Szablon:Newsy

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2007.05.03: jedno zdanie i trzy literowki...)
(2012.09.10)
 
(Nie pokazano 991 wersji utworzonych przez 16 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
=2007.05.03=
 
[[Grafika:SXeInjected banner.gif|right]]
 
*Pojawiła się nowa wersja [[sXe injected]]
 
**client 3.3
 
**server 5.2.3.9
 
Jeśli macie ustawioną zmienną na auto aktualizację, to powinien się serwer sam aktywować po zmianie mapy. Klienta trzeba zaktualizować poprzez kliknięcie w klawisz update ;)
 
*EDIT: właściciele Counter-Strike Condition Zero mogą mieć pewne problemy w działaniu programu, więc sobie mogą nie pograć :D
 
  
=2007.05.02=
 
*Dzisiaj w nocy Stormtrooper wypuścił nową wersję [[PsychoStats]]ów (3.0.6) która poprawia dwa małe błędy. Jeśli poprzednia wersja działa u Ciebie dobrze nie musisz jej aktualizować. Lista zmian:
 
** Poprawiono w ''admin/servers.php'' nieprawidłową wartość  integer dla kolumny ''idx''.
 
** Naprawiono błąd zamykający połączenie gdy logi były ściągane z serwera [[FTP]].
 
  
<br />
+
=2012.12.07=
 +
{{news2
 +
|tytul=Uh Oh
 +
|tresc=Trzeba posprzątać
  
=2007.04.27=
+
LOL nope.
*Dodałem opis [[sXe injected]] - jak zainstalować klienta i jak skonfigurować serwer.
+
[[Grafika:SXeInjected banner.gif|center]]
+
  
=2007.04.26=
+
}}
Dzisiaj w serwisie [http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=14737&catid=12 Gameconnect] pojawił się bardzo ciekawy news zapowiadający naprawdę wielką poprawkę dla silnika [[Source]]. Z tegoż newsa dowiadujemy się iż [[Valve]] ma zamiar wprowadzić tryb ''czystych serwerów'' (ang. pure servers). Oznaczać to będzie że serwer będzie wymagał od gracza oryginalnych plików gry (tzn. nie będzie wpuszczał z podmiankami).
+
  
Opcja '''pure''' jest znana z serwerów gry [[Quake 3]] - forsuje ona sprawdzenie plików po stronie klienta, muszą się one zgadzać z wersjami zgodnymi jakie są na serwerze. Jednak tutaj mamy to poszerzone. Jeśli na serwerze ustawimy ''sv_pure 1'', wtedy serwer ładuje z pliku ''pure_server_whitelist.txt'' specjalną listę. Lista zawiera nazwy plików oraz ich sumy kontrolne, w chwili gdy klient się podłączy do serwera, pobierana jest prośba o listę wyselekcjonowanych plików raz ich sum kontrolnych, ładuje ponownie te pliki, które są niezgodne (np własne modele będą ignorowane i ładowane z [[gcf]]). Oznacza to, że gra będzie sprawdzać liki tylko te, które są wymagane do załadowania aktualnej mapy.
+
=2012.09.10=
 +
{{news2
 +
|tytul=Steam Big Picture
 +
|tresc=Cos czuje, ze nadchodzi wielka zmiana, cień nad konsolami.
  
Na serwerze można ustawić jeszcze zmienną ''sv_pure_trace 1'', dzięki której można dowiedzieć się jakie pliki klient ładuje oraz jakich sum kontrolnych oczekuje. Domyślnie serwer tylko pokaże ostrzeżenie w przypadku wykrycia niezgodnego pliku u klienta. Jeśli jednak ustawimy  ''sv_pure_kick_clients 1'', wtedy takie osoby będą automatycznie wyrzucane z serwera - czyli taki delikwent ze zmienionymi teksturami, modelami czy mapami zwyczajnie sobie nie pogra.
+
[http://kotaku.com/5941793/valve-is-bringing-steam-to-your-tv-today-watch-out-consoles http://img.gawkerassets.com/img/17yn7tk1c7v90jpg/xlarge.jpg]
  
Koleją zmianą ma być niepokazywanie w przeglądarce serwerów ilości grających botów na serwerze, będzie pokazywana tylko ilość rzeczywistych graczy. Za to zostanie wprowadzona kolumna ''bots'' gdzie będzie info czy na serwerze znajdują się boty. To jeszcze nie koniec listy zmian, dojdą takie usprawnienia jak podniesienie maksymalnego rate do 1000Kb/s, rozszerzenie powiadomienia o rozłączeniu się z serwera, dodanie zmiennej ''cl_language'', dodanie ''IServerGameClients::NetworkIDValidated'' no i oczywiście poprawa kilku błędów.  
+
http://kotaku.com/5941793/valve-is-bringing-steam-to-your-tv-today-watch-out-consoles
  
Zmienna ''cl_language'' będzie miała automatycznie ustawianą wartość bazując na wartości klucza rejestru HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Steam\Language. Po polsku oznacza to tyle, że jeśli masz [[Steam]] w wersji polskiej, to i ta zmienna będzie się ustawiać na język polski. Pomoże to w automatycznej lokalizacji takich dodatków jak Event Scripts itd. Ot, taki bajer.
+
}}
  
 +
=2012.05.15=
 +
{{news2
 +
|tytul=Diablo III - Wakacyjna Przygoda?
 +
|tresc=Diablo III zakupione :)
  
Jeżeli ktoś bardzo chce może już testować [[beta]] wersję tejże poprawki, wystarczy uruchomić [[serwer]] jak i [[klient]]a [[Steam]] z następującym parametrem:
+
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/558759_366558193400271_100001382803134_1027094_1263502290_n.jpg
-beta srcds0407
+
}}
  
=2007.04.25=
+
=2012.02.02=
*Może sie komus przyda opis [[Edycja csstats.dat|jak edytować csstats.dat]], czyli wpisy w /top15 czy /rank.
+
{{news2
[[Grafika:Edycja csstats.dat.gif|center]]
+
|tytul=Sprzątanie
 +
|tresc=Powinno byc mniej spamu z powodu obrazkow captcha. Zaktualizowano wiki, dodatki, posprzątałem po botach. Jeszcze kilka kosmetycznych zmian zostało.
 +
}}
  
=2007.04.17=
+
=2012.01.30=
[[Grafika:Evie_ESMascot.JPG|center]]
+
{{news2
 
+
|tytul=Zmiany
Zgodnie z zapowiedzią z 2 kwietnia dziś ukazała nowa wersja pluginu EventScipts. Standardowo wcześniejsza wersja stała się oficjalną - w tym wypadku 1.3, a aktualnie betą jest 1.5.
+
|tresc=W ciągu kilku dni ta strona kompletnie sie zmieni. Atkualnie jest maly meksyk z konfiguracja po aktualizacji ale powolutku wszystko wyprostujemy.
Więcej informacji na jej temat [http://forums.mattie.info/cs/forums/viewtopic.php?t=13307 tutaj].
+
}}
 
+
=2007.04.13=
+
Dzisiaj w firmie reklamowej w której pracuję (''[[KaszpiR|_KaszpiR_]]'') pojawiła się ekipa z [http://cybersport.pl Cybersportu]. Pokazali bardzo ciekawą prezentację na temat zjawiska gier komputerowych i konsolowych na świecie. Z dyskusji jak się wywiązała dość szybko uświadomiliśmy sobie jak wielkim i znaczącym dla kultury jest zjawisko gier związanych z internetem. Oczywiście nie zabrakło opisu e-sportu jako zjawiska przybierającego już realnego kształtu i przynoszącego wymierne korzyści. Stąd zainteresowanie firm reklamowych i producentów grami jako nowym polem do zastosowania reklam - a wiadomo, że pieniądze pomagają rozwinąć szczytne cele :)
+
 
+
Wszystko fajnie, ale zdałem sobie w pewnym momencie sprawę z faktu, że osoby które pierwszy raz widzą gry i turnieje on-line, nie maja pojęcia o tym co się do nich mówi. Cóż, rzecz normalna, bo każda dziedzina życia ma swój żargon stosowany do określenia pewnych przedmiotów, zachowań - starczy dorwać byle książkę od fizyki czy historii, zapewniam, że tak jest w każdej dziedzinie życia :).
+
 
+
Na szczęście prowadzący jak i parę osób z widowni obeznanych z grami szybko tłumaczyły pojęcia niezrozumiałe dla reszty. Co więcej tłumaczenie niektórych pojęć od razu implikowało tłumaczenie innych - w efekcie prowadzący przedstawili prezentację dość w nierównym tempie ale było to, uważam, równie przyswajalne jak materiał jaki przygotowali. Myślę, że z powodu połączeń niektórych zagadnień nie da się czegoś opowiedzieć w sposób usystematyzowany (''bez zanudzania widza ;P ''). Ale i tak powiedzieli wszystko co było najważniejsze, a nawet więcej - pokazali jak wiele wiedzy kryje się w tym temacie - otworzyli przed nieświadomymi drzwi przez które widać nowy świat do odkrycia.
+
 
+
Dlatego postanowiłem trochę [[HLDS.pl]] rozszerzyć o pojęcia związane z grami, mogą być one szczególnie pomocne dla graczy, którzy dopiero co zaczęli spotykać się na serwerach i spotykają się z niektórymi wyrażeniami po raz pierwszy. Z czasem dodam kolumnę z boku aby można było łatwiej znaleźć punkt startu, od którego warto zacząć podróż po tym pasjonującym ale czasem niezrozumiałym świecie. Wiadomo, że niektórzy znają pewnie pojęcia, warto aby podzielili się nimi z innymi - skorzystają na tym wszyscy :) Niestety, ale będzie on ograniczony - ponieważ taka masa gier istnieje na sieci, że nie sposób wszystkich opisać. Dlatego większość będzie dotyczyć gier [[FPP]]. Za to najbardziej chętnych do rozpisywania się (''Pawels? :P'') zapraszam na [http://wikipedia.org Wikipedię]].
+
 
+
A u nas na razie zapraszam do [[:Kategoria:Skróty|Skrótów]].
+
 
+
=2007.04.12=
+
*Mała aktualizacja klienta [[Steam]]. Lista zmian:
+
**Naprawiono okazjonalne wywalanie się [[Steam]]a podczas uruchomiania gier.
+
**Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący wywalanie się przeglądarki serwerów gdy na liście znajdowały się nieodpowiadające serwery gier.
+
**Naprawiono błąd gdzie gry pobierały więcej plików (np. pliki innych języków) niżeli było to potrzebne.
+
 
+
<br/>
+
 
+
=2007.04.07=
+
[[Grafika:Jajka.gif|center]]
+
 
+
<center> Redakcja [[HLDS.pl]] życzy wszystkim zdrowia, szczęścia, humoru dobrego, a przy tym wszystkim stołu bogatego, mokrego dyngusa, smacznego jajka i niech te święta będą jak bajka. Acha, i nie myślcie tylko o graniu :)</center>
+
 
+
=2007.04.06=
+
*[[Valve]] podarowało posiadaczom [[Counter-Strike: Source]] jedno hasło dla gościa. Pytacie pewnie "ale o co chodzi?", już wyjaśniam (wklejam tekst z okienka które pojawiło się przy odpaleniu [[Steam]]a):
+
**''W ramach podziękowania za zakup, przyznaliśmy Ci darmowe hasła dla gości, które możesz podarować swoim znajomym. Dzięki tym hasłom, wybrani przez ciebie przyjaciele będą mogli grać w pełną wersję gry przez trzy dni.''
+
**'''''Hasło''': Hasła gości to darmowy dostęp do pełnej wersji tej gry przez ograniczoną ilość czasu. Wyślij jedno z nich do przyjaciela, który może grać w grę, ile chce w okresie próbnym, bez konieczności jej zakupu.''
+
**'''''Przyjaciele''': Wybierz przyjaciela z listy przyjaciół, lub wpisz adres e-mail odbiorcy hasła.''
+
**'''''Zacznij rozdawać''': Aby zacząć rozdawać hasła gości, kliknij przycisk poniżej lub wybierz “Zarządzaj hasłami gości” z menu gier w Twoim kliencie Steam.''
+
 
+
<br />
+
 
+
=2007.04.06=
+
*Wczoraj ekipa odpowiedzialna za rozwój projektu [[MetaMod:Source]] wydała nową wersję swojego "produktu". Nowa wersja oznaczona jest numerkiem ''1.4''. W tejże wersji zostało dodanych sporo nowych rzeczy, jedną z takich rzeczy jest możliwość przechwytywania interfejsu  ''Valve Server Plugin'', co daje sporo większe możliwości. Pełną listę zmian można przeczytać pod tym adresem: http://sourceforge.net/project/shownotes.php?group_id=134318&release_id=499131 <br />Dodatkowo na http://forum.alliedmods.net pojawiła się zapowiedź czego można się spodziewać w najbliższych wersjach [[SourceMM]].
+
*Przy okazji wydania nowej wersji [[MetaMod:Source]] deweloperzy dali nam narzędzie do automatycznej aktualizacji [[MetaMod:Source]] oraz ''gameinfo.txt''. Narzędzie można ściągnąć ze strony http://www.sourcemm.net/ <br />Uwaga! Jest to wersja '''eksperymentalna''' i zawiera sporo błędów!
+
*Ostatnią wiadomością jest to iż od tej pory nocne buildy [[SourceMod]]a wymagają [[MetaMod:Source]] w wersji co najmniej 1.4/
+
 
+
<br />
+
 
+
=2007.04.02=
+
*Już niedługo ukaże się Mattie [[EventScripts]] v1.5.0.000+ (aktualnie jest prywatną wersją [[beta]], testowaną tylko przez moderatorów z forum projektu). Z tego co widzę pisanie skryptów będzie łatwiejsze oraz (jak zwykle) będzie więcej możliwości.
+
<br />
+

Aktualna wersja na dzień 23:54, 7 gru 2012


Spis treści

2012.12.07

Uh Oh

Trzeba posprzątać

LOL nope.

2012.09.10

Steam Big Picture

Cos czuje, ze nadchodzi wielka zmiana, cień nad konsolami.

xlarge.jpg

http://kotaku.com/5941793/valve-is-bringing-steam-to-your-tv-today-watch-out-consoles

2012.05.15

Diablo III - Wakacyjna Przygoda?

Diablo III zakupione :)

558759_366558193400271_100001382803134_1027094_1263502290_n.jpg

2012.02.02

Sprzątanie

Powinno byc mniej spamu z powodu obrazkow captcha. Zaktualizowano wiki, dodatki, posprzątałem po botach. Jeszcze kilka kosmetycznych zmian zostało.

2012.01.30

Zmiany

W ciągu kilku dni ta strona kompletnie sie zmieni. Atkualnie jest maly meksyk z konfiguracja po aktualizacji ale powolutku wszystko wyprostujemy.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia