SRCDS server.cfg

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

Opis

server.cfg przechowuje komendy ładowane przy starcie serwera SRCDS. Powinien się on znajdować w katalogu <mod>/cfg/server.cfg, gdzie <mod> należy zastąpić nazwą moda np cstrike/cfg/server.cfg.

Jest to zwykły plik tekstowy, pod Windows można go więc otworzyć WordPadem albo innym ulubionym programem do edycji plików tekstowych. Na Linuxie najczęściej korzystamy z programu nano, pico, mcedit, a dla wyjadaczy vi albo vim.

Wpisujemy do niego komendy oraz zmienne jakie maja być wykonane. Serwer przetworzy plik i wykona każdą linię w nim zawartą tak jakbyśmy to ręcznie wpisali w konsoli serwera albo poprzez rcon.

Komentarze

Najczęściej komentarze dodaje się po znakach // - dalsza część tekstu jest ignorowana do końca linii.

Przykład komentarzy - w ten sposób jak dokładamy jakąś komendę będziemy potem pamiętać co robi. Pamiętajcie - lepiej dodać komentarz niż potem się zastanawiać co jest w danej linii

// konfiguracja podstawowa
sv_lan 1 //ustaw na 1 jeśli to jest serwer wyłącznie na lan
maxplayers 22 //maksymalna ilość graczy, pamiętaj ze systemy rezerwacji slotów na serwerze zabierają przeważnie 2 sloty
sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotów na serwerze, jeśli -1 to jest automatycznie obliczana (standard)
                        // ale wtedy trzeba ręcznie w konsoli napisać adres serwera aby się podłączyć (jeśli serwer pełny)
                        // ustawiasz np te wartość na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistości masz 2 wolne sloty na serwerze 

Przykład

No dobra, ale co wpisać w configu - to zależy od moda, jednak wiele linii jest wspólnych dla wszystkich serwerów.

// Nazwa Serwera
hostname "hlds.pl - Serwer Testowy"
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
sv_lan 1 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan
sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard)
                        // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny)
                        // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze 
mapcyclefile "mapcycle.txt" // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki 
motdfile "motd.html" // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja :)
servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie 
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Ustawienia Fizyki gry
mp_allowspectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, 
mp_autokick 1 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca
mp_chattime 10 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu zmienia sie mapa
mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana
mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :)
mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard)
mp_timelimit 25 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu,
mp_tkpunish 1 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Ustawienia Serwera
sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (na poczatek i koniec meczu)
sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun
sv_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 -  pozwalaj (bo czituja)
sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami)
                // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz
                // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych
sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
sv_pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia
sv_region 3 // poniewaz jestesmy w europie ustawiamy 3
sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie
sv_timeout 300  // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// rcon i hasla
sv_pausable 0 // czy mozna pauzowac gre klawiszem pause, 1 - tak, 0 - nie
sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, 
                //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu
 
//rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera
                     // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal
                     // np +rcon_password "zupa"
 
sv_rcon_banpenalty 60  //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze
sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a
sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon, 
// jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana
// wtedy pomaga jedynie restart serwera
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Ustawienia rund
mp_fraglimit 0 // limit fragów, zabić , jak ktoś osiągnie daną wartość to zmieni sie mapa na następną w apcyklu, 0 - wyłącza
mp_playerid 0 // kontroluje jakie informacje gracz widi w statusbarze, 0 - wszskich graczy, 1 - tylko teammate, 2 - nikogo
mp_spawnprotectiontime 3 //ochrona przed zabiciem po respawnie w sekundach, jak w tzm cyasie ktos yabije tp ten dostaje kicka
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Ustawienia Logowania
log on // on - aktywuje logowanie (standard), off - deaktywuje
sv_log_onefile 0 // 1 - loguje wszstko do jednego wielkiego pliku przez czas dzialania serwera, 0 - kazda mapa osobno ma pliki z logami
sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane
sv_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie
 
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Rate Serwera
sv_minrate 3500 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 0 ,
            // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
            // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
sv_maxrate 9999 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
                // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer
                // na lan 20000
                // na serwer internetowy - zalzy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie mzniejszaj o 500
sv_instancebaselines 1
sv_forcepreload 1 // 1 - forsuj ladowanie plikow, 0 - wylacz (domyslnie)
sv_maxupdaterate 30 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate, 
                    //jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety
sv_minupdaterate 10 // minimalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate, 
                    //jesli ma wiecej to zwieksza ruch sieciowy i moze tracic pakiety, wartosc 10 to minimum
sv_maxunlag 1 // amksymalny czas w sekundach kompensacji lagow
 
//koniec 

Linki

Zobacz także:

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia