Serwer Day of Defeat 1.3

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Instalacja Steam'a)
Linia 1: Linia 1:
=Day of Defeat 3.1b Serwer=
+
oops
 
+
 
+
Co jest potrzebne aby nasz serwerek działał tak jak powinien:
+
[list]
+
- Dobry sprzęt (właściwie to dużo ramu),
+
- Pożądne symetryczne łącze a nie jakiś DSL'ik,
+
- Troszke wolnego miejsca na dysku (max 1GB),
+
- Troche wolnego czasu na zabawe z konfiguracją.
+
[/list]
+
 
+
 
+
 
+
=Instalacja Steam'a=
+
 
+
Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy programu ‘wget’ aby pobrać plik.
+
 
+
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
+
 
+
 
+
Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
+
 
+
chmod +x hldsupdatetool.bin
+
a następnie:
+
./hldsupdatetool.bin
+
 
+
Po przeczytaniu licencji wpisujemy
+
yes
+
 
+
I tak powstaje plik steam.
+
Jesli nagle uzyskasz błąd typu
+
<pre>
+
sh: line 1: uncompress: command not found
+
Broken pipe sh: uncompress:
+
</pre>
+
 
+
to zajrzyj [[Hldsupdatetool#Problem_z_plikiem|tutaj]]
+
 
+
Steam został zainstalowany.
+
Wpisujemy
+
chmod +x ./steam
+
 
+
Teraz uruchamiamy go komendą
+
./steam
+
W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.
+
 
+
=Instalacja Serwera=
+
 
+
DoD 3.1b może być instalowany na dwa sposoby. Pierwszym sposobem  jest ściąganie serwera np. HL:DM i również dodanie do niego naszego DoD'a 3.1b.
+
Drugim sposobem jest dodanie go do już działającego innego serwera (np. cstrike, dod, czy innego moda) opartego na silniku HL1.
+
 
+
Uruchamiamy wypakowany wcześniej plik steam z następującymi parametrami:
+
''./steam -command update -game valve -dir <dir> -retry''
+
 
+
''<dir>'' - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu w ktorym jesteśmy.
+
 
+
 
+
Teraz następuje sciąganie plików serwera HL, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo.
+
Prawdę mówiąc będzie o trwało długo, bo trzeba ściągnąć jakies 400 megabajtów.
+
 
+
Teraz należy ściągnąć paczke z DoD 3.1b np. stąd:
+
http://gamefiles.blueyonder.co.uk/blueyondergames/halflife/modifications/dayofdefeat/patches/linux/dod_v31_full.tar.gz
+
 
+
 
+
Wypakowywyjemy ją do jakiegoś katalogu (byle nie tam gdzie został ściągniety serwer!). Teraz zmieniamy nazwę wypakowanego katalogu z ''dod'' na ''dod_31''.
+
Po zmianie nazwy przenosimy katalog z naszym DoD'em do katalogu gdzie mamy ściągnięty serwer.
+
Wejdź do katalogu dod_31 i wyedytuj plik liblist.gam. W pierwszej linii zamień <pre>game "Day of Defeat"</pre> na <pre>game "Day of Defeat 3.1b"</pre> i zapisz zmiany.
+
 
+
 
+
 
+
 
+
=Podstawowa Konfiguracja Serwera=
+
 
+
Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej.
+
Dla przykładu:
+
 
+
''./hlds_run -game dod_31 +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg''
+
 
+
Parametry:
+
 
+
''+ip <ip>'' oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip.
+
ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji - warto mieć admina serwera pod reką :P
+
jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszstkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (w cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera ( neostrada itp)
+
 
+
przyklad +ip 192.168.1.10
+
 
+
 
+
''+port <port>'' oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przeważnie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer
+
przyklad +port 27916
+
+
''+maxplayers <liczba>'' oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego
+
 
+
''+map <mapa>'' każe załadować mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie :D, daj +map de_dust
+
jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon.
+
 
+
 
+
 
+
 
+
'''OSTATECZNIE''' linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak:
+
'''''./hlds_run -game dod_31 +maxplayers 18 +map dod_anzio +exec server.cfg'''''
+
 
+
 
+
=Ustawienie server.cfg=
+
 
+
Oto przykładowy server.cfg (podobnego używam na [http://www.festung-breslau.pl]Festung-Breslau.pl] [DoD 3.1b]).
+
 
+
<pre>
+
 
+
//Ustawienia startowe...
+
 
+
hostname " Nazwa Twojego Serwera" // Jak sama nazwa wskazuje, nazwa Twojego serwera
+
sv_password "" // Haslo jakie bedzie ustawione na serwerze, "" oznacza ze haslo jest puste (nie ma go)
+
sv_spectator_password "" // Haslo jakie bedzie wymagane aby wejsc na spectator'a
+
rcon_password  "JakiesHaslo" // Haslo RCON. Czyli haslo ktore umozliwi na zdalne zarzadzanie serwerem (np. prze HLSW)
+
 
+
 
+
//Ustawwienia gry...
+
mp_autocrosshair 0
+
mp_allowspectators 1
+
mp_deathmsg 1
+
mp_flashlight 1
+
mp_friendlyfire 1
+
mp_fraglimit 0
+
mp_timelimit 25
+
mp_fadetoblack 0
+
mp_consistency 0
+
mp_teamlimit 1
+
mp_falldamage 1
+
mp_footsteps 1
+
mp_alliesclasses -1
+
mp_axisclasses -1
+
mp_spawnbazookas 1
+
 
+
 
+
//Ustawienia serwerka..
+
sv_alltalk 0
+
sv_allowdownload 1
+
sv_allowupload 1
+
sv_cheats 0
+
sv_contact "mail@do.headadmina"
+
sv_maxrate 20000
+
sv_minrate 0
+
sv_maxupdaterate 60
+
sv_minupdaterate 30
+
sv_aim 0
+
sv_gravity 800
+
sv_bounce 1
+
sv_logbans 1
+
sv_password ""
+
sv_unlag 1
+
sv_region 255
+
 
+
 
+
//Wykonywanie innych cfg
+
exec listip.cfg
+
exec banned.cfg
+
</pre>
+
 
+
 
+
 
+
=Pierwsze uruchomienie=
+
 
+
Warto najpierw odpalić serwer bez modów i sprawdzić czy działa.
+
Serwer powinen wystarować i po chwili pokazac że chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
+
''status''
+
powinno zwrócic info jaka jest mapa, numer ip, ilość graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.
+
 
+
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem, opisanym w innych artykułach.
+
 
+
 
+
=Notka=
+
Generalnie opis bazowany na opisie _KaszpiR_'a dotyczącym CS 1.6 (w koncu większosc robi się identycznie, zmienia się tylko ustawienia charakterystyczne dla danego moda).
+

Wersja z 00:42, 16 cze 2006

oops

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia