Cheat

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(ESP)
(literówek trochę było więc poprawiłem ten wpis usuwając owe literówki.)
 
(Nie pokazano 68 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 +
[[Grafika:Cheat_fajki.jpg|right]]
 
= Opis =
 
= Opis =
'''Cheat''' - rodzaj elektronicznego dopingu. Słowo pochodzi z języka angielskiego i oznacza oszustwo, oszukiwanie.
+
'''Cheat''' - (''czit'', ''cheaty'' - ''czity'', ''hax'' albo ''haxy'', czasem też określanie  ''skill.exe'') rodzaj elektronicznego dopingu. Słowo pochodzi z języka angielskiego i oznacza oszustwo, oszukiwanie. Zobacz też [[Anticheat]].
 
[[Grafika:Cheat.jpg|center]]
 
[[Grafika:Cheat.jpg|center]]
 
W grze oznacza stosowanie niedozwolonych technik w grze, czyli łamania zasad ligi czy normalnego trybu gry bez żadnych modyfikacji.
 
W grze oznacza stosowanie niedozwolonych technik w grze, czyli łamania zasad ligi czy normalnego trybu gry bez żadnych modyfikacji.
 
W języku polskim często spotykane w formie pisanej '''czit''' - pochodzi ono od formy wymawianej po angielsku.
 
W języku polskim często spotykane w formie pisanej '''czit''' - pochodzi ono od formy wymawianej po angielsku.
 +
 +
{{video|youtube|vq3xT4J-omo}}
  
 
= Rodzaje =
 
= Rodzaje =
  
 
==Wallhack==
 
==Wallhack==
 +
<div id="wh"></div><div id="wallhack"></div>
 
W skrócie ''WH''. Jak sama nazwa wskazuje czit, który umożliwia nam widzenie przez ściany.
 
W skrócie ''WH''. Jak sama nazwa wskazuje czit, który umożliwia nam widzenie przez ściany.
 
Często jest składnikiem [[Cheat#Multihack|Multihacków]]. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
 
Często jest składnikiem [[Cheat#Multihack|Multihacków]]. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
 
+
<gallery>
[[grafika:wallhack2.jpg|thumb|center]]
+
Grafika:WallHack1.jpg
[[grafika:wallhack3.jpg|thumb|center]]
+
Grafika:wallhack2.jpg
 +
Grafika:wallhack3.jpg
 +
Grafika:Wallhack5.jpg
 +
Grafika:Wallhack6.jpg
 +
</gallery>
  
 
==White Walls ==
 
==White Walls ==
[[Grafika:White_walls.jpg|thumb|center]]
+
[[Grafika:White_walls.jpg|thumb|120px|White walls]] Wybiela ściany - zmiana tekstur albo rozmycie. Bardzo często można uzyskać to można komendami w grze albo zmieniając parametry w sterownikach bo są suwaki). Wybielone ściany powodują, że cienie się inaczej układają - łatwiej znaleźć kogoś w rogach. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
  
Wybiela ściany - zmiana tekstur albo rozmycie. Bardzo często można uzyskać to można komendami w grze albo zmieniając parametry w sterownikach bo są suwaki). Wybielone ściany powodują, że cienie się inaczej układają - łatwiej znaleźć kogoś w rogach. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
+
{{clr}}
  
 
==ESP==
 
==ESP==
'''E'''xtra-'''S'''ensory '''P'''erception - ang. percepcja pozazmysłowa, czyli postrzeganie rzeczy niewidocznych dla zmysłów w grze, to znaczy nie widzisz elementu bo jest zasłonięty albo go nie słuszysz, ale jednak dane są przekazywane prze grę, a hack potrafi to wyłapać.
+
<div id="esp"></div>
 +
'''E'''xtra-'''S'''ensory '''P'''erception - ang. percepcja pozazmysłowa, czyli postrzeganie rzeczy niewidocznych dla zmysłów w grze, to znaczy nie widzisz elementu bo jest zasłonięty albo go nie słyszysz, ale jednak dane są przekazywane prze grę, a hack potrafi to wyłapać. Na przykład przekazywane jest info o punktach życia gracza, w grze dla ciebie odbierane to jest jako np inny dźwięk podczas zadawania rannemu wrogowi dodatkowych obrażeń - np jak w serii Quake. Cheat potrafi wyłuskać te dane i przedstawić w formie graficznej na ekranie jako liczby.
 
Program pokazujący odległość przeciwnika od nas, albo różnych elementów na mapie, np.: leżących broni. Czasami pokazuje także ilość HP i/lub broń przeciwnika. Pokazuje wroga otoczonego ramką lub kółkiem. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
 
Program pokazujący odległość przeciwnika od nas, albo różnych elementów na mapie, np.: leżących broni. Czasami pokazuje także ilość HP i/lub broń przeciwnika. Pokazuje wroga otoczonego ramką lub kółkiem. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
  
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:esp1.jpg
+
Grafika:esp0.jpg
 
Grafika:esp1.jpg
 
Grafika:esp1.jpg
 
Grafika:esp2.jpg
 
Grafika:esp2.jpg
Linia 31: Linia 40:
  
 
==Aimbot==
 
==Aimbot==
Czit służy do łatwego namierzenia przeciwnika. Celownik lata po ekranie od 1 do 2 przeciwnika. Do poprawnego działania potrzebny jet [[Cheat#No_recoil|No Recoil]]. Najłatwiej wykryć poprzez oglądanie gry albo [[Demo|demko]].
+
<div id="aimbot"></div>
 +
Czit służy do łatwego namierzenia przeciwnika. Celownik lata po ekranie od 1 do 2 przeciwnika. Do poprawnego działania potrzebny jest [[Cheat#No_recoil|No Recoil]]. Najłatwiej wykryć poprzez oglądanie gry albo [[Demo|demko]].
  
Aimbot bardzo często usztywnia celownik w jednym miejscu na ciele wroga. Posiada wiele opcji np:
+
Aimbot bardzo często usztywnia celownik w jednym miejscu na ciele wroga. Posiada wiele opcji np.:
 
*autoshot - "sam strzela"
 
*autoshot - "sam strzela"
 
*aimthru walls - namierza przez ściany
 
*aimthru walls - namierza przez ściany
Linia 41: Linia 51:
  
 
==No recoil==
 
==No recoil==
 +
<div id="norecoil"></div><div id="no_recoil"></div>
 
Czit obniżający, a wręcz niwelujący odrzut broni -  jak strzelasz ogniem ciągłym to celownik nie podskakuje do góry.
 
Czit obniżający, a wręcz niwelujący odrzut broni -  jak strzelasz ogniem ciągłym to celownik nie podskakuje do góry.
 
Podstawa wszystkich aimbotów - bez niego prawie żaden nie działa, albo działa kiepsko. Jak koleś strzela to puszcza ogień ciągły w jeden punkt na ścianie (''a nie podnosi mu lufy z powodu odrzutu'').
 
Podstawa wszystkich aimbotów - bez niego prawie żaden nie działa, albo działa kiepsko. Jak koleś strzela to puszcza ogień ciągły w jeden punkt na ścianie (''a nie podnosi mu lufy z powodu odrzutu'').
Linia 46: Linia 57:
  
 
==Skinhack==
 
==Skinhack==
 +
<div id="skinhack"></div><div id="skin_hack"></div>
 
Podmiana modeli, wyglądu modeli postaci, broni, itp. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
 
Podmiana modeli, wyglądu modeli postaci, broni, itp. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
Posiada różne opcje, np:
+
Posiada różne opcje, np.:
 
*zamiana modelu na model wroga
 
*zamiana modelu na model wroga
 
*podświetlenie modeli drużyn - np.: CT niebieski, Terro - czerwony
 
*podświetlenie modeli drużyn - np.: CT niebieski, Terro - czerwony
 
*użycie zmodyfikowanych modeli (''szpikulce wystające przez ściany'')
 
*użycie zmodyfikowanych modeli (''szpikulce wystające przez ściany'')
 
+
<gallery>
[[Grafika:skinhack1.jpg|thumb|center|left]]
+
Grafika:skinhack1.jpg|Kolor modeli i hitbox
[[Grafika:skinhack3.jpg|thumb|center|center]]
+
Grafika:skinhack3.jpg|Szpikulce
[[Grafika:skinhack4.jpg|thumb|center|right]]
+
Grafika:skinhack4.jpg|Świecące modele
 +
</gallery>
  
 
==Lambert==
 
==Lambert==
[[grafika:lambert.jpg|thumb|center]]
+
<div id="lambert"></div>
 
+
[[grafika:lambert.jpg|thumb|120px|Zobacz że nie ma cienia w pokoju]]  
 
Brak cieni na mapie, mapa jest jednorodnie oświetlona w każdym miejscu - w miejscach gdzie normalnie jest ciemno, jest jasno i wszystko widać. Czasem na niektórych mapach łatwo wykryć, gdyż cziter strzela do osób ukrytych w czarnych miejscach (np.: ct w jakichś rurach gdzie ledwo co widać). Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
 
Brak cieni na mapie, mapa jest jednorodnie oświetlona w każdym miejscu - w miejscach gdzie normalnie jest ciemno, jest jasno i wszystko widać. Czasem na niektórych mapach łatwo wykryć, gdyż cziter strzela do osób ukrytych w czarnych miejscach (np.: ct w jakichś rurach gdzie ledwo co widać). Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
 +
{{clr}}
  
==Nomoke==
+
==Nosmoke==
[[Grafika:NoSmoke.jpg|thumb|center]]
+
<div id="nosmoke"></div><div id="no_smoke"></div>
 +
[[Grafika:NoSmoke.jpg|thumb|120px|Granat nie dymi]]
  
 
Gracz z tym cheatem nie widzi efektu przysłonienia obrazu z powodu dymu (''dym jest albo usuwany albo przezroczysty''). Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
 
Gracz z tym cheatem nie widzi efektu przysłonienia obrazu z powodu dymu (''dym jest albo usuwany albo przezroczysty''). Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
 +
{{clr}}
  
 
==NoFlash==
 
==NoFlash==
[[Grafika:NoFlash.jpg|thumb|center]]
+
<div id="noflash"></div><div id="no_flash"></div>
 +
[[Grafika:NoFlash.jpg|thumb|120px|Na ekranie powinno być biało..]]
  
 
Noflash nie oślepia gracza - jedynie jest błysk przez 1 klatkę albo w ogóle go nie ma.
 
Noflash nie oślepia gracza - jedynie jest błysk przez 1 klatkę albo w ogóle go nie ma.
 
Od razu widoczny na zrzutach ekranu wykonanych w odpowiednim momencie.
 
Od razu widoczny na zrzutach ekranu wykonanych w odpowiednim momencie.
 +
{{clr}}
  
 
==Radar==
 
==Radar==
 +
<div id="radar"></div>
 
Wskazuje nam położenie przeciwnika na radarze. Istnieje bardzo wiele wariantów:
 
Wskazuje nam położenie przeciwnika na radarze. Istnieje bardzo wiele wariantów:
 
* pokazywany jest rzut mapki z góry.
 
* pokazywany jest rzut mapki z góry.
* pokazywani sa przeciwnicy, czasem kierunek w który patrzą
+
* pokazywani przeciwnicy, czasem kierunek w który patrzą
 
* pokazywane są bronie na mapie
 
* pokazywane są bronie na mapie
 
+
<gallery>
[[grafika:radar.jpg|thumb|left]]
+
Grafika:radar.jpg
[[grafika:radar2.jpg|thumb|center]]
+
Grafika:radar2.jpg
[[grafika:radar3.jpg|thumb|right]]
+
Grafika:radar3.jpg
 +
</gallery>
  
 
==MultiHack==
 
==MultiHack==
 +
<div id="multihack"></div><div id="mh"></div>
 
Zawiera w sobie dużo czitów, min wh/esp, aimbota, speedhacka, no recoila. Często nazywany "pełnym zestawem".
 
Zawiera w sobie dużo czitów, min wh/esp, aimbota, speedhacka, no recoila. Często nazywany "pełnym zestawem".
 
+
<gallery>
[[Grafika:Aimbot_esp.jpg|center]]
+
Grafika:Aimbot_esp.jpg
[[Grafika:Multihack.jpg|thumb|center]]
+
Grafika:Multihack.jpg
[[Grafika:Multihack1.jpg|thumb|center]]
+
Grafika:Multihack1.jpg
[[Grafika:Multihack2.jpg|thumb|center]]
+
Grafika:Multihack2.jpg
[[Grafika:Mutlihack3.jpg|thumb|center]]
+
Grafika:Mutlihack3.jpg
 +
Grafika:Esp_modelhack.jpg
 +
Grafika:Skinhack.jpg
 +
</gallery>
  
 
==Respawn Hack ==
 
==Respawn Hack ==
Linia 95: Linia 119:
  
 
== Cam Hack ==
 
== Cam Hack ==
 +
<div id="camhack"></div><div id="cam_hack"></div>
 
Błąd gry. Na mapie np.: [[cs_assault]] koleś patrzy w kamerę i się przemieszcza do miejsca które tam widzi czyli rodzaj teleportu :P
 
Błąd gry. Na mapie np.: [[cs_assault]] koleś patrzy w kamerę i się przemieszcza do miejsca które tam widzi czyli rodzaj teleportu :P
  
*Jedna z odmian jest '''Teleport Hack''' - czit teleportuje gracza na respawn rywali co jakis czas (jakieś 6 sekund) wykorzystując błąd kamer obserwatorów umieszczonych na mapie.
+
*'''Teleport Hack''' - jenda z odmian cam hacka - teleportuje gracza na respawn rywali co jakis czas (jakieś 6 sekund) wykorzystując błąd kamer obserwatorów umieszczonych na mapie. Nagle na jednym z respawnów jest koleś z drużyny przeciwnej i rozpyla wszystkich :). Rzadko używany z powodu natychmiastowego wykrycia oraz problemu z kasą na początku gry - czasem spotykany na zatłoczonych serwerach.
Nagle na jednym z respawnów jest koleś z drużyny przeciwnej i rozpyla wszystkich :)
+
Rzadko używany z powodu natychmiastowego wykrycia oraz problemu z kasą na początku gry.
+
  
*3rd person hack
+
*'''3rd person hack''' - Widzimy postać z za pleców ( jak w Tomb Raiderze Larę Croft ;). Daje możliwość zobaczenia co jest za rogiem (np.: w budynku, korytarzu) bez wychylania się.
Widzimy postać z za pleców ( jak w Tomb Raiderze Larę Croft ;). Daje możliwość zobaczenia co jest za rogiem (np. w budynku, korytarzu) bez wychylania się.
+
  
 
== Speedhack==
 
== Speedhack==
 +
<div id="speedhack"></div><div id="speed_hack"></div>
 
Rzadko używany. Model porusza się (8x) szybciej niż normalny, wykorzystując zmodyfikowane pakiety sieciowe gry.
 
Rzadko używany. Model porusza się (8x) szybciej niż normalny, wykorzystując zmodyfikowane pakiety sieciowe gry.
 
Oczywiście szybkość poruszania się modeli zazwyczaj można wybrać w menu. Bardzo łatwo rozpoznawalny.
 
Oczywiście szybkość poruszania się modeli zazwyczaj można wybrać w menu. Bardzo łatwo rozpoznawalny.
  
 
== Spinhack ==
 
== Spinhack ==
 +
<div id="spinhack"></div><div id="spin_hack"></div>
 
Model obraca się dookoła własnej osi, więc nie wiadomo w którą przeciwnik stronę patrzy. Bardzo łatwo wykrywalny.
 
Model obraca się dookoła własnej osi, więc nie wiadomo w którą przeciwnik stronę patrzy. Bardzo łatwo wykrywalny.
  
 
== NoSky ==
 
== NoSky ==
[[grafika:Wallhack4.jpg|thumb|center]]
+
<div id="nosky"></div><div id="no_sky"></div>
 
+
[[grafika:Wallhack4.jpg|thumb|120px|Brak nieba (czarne) oraz WH]]
 
Powoduje usunięcie testkur nieba albo zastapienie ich wybranym kolorem, najczęściej czarnym.
 
Powoduje usunięcie testkur nieba albo zastapienie ich wybranym kolorem, najczęściej czarnym.
 +
{{clr}}
 +
 +
== Zoomhack ==
 +
<div id="zoomhack"></div><div id="zoom_hack"></div>
 +
Czit powodujący że w kazdej broni mamy tryb celownika snajperskiego. Łatwy do wykrycia, wszystko widać na demie i na screenshotach.
  
= Podziękowania =
+
=Co nie jest cheat'em=
Thx to:
+
[[Grafika:Skinhack2.jpg|thumb|right]]
*KluX
+
*Niewidzialoność w Warcraft 3
*dn`
+
*Pluginy na serwerze typu EntMod, inne pluginy [[AMX Mod]] np.: invisibility, speed, item mving, noclip (przenikanie przez ściany)
*madc0w
+
*al0th
+
  
 
[[Kategoria:Cheat|!]]
 
[[Kategoria:Cheat|!]]
 
[[Kategoria:Anticheat]]
 
[[Kategoria:Anticheat]]
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Gry]]

Aktualna wersja na dzień 17:52, 17 lip 2009

Cheat fajki.jpg

Spis treści

Opis

Cheat - (czit, cheaty - czity, hax albo haxy, czasem też określanie skill.exe) rodzaj elektronicznego dopingu. Słowo pochodzi z języka angielskiego i oznacza oszustwo, oszukiwanie. Zobacz też Anticheat.

Cheat.jpg

W grze oznacza stosowanie niedozwolonych technik w grze, czyli łamania zasad ligi czy normalnego trybu gry bez żadnych modyfikacji. W języku polskim często spotykane w formie pisanej czit - pochodzi ono od formy wymawianej po angielsku.



Rodzaje

Wallhack

W skrócie WH. Jak sama nazwa wskazuje czit, który umożliwia nam widzenie przez ściany. Często jest składnikiem Multihacków. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.

White Walls

White walls
Wybiela ściany - zmiana tekstur albo rozmycie. Bardzo często można uzyskać to można komendami w grze albo zmieniając parametry w sterownikach bo są suwaki). Wybielone ściany powodują, że cienie się inaczej układają - łatwiej znaleźć kogoś w rogach. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.



ESP

Extra-Sensory Perception - ang. percepcja pozazmysłowa, czyli postrzeganie rzeczy niewidocznych dla zmysłów w grze, to znaczy nie widzisz elementu bo jest zasłonięty albo go nie słyszysz, ale jednak dane są przekazywane prze grę, a hack potrafi to wyłapać. Na przykład przekazywane jest info o punktach życia gracza, w grze dla ciebie odbierane to jest jako np inny dźwięk podczas zadawania rannemu wrogowi dodatkowych obrażeń - np jak w serii Quake. Cheat potrafi wyłuskać te dane i przedstawić w formie graficznej na ekranie jako liczby. Program pokazujący odległość przeciwnika od nas, albo różnych elementów na mapie, np.: leżących broni. Czasami pokazuje także ilość HP i/lub broń przeciwnika. Pokazuje wroga otoczonego ramką lub kółkiem. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.

Aimbot

Czit służy do łatwego namierzenia przeciwnika. Celownik lata po ekranie od 1 do 2 przeciwnika. Do poprawnego działania potrzebny jest No Recoil. Najłatwiej wykryć poprzez oglądanie gry albo demko.

Aimbot bardzo często usztywnia celownik w jednym miejscu na ciele wroga. Posiada wiele opcji np.:

  • autoshot - "sam strzela"
  • aimthru walls - namierza przez ściany
  • aim box - jeśli wróg pojawi się w ramce celowania - następuje automatyczne celowanie (aby nie celował na wszystko tylko gracz mógł się rozglądać)
  • crosshair - zmiana celownika na inny kolor, wielkość, itp.
  • przesuwanie punktu celowania - celowanie w wybrany element ciała - np.: w szyję aby ciągle w czerep nie zabijać

No recoil

Czit obniżający, a wręcz niwelujący odrzut broni - jak strzelasz ogniem ciągłym to celownik nie podskakuje do góry. Podstawa wszystkich aimbotów - bez niego prawie żaden nie działa, albo działa kiepsko. Jak koleś strzela to puszcza ogień ciągły w jeden punkt na ścianie (a nie podnosi mu lufy z powodu odrzutu). Wykrywany na demach albo w grze, ale najczęściej korzystając z komend wykonywanych przez admina - są pluginy do sprawdzania no-recoil'a.

Skinhack

Podmiana modeli, wyglądu modeli postaci, broni, itp. Od razu widoczny na zrzutach ekranu. Posiada różne opcje, np.:

  • zamiana modelu na model wroga
  • podświetlenie modeli drużyn - np.: CT niebieski, Terro - czerwony
  • użycie zmodyfikowanych modeli (szpikulce wystające przez ściany)

Lambert

Zobacz że nie ma cienia w pokoju

Brak cieni na mapie, mapa jest jednorodnie oświetlona w każdym miejscu - w miejscach gdzie normalnie jest ciemno, jest jasno i wszystko widać. Czasem na niektórych mapach łatwo wykryć, gdyż cziter strzela do osób ukrytych w czarnych miejscach (np.: ct w jakichś rurach gdzie ledwo co widać). Od razu widoczny na zrzutach ekranu.


Nosmoke

Granat nie dymi

Gracz z tym cheatem nie widzi efektu przysłonienia obrazu z powodu dymu (dym jest albo usuwany albo przezroczysty). Od razu widoczny na zrzutach ekranu.


NoFlash

Na ekranie powinno być biało..

Noflash nie oślepia gracza - jedynie jest błysk przez 1 klatkę albo w ogóle go nie ma. Od razu widoczny na zrzutach ekranu wykonanych w odpowiednim momencie.


Radar

Wskazuje nam położenie przeciwnika na radarze. Istnieje bardzo wiele wariantów:

  • pokazywany jest rzut mapki z góry.
  • pokazywani są przeciwnicy, czasem kierunek w który patrzą
  • pokazywane są bronie na mapie

MultiHack

Zawiera w sobie dużo czitów, min wh/esp, aimbota, speedhacka, no recoila. Często nazywany "pełnym zestawem".

Respawn Hack

Zmartwychwstajesz w trakcie rundy, kilkakrotnie giniesz, ale ponownie się odradzasz.

Cam Hack

Błąd gry. Na mapie np.: cs_assault koleś patrzy w kamerę i się przemieszcza do miejsca które tam widzi czyli rodzaj teleportu :P

  • Teleport Hack - jenda z odmian cam hacka - teleportuje gracza na respawn rywali co jakis czas (jakieś 6 sekund) wykorzystując błąd kamer obserwatorów umieszczonych na mapie. Nagle na jednym z respawnów jest koleś z drużyny przeciwnej i rozpyla wszystkich :). Rzadko używany z powodu natychmiastowego wykrycia oraz problemu z kasą na początku gry - czasem spotykany na zatłoczonych serwerach.
  • 3rd person hack - Widzimy postać z za pleców ( jak w Tomb Raiderze Larę Croft ;). Daje możliwość zobaczenia co jest za rogiem (np.: w budynku, korytarzu) bez wychylania się.

Speedhack

Rzadko używany. Model porusza się (8x) szybciej niż normalny, wykorzystując zmodyfikowane pakiety sieciowe gry. Oczywiście szybkość poruszania się modeli zazwyczaj można wybrać w menu. Bardzo łatwo rozpoznawalny.

Spinhack

Model obraca się dookoła własnej osi, więc nie wiadomo w którą przeciwnik stronę patrzy. Bardzo łatwo wykrywalny.

NoSky

Brak nieba (czarne) oraz WH

Powoduje usunięcie testkur nieba albo zastapienie ich wybranym kolorem, najczęściej czarnym.


Zoomhack

Czit powodujący że w kazdej broni mamy tryb celownika snajperskiego. Łatwy do wykrycia, wszystko widać na demie i na screenshotach.

Co nie jest cheat'em

Skinhack2.jpg
  • Niewidzialoność w Warcraft 3
  • Pluginy na serwerze typu EntMod, inne pluginy AMX Mod np.: invisibility, speed, item mving, noclip (przenikanie przez ściany)
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia