Uruchamianie HLDS z wybranym plikiem binarnym

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Literówki :D)
(Opis)
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 10: Linia 10:
 
*hlds_i686 - Binarka optymalizowana pod Pentium III, Pentium 4, i wszelkie procesory AMD od K5 włącznie. Preferowana na wszystkie platformy Pentium 3, Pentium 4 i AMD.
 
*hlds_i686 - Binarka optymalizowana pod Pentium III, Pentium 4, i wszelkie procesory AMD od K5 włącznie. Preferowana na wszystkie platformy Pentium 3, Pentium 4 i AMD.
 
*hlds_amd - Specjalnie dedykowana binarka na procesory AMD oraz AMD 64bit
 
*hlds_amd - Specjalnie dedykowana binarka na procesory AMD oraz AMD 64bit
*''hlds_amd64 - Specjalnie optymalizowana binarka pod AMD 64bit, jednak na chwilę obecną nie zalecana, chyba że chcesz mieć [[VAC]] 1 zamiast wersji 2.''
+
*''hlds_amd64 - Specjalnie optymalizowana binarka pod AMD 64bit, jednak na chwilę obecną '''nie zalecana''', chyba że chcesz mieć [[VAC]] 1 zamiast wersji 2. [[AMD_64_Bit|Ten artykuł]] wyjaśnia czemu nie stosować tych binarek.''
  
No dobra, całość polega na dodaniu paru znaków do lini startowej serwera, na przykład aktualnie uruchamia się serwer taką linią
+
No dobra, całość polega na dodaniu paru znaków do linii startowej serwera, na przykład aktualnie uruchamia się serwer taką linią
 
  ./hlds_run -game cstrike +map de_dust
 
  ./hlds_run -game cstrike +map de_dust
 
Tak więc modyfikujemy ją aby wyglądała jak ta poniżej (oczywiście wybierzcie swoją binarkę)
 
Tak więc modyfikujemy ją aby wyglądała jak ta poniżej (oczywiście wybierzcie swoją binarkę)

Aktualna wersja na dzień 11:00, 18 cze 2008

UWAGA ten artykuł jest wyłącznie pod Linuksa


Opis


Krótka instrukcja jak uruchomić serwer z wybrana binarką, aby skrypt startowy nie wybierał za nas - czasami sobie tego nie życzymy. Co więcej nie każda binarka uruchomi się na danej platformie (np.: nie uruchomisz AMD64 na Pentium III).

Całość sprowadza się do dodania pewnego parametru do komendy startowej serwera - chodzi tu o dodanie -binary ./<nazwa_pliku>, gdzie nazwa pliku może być jedną z poniższych:

  • hlds_i486 - Podstawowa binarka, powinna się uruchamiać na wszystkich platformach.
  • hlds_i686 - Binarka optymalizowana pod Pentium III, Pentium 4, i wszelkie procesory AMD od K5 włącznie. Preferowana na wszystkie platformy Pentium 3, Pentium 4 i AMD.
  • hlds_amd - Specjalnie dedykowana binarka na procesory AMD oraz AMD 64bit
  • hlds_amd64 - Specjalnie optymalizowana binarka pod AMD 64bit, jednak na chwilę obecną nie zalecana, chyba że chcesz mieć VAC 1 zamiast wersji 2. Ten artykuł wyjaśnia czemu nie stosować tych binarek.

No dobra, całość polega na dodaniu paru znaków do linii startowej serwera, na przykład aktualnie uruchamia się serwer taką linią

./hlds_run -game cstrike +map de_dust

Tak więc modyfikujemy ją aby wyglądała jak ta poniżej (oczywiście wybierzcie swoją binarkę)

./hlds_run -game cstrike +map de_dust -binary ./hlds_i686

Oczywiście nie ma znaczenia gdzie jest dodany ten ciąg znaków - może być na początku albo na końcu, ale oczywiście musi być na prawo od napisu hlds_run :)

Znaki ./ oznaczają, że plik ma być szukany z aktualnego katalogu.

Notka

Od jakiegoś czasu plik hlds_run nie wykrywa automatycznie wersji amd64, ponieważ Valve wycofało się z supportu dla tych procesorów. Aczkolwiek można jeszcze ręcznie odpalić serwer z tym parametrem, to jednak nie polecamy.

Zobacz także

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia