ShrikeBot v.2.3.1

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
Linia 55: Linia 55:
 
   6     [N/A]              MG34-Shutze
 
   6     [N/A]              MG34-Shutze
 
   7     [N/A]         MG42-Shutze
 
   7     [N/A]         MG42-Shutze
 +
 
 
   US/AXIS maps
 
   US/AXIS maps
 
   Mr Klasy    ALLIES              AXIS
 
   Mr Klasy    ALLIES              AXIS
Linia 78: Linia 79:
 
   kick_all_bots X - usuwa wszystkie boty, jeżeli jest więcej prawdziwych graczy niż podany parametr
 
   kick_all_bots X - usuwa wszystkie boty, jeżeli jest więcej prawdziwych graczy niż podany parametr
 
   kill_all - zabija wszystkie boty.
 
   kill_all - zabija wszystkie boty.
=Pozostałe komendy=
+
==Pozostałe komendy==
 
*Oznaczenia podstawowych komend. Resztę można znaleźć [http://www.xs4all.nl/~jasp/shrikebot/manuals/shrikebot_manual3.htm tutaj.]
 
*Oznaczenia podstawowych komend. Resztę można znaleźć [http://www.xs4all.nl/~jasp/shrikebot/manuals/shrikebot_manual3.htm tutaj.]
 
   ''c'' - można wpisywać w konsoli.
 
   ''c'' - można wpisywać w konsoli.
Linia 110: Linia 111:
 
   2 - Sgt.
 
   2 - Sgt.
 
   3 - Cpl.  
 
   3 - Cpl.  
   4 = Pvt.  
+
   4 - Pvt.  
   5 = Reg.
+
   5 - Reg.
    
+
 
 +
=Pliki konfiguracyjne=
 +
==Shrikebot.cfg==
 +
* Plik ten znajduje się w folderze:
 +
  HLDS/dod/shrikebot/
 +
* Używamy komend które były oznaczone literą '''''s''''' w w/w opisie.
 +
==Limits.cfg==
 +
*Plik ten znajduje się w folderze:
 +
  HLDS/dod/shrikebot/config/
 +
* Za pomocą tego pliku możesz określić limit poszczególnych klas. W pierwszej kolejności podajemy nazwę klasy a następnie liczbę. '''-1''' oznacza, że nie ma limitów. Poniżej nazwy klas:
 +
===US Allies===
 +
  mp_limitalliesgarand
 +
  mp_limitalliescarbine
 +
  mp_limitalliesthompson
 +
  mp_limitalliesgreasegun
 +
  mp_limitalliesspring
 +
  mp_limitalliesbar
 +
  mp_limitallies30cal
 +
  mp_limitalliesbazooka
 +
 
 +
===British Allies===
 +
  mp_limitbritlight
 +
  mp_limitbritassault
 +
  mp_limitbritsniper
 +
  mp_limitbritmg
 +
  mp_limitbritpiat
 +
 
 +
===Axis===
 +
  mp_limitaxiskar
 +
  mp_limitaxisk43
 +
  mp_limitaxismp40
 +
  mp_limitaxismp44
 +
  mp_limitaxisscopedkar
 +
  mp_limitaxisfg42
 +
  mp_limitaxisfg42s
 +
  mp_limitaxismg34
 +
  mp_limitaxismg42
 +
  mp_limitaxispschrek
 +
 
 +
  Dla map PARA
 +
  mp_limitaxisfg42
 +
   mp_limitaxisfg42s
  
 
[[Kategoria:Boty]]
 
[[Kategoria:Boty]]

Aktualna wersja na dzień 21:14, 13 lis 2006

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


Spis treści

Wstęp

ShrikeBot jest Botem przeznaczonym do Day of Defeat. Ma za zadanie symulowanie wirtualnych graczy na naszym serwerze.


Instalacja ShrikeBot-a

Wymagania

  • IQ w okolicach 120 - jeżeli nie spełniasz tego warunku ODPUŚĆ sobie
  • MetaMod, jeżeli chcesz aby działał razem z AMX Mod X. MetaMod co najmniej w wersji 1.19

Pliki

Najpierw pobieramy go

Instalacja Linux

  • Wypakowujemy archiwum do folderu z HLDS/dod
  • Przenosimy plik shrikebot_i386.so do folderu HLDS/dod/dlls
    • Jeżeli sami chcemy decydować kiedy ma wysartować bot z serwerem do lini startowej dopisujemy
  +localinfo mm_gamedll dlls/shrikebot_i386.so
    • Jeżeli chcemy aby bot automatycznie odpalał się ze startem serwera bez dodatkowych komend, to tworzymy plik config.ini w folderze z metamodem, tj.
   /addons/metamod/config.ini. 


    • Następnie wpisujemy do tego pliku:
  gamedll /dlls/shrikebot_i386.so
    • i zapisujemy zmiany

Operacje na bot-ach

Dodawanie botów

  • Żeby dodać bot-a należy odpalić konsole wciskamy klawisz tyldy " ~" i wpisujemy: Jeżeli jest to serwer zdalny do wszystkich komend dodajemy przedrostek shr
 addbot - komenda ta doda bota do losowo wybranej drużyny, używając losowej klasy i skill-a
 addbot <team> - komenda ta doda bota do wybranej przez nas drużyny, używając losowej klasy i skill-a
 addbot <team> <class> - komenda ta doda bota do wybranej drużyny i wybranej klasy, używając losowego skill-a
 addbot <team> <class> - komenda ta doda bota do wybranej drużyny i wybranej klasy i wybranego przez nas skill-a
 addbot <team> <class> <name> - komenda ta doda bota do wybranej drużyny i wybranej klasy i wybranego przez nas skill-a oraz nada nick-a wybranego przez nas dla bota
  • Numer drużyny musi być 1 - Allies albo 2 -Axis
  • Numer klasy musi zawierać się od 1 - 8 dla drużyny 1 oraz od 1 - 10 dla drużyny 2
  • Umiejętność (skill) bota musi się zawierać miedzy 1 a 6
    • 1 - Guru bot (taki wymiatacz, że nie mam mocnych na niego)
    • 5 - n00b bot (taki cienias, że można go nożem dźgnąć :) )
    • 6 - losowo wybrany skill.
  • Nazwa bot-a nie może mieć odstępów tzw. spacji

Klasy

 BRITISH/AXIS maps
 Nr Klasy    BRITISH             AXIS
 1	     Rifleman            Grenadier
 2           Sargent             Major  Stosstruppe
 3           Marksman            Scharfshutze
 4	     Gunner              Unteroffizier
 5	     Piat	         Sturmtruppe
 6	     [N/A]               MG34-Shutze
 7	     [N/A]	         MG42-Shutze
 
 US/AXIS maps
 Mr Klasy    ALLIES              AXIS
 1           Rifleman            Grenadier
 2           Staff Sargent       Stosstruppe
 3           Master Sargent      Scharfshutze
 4           Sargent             Unteroffizier
 5           Sniper              Sturmtruppe
 6           Support Infantry    FG42-Zweibein
 7           Machine Gunner      FG42-Zielfernrohr
 8           Bazooka             MG34-Shutze
 9           [N/A]               MG42-Shutze
 10          [N/A]               Pantzer Schreck

Przykłady

 addbot 1 4 5 “Jeleń”
 addbot 1 7 2 “Mocarz”
 etc. etc. etc.

Usuwanie bot-ów

  • Żeby usunąć boty odpalamy konsolkę i wpisujemy
 kick_all - usunie wszystkie boty
 kick_all_bots X - usuwa wszystkie boty, jeżeli jest więcej prawdziwych graczy niż podany parametr
 kill_all - zabija wszystkie boty.

Pozostałe komendy

  • Oznaczenia podstawowych komend. Resztę można znaleźć tutaj.
 c - można wpisywać w konsoli.
 r - można wpisywać w rcon -nie.
 s - można wpisywać do pliku shrikebot.cfg
 pogrubienie - domyślne wartości.
 bot_reaction_time  0/1/2/3  c s  - Reakcja na przeciwnika. W zależności od parametru bot czeka zanim zacznie strzelać do wroga.
 0 - wyłącza reakcje na przeciwnika.
 1 - bardzo krótka reakcja (pomiędzy 0.01 a 0.10 sekundy).
 2 - umiarkowana reakcja.
 3 - dosyć długa reakcja (pomiędzy 0.10 a 0.30 sekundy).
 bot_skill  1/2/3/4/5/6  c s r  - Umiejętność bota.
 1 - Guru bot (taki wymiatacz, że nie mam mocnych na niego).
 5 - n00b bot (taki cienias, że można go nożem dźgnąć :) ).
 6 - losowo wybrany skill.
 fill_serv  1/32  c r  - W zależności od nas podanej liczby wypełnia serwer botami. Jeżeli podamy jeszcze "r" za liczbą, boty będą miały losowy skill.
  funmode  0/1/2/3  c s r  - Jeżeli włączymy tą opcje pojawią się śmieszne rzeczy. Tj. boty będą eksplodować itp. Liczba z poza zakresu wyłącza funmode.
 max_bots  0 / 31  c s r - Parametr ten określa maksymalną liczbę botów jaka może być na serwerze.
 min_bots  0/31  c s r  - Parametr ten określa minimalną liczbę botów. Nie będzie można wykopać ich z serwera.
 view_clan  on/off c s r - Wyświetla tag klanu -=[ShR]=- przed nickiem bota.
 view_skill  on/off c s r - Wyświetla skill-a bota.
 1 - Lt. 
 2 - Sgt.
 3 - Cpl. 
 4 - Pvt. 
 5 - Reg.

Pliki konfiguracyjne

Shrikebot.cfg

  • Plik ten znajduje się w folderze:
 HLDS/dod/shrikebot/
  • Używamy komend które były oznaczone literą s w w/w opisie.

Limits.cfg

  • Plik ten znajduje się w folderze:
 HLDS/dod/shrikebot/config/
  • Za pomocą tego pliku możesz określić limit poszczególnych klas. W pierwszej kolejności podajemy nazwę klasy a następnie liczbę. -1 oznacza, że nie ma limitów. Poniżej nazwy klas:

US Allies

 mp_limitalliesgarand 
 mp_limitalliescarbine
 mp_limitalliesthompson
 mp_limitalliesgreasegun
 mp_limitalliesspring
 mp_limitalliesbar
 mp_limitallies30cal
 mp_limitalliesbazooka

British Allies

 mp_limitbritlight
 mp_limitbritassault
 mp_limitbritsniper
 mp_limitbritmg
 mp_limitbritpiat

Axis

 mp_limitaxiskar
 mp_limitaxisk43
 mp_limitaxismp40
 mp_limitaxismp44
 mp_limitaxisscopedkar
 mp_limitaxisfg42
 mp_limitaxisfg42s
 mp_limitaxismg34
 mp_limitaxismg42
 mp_limitaxispschrek
 Dla map PARA
 mp_limitaxisfg42
 mp_limitaxisfg42s
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia