SteamID
(Różnice między wersjami)
(→Szukanie graczy) |
(→Jak sprawdzić numer) |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
* '''4294967295''' - na LAN'ie wszystkie komputery graczy mają ten sam WonID. | * '''4294967295''' - na LAN'ie wszystkie komputery graczy mają ten sam WonID. | ||
− | =Jak sprawdzić | + | =Jak sprawdzić swój STEAMID?= |
+ | ==Medoda 1: Parser logów== | ||
+ | [[Grafika:getsteamid.jpg|thumb|Wynik działania skryptu]] | ||
+ | jeżeli używasz IE ''(Internet Explorer)'' po prostu uruchom skrypt <u>''getsteamid.js''</u>, jeżeli używasz innej przeglądarki zapisz skrypt na dysku ''(np. na pulpicie)'' i uruchom. | ||
+ | |||
+ | [[Media:getsteamid.js|Pobierz skrypt Java]] | ||
+ | |||
+ | <pre>// ***** | ||
+ | // ***** MySteamID.com | ||
+ | // ***** | ||
+ | // ***** This simple script parses your steam log and pulls out your Steam ID. | ||
+ | // ***** | ||
+ | // ***** If you are seeing this file instead of a dialog box with your Steam ID, | ||
+ | // ***** it means your browser isn't interpreting the script properly, just click | ||
+ | // ***** your Back button and use method 2 or method 3. | ||
+ | // ***** | ||
+ | |||
+ | var objShell = new ActiveXObject("WScript.Shell"); | ||
+ | var strInstallPath = objShell.RegRead("HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Valve\\Steam\\InstallPath"); | ||
+ | var strSteamLog = strInstallPath + "\\Steam.log" | ||
+ | |||
+ | var objFSO = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject"); | ||
+ | var strContents = objFSO.OpenTextFile(strSteamLog).ReadAll(); | ||
+ | |||
+ | var objRegExp = new RegExp(" for (\\d:\\d:\\d+)", "i"); | ||
+ | objRegExp.exec(strContents); | ||
+ | var strSteamID = RegExp.$1 | ||
+ | |||
+ | WScript.Echo('Your Steam ID is ' + strSteamID); | ||
+ | |||
+ | </pre> | ||
+ | |||
+ | ==Metoda 2: Połączenie do gry== | ||
*Podłączasz się do gry. | *Podłączasz się do gry. | ||
− | * W [[konsoli]] gry wpisujesz | + | * W [[konsoli]] gry wpisujesz |
− | + | ||
+ | status | ||
*Powinna się wyświetlić lista graczy/botów/HLTV na serwerze. | *Powinna się wyświetlić lista graczy/botów/HLTV na serwerze. | ||
* Znajdujemy osobnika po nicku i obok mamy SteamID. | * Znajdujemy osobnika po nicku i obok mamy SteamID. | ||
Linia 28: | Linia 61: | ||
[[Grafika:SteamID.gif]] | [[Grafika:SteamID.gif]] | ||
− | *Dzięki SteamID zakłada się [[Rcon#Ban|bany]] na internecie (oprócz tych na numery IP). Na lanie nie ma co banować na SteamID bo zbanujemy wszystkich. | + | *Dzięki SteamID zakłada się [[Rcon#Ban|bany]] na internecie (oprócz tych na numery IP). Na lanie nie ma co banować na SteamID bo zbanujemy wszystkich. |
+ | |||
*Zobacz także [[Rcon#banowanie|kopanie i banowanie]]. | *Zobacz także [[Rcon#banowanie|kopanie i banowanie]]. | ||
Wersja z 12:13, 12 lut 2009
Spis treści |
Opis
Wyjaśnienie co to jest SteamID oraz WonID
SteamID
- SteamID to identyfikator gracza w sieci Steam. Składa się on z liter i cyfr w formie STEAM_0:0:123456 (oczywiście tutaj numerek jest losowy) i zależy od czasu kiedy się gracz zarejestrował.
- Numer SteamID jest powiązany jednoznacznie z kontem e-mailowym, hasłem i kluczem CD zakupionej gry.
- Numery się nie zmieniają.
- Na każdym koncie gracz ma inne SteamID.
Istnieją specjalne numery SteamID:
- STEAM_ID_LAN - przyznawany graczom grającym z sieci LAN na serwerze
- VALVE_ID_LAN - wcześniejsza wersja STEAM_ID_LAN
- STEAM_ID_PENDING - pojawia się tuż po podłączeniu się gracza do serwera gry , zanim gra połączy się do serwerów Steam aby zweryfikwoać numer. Powinno w ciągu kilku sekund zmienić się na normalny numer.
- HLTV - jest to identyfikator HLTV i żaden realny gracz nie może go posiadać. Na odwrót tak samo - jeśli ktoś się nazywa HLTV a nie ma SteamID równego HLTV to jest graczem i można mu dać bana za podszywanie się.
WonID
- WonID był numerem identyfikacyjnym gracza w sieci WON i był identyfikowany z numerem CDKey gry - numerem rejestracyjnym.
WonID składa się wyłącznie z cyfr, a od czasu wyłączenia serwerów WON nie jest używany - jego miejsce przejął SteamID.
- 4294967295 - na LAN'ie wszystkie komputery graczy mają ten sam WonID.
Jak sprawdzić swój STEAMID?
Medoda 1: Parser logów
jeżeli używasz IE (Internet Explorer) po prostu uruchom skrypt getsteamid.js, jeżeli używasz innej przeglądarki zapisz skrypt na dysku (np. na pulpicie) i uruchom.
// ***** // ***** MySteamID.com // ***** // ***** This simple script parses your steam log and pulls out your Steam ID. // ***** // ***** If you are seeing this file instead of a dialog box with your Steam ID, // ***** it means your browser isn't interpreting the script properly, just click // ***** your Back button and use method 2 or method 3. // ***** var objShell = new ActiveXObject("WScript.Shell"); var strInstallPath = objShell.RegRead("HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Valve\\Steam\\InstallPath"); var strSteamLog = strInstallPath + "\\Steam.log" var objFSO = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject"); var strContents = objFSO.OpenTextFile(strSteamLog).ReadAll(); var objRegExp = new RegExp(" for (\\d:\\d:\\d+)", "i"); objRegExp.exec(strContents); var strSteamID = RegExp.$1 WScript.Echo('Your Steam ID is ' + strSteamID);
Metoda 2: Połączenie do gry
- Podłączasz się do gry.
- W konsoli gry wpisujesz
status
- Powinna się wyświetlić lista graczy/botów/HLTV na serwerze.
- Znajdujemy osobnika po nicku i obok mamy SteamID.
- Dzięki SteamID zakłada się bany na internecie (oprócz tych na numery IP). Na lanie nie ma co banować na SteamID bo zbanujemy wszystkich.
- Zobacz także kopanie i banowanie.
Szukanie graczy
Zobacz (tylko dla CAL):