http://hlds.pl/index.php?action=history&feed=atom&title=Stycze%C5%84_2008Styczeń 2008 - Historia wersji2024-03-28T17:00:01ZHistoria wersji tej strony wikiMediaWiki 1.18.1http://hlds.pl/index.php?title=Stycze%C5%84_2008&diff=7820&oldid=prevKaszpiR o 09:38, 3 lut 20082008-02-03T09:38:41Z<p></p>
<p><b>Nowa strona</b></p><div><br />
=2008.01.29=<br />
<center>[http://www.moddb.com/events/2007-mod-of-the-year-awards http://hlds.pl/images/Moty_vote_released.jpg]</center><br />
*Pojawiły się wyniki w rankingu [http://www.moddb.com/events/2007-mod-of-the-year-awards Mod Of The Year] na [http://moddb.com ModDB]. W seckji Unreleased Mods zwyciężył mod o nazwie [http://www.zombiepanic.org/ Zombie Panic: Source], nad którym pracuje nasz znajomy MapMan - gratulacje!!! Co więcej mod już został wydany i można się wczuć w zombiaka albo biednego ludzika \o/. W seckji Released Mods wygrał Insurgency - realistyczny mod także pod Half-Life 2.<br />
<br />
=2008.01.24=<br />
* Pokazał się [http://www.gametrailers.com/player/29864.html trailer do trailera] (sic!) gry FarCry 2. Szczerże przynam, że `uwielbiam` jak filmiki składają się z 80% z napisów i logo firm :/<br />
<br />
=2008.01.23=<br />
* Za dwa dni pojawi się nieoficjalny patch do [[Red Orchestra]] wyprodukowany przez ekipę o nazwie Minion Workz. Co ciekawego się szykuje? Zobaczcie sami na [http://www.red.orchestra.pl/page.php?id=358 RedOrchestra.pl] - załączony filmik twórców patcha.<br />
<center>[http://www.red.orchestra.pl/page.php?id=358 http://hlds.pl/images/Romwz_release.jpg]</center><br />
*Wczoraj wyszedł [http://pigmod.scottbrooks.ca/ PIGmod beta 3] pod [[ETQW]] - mod który ma na celu narzucenie restrykcji na grę w trybie klanowym typu infantry, głównie pod lię [[CAL]] w Stanach Zjednoczonych.<br />
<br />
=2008.01.22=<br />
*Pewnie ostanio właściciele serwerów z PunkBusterem zauważyli, że nie działa streaming do [http://pbbans.com/ PBBans] - jak na razie nie wiadomo dlaczego. Na IRCu poddenerwowani twórcy serwisu sugerują ustawienie streamingu do PunksBusted. Trzeba czekać, bo wyglada na to, że im wygasła domena :D<br />
----<br />
[[Grafika:Etqw-promod.jpg|center]]<br />
*[http://www.etqwpro.net/ ETQWPro] przoeprowadzi 23.01.2008 zamknięty test wersji beta modu. Po tym zostanie podjęta decyzja czy wypuścić pierwszą betę publicznie w okolicach weekendu.<br />
<br />
=2008.01.21=<br />
*Zapowiedziano grę twórców bry BattleField o nazwe Battlefield Heroes. Podobno ma być za darmo oraz do pobrania w lato tego roku - graficznie ma przypominać TeamFortress 2 - pod względem grafiki jak z kreskówek. Co do rozgrywki twórcy zapowiadają, że to gracze będą tworzyć zasady - ciekawe jak to będzie wyglądać w rzeczywistości. Na stronie oprócz fotki z okładki magazynu w którym jest wywiad z twórcami gry nie ma nic ;). Kolejna produkcja ze stajni EA - widać, że mogą cisnąc kasą w marketing promując produkt bazując na poprzednich tytułach. Tytuł z okładki wskazuje, że ''gra jest skazana na sukces''. Hmmm to chyba gracze ocenią.<br />
<center>[http://www.battlefield-heroes.com/ http://hlds.pl/images/Battlefield-heroes.jpg]</center><br />
*Pojawiła się nowa wersja [[QWPA]] do [[ETQW]] oznaczona numerem 0.8beta, obsługuje zmiany protokołu i zmiennych w ETQW jakie się pojawiły wraz z patchem 1.4.<br />
*Ciekawostka - hotfix do ETQW pod linuksa ma taką samą sumę kontrolną jak wczesniejsze binarki - czyzby prawda była taka, że wina leżała po stronie serwerów uwierzytelniających graczy (DemonWare) które powodowały zdalnie zwiechy serwerów gier? Chyba sie nigdy nie dowiemy ;). Niemniej serwery przestały się wieszać. Ale wiadomo, że następny hotfix w drodze bo kilka zmiennych bruździ w grze...<br />
* Coś dla fanów gry [[Portal]] - jak zrobić [http://www.bit-tech.net/modding/2008/01/21/the_weighted_companion_pc/1 obudowę do kompa w kształcie Cube Companion] :)<br />
<center>[http://www.bit-tech.net/modding/2008/01/21/the_weighted_companion_pc/1 http://www.bit-tech.net/content_images/2008/01/the_weighted_companion_pc/twcpc30_s.jpg]</center><br />
<br />
=2008.01.17=<br />
* Może kogoś zainteresuje artykuł o postępie generacji grafiki w grach (i nie tylko) - więcej po angielsku w trzech częściach z okresu roku:[http://www.pcper.com/article.php?aid=334 pierwsza], [http://www.pcper.com/article.php?aid=455 druga] i [http://www.pcper.com/article.php?aid=506 trzecia] część trylogii :).<br />
<center><br />
[http://www.pcper.com/article.php?aid=334 http://www.pcper.com/images/reviews/334/q4waterCut-small.jpg]<br />
<br />
[http://www.pcper.com/article.php?aid=455 http://www.pcper.com/images/reviews/455/ray_screenq4rt-2.jpg]<br />
<br />
[http://www.pcper.com/article.php?aid=506 http://www.pcper.com/images/reviews/506/ray4.jpg]<br />
<br />
</center><br />
<br />
Hmmm, Intel ciśnie w rdzenie po maxie, id Software szykuje coś od dłuższego czasu - Carmack na QuakeConie wspomniał o rozwoju technologii megatexture na wszystkie obiekty (a nie jak teraz, tylko na grunt pod stopami gracza). Czyzbyśmy w przyszłym roku mieli poznać nowy engine a razem z nim nowe karty graficzne? Może niekoniecznie, ale za kilka lat - może dwa - czemu nie?<br />
<br />
=2008.01.15=<br />
[[Grafika:ETQW.jpg|500px|center]]<br />
*[[Enemy Territory: QUAKE Wars]] wypuszcza patcha 1.4, od godziny 17:00 sobie nie pogramy ani nie zalogujemy się do swoich kont - aktualizacja master server'ów a potem rankingowych a my w tym czasie poczekamy na pliki dla serwerów gier oraz klientów.<br />
**Dzisiaj jest judgement night dla tej gry - jeśli patch nie poprawi wielu kitów to masa ludzi kompletnie daruje sobie tę grę, chyba że doczekamy się szybkiej ekspansji [[ETQWPro]]. Poczekamy - zobaczymy czy będzie pacz czy płacz. A jak nie przypasi to jescze jest nadzieja w Official Competition modzie oraz ETQWPro oraz innych modach. Ciekawe, ile będzie ważył no i jakie dokładnie zmany prowadzi (changelog)...<br />
*Edit: Niestety serwer linuksowy jest niestabilny - mam nadzieję, że patch pojawi się jutro i będzie można grać. Na pocieszenie chciałbym podkreślić, że wszystkie serwery linuksowe - zarówno rankingowe czy nierankingowe - zdychają. Problem nie dotyczy serwerów na platformach Windows - aczkolwiek tez potrzebowały poprawki.<br />
<br />
=2008.01.11=<br />
* [http://hstv.pl Headshot.pl] kończy z transmisjami CS ? Pytanie czy prawda czy fake ;) Zobaczymy...<br />
<pre><br />
01.11 00:49:49 HS`Sensi Koniec z CS'em w HSTV<br />
01.11 00:50:33 _KaszpiR_@ why?<br />
01.11 00:51:47 HS`Sensi licencja sie skonczyla<br />
01.11 00:51:54 HS`Sensi :(<br />
01.11 00:52:13 _KaszpiR_@ na cs?<br />
01.11 00:52:17 _KaszpiR_@ O_o<br />
01.11 00:52:26 _KaszpiR_@ na co mielisci licencje?<br />
01.11 00:52:34 HS`Sensi no na transmisje<br />
01.11 00:52:43 HS`Sensi a myslisz ze z valve to tak latwo?<br />
01.11 00:52:48 _KaszpiR_@ omg<br />
01.11 00:52:51 HS`Sensi nie ma, chcesz pokazywac ich gre publicznie musisz bulic<br />
01.11 00:52:57 _KaszpiR_@ nie mow ze chcialo za to kase<br />
01.11 00:53:03 _KaszpiR_@ ja pier...<br />
01.11 00:53:21 HS`Sensi no i dostawaly<br />
01.11 00:53:26 HS`Sensi ale teraz<br />
01.11 00:53:28 _KaszpiR_@ cierkawe ile<br />
01.11 00:53:34 _KaszpiR_@ i ze zesice zrezygnowali?<br />
01.11 00:53:45 _KaszpiR_@ czyby cod4 byl 4 free i dlatego sie na niego przeruzcacie?<br />
01.11 00:53:47 HS`Sensi jak gaz podrozal, prad podrozal, to i oni zrobili podwyzke<br />
01.11 00:53:55 HS`Sensi a no i ropa<br />
01.11 00:53:56 _KaszpiR_@ aha...hmmmm<br />
01.11 00:53:59 HS`Sensi no i nas nie stac<br />
01.11 00:54:29 _KaszpiR_@ az mi sie nie chce wierzyc ;)<br />
01.11 00:54:47 _KaszpiR_@ toz dzieci borda to wasza podstawa zycia ;)<br />
01.11 00:55:06 HS`Sensi na szczescie cod ma teraz nawet wiecej dzieci<br />
01.11 00:55:10 HS`Sensi co myslelismy ze jest niemozliwe<br />
01.11 00:55:25 HS`Sensi wiec nie umrzemy, licencja na coda tansza o polowe<br />
01.11 00:55:30 HS`Sensi wiec bedzie dobrze<br />
</pre><br />
(tekst zmoderowany X)<br />
----<br />
* Nowy anticheat na horyzoncie?<br />
<center>[http://hlds.pl/Oculus http://hlds.pl/images/Oculus.jpg]</center><br />
<br />
=2008.01.10=<br />
* Aktualizacja klienta [[Steam]]. Lista zmian:<br />
** Dodano nową informacje na chacie która jest pokazywana gdy po raz pierwszy kontaktujemy się z nieznaną osobą.<br />
** Dodano kilka ostrzeżeń o bezpieczeństwie w Przyjaciołach.<br />
** Dodano możliwość połączeń z kilkoma serwerami z zawartością Steam aby zwiększyć prędkość transferów.<br />
** Dodano opcję "View Forum" w menu kontekstowym na liście gier.<br />
** Naprawiono automatycznie przechodzenie w tryb "zaraz wracam" gdy osoba faktycznie jest aktywna.<br />
** Najprawdopodobniej naprawiono błąd ze znikaniem gier z listy gier.<br />
** Poprawiono znikanie gier spoza Steam z listy gier.<br />
** Naprawiono Nakładkę aby po paru minutach gry się nie zawieszała/zwalniała.<br />
** Naprawiono niepokazywanie się Nakładki w Windows 2000.<br />
** Ulepszono kompatybilność Nakładki z ATI Tool.<br />
<br />
<br />
----<br />
* Ekipa odpowiedzialna za platformę [[Steam]] zrobiła nam bardzo niezły prezent. (pisząc 'nam' mam namyśli użytkowników kart graficznych firmy Nvidia). Za całkowitą darmochę można dodać sobie na konto [[Steam]] następujące gry:<br />
** [[Portal]]: First Slice<br />
** [[Half-Life 2: Deathmatch]]<br />
** [[Half-Life 2: Episode One]]<br />
** Peggle Extreme<br />
Aby dostać gry trzeba kliknąć w obrazek: <br />
<center>[steam://hardwarepromo/609 http://hlds.pl/images/Portal_for_free.jpg]</center><br />
<br />
<br />
----<br />
* Niespodziewanie [[Valve]] wydało poprawkę do [[Counter-Strike]] oraz do [[Counter-Strike: Condition Zero]]. Lista zmian jest następująca:<br />
** Poprawiono pozycję przycisków w przeglądarce serwerów.<br />
** Uniemożliwiono używania znaczka '&' w nazwach graczy.<br />
** Uniemożliwiono spamowanie pustymi znakami na chacie.<br />
** Naprawiono skalowanie decali w trybie software.<br />
** Skopiowano reklamy wewnątrz gry z [[Counter-Strike]] do [[Counter-Strike: Condition Zero]].<br />
<br />
=2008.01.09=<br />
*Ciekawostka techniczna - [http://gizmodo.com/341413/alienware-curved-monitor-looks-like-its-from-another-planetitor-looks-like-its-from-another-planet baaardzo panoramiczny ekran] :)<br />
<center><br />
[http://gizmodo.com/341413/alienware-curved-monitor-looks-like-its-from-another-planetitor-looks-like-its-from-another-planet http://gizmodo.com/assets/images/gallery/4/2008/01/medium_2173695817_b19f16914f_o.jpg]<br />
</center><br />
<br />
=2008.01.04=<br />
*CSPromod Beta 1.02 został wydany, aby go pobrać kliknij na jeden z linków [http://dl2.cspromod.com/b102/csp_b102.zip CSPromod Beta 1.02 Full (Client + Server)] lub [http://dl2.cspromod.com/b102/csp_b102_patch.exe CSPromod Beta 1.0/1.01 to 1.02 Patch (Client + Server)] gdy masz już wersję 1.0/1.01. Listę zmian możecie przeczytać w poprzednim newsie.<br />
<br />
=2008.01.02=<br />
[[Grafika:Cspromod.gif|center]]<br />
*'''Jeszcze''' nie wyszedł CSPromod 1.02 Beta, ale jest już w testach, informacja kiedy zostanie wydany publicznie wkrótce. Lista zmian:<br />
**dodano indykatory obrażeń w pierwszej osobie<br />
**naprawiono bug pojawiania się w ścianach<br />
**mapy zawierają 20 [[spawn]]ów na stronę<br />
**dodano menu kupna ekwipunku, \o/<br />
**dodano trójwymiarowe bryzgi przy [[headshot]]ach<br />
**poprawiono w karabinach [[spread]] oraz [[recoil]] podczas [[burst|strzelania seriami]] oraz jednorazowych kliknięć<br />
**poprawiono łuk lotu,prędkość i odbijanie się granatów<br />
**poprawiono prędkość ruchu przy włączonym [[zoom]]ie <br />
**poprawiono pozycję wyświetlania komunikatów śmierci graczy - wędrowały po zmianach składów itd<br />
**komunikaty śmierci poprawnie są wyświetlane po wyjściu gracza z gry<br />
**przełączenie się na nóż po strzale z jakiejkolwiek broni nie powoduje natychmiastowego zatrzymania odtwarzania dźwięku<br />
**dodano dźwięki odbijających się granatów<br />
**dodano dźwięki podczas upadku ciała<br />
**indykator bomby dodany do [[scoreboard]]u, ale tylko dla zespołu Terro<br />
**czas po końcu rundy jest przedłużony o 5s<br />
**strzelanie podczas rozbrajania nie jest już możliwe ;D<br />
**mp_restartgame odbywa się teraz natychmiast<br />
**poprawiono animację rozbłysku ognia z lufy przy strzale z AWP<br />
**poprawiono animację rozbłysku ognia z lufy przy przeładowywaniu jakiejkolwiek broni<br />
**dodano opcję automatycznego przydzielania do zespołu w grze<br />
**odbezpieczenie granatu na końcu rundy nie powoduje jego rzucenia podczas [[freezetime]] następnej rundy<br />
**dodano grafikę do komunikatów śmierci dla zabójstw granatem<br />
**poprawiono animację podczas zoom'owania AWP<br />
**zmiany nazwy gracza podczas leżenia trupem już nie są możliwe<br />
<br />
[[Kategoria:Archiwum]]</div>KaszpiR