Cheat
(→NoSky) |
(literówek trochę było więc poprawiłem ten wpis usuwając owe literówki.) |
||
(Nie pokazano 43 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | [[Grafika:Cheat_fajki.jpg|right]] | ||
= Opis = | = Opis = | ||
− | '''Cheat''' - rodzaj elektronicznego dopingu. Słowo pochodzi z języka angielskiego i oznacza oszustwo, oszukiwanie. | + | '''Cheat''' - (''czit'', ''cheaty'' - ''czity'', ''hax'' albo ''haxy'', czasem też określanie ''skill.exe'') rodzaj elektronicznego dopingu. Słowo pochodzi z języka angielskiego i oznacza oszustwo, oszukiwanie. Zobacz też [[Anticheat]]. |
[[Grafika:Cheat.jpg|center]] | [[Grafika:Cheat.jpg|center]] | ||
W grze oznacza stosowanie niedozwolonych technik w grze, czyli łamania zasad ligi czy normalnego trybu gry bez żadnych modyfikacji. | W grze oznacza stosowanie niedozwolonych technik w grze, czyli łamania zasad ligi czy normalnego trybu gry bez żadnych modyfikacji. | ||
W języku polskim często spotykane w formie pisanej '''czit''' - pochodzi ono od formy wymawianej po angielsku. | W języku polskim często spotykane w formie pisanej '''czit''' - pochodzi ono od formy wymawianej po angielsku. | ||
+ | |||
+ | {{video|youtube|vq3xT4J-omo}} | ||
= Rodzaje = | = Rodzaje = | ||
==Wallhack== | ==Wallhack== | ||
+ | <div id="wh"></div><div id="wallhack"></div> | ||
W skrócie ''WH''. Jak sama nazwa wskazuje czit, który umożliwia nam widzenie przez ściany. | W skrócie ''WH''. Jak sama nazwa wskazuje czit, który umożliwia nam widzenie przez ściany. | ||
Często jest składnikiem [[Cheat#Multihack|Multihacków]]. Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | Często jest składnikiem [[Cheat#Multihack|Multihacków]]. Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Grafika:WallHack1.jpg | |
− | + | Grafika:wallhack2.jpg | |
+ | Grafika:wallhack3.jpg | ||
+ | Grafika:Wallhack5.jpg | ||
+ | Grafika:Wallhack6.jpg | ||
</gallery> | </gallery> | ||
==White Walls == | ==White Walls == | ||
− | [[Grafika:White_walls.jpg|thumb|White walls]] Wybiela ściany - zmiana tekstur albo rozmycie. Bardzo często można uzyskać to można komendami w grze albo zmieniając parametry w sterownikach bo są suwaki). Wybielone ściany powodują, że cienie się inaczej układają - łatwiej znaleźć kogoś w rogach. Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | + | [[Grafika:White_walls.jpg|thumb|120px|White walls]] Wybiela ściany - zmiana tekstur albo rozmycie. Bardzo często można uzyskać to można komendami w grze albo zmieniając parametry w sterownikach bo są suwaki). Wybielone ściany powodują, że cienie się inaczej układają - łatwiej znaleźć kogoś w rogach. Od razu widoczny na zrzutach ekranu. |
{{clr}} | {{clr}} | ||
==ESP== | ==ESP== | ||
− | '''E'''xtra-'''S'''ensory '''P'''erception - ang. percepcja pozazmysłowa, czyli postrzeganie rzeczy niewidocznych dla zmysłów w grze, to znaczy nie widzisz elementu bo jest zasłonięty albo go nie | + | <div id="esp"></div> |
+ | '''E'''xtra-'''S'''ensory '''P'''erception - ang. percepcja pozazmysłowa, czyli postrzeganie rzeczy niewidocznych dla zmysłów w grze, to znaczy nie widzisz elementu bo jest zasłonięty albo go nie słyszysz, ale jednak dane są przekazywane prze grę, a hack potrafi to wyłapać. Na przykład przekazywane jest info o punktach życia gracza, w grze dla ciebie odbierane to jest jako np inny dźwięk podczas zadawania rannemu wrogowi dodatkowych obrażeń - np jak w serii Quake. Cheat potrafi wyłuskać te dane i przedstawić w formie graficznej na ekranie jako liczby. | ||
Program pokazujący odległość przeciwnika od nas, albo różnych elementów na mapie, np.: leżących broni. Czasami pokazuje także ilość HP i/lub broń przeciwnika. Pokazuje wroga otoczonego ramką lub kółkiem. Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | Program pokazujący odległość przeciwnika od nas, albo różnych elementów na mapie, np.: leżących broni. Czasami pokazuje także ilość HP i/lub broń przeciwnika. Pokazuje wroga otoczonego ramką lub kółkiem. Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | Grafika: | + | Grafika:esp0.jpg |
Grafika:esp1.jpg | Grafika:esp1.jpg | ||
Grafika:esp2.jpg | Grafika:esp2.jpg | ||
Linia 32: | Linia 40: | ||
==Aimbot== | ==Aimbot== | ||
− | Czit służy do łatwego namierzenia przeciwnika. Celownik lata po ekranie od 1 do 2 przeciwnika. Do poprawnego działania potrzebny | + | <div id="aimbot"></div> |
+ | Czit służy do łatwego namierzenia przeciwnika. Celownik lata po ekranie od 1 do 2 przeciwnika. Do poprawnego działania potrzebny jest [[Cheat#No_recoil|No Recoil]]. Najłatwiej wykryć poprzez oglądanie gry albo [[Demo|demko]]. | ||
− | Aimbot bardzo często usztywnia celownik w jednym miejscu na ciele wroga. Posiada wiele opcji np: | + | Aimbot bardzo często usztywnia celownik w jednym miejscu na ciele wroga. Posiada wiele opcji np.: |
*autoshot - "sam strzela" | *autoshot - "sam strzela" | ||
*aimthru walls - namierza przez ściany | *aimthru walls - namierza przez ściany | ||
Linia 42: | Linia 51: | ||
==No recoil== | ==No recoil== | ||
+ | <div id="norecoil"></div><div id="no_recoil"></div> | ||
Czit obniżający, a wręcz niwelujący odrzut broni - jak strzelasz ogniem ciągłym to celownik nie podskakuje do góry. | Czit obniżający, a wręcz niwelujący odrzut broni - jak strzelasz ogniem ciągłym to celownik nie podskakuje do góry. | ||
Podstawa wszystkich aimbotów - bez niego prawie żaden nie działa, albo działa kiepsko. Jak koleś strzela to puszcza ogień ciągły w jeden punkt na ścianie (''a nie podnosi mu lufy z powodu odrzutu''). | Podstawa wszystkich aimbotów - bez niego prawie żaden nie działa, albo działa kiepsko. Jak koleś strzela to puszcza ogień ciągły w jeden punkt na ścianie (''a nie podnosi mu lufy z powodu odrzutu''). | ||
Linia 47: | Linia 57: | ||
==Skinhack== | ==Skinhack== | ||
+ | <div id="skinhack"></div><div id="skin_hack"></div> | ||
Podmiana modeli, wyglądu modeli postaci, broni, itp. Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | Podmiana modeli, wyglądu modeli postaci, broni, itp. Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | ||
− | Posiada różne opcje, np: | + | Posiada różne opcje, np.: |
*zamiana modelu na model wroga | *zamiana modelu na model wroga | ||
*podświetlenie modeli drużyn - np.: CT niebieski, Terro - czerwony | *podświetlenie modeli drużyn - np.: CT niebieski, Terro - czerwony | ||
Linia 59: | Linia 70: | ||
==Lambert== | ==Lambert== | ||
− | [[grafika:lambert.jpg|thumb|Zobacz że nie ma cienia w pokoju]] | + | <div id="lambert"></div> |
+ | [[grafika:lambert.jpg|thumb|120px|Zobacz że nie ma cienia w pokoju]] | ||
Brak cieni na mapie, mapa jest jednorodnie oświetlona w każdym miejscu - w miejscach gdzie normalnie jest ciemno, jest jasno i wszystko widać. Czasem na niektórych mapach łatwo wykryć, gdyż cziter strzela do osób ukrytych w czarnych miejscach (np.: ct w jakichś rurach gdzie ledwo co widać). Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | Brak cieni na mapie, mapa jest jednorodnie oświetlona w każdym miejscu - w miejscach gdzie normalnie jest ciemno, jest jasno i wszystko widać. Czasem na niektórych mapach łatwo wykryć, gdyż cziter strzela do osób ukrytych w czarnych miejscach (np.: ct w jakichś rurach gdzie ledwo co widać). Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | ||
{{clr}} | {{clr}} | ||
− | == | + | ==Nosmoke== |
− | [[Grafika:NoSmoke.jpg|thumb|Granat nie dymi]] | + | <div id="nosmoke"></div><div id="no_smoke"></div> |
+ | [[Grafika:NoSmoke.jpg|thumb|120px|Granat nie dymi]] | ||
Gracz z tym cheatem nie widzi efektu przysłonienia obrazu z powodu dymu (''dym jest albo usuwany albo przezroczysty''). Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | Gracz z tym cheatem nie widzi efektu przysłonienia obrazu z powodu dymu (''dym jest albo usuwany albo przezroczysty''). Od razu widoczny na zrzutach ekranu. | ||
Linia 70: | Linia 83: | ||
==NoFlash== | ==NoFlash== | ||
− | [[Grafika:NoFlash.jpg|thumb|Na ekranie powinno być biało..]] | + | <div id="noflash"></div><div id="no_flash"></div> |
+ | [[Grafika:NoFlash.jpg|thumb|120px|Na ekranie powinno być biało..]] | ||
Noflash nie oślepia gracza - jedynie jest błysk przez 1 klatkę albo w ogóle go nie ma. | Noflash nie oślepia gracza - jedynie jest błysk przez 1 klatkę albo w ogóle go nie ma. | ||
Linia 77: | Linia 91: | ||
==Radar== | ==Radar== | ||
+ | <div id="radar"></div> | ||
Wskazuje nam położenie przeciwnika na radarze. Istnieje bardzo wiele wariantów: | Wskazuje nam położenie przeciwnika na radarze. Istnieje bardzo wiele wariantów: | ||
* pokazywany jest rzut mapki z góry. | * pokazywany jest rzut mapki z góry. | ||
− | * pokazywani | + | * pokazywani są przeciwnicy, czasem kierunek w który patrzą |
* pokazywane są bronie na mapie | * pokazywane są bronie na mapie | ||
<gallery> | <gallery> | ||
− | + | Grafika:radar.jpg | |
− | + | Grafika:radar2.jpg | |
− | + | Grafika:radar3.jpg | |
</gallery> | </gallery> | ||
==MultiHack== | ==MultiHack== | ||
+ | <div id="multihack"></div><div id="mh"></div> | ||
Zawiera w sobie dużo czitów, min wh/esp, aimbota, speedhacka, no recoila. Często nazywany "pełnym zestawem". | Zawiera w sobie dużo czitów, min wh/esp, aimbota, speedhacka, no recoila. Często nazywany "pełnym zestawem". | ||
<gallery> | <gallery> | ||
Linia 95: | Linia 111: | ||
Grafika:Multihack2.jpg | Grafika:Multihack2.jpg | ||
Grafika:Mutlihack3.jpg | Grafika:Mutlihack3.jpg | ||
+ | Grafika:Esp_modelhack.jpg | ||
+ | Grafika:Skinhack.jpg | ||
</gallery> | </gallery> | ||
Linia 101: | Linia 119: | ||
== Cam Hack == | == Cam Hack == | ||
+ | <div id="camhack"></div><div id="cam_hack"></div> | ||
Błąd gry. Na mapie np.: [[cs_assault]] koleś patrzy w kamerę i się przemieszcza do miejsca które tam widzi czyli rodzaj teleportu :P | Błąd gry. Na mapie np.: [[cs_assault]] koleś patrzy w kamerę i się przemieszcza do miejsca które tam widzi czyli rodzaj teleportu :P | ||
− | *'''Teleport Hack''' - jenda z odmian | + | *'''Teleport Hack''' - jenda z odmian cam hacka - teleportuje gracza na respawn rywali co jakis czas (jakieś 6 sekund) wykorzystując błąd kamer obserwatorów umieszczonych na mapie. Nagle na jednym z respawnów jest koleś z drużyny przeciwnej i rozpyla wszystkich :). Rzadko używany z powodu natychmiastowego wykrycia oraz problemu z kasą na początku gry - czasem spotykany na zatłoczonych serwerach. |
− | *'''3rd person hack''' - Widzimy postać z za pleców ( jak w Tomb Raiderze Larę Croft ;). Daje możliwość zobaczenia co jest za rogiem (np. w budynku, korytarzu) bez wychylania się. | + | *'''3rd person hack''' - Widzimy postać z za pleców ( jak w Tomb Raiderze Larę Croft ;). Daje możliwość zobaczenia co jest za rogiem (np.: w budynku, korytarzu) bez wychylania się. |
== Speedhack== | == Speedhack== | ||
+ | <div id="speedhack"></div><div id="speed_hack"></div> | ||
Rzadko używany. Model porusza się (8x) szybciej niż normalny, wykorzystując zmodyfikowane pakiety sieciowe gry. | Rzadko używany. Model porusza się (8x) szybciej niż normalny, wykorzystując zmodyfikowane pakiety sieciowe gry. | ||
Oczywiście szybkość poruszania się modeli zazwyczaj można wybrać w menu. Bardzo łatwo rozpoznawalny. | Oczywiście szybkość poruszania się modeli zazwyczaj można wybrać w menu. Bardzo łatwo rozpoznawalny. | ||
== Spinhack == | == Spinhack == | ||
+ | <div id="spinhack"></div><div id="spin_hack"></div> | ||
Model obraca się dookoła własnej osi, więc nie wiadomo w którą przeciwnik stronę patrzy. Bardzo łatwo wykrywalny. | Model obraca się dookoła własnej osi, więc nie wiadomo w którą przeciwnik stronę patrzy. Bardzo łatwo wykrywalny. | ||
== NoSky == | == NoSky == | ||
− | [[grafika:Wallhack4.jpg|thumb|Brak nieba (czarne) oraz WH]] | + | <div id="nosky"></div><div id="no_sky"></div> |
+ | [[grafika:Wallhack4.jpg|thumb|120px|Brak nieba (czarne) oraz WH]] | ||
Powoduje usunięcie testkur nieba albo zastapienie ich wybranym kolorem, najczęściej czarnym. | Powoduje usunięcie testkur nieba albo zastapienie ich wybranym kolorem, najczęściej czarnym. | ||
{{clr}} | {{clr}} | ||
− | = | + | == Zoomhack == |
− | + | <div id="zoomhack"></div><div id="zoom_hack"></div> | |
− | + | Czit powodujący że w kazdej broni mamy tryb celownika snajperskiego. Łatwy do wykrycia, wszystko widać na demie i na screenshotach. | |
− | + | ||
− | * | + | =Co nie jest cheat'em= |
− | * | + | [[Grafika:Skinhack2.jpg|thumb|right]] |
+ | *Niewidzialoność w Warcraft 3 | ||
+ | *Pluginy na serwerze typu EntMod, inne pluginy [[AMX Mod]] np.: invisibility, speed, item mving, noclip (przenikanie przez ściany) | ||
[[Kategoria:Cheat|!]] | [[Kategoria:Cheat|!]] | ||
[[Kategoria:Anticheat]] | [[Kategoria:Anticheat]] | ||
[[Kategoria:Gry]] | [[Kategoria:Gry]] |
Aktualna wersja na dzień 17:52, 17 lip 2009
Spis treści |
Opis
Cheat - (czit, cheaty - czity, hax albo haxy, czasem też określanie skill.exe) rodzaj elektronicznego dopingu. Słowo pochodzi z języka angielskiego i oznacza oszustwo, oszukiwanie. Zobacz też Anticheat.
W grze oznacza stosowanie niedozwolonych technik w grze, czyli łamania zasad ligi czy normalnego trybu gry bez żadnych modyfikacji. W języku polskim często spotykane w formie pisanej czit - pochodzi ono od formy wymawianej po angielsku.
Rodzaje
Wallhack
W skrócie WH. Jak sama nazwa wskazuje czit, który umożliwia nam widzenie przez ściany. Często jest składnikiem Multihacków. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
White Walls
Wybiela ściany - zmiana tekstur albo rozmycie. Bardzo często można uzyskać to można komendami w grze albo zmieniając parametry w sterownikach bo są suwaki). Wybielone ściany powodują, że cienie się inaczej układają - łatwiej znaleźć kogoś w rogach. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
ESP
Extra-Sensory Perception - ang. percepcja pozazmysłowa, czyli postrzeganie rzeczy niewidocznych dla zmysłów w grze, to znaczy nie widzisz elementu bo jest zasłonięty albo go nie słyszysz, ale jednak dane są przekazywane prze grę, a hack potrafi to wyłapać. Na przykład przekazywane jest info o punktach życia gracza, w grze dla ciebie odbierane to jest jako np inny dźwięk podczas zadawania rannemu wrogowi dodatkowych obrażeń - np jak w serii Quake. Cheat potrafi wyłuskać te dane i przedstawić w formie graficznej na ekranie jako liczby. Program pokazujący odległość przeciwnika od nas, albo różnych elementów na mapie, np.: leżących broni. Czasami pokazuje także ilość HP i/lub broń przeciwnika. Pokazuje wroga otoczonego ramką lub kółkiem. Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
Aimbot
Czit służy do łatwego namierzenia przeciwnika. Celownik lata po ekranie od 1 do 2 przeciwnika. Do poprawnego działania potrzebny jest No Recoil. Najłatwiej wykryć poprzez oglądanie gry albo demko.
Aimbot bardzo często usztywnia celownik w jednym miejscu na ciele wroga. Posiada wiele opcji np.:
- autoshot - "sam strzela"
- aimthru walls - namierza przez ściany
- aim box - jeśli wróg pojawi się w ramce celowania - następuje automatyczne celowanie (aby nie celował na wszystko tylko gracz mógł się rozglądać)
- crosshair - zmiana celownika na inny kolor, wielkość, itp.
- przesuwanie punktu celowania - celowanie w wybrany element ciała - np.: w szyję aby ciągle w czerep nie zabijać
No recoil
Czit obniżający, a wręcz niwelujący odrzut broni - jak strzelasz ogniem ciągłym to celownik nie podskakuje do góry. Podstawa wszystkich aimbotów - bez niego prawie żaden nie działa, albo działa kiepsko. Jak koleś strzela to puszcza ogień ciągły w jeden punkt na ścianie (a nie podnosi mu lufy z powodu odrzutu). Wykrywany na demach albo w grze, ale najczęściej korzystając z komend wykonywanych przez admina - są pluginy do sprawdzania no-recoil'a.
Skinhack
Podmiana modeli, wyglądu modeli postaci, broni, itp. Od razu widoczny na zrzutach ekranu. Posiada różne opcje, np.:
- zamiana modelu na model wroga
- podświetlenie modeli drużyn - np.: CT niebieski, Terro - czerwony
- użycie zmodyfikowanych modeli (szpikulce wystające przez ściany)
Lambert
Brak cieni na mapie, mapa jest jednorodnie oświetlona w każdym miejscu - w miejscach gdzie normalnie jest ciemno, jest jasno i wszystko widać. Czasem na niektórych mapach łatwo wykryć, gdyż cziter strzela do osób ukrytych w czarnych miejscach (np.: ct w jakichś rurach gdzie ledwo co widać). Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
Nosmoke
Gracz z tym cheatem nie widzi efektu przysłonienia obrazu z powodu dymu (dym jest albo usuwany albo przezroczysty). Od razu widoczny na zrzutach ekranu.
NoFlash
Noflash nie oślepia gracza - jedynie jest błysk przez 1 klatkę albo w ogóle go nie ma.
Od razu widoczny na zrzutach ekranu wykonanych w odpowiednim momencie.
Radar
Wskazuje nam położenie przeciwnika na radarze. Istnieje bardzo wiele wariantów:
- pokazywany jest rzut mapki z góry.
- pokazywani są przeciwnicy, czasem kierunek w który patrzą
- pokazywane są bronie na mapie
MultiHack
Zawiera w sobie dużo czitów, min wh/esp, aimbota, speedhacka, no recoila. Często nazywany "pełnym zestawem".
Respawn Hack
Zmartwychwstajesz w trakcie rundy, kilkakrotnie giniesz, ale ponownie się odradzasz.
Cam Hack
Błąd gry. Na mapie np.: cs_assault koleś patrzy w kamerę i się przemieszcza do miejsca które tam widzi czyli rodzaj teleportu :P
- Teleport Hack - jenda z odmian cam hacka - teleportuje gracza na respawn rywali co jakis czas (jakieś 6 sekund) wykorzystując błąd kamer obserwatorów umieszczonych na mapie. Nagle na jednym z respawnów jest koleś z drużyny przeciwnej i rozpyla wszystkich :). Rzadko używany z powodu natychmiastowego wykrycia oraz problemu z kasą na początku gry - czasem spotykany na zatłoczonych serwerach.
- 3rd person hack - Widzimy postać z za pleców ( jak w Tomb Raiderze Larę Croft ;). Daje możliwość zobaczenia co jest za rogiem (np.: w budynku, korytarzu) bez wychylania się.
Speedhack
Rzadko używany. Model porusza się (8x) szybciej niż normalny, wykorzystując zmodyfikowane pakiety sieciowe gry. Oczywiście szybkość poruszania się modeli zazwyczaj można wybrać w menu. Bardzo łatwo rozpoznawalny.
Spinhack
Model obraca się dookoła własnej osi, więc nie wiadomo w którą przeciwnik stronę patrzy. Bardzo łatwo wykrywalny.
NoSky
Powoduje usunięcie testkur nieba albo zastapienie ich wybranym kolorem, najczęściej czarnym.
Zoomhack
Czit powodujący że w kazdej broni mamy tryb celownika snajperskiego. Łatwy do wykrycia, wszystko widać na demie i na screenshotach.
Co nie jest cheat'em
- Niewidzialoność w Warcraft 3
- Pluginy na serwerze typu EntMod, inne pluginy AMX Mod np.: invisibility, speed, item mving, noclip (przenikanie przez ściany)