Counter-Strike
(→Counter-Strike 1.6) |
|||
Linia 22: | Linia 22: | ||
=Róznice w wersjach= | =Róznice w wersjach= | ||
==Counter-Strike 1.6== | ==Counter-Strike 1.6== | ||
− | Zmiany w stosunku do wersji 1.5 | + | Zmiany w stosunku do wersji 1.5. Wersaj 1.6 prze jednych uważana jest za okaleczenie świetnej gry, a przez innych za uzyteczne poprawki. Jak zwykle prawda leży po środku i najlepiej byłoby połączyc dobre cechy CS 1.5 i Steam - niestety ale Valve miało plan zarabiania kasy a nie rozwoju sceny, bo scena się dostosuje. |
* brak [[WON]] i przesiadka na [[Steam]] - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchowac serwer aby uruchomić grę w trybie na lanie. | * brak [[WON]] i przesiadka na [[Steam]] - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchowac serwer aby uruchomić grę w trybie na lanie. | ||
* koniec tylko cdkeyów, zaczyna sie jeszcze sprawdzanie [[SteamID]] | * koniec tylko cdkeyów, zaczyna sie jeszcze sprawdzanie [[SteamID]] |
Wersja z 14:41, 28 gru 2006
Spis treści |
Opis
Mod do gry Half-Life. Stawiany na serwerach HLDS.
Taka tam zabawa w terrorystów i antyterrorystów, tryb gry zalezy od załadowanej mapy na serwerze (oraz czasem dodatkowych pluginów)
- Bomb Defuse - Podkładanie bomby (najpopularniejsze, grane na turniejach)
- Rescue hostages - odbijanie zakładników (tępe kłody drewna)
- VIP - CT ochrania ważną osobę przy przejściu do strefy ewakuacji, a terro ma ją rozwalić.
- Escape - ucieczka terroyrstów do wybranej strefy (np z pierdla)
- Assassination - CT ma załatwić jakiegoś bandyte, podobne do VIP
Aktualnie tryb z bombą jest jednym z najpopularniejszych trybów.
Istnieja dodatkowe modydikacje jak CSDM czy SuperHero albo Warcraft
Wersje
- Counter-Strike 1.3 - wersja, gdzie gra ma najwięcej tricków, między innymi bunnyhopy
- Counter-Strike 1.5 - uważana za najlepszą wersję bo pożerała najmniej zasobów i nie miała wad Steam
- Counter-Strike 1.6 - aktualna wersja do pobrania poprzez Steam
- Counter-Strike: Condition Zero - modyfikacja modeli graczy, broni, map itp, posada tryb single player (czyli gra dla jednej osoby)
Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :) |
Róznice w wersjach
Counter-Strike 1.6
Zmiany w stosunku do wersji 1.5. Wersaj 1.6 prze jednych uważana jest za okaleczenie świetnej gry, a przez innych za uzyteczne poprawki. Jak zwykle prawda leży po środku i najlepiej byłoby połączyc dobre cechy CS 1.5 i Steam - niestety ale Valve miało plan zarabiania kasy a nie rozwoju sceny, bo scena się dostosuje.
- brak WON i przesiadka na Steam - trzeba kombinować na prywatnych sieciach WON albo patchowac serwer aby uruchomić grę w trybie na lanie.
- koniec tylko cdkeyów, zaczyna sie jeszcze sprawdzanie SteamID
- inna metoda uruchamiania gry - z menu gier Steam - zamiast modu jest właściwie oddzielna gra
- ogólnie wzrosły wymagania sprzętowe na uruchomienie gry, niestety
- pliki gcf zamiast plików pak, ale chyba paki jescze rozpoznaje
- dodano efet pogody - deszcz np na de_aztec
- zmieniono w niektórych mapach wygląd elementów - szczególnie zmieniony jest de_aztec, np woda, dodano jakieś lampy, poprzesuwano ściany, zwiększono otwory przejść
- zmieniono wygląd menu w grze - ina kolorystyka, układ, obrazki
- zmieniono zachowanie się okienek - mozna mieć przeglądarkę serwerów oddzielnie oraz konsolę itd, kiedyś konsola była jak w Quake
- dodano bronie galil po stronie terro oraz famas po stronie CT
- chyba zmieniono ceny niektórych broni (nie dma głowy)
- dodano dynamiczny celownik - jak sie biegnie uświadamia, że pogarsza się celność, można wyłączyć
- nie da się normalnie wyłączyć widoku broni u gracza
- zmiana protokułu rcon ale to dopiero jak wyszedł silnik Source
- ciąłe aktualzacje rozwalały wiele dodatków bazujących na MetaModzie - właściwie pół roku po pojawieniu się CS 1.6 umarły projekty StatsMe oraz ClanMod