzanie serwerem (np. prze HLSW)
+
rcon_password  "JakiesHaslo" // Hasło RCON. Czyli hasło które umożliwi na zdalne zarządzanie serwerem (np. prze HLSW)
  
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
 
//          Server Variables
 
//          Server Variables
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
mp_friendlyfire 1 // 1- Strzal w kolegow z teamu rani badz zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi
+
mp_friendlyfire 1 // 1- Strzał w kolegów z teamu rani bądź zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi
mp_fraglimit 0 // Limit fragow po osiagnieciu ktorego zmieni sie mapa
+
mp_fraglimit 0 // Limit fragów po osiągnięciu którego zmieni się mapa
mp_timelimit 25 // Limit czasu po uplywie ktorego nastapi zmiana mapy
+
mp_timelimit 25 // Limit czasu po upływie którego nastąpi zmiana mapy
mp_fadetoblack 0 // Gdy jestesmy martwi widzimy tylko ciemnosc
+
mp_fadetoblack 0 // Gdy jesteśmy martwi widzimy tylko ciemność
  
sv_allowdownload 1 // Czy gracze moga pobierac mapy, dzwieki itd. z serwera 1- tak | 0- nie
+
sv_allowdownload 1 // Czy gracze mogą pobierać mapy, dźwięki itd. z serwera 1- tak | 0- nie
sv_allowupload 1 // Czy gracze na serwer moga wysylac np. wlasne loga
+
sv_allowupload 1 // Czy gracze na serwer mogą wysyłać np. własne loga
sv_cheats 0 // Wylacza mozliwosc uzycia niektorych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to zaden antyczit!)
+
sv_cheats 0 // Wyłącza możliwość użycia niektórych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to żaden antyczit!)
 
sv_maxspectators 4 // Maksymalna ilosc obserwatorow
 
sv_maxspectators 4 // Maksymalna ilosc obserwatorow
sv_maxrate 20000 // Maksymalne rate jake moga miec gracze
+
sv_maxrate 20000 // Maksymalne rate jakie mogą mieć gracze
sv_minrate 0 // Minimalne rate jakie moga miec gracze
+
sv_minrate 0 // Minimalne rate jakie mogą miec gracze
decalfrequency 30 // co jaki czas moga byc sprayowane loga
+
decalfrequency 30 // co jaki czas mogą być sprayowane loga
pausable 0 // czy gracz po wcisnieciu "pause" moze zapauzowac caly serwer
+
pausable 0 // czy gracz po wciśnięciu "pause" możne zapauzowac cały serwer
  
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
Linia 147: Linia 80:
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
 
//
 
//
// Tutaj nie chce mi sie opisywac wszystkich funkcji...
+
// Tutaj nie chce mi się opisywać wszystkich funkcji...
 
//
 
//
  
Linia 166: Linia 99:
 
edgefriction 2
 
edgefriction 2
 
mp_falldamage 1     
 
mp_falldamage 1     
mp_footsteps 1 // Czy na serwerze beda slyszalne kroki graczy
+
mp_footsteps 1 // Czy na serwerze będą słyszalne kroki graczy
  
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
 
//  DoD Extra settings
 
//  DoD Extra settings
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
//This Enables DoD's Netcoding
+
 
 
sv_unlag 1
 
sv_unlag 1
  
mp_allowspectators 1 // Zezwala (1) badz nie (0) wchodzenie na spectatora graczom
+
mp_allowspectators 1 // Zezwala (1) bądź nie (0) wchodzenie na spectatora graczom
mp_deathmsg 1 // Pokazuje (lub nie) ze xxx zabil yyy
+
mp_deathmsg 1 // Pokazuje (lub nie) ze xxx zabił yyy
  
exec listip.cfg // ladowanie permanentnych banow na STEAMID
+
exec listip.cfg // ładowanie permanentnych banów na STEAMID
exec banned.cfg // ladowanie permanentnych banow na IP
+
exec banned.cfg // ładowanie permanentnych banów na IP
  
mp_alliesclasses -1 // Limit osob w poszczegolnych teamach
+
mp_alliesclasses -1 // Limit osób w poszczególnych teamach
mp_axisclasses -1 // -1 oznacza ze nie ma ograniczen
+
mp_axisclasses -1 // -1 oznacza ze nie ma ograniczeń
  
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
 
//  Limity Klas Postaci
 
//  Limity Klas Postaci
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
// -1 = brak ograniczen || 0 = niedozwolone || >=1 = Okreslona ilosc
+
// -1 = brak ograniczeń || 0 = niedozwolone || >=1 = Określona ilość
  
  
Linia 241: Linia 174:
 
//-----------------------------------------------
 
//-----------------------------------------------
  
sv_region 3 // Region gdzie stoi serwer. 3 to europa
+
sv_region 3 // Region gdzie stoi serwer. 3 to Europa
hpk_maxsize "0.5" // maksymalny rozmiar pliku z wlasnymi spreyami graczy w MegaBajtach
+
hpk_maxsize "0.5" // maksymalny rozmiar pliku z własnymi spreyami graczy w MegaBajtach
  
</pre>
+
</c>
  
 
=Pierwsze uruchomienie=
 
=Pierwsze uruchomienie=
  
 
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa.
 
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa.
Serwer powinen wystarować i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
+
Serwer powinien wystarować i po chwili pokazać że chodzi. Możemy się o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
 
''status''
 
''status''
powinno zwrócic info jaka jest mapa, nymer ip, ilość graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.
+
powinno zwrócić info jaka jest mapa, numer ip, ilość graczy itd - możemy spróbować się do niego podłączyć.
  
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
+
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyć serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myśleć nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
  
  
  
Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w koncu większosc robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).
+
Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w końcu większość robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).
  
 
[[kategoria:serwery gier]]
 
[[kategoria:serwery gier]]
 
[[kategoria:HLDS]]
 
[[kategoria:HLDS]]

Aktualna wersja na dzień 18:21, 14 lis 2013

Spis treści

Day of Defeat Serwer 1.3

Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien:

  • Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu),
  • Porządne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
  • Troszkę wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
  • Trochę wolnego czasu na zabawę z konfiguracją.

Instalacja Serwera

Podstawowa Konfiguracja Serwera

Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu:

./hlds_run -game dod +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg 

Parametry:

+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer był tylko na danym numerze IP , nie musicie tego dawać jeśli chcecie uruchomić serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portów albo on sam ma publiczny adres IP. IP są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zależy to do jego konfiguracji - warto mieć admina serwera pod ręką :P jeśli nie sprecyzujemy parametru IP, to HLDS będzie słuchał na wszystkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chcemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)

przykład +ip 192.168.1.10


+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalić serwer, przeważnie domyślnie mamy 27915, można zmienić np na 27916 jeśli stawiamy drugi serwer przykład +port 27916

+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotów chcemy stworzyć serwer, przeważnie chcemy zrobić na powiedzmy 16 graczy i 2 adminów, czyli mamy +maxplayers 18 , to zależy do wydajności waszego serwera oraz łącza internetowego

+map <mapa> każe załadować mapkę, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map dod_donner jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.


-autoupdate parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie



OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:

./hlds_run -autoupdate -game dod +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg 


Ustawienie server.cfg

Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na Festung-Breslau.pl [DoD]).

//-----------------------------------------------
// Server Config For Day Of Defeat
//-----------------------------------------------
//
 
hostname " Nazwa Twojego Serwera"	// Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera
sv_password ""				// Hasło jakie będzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze hasło jest puste (nie ma go)
sv_spectator_password ""		// Hasło jakie będzie wymagane aby wejść na spectator'a 
rcon_password  "JakiesHaslo"		// Hasło RCON. Czyli hasło które umożliwi na zdalne zarządzanie serwerem (np. prze HLSW)
 
//-----------------------------------------------
//           	Server Variables
//-----------------------------------------------
mp_friendlyfire 1			// 1- Strzał w kolegów z teamu rani bądź zabija ich | 0- Strzelanie po swoich nic im nie robi
mp_fraglimit 0				// Limit fragów po osiągnięciu którego zmieni się mapa
mp_timelimit 25				// Limit czasu po upływie którego nastąpi zmiana mapy
mp_fadetoblack 0			// Gdy jesteśmy martwi widzimy tylko ciemność
 
sv_allowdownload 1			// Czy gracze mogą pobierać mapy, dźwięki itd. z serwera 1- tak | 0- nie
sv_allowupload 1			// Czy gracze na serwer mogą wysyłać np. własne loga
sv_cheats 0				// Wyłącza możliwość użycia niektórych niedozwolonych zmiennych i komend (nie jest to żaden antyczit!)
sv_maxspectators 4			// Maksymalna ilosc obserwatorow
sv_maxrate 20000			// Maksymalne rate jakie mogą mieć gracze
sv_minrate 0				// Minimalne rate jakie mogą miec gracze
decalfrequency 30			// co jaki czas mogą być sprayowane loga
pausable 0				// czy gracz po wciśnięciu "pause" możne zapauzowac cały serwer
 
//-----------------------------------------------
//   		Physics settings
//-----------------------------------------------
//
//	Tutaj nie chce mi się opisywać wszystkich funkcji...
//
 
sv_accelerate 10
sv_aim 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove 1
sv_friction 4
sv_gravity 800				// Grawitacja na serwerze 
sv_bounce 1
sv_clienttrace 3.5
sv_clipmode 0
sv_stepsize 18
sv_stopspeed 100
sv_maxspeed 500 
sv_wateraccelerate 10
sv_waterfriction 1
edgefriction 2
mp_falldamage 1    
mp_footsteps 1				// Czy na serwerze będą słyszalne kroki graczy
 
//-----------------------------------------------
//   		DoD Extra settings
//-----------------------------------------------
 
sv_unlag 1
 
mp_allowspectators 1			// Zezwala (1) bądź nie (0) wchodzenie na spectatora graczom
mp_deathmsg 1				// Pokazuje (lub nie) ze xxx zabił yyy
 
exec listip.cfg				// ładowanie permanentnych banów na STEAMID
exec banned.cfg				// ładowanie permanentnych banów na IP
 
mp_alliesclasses -1			// Limit osób w poszczególnych teamach
mp_axisclasses -1			// -1 oznacza ze nie ma ograniczeń
 
//-----------------------------------------------
//   		Limity Klas Postaci
//-----------------------------------------------
//	-1 = brak ograniczeń || 0 = niedozwolone || >=1 = Określona ilość
 
 
//Allies
mp_limitallies30cal "2"
mp_limitalliesbar "3"
mp_limitalliesbazooka "-1"
mp_limitalliescarbine "-1"
mp_limitalliesgarand "-1"
mp_limitalliesgreasegun "-1"
mp_limitalliesmortar "-1"
mp_limitalliesspring "2"
mp_limitalliesthompson "-1"
 
//Axis
mp_limitaxisfg42 "-1"
mp_limitaxisfg42s "-1"
mp_limitaxisk43 "-1"
mp_limitaxiskar "-1"
mp_limitaxismg34 "2"
mp_limitaxismg42 "3"
mp_limitaxismortar "-1"
mp_limitaxismp40 "-1"
mp_limitaxismp44 "-1"
mp_limitaxispschreck "-1"
mp_limitaxisscopedkar "2"
 
//Wyspiarze
mp_limitbritassault "-1"
mp_limitbritlight "-1"
mp_limitbritmg "3"
mp_limitbritmortar "-1"
mp_limitbritpiat "-1"
mp_limitbritsniper "2"
 
sv_contact "twoj@mail.com"			// Kontakt z HeadAdminem (najlepiej mail)
 
 
//-----------------------------------------------
//   		Ustawienia na mecze klanowe
//-----------------------------------------------
mp_clan_timer 10
mp_clan_respawntime 8
mp_clan_scoring_bonus_alies 40
mp_clan_scoring_bonus_axis 40
mp_clan_scoring_delay 20
mp_clan_restartround 1
mp_clan_ready_siganl "ready"
mp_clan_readystart 1
mp_clan_scoring 1
 
//-----------------------------------------------
//   		Inne Ustawienia
//-----------------------------------------------
 
sv_region 3					// Region gdzie stoi serwer. 3 to Europa
hpk_maxsize "0.5"				// maksymalny rozmiar pliku z własnymi spreyami graczy w MegaBajtach 

Pierwsze uruchomienie

Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa. Serwer powinien wystarować i po chwili pokazać że chodzi. Możemy się o tym przekonać wpisując w konsoli komendę status powinno zwrócić info jaka jest mapa, numer ip, ilość graczy itd - możemy spróbować się do niego podłączyć.

Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyć serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myśleć nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.


Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w końcu większość robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia