Hlds run
(Różnice między wersjami)
(→Inne) |
(→Inne) |
||
Linia 58: | Linia 58: | ||
*'''-autoupdate''' - powoduje automatyczne aktualizajce serwera, nie zalecane, bo Vave częco chrzani aktualizacje, Na szczęscie w ciągu 3 dni są juz poprawne wersje i mozna aktualizować. | *'''-autoupdate''' - powoduje automatyczne aktualizajce serwera, nie zalecane, bo Vave częco chrzani aktualizacje, Na szczęscie w ciągu 3 dni są juz poprawne wersje i mozna aktualizować. | ||
*'''-insecure''' - wyłącza na serwerze [[VAC]] | *'''-insecure''' - wyłącza na serwerze [[VAC]] | ||
+ | *'''-tos''' - tylko na [[Linux]]ie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezuzyteczne w internecie, bo większość routerów dfitrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje. | ||
+ | *''-nomaster''' - nie rejestruje serwera w serwerach mastr - jak chcemy np miec serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera. | ||
+ | *''-noip'' - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa | ||
+ | *'''-heapsize <numer>''' - numer ozancza ile pamięci ma pożrec serwer w kilobajtach, domyslnie 64000 (64MB) | ||
+ | *'''-sport <numer>''' - definuje numer portu do komunikacji z serwerami steam | ||
+ | ==Nie zbadane== | ||
+ | nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player | ||
+ | *-netwindow | ||
+ | *-nolan - pewnie aktyuje lan :) | ||
+ | *-safe | ||
+ | *-basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami | ||
+ | *-steam | ||
+ | *-dev - ekstra komuniakty deweloperskie | ||
+ | *-ad | ||
+ | *-condebug - komuniakty debugujące | ||
+ | *-dll | ||
+ | *-gamedll | ||
+ | *-gamedll_linux | ||
+ | *-minmemory - minimalna ilosc pamieci dla procesu? | ||
+ | *-maxplayers - pozostałości po innym engine ;D | ||
+ | *-loopback - wyłącza loopback | ||
[[kategoria:HLDS]] | [[kategoria:HLDS]] |
Wersja z 18:37, 14 sie 2006
Spis treści |
Opis
Skrypt startujący serwer gry HLDS
Pomoc
hlds@bagno ~/hl/hlds_l $ ./hlds_run -help Syntax: ./hlds_run [-game <game>] [-debug] [-norestart] [-pidfile] [-binary [hlds_i486|hlds_i686|hlds_amd|hlds_amd64] [-timeout <number>] [-gdb <gdb>] [-autoupdate] [-steamerr] [-ignoresigint] [-steamuser <username>] [-steampass <password>] [-debuglog <logname>] Params: -game <game> Specifies the <game> to run. -debug Run debugging on failed servers if possible. -debuglog <logname> Log debug output to this file. -norestart Don't attempt to restart failed servers. -pidfile <pidfile> Use the specified <pidfile> to store the server pid. -binary <binary> Use the specified binary ( no auto detection ). -timeout <number> Sleep for <number> seconds before restarting a failed server. -gdb <gdb> Use <dbg> as the debugger of failed servers. -steamerr Quit on steam update failure. -steamuser <username> Use this username for steam updates. -steampass <password> Use this password for steam updates (-steamuser must be specified as well). -ignoresigint Ignore signal INT ( prevents CTRL+C quitting the script ). -notrap Don't use trap. This prevents automatic removal of old lock files. Note: All parameters specified as passed through to the server including any not listed.
Parametry
Oficjalne
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
- - game <nazwa modu> - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
- -debug wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
- -debuglog <plik> - definuje gdzie ma zapisywac informacje o błędach
- -norestart - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
- -pidfile <plik> - zapisuje numer procesu do pliku, do uzycia w programach do kontoli serwera
- -binary <plik_binarny> - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie nastepuje autodetkecja procesora, a jesli się nie powiedzie jest uzywana wersja hlds_i486.
- -timeout <sekundy> - odczekuje numer sekund pomiędzy wsnowieniem pracy serwera po padzie.
- -gdb <plik> - uzywaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
- -steamerr - przerywa prace jesli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
- -steamuser <user> - definuje nazwę uzytkownika steamdo aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
- -steampass <hasło> - definuje hasło do konta steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
- -ignoresigint - ignoruje sygnał przerwania rpocesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
- -notrap - nie uzywa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszstkie parametry są kierodawe bezpośrednio do pliku serwera.
Inne
- -console - na Windows powoduje, że serwer wygląda jak satay poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
- -pingboost <numer> - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz Ping booster.
- -zone <numer> - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartośc 8096
- -autoupdate - powoduje automatyczne aktualizajce serwera, nie zalecane, bo Vave częco chrzani aktualizacje, Na szczęscie w ciągu 3 dni są juz poprawne wersje i mozna aktualizować.
- -insecure - wyłącza na serwerze VAC
- -tos - tylko na Linuxie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezuzyteczne w internecie, bo większość routerów dfitrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
- -nomaster' - nie rejestruje serwera w serwerach mastr - jak chcemy np miec serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
- -noip - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
- -heapsize <numer> - numer ozancza ile pamięci ma pożrec serwer w kilobajtach, domyslnie 64000 (64MB)
- -sport <numer> - definuje numer portu do komunikacji z serwerami steam
Nie zbadane
nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player
- -netwindow
- -nolan - pewnie aktyuje lan :)
- -safe
- -basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
- -steam
- -dev - ekstra komuniakty deweloperskie
- -ad
- -condebug - komuniakty debugujące
- -dll
- -gamedll
- -gamedll_linux
- -minmemory - minimalna ilosc pamieci dla procesu?
- -maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
- -loopback - wyłącza loopback