SoundCheck
Spis treści |
Opis
Podobne działanie jak ssClient/ssServer, nawet na nim bazowany - przejęty przez organizację zrzeszającą graczy na serwerch.
Zalety
- prosty w działaniu
- możliwość bezpośredniego zamieszczania zrzutów ekranu na serwerze www/ftp i integracja z bazą danych
Wady
- brak możliwości ściągnięcia wersji serwerowej - limitowany wyłącznie od serwerów ESEA
- działa wyłącznie na serwerach ESEA
Linki
- TNG Clan - oficjalna strona, po niemiecku.
Instalacja
SoundCheck - Opis dla wersji 1.20, tłumaczenie z języka angielskiego. SoundCheck jest dodatkiem do serwerów gier bazujących na Half-Life, a dokładniej dla Counter-Strike, i ma na celu sprawdzenie czy używane przez gracza pliki w grze są nie zmodyfikowane. Ozancza to, że sprawdza tzw. sumy kontrolne plików takich jak modele, dźwięki, sprite.
Dopuszcza on jednak takie podmiany jak hi-fps models, dostępne na stronie ClanBase, ale można ustawić aby jednak nie dopuszczał dozwolonych modyfikacji i wymuszał dokładnie takie pliki jakie sie każe.
Wymagania
- SoundCheck wymaga poprawnie działającego i skonfigurowanego MetaModa.
- Pobieramy pliki wyłącznie ze strony SoundCheck'a.
Dla wersji Counter-Strike 1.6 używamy wersji 1.24, starsza jest, jak łatwo się domyślić dla Counter-Strike 1.5
- Po ściągnięciu pliku rozpakowujemy go do katalogu cstrike zachowując strukturę katalogów - powinien powstać katalog addons/soundcheck/ z plikami w środku.
- Dodajemy nowy wpis do addons/metamod/plugins.ini, najlepiej na samym dole:
linux addons/soundcheck/dlls/soundcheck_mm_i686.so win32 addons/soundcheck/dlls/soundcheck_mm.dll
Jeśli posiadacie maszynę AMD 64bit'ową zmieńcie soundcheck_mm_i686.so w nazwie na soundcheck_mm_amd64.so
- Do pliku server.cfg dodajemy
mp_consistency 1 exec addons/souncheck/soundcheck.cfg
Restart serwera, (ewentualnie można spróbować zmienić mapę) i plugin powinien działać.
Konfiguracja
SoundCheck używa dwóch plików konfiguracyjnych, w których można nanosić zmiany:
- soundcheck.cfg
- sc_message.txt
soundcheck.cfg jest wykonywany przy zmianie mapy.
Kod: // sprawdzanie modeli graczy (postaci) // 1 - zalaczony 0 - wylaczony sc_modelcheck 1 // sprawdzanie modeli broni graczy // 1 - sprawdzaj, 0 - nie sprawdzaj sc_weaponcheck 1 // sprawdzanie plikow .wad - zawiera tesktury: 1 - zalaczony 0 - wylaczony sc_wadcheck 1 // czy modele broni musza byc doklandie takie same? (czasem ludzie graja na modelach hi-fps zgodnych z clanbase) // 1 - wymagaj oryginalnych modeli, 0 - dopuszcza model hi-fps sc_exactweapons 1 // loguj dzialanie soundchecka w oddzielnym pliku? // 1 - tak, 0 - nie sc_separatelog 0 // pokazuj w konsoli gracza sc_message.txt przy polaczeniu // 1 - tak, 0 - nie sc_connectmessage 1
sc_message.txt jest tylko komunikatem wyświetlanym w konsoli gracza przy podłączeniu - raczej w CS 1.6 zbyteczny. nie usuwać tekstu o prawach autorskich.
------------------------------------------------------------- -- S O U N D C H E C K v1.24 -- -- SoundCheck is powered by monsterserver.de & HoH.de -- -- (c) copyright Jens Kaufmann ([TNG]JoNeS) -- http://www.tng-clan.de/ -- -- thx to: Tobias Oetzel <tobi@gameMe.de> & Thomas Goerz -------------------------------------------------------------
Sprawdzane pliki
Lista nie jest kompletna, ale to wina tłumacza z niemieckiego na angielski ;D Dodatkowo, nie wszystkie pliki są sprawdzane - gdyż zależy to od konfiguracji w pliku soundcheck.cfg
/chateau.wad /cs_cbble.wad /cs_dust.wad /cs_office.wad /cstrike.wad /de_aztec.wad /de_storm.wad /de_vegas.wad /halflife.wad /itsitaly.wad /jos.wad /liquids.wad /models/p_ak47.mdl /models/p_aug.mdl /models/p_awp.mdl /models/p_c4.md /models/p_deagle.mdl /models/p_famas.mdl /models/p_flashbang.md /models/p_galil.mdl /models/p_glock18.mdl /models/p_hegrenade.mdl /models/p_knife.mdl /models/p_m4a1.mdl /models/p_mp5.mdl /models/p_scout.mdl /models/p_sg552.mdl /models/p_smokegrenade.md /models/p_usp.mdl /models/player/arctic/arctic.mdl /models/player/gign/gign.mdl /models/player/gsg9/gsg9.mdl /models/player/guerilla/guerilla.mdl /models/player/leet/leet.mdl /models/player/sas/sas.mdl /models/player/terror/terror.mdl /models/player/urban/urban.mdl /models/w_c4.mdl /models/w_flashbang.mdl /models/w_hegrenade.mdl /models/w_smokegrenade.mdl /player/bhit_flesh-1.wav /player/bhit_flesh-2.wav /player/bhit_flesh-3.wav /player/bhit_helmet-1.wav /player/bhit_kevlar-1.wav /player/headshot1.wav /player/headshot2.wav /player/headshot3.wav /player/pl_dirt1.wav /player/pl_dirt2.wav /player/pl_dirt3.wav /player/pl_dirt4.wav /player/pl_duct1.wav /player/pl_duct2.wav /player/pl_duct3.wav /player/pl_duct4.wav /player/pl_fallpain2.wav /player/pl_fallpain3.wav /player/pl_grate1.wav /player/pl_grate2.wav /player/pl_grate3.wav /player/pl_grate4.wav /player/pl_jump1.wav /player/pl_jump2.wav /player/pl_jumpland2.wav /player/pl_ladder1.wav /player/pl_ladder2.wav /player/pl_ladder3.wav /player/pl_ladder4.wav /player/pl_metal1.wav /player/pl_metal2.wav /player/pl_metal3.wav /player/pl_metal4.wav /player/pl_pain2.wav /player/pl_pain4.wav /player/pl_pain5.wav /player/pl_pain6.wav /player/pl_pain7.wav /player/pl_shot1.wav /player/pl_step1.wav /player/pl_step2.wav /player/pl_step3.wav /player/pl_step4.wav /player/pl_tile1.wav /player/pl_tile2.wav /player/pl_tile3.wav /player/pl_tile4.wav /player/pl_tile5.wav /prodigy.wad /sprites/eexplo.spr /sprites/fexplo.spr /sprites/fexplo1.spr /sprites/grass_01.spr /sprites/grass_03.spr /sprites/muzzleflash1.spr /sprites/muzzleflash2.spr /sprites/muzzleflash3.spr /sprites/muzzleflash4.spr /sprites/radar320.spr /sprites/radar640.spr /torntextures.wad/ /weapons/boltdown.wav /weapons/boltpull1.wav /weapons/c4_disarm.wav /weapons/clipin1.wav /weapons/clipout1.wav /weapons/dryfire_pistol.wav /weapons/dryfire_rifle.wav /weapons/flashbang-1.wav /weapons/flashbang-2.wav /weapons/generic_reload.wav /weapons/grenade_hit1.wav /weapons/grenade_hit2.wav /weapons/grenade_hit3.wav /weapons/he_bounce-1.wav /weapons/headshot2.wav /weapons/knife_deploy1.wav /weapons/m4a1-1.wav /weapons/m4a1_silencer_off.wav /weapons/m4a1_silencer_on.wav /weapons/usp_silencer_off.wav /weapons/usp_silencer_on.wav /weapons/zoom.wav /xeno.wad
FAQ
Jak bezpieczny jest SoundCheck
Teoretycznie jest on dość bezpieczny, ale w praktyce ktoś już mógł napisać cheat, który potrafi wykryć wywołania komend i zwracać dane jakie soundcheck chce uzyskać. Praktycznie rzecz biorąc na każdego antyczita jest obejście.
Co się stanie jak ktoś ma niezgodne pliki i chce się połączyć z serwerem.
SoundCheck odrzuca połączenie i wyświetla stosowny komunikat wszystkim graczom. Dodatkowo jak logowanie jest aktywne to pojawi się nowa linia w logach:
L 11/15/2002 - 15:49:37: [sc] "name<NR><WONID><>" has inconsistent file:/player/headshot1.wav
Czy mogę stosować SoundCheck z HLGuardem, WWCL i innymi programami ?
Tak, nie powinno być problemu.
Czy można wyłączyć plugin SoundCheck?
Aby deaktywować na parę chwil możesz ustawić w server.cfg (albo poprzez rcon)
mp_consistency 0
Jeśli chcesz go kompletnie wyłączyć - usuń wpis w metamod/plugins.ini
Jak sprawdzić czy SoundCheck działa?
Sprawdź czy masz mp_consistency 1 Poprzez rcon wpisz
meta list
Jeśli widzisz w linii z soundcheckiem bad_load to znaczy, że coś jest nie tak - zobacz w logach serwera przy starcie - podane będą komunikaty błędu.
Copyright
1) Feel free to use this plugin; commercial and un¬commercial 2) Do not change anything concerning the compiled files. 3) The right to distribute SoundCheck is reserved to TNG – ‘The Next Generation’. http://www.tng-clan.de/ 4) If any term of use violates the law it does not influence the validity of the other terms. 5) Any changes concerning this terms of use are reserved. 6) The disclaimer applies. 7. Disclaimer The use of ‘SoundCheck’ is at one’s own risk. We do not take responsibility for any damage that occurs, except you can proof aforethought. 8. Credits SoundCheck [TNG] – The Next Generation Contact: Quakenet: #tng-clan http://www.tng-clan.de Greetings go to: Kfm, i-swat, mtw, MfY + alte-säcke Thanks to: Tobias Oetzel (tobi@gameMe.de) & Thomas Goerz Marcus Schlöder (alias ToT|V!PER) Niklas B. (niklas@g9web.de) for the translation into English
_KaszpiR_ - partial transation form English to Polish 2006-03-16