Diablo

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

Diablo I

diabvswar2.jpg

Stworzona przez Blizzard Entertainment była kolejną grą tej firmy, zaimponowała graczom między innymi urzekającą grafiką, wciągającą fabułą, najlepszą muzyką w historii gier komputerowych oraz przeogromną grywalnością, którą zawdzięcza między innymi rozgrywkom w sieci na serwerze Battle.Net™.

W grze wcielamy się w wybranego przez siebie śmiałka (do wyboru są trzy postacie: wojownik, mag i łuczniczka), by później wędrować przez podziemia przeklętej katedry (16 poziomów), wykonywać questy, zabijać po drodze potwory i zbierać złoto oraz rzeczy, które zostawiają po sobie owe bestie (zbroje, hełmy, bronie miecze, topory, łuki, tarcze, pierścienie i amulety). W końcu na ostatnim poziomie wchodzimy do siedziby tytułowego Diablo i toczymy z nim zwycięski pojednek

Przedmioty, które się zbierze zakłada się później na swojego bohatera. Oczywiście wybiera się te najlepsze. Każda broń zadaje inne obrażenia, a tarcze, zbroje i hełmy mają różną obronę. Oprócz tego przedmioty dzielą się na 3 kategorie: przedmioty zwykłe (kolor podpisu biały), magiczne (kolor podpisu niebieski) i najrzadziej znajdowane unikatowe (kolor podpisu złoty). Po każdej walce przedmioty niszczą się, dlatego trzeba je naprawiać. Oprócz przedmiotów i złota często spotyka się również buteleczki zdrowia i many oraz zwoje miejskiego portalu (służą do teleportowania się z podziemi do miasta) i identyfikacji (identyfikują magiczne i unikatowe przedmioty). Z mikstur uzdrawiania korzysta się przede wszystkim podczas walki, gdy jakiś potwór zadaje Ci obrażenia. Mikstury uzupełniania many służą do regenerowania magicznej energii, która zużywa się podczas czarowania.

Za każdego zabitego potwora dostaje się punkty doświadczenia. Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów nasz bohater awansuje na wyższy poziom umiejętności. W nagrodę za awans otrzymujemy 5 punktów, którymi zwiększamy współczynniki jego charakteru (mamy do wyboru siłę, zręczność, magię i żywotność). Po przejściu gry jest się na około 25 poziomie doświadczenia.

Diablo według jednych graczy jest zwykłą zręcznościówką, a według innych należy do gatunku gier komputerowych, zwanego potocznie RPG (Role Playing Games). Cechami tego gatunku są m.in. rozwój postaci (podnoszenie statystyk) oraz fabuły (wykonywanie questów) podczas gry.

Data Premiery i Wymagania

Data premiery: światowa: 20 grudnia 1996, polska: 15 czerwca 1997.

Wymagania sprzętowe: Pentium 60, 16 MB Ram, CD-rom 2x, karta graficzna SVGA, DirectX 3.0, Windows 95.


Diablo II

diablo2408121.jpg

Kilka lat minęło zanim przyszło nam zobaczyć Diablo II. Opłacało się jednak czekać ponieważ gra jest genialna. Najważniejszą nowością w stosunku do "jedynki" jest "Drzewko Umiejętności". Posiada je każda postać. Zbudowane jest ono z umiejętności (dla każdej postaci są to inne umiejętności), które można rozwijać po każdym awansie na wyższy poziom doświadczenia. Wszystkich herosów w "diabełku 2" jest aż pięć. Są to: Barbarzyńca, Palladyn, Nekromanta, Amazonka i Czarodziejka. Barbarzyńcę i Palladyna. "Drzewko umiejętności" każdej postaci składa się z 30 umiejętności (czyli razem dla wszystkich postaci jest 150 umiejętności). A oto przykład na to, jak bardzo "drzewko" urozmaica zabawę.


W Diablo II doszły nowe kategorie przedmiotów (przedmioty rzadkie kolor podpisu żółty), przedmioty z zestawów (kolor podpisu zielony) oraz przedmioty gemowe (kolor podpisu szary), rodzaje mikstur (mikstura odtajania, mikstura wytrzymałości , antidotum (przeciw zatruciu) oraz mikstury ofensywne takie jak mikstura zjełczałego gazu (zadaje obrażenia od trucizn) i wybuchowa mikstura. Nowością jest także skrytka, w której przechowuje się znalezione rzeczy. Gdy wyjdziemy z gry wszystkie przedmioty znajdujące się poza skrytką znikają.

W Diablo II jedyną możliwością zapisu stanu gry jest opcja "Zapis i Wyjście z Gry". Tak więc nie można zrobić save'a w dowolnym momencie rozgrywki (na całe szczęście są autosave'y). Po opuszczeniu gry i ponownym jej rozpoczęciu tym samym herosem, wszystkie zabite przez nas wcześniej potwory "ożywają" (nawet bossowie). Daje nam to możliwość nabicia wyższego poziomu doświadczenia

Swiat Diablo II jest przeogromny. Zwiedzamy cztery wielkie krainy (w tym piekło!), które podzielone są na pomniejsze tereny. Na większości terenów znajdziemy punkty nawigacyjne. Są to teleporty dzięki, którym możemy szybko powrócić do swojej bazy (wioski, miasta, obozu). Działają podobnie jak portale, tyle tylko, że po aktywowaniu już się nie zamykają. Można z nich korzystać w nieskończoność. Warto też wspomnieć, że w "Diablo II" pojawiły się pory doby oraz zmienna pogoda. Programiści z Blizzarda nie zdecydowali się na stworzenie zupełnie nowego enginu graficznego dla "Diablo II". Znacznie poprawili ten z "Diablo I".

bryg3.jpg

Diablo II składa się z 4 aktów. W pierwszych 3 aktach mamy do wykonania po 6 misji, w 4 akcie natomiast zostają nam do wykonania 3 misje. Fabuła "dwójki" jest o wiele ciekawsza niż "jedynki"

Przede wszystkim dochodzą dwa nowe "diabełki" i jedna "diablica". Są to dwaj bracia i siostra Diablo: Mephisto - Pan Nienawiści, Baal - Pan Zniszczenia oraz Andariel - Pani Cierpienia. "Siostrzyczkę" rozwalamy w pierwszym akcie, Mephista w trzecim, Diablo w czwartym, a Baala można zniszczyć dopiero w dodatku

Data Premiery i Wymagania

Data premiery: światowa: 29 czerwca 2000, polska: 05 lipca 2000.

Wymagania sprzętowe: Pentium 233, 32 MB Ram (64 MB Ram - wymagane dla rozgrywek wieloosobowych), karta graficzna SVGA, akcelerator 3D Glide lub Direct3D - 8 MB Ram (niekonieczny), karta dźwiękowa zgodna z DirectX, co najmniej 950 MB przestrzeni na dysku twardym, system operacyjny Windows 95/98/Me/2000/NT/XP, DirectX 7.0.


Dodatek - Lord Of Destruction

  • dochodzą dwie nowe klasy postaci: Druid i Zabójczyni
  • pojawia się nowy akt (piąty) z 6 nowymi questami, z nową twierdzą (Harrogath), NPCami i potworami
  • od teraz najemnicy mogą awansować na wyższe poziomy doświadczenia; oprócz tego posiadają swoje własne statystyki (siła, zręczność, obrażenia, obrona, odporności na magie) oraz ekwipunek (zbroja, hełm oraz dwa miejsca na broń dwuręczną {najemnicy z aktu 2}, broń jednoręczną bądź dwuręczną {akt 5}, łuk {akt 1} lub broń i tarczę {akt 3})
  • statystyki niektórych umiejętności pięciu "starych" postaci zostały pozmieniane (na lepsze lub na gorsze...)
  • pojawiły się nowe rodzaje przedmiotów: eteryczne (zazwyczaj posiadają dobre i bardzo dobre statystyki, ale mają jedną sporą wadę - nie można ich naprawiać...), runiczne (z początku są to zwykłe przedmioty z miejscem na gemy, lecz po włożeniu do nich w odpowiedniej kolejności odpowiednich run {które też są newsem, ale o nich napisałam niżej} dostają sporo dodatkowych statystyk), przedmioty z Kostki Horadrimów (powstają one w Kostce Horadrimów {którą znajduje się w 2 akcie} według specjalnych przepisów; wyróżnia je pomarańczowy kolor podpisu), przedmioty z ładunkiem (posiadają pewną ilość ładunków jakiegoś czaru, który uaktywnia się podczas otrzymywania ciosów), przedmioty zależne od klasy postaci (są to przedmioty, które może nosić tylko bohater jakiejś danej klasy, np. Barbarzyńca lub Palladyn)
  • teraz można znależć nowe błyskotki: runy (kamienie z wyżłobionymi runami; są ich dokładnie 33 rodzaje; niektóre znajduje się bardzo łatwo, a niektórych nie znajdzie się nigdy( może i znajdzie ale bardz bardzo i to bardzo rzadko ); każda runa daje inne statystyki w innym rodzaju przedmiotu {hełmach, zbrojach, tarczach i broniach}; z run można tworzyć słowa runiczne, trzeba je tylko włożyć w odpowiedni przedmiot w odpowiedniej kolejności (słowa runiczne dodają nowe statystyki do przedmiotu), klejnoty (również można je wkładać do przedmiotów; od run i kamieni szlachetnych różni je to, że zawsze mają losowe statystyki), talizmany (bardzo fajna rzecz; talizman wystarczy trzymać w ekwipunku, żeby podwyższał statystyki Twojej postaci; są trzy rodzaje talizmanów: mniejszy, duży i wielki)
  • skrytka została dwukrotnie powiększona
  • w opcjach graficznych pojawiła się możliwość zwiększenia rozdzielczości do 800x600
  • teraz jeżeli mamy dwie świetne bronie dwuręczne nie musimy zostawiać jednej z nich w skrytce obydwie możemy nosić przy sobie i zmieniać je za pomocą klawisza "W"


Data Premiery

Premiera "Lord of Destruction" odbyła się 30 czerwca 2001r


Hell Fire

Jest to dodatek do Diablo I Niektórzy fani "Diablo" w ogóle nie wiedzą o jego istnieniu "Hellfire" wprowadza do gry kilka istotnych zmian i poprawek. Nie zmienia fabuły, ale dodaje nowe bestie oraz nowe questy Teraz jest bardzo ciężko zakupić "piekielny ogień", nie jest dostępny w żadnym polskim sklepie z grami. Kilka screenów:

Przydatne Linki




  • Tekst stworzony przez: diablo.phx
  • Tekst w części edytowany przez: siarkowski
  • Zdjęcia: Karczma, diablophx
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia