Half-Life Model Viewer

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Opis Rozszerzony)
Linia 11: Linia 11:
 
=Opis Rozszerzony=
 
=Opis Rozszerzony=
 
Instalacja powinna przebiec bezproblemowo program zabiera tylko ok. 1mb na naszym twardym dysku.
 
Instalacja powinna przebiec bezproblemowo program zabiera tylko ok. 1mb na naszym twardym dysku.
 
[[Grafika:http://www.wunderboy.org/images/ss/hlmv.png]]
 
  
 
*Po wejściu do programu klikamy na '''File''' i '''Load Model '''
 
*Po wejściu do programu klikamy na '''File''' i '''Load Model '''
Linia 71: Linia 69:
 
Warto wspomnieć o opcjach w menu.
 
Warto wspomnieć o opcjach w menu.
 
Daja one mozliwośc zmiany takich parametrów jak kolor tła, oświetlenia czy celownika, można przywrócic oryginalne ustawienia modelu.
 
Daja one mozliwośc zmiany takich parametrów jak kolor tła, oświetlenia czy celownika, można przywrócic oryginalne ustawienia modelu.
 
  
 
=Zaawansowane=
 
=Zaawansowane=

Wersja z 01:48, 19 sie 2006

Half-Life Model Viewer v1.35

Spis treści

Opis

Program słuzy do oglądania modeli gry Half-Life 1 - broni, postaci itp. Modele maja rozszerzenie .mdl . Jest on bazowany na programie Half-Life Model Viewer 1.25 z modyfikacjami, aby działał na steam - obsługuje pliki .gcf, .bsp .pak


Do gier opartych na silniku Source oplecamy Crafty

Linki

Opis Rozszerzony

Instalacja powinna przebiec bezproblemowo program zabiera tylko ok. 1mb na naszym twardym dysku.

  • Po wejściu do programu klikamy na File i Load Model
  • Następnie wybieramy pliki do wczytania W przypadku Cs 1.6 Będzie to ścieżka :
X:\Program Files\Steam\SteamApps\Nasz_mail@pl\counter-strike\cstrike\models\player

gdzie X: to litera dysku na ktorym mamy Steama

  • Znajdujemy tam ok 10 folderow z modelami. W moim przypadku jest ich 9. Dla przykładu wybrałem 1 folder arctic a potem arctic.mdl.
  • Naszym oczom powinen pojawić sie model postaci z gry.

Ruchami myszki z wcisnietym klawiszem lewym operujemy ruchem modelu. Po odrobinie cwiczen szybko osiągniecię wprawę. Prawy klawisz myszy odpowada za zbliżenie modelu (zoom).

Opcje

Oczywiście w programie jest wiele opcji, które daja nam możliwość popatrzenia na model w różny sposób.

  • Render - kontrola ryswowania modelu.
    • wireframe = widok ramy,
    • flatshaded = widok brylowy,
    • smoothshaded = widok brylowy z cieniowaniem
    • textured = widok normlanego skina
    • Suwak zmienia przezroczystość modelu.
    • Attachments - zamocowania/albo załączone pliki
    • Bones - kosci
    • Ground - grunt
    • Mirror model on ground - odbicie lustrzane na ziemi
    • Background - tło
    • Hit Boxes - strefy obrażeń ciała

Hlmv 1.jpg


  • Scale - ziana skali, zauważ, że jest to zmiana relatywna do aktualnego widoku.
    • 1.0 skala 1:1 (nie zmienia rozmiaru aktualnego)
    • 2.0 skala 2:1 (powiększa)
    • 0.5 skala 1:2 (pomniejsza)

Hlmv 2.jpg

  • Sequence - sekswencja ruchu modelu.
Wyświetlamy menu i widzimy dużo rodzajow kamer z ktorych mozemy ogladac nasz model
  • run = nasz model biega :P
  • longjump = nasz model wykonuje długie skoki
  • back = nasz model spada do tyłu

Suwakiem który znajduje się nizej możemy kontrolowac szybkość animacji W czasie wykonywania czynności przez model w kazdej chwili mozemy kliknąć w Stop i po kolei przegladac klatki w ktorych nasz model wykonuje czynnosci. Czasem przydaje się przy tworzeniu layoutu na WWW :)

Z ważniejszych opcji wypada napisać jeszcze o texture, czyli teksturach na model. Wybieramy tam plik *.BMP a nastepnie mozemy go importowac do painta, tam przeedytowac i nadmienić pliki. Bardzo użyteczne przy podmianie w pluginach korzystających z reklam w postaci modelu.

W Fullscren mozemy zmienic rozdzielczosc oraz oczywiscie zobaczyc nasz model na calym ekranie :)

Hlmv 3.jpg

Warto wspomnieć o opcjach w menu. Daja one mozliwośc zmiany takich parametrów jak kolor tła, oświetlenia czy celownika, można przywrócic oryginalne ustawienia modelu.

Zaawansowane

Program posiada tez opcję rozkładania na części i składania modelu z części przy użyciu narzędzi - trzeba jednak posiadac programy o nazwie studiomdl oraz mdldec. Stosowane jest to przy modyfikacjach modeli, które nie polegaja wyłącznie na podmianie tekstury. Ale to juz jest artykuł dla modelarzy a nie osób zajujących sie serwerami.

Skojarzenie rozrzerzenia .mdl

Jeśli chcecie by wasze pliki *.mdl były automatycznie uruchamiane w Half-Life Model Viewer musimy zrobic nastepujace czynnosci :

  • Wchodzimy do folderu z modelami
  • W środowisku Win Xp powinno wyskoczyc menu : menu.JPG
  • Klikamy Wybrać program z listy
  • Dalej klikamy w przegladaj
  • Szukamy folderu do ktorego zainstalowalismy program ( W Defaultowym przypadku jest to : C:Program FilesHalf-Life Model Viewer )
  • Zaznaczamy plik : hlmv.exe
  • Klikamy OK
  • Następnia zaznaczamy : Zawsze używaj wybranego programu do otwierania tego typu plików
  • Klikamy OK. Każdy plik *.mdl zostanie otworzony w programie Half-Life Model Viewer

Hlmv 4.jpg

Extra


Opracował: Biały.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia