Dodano nowy shader aby naprawić problemy z wydajnością niektórych specyfikacji systemu
Dodano nowy główny interfejs
Dodano nowe odgłosy czołgów
Zmieniono M4A3E2 76 Jumbo aby zawsze nadchodził z osłonami w celu łatwiejszej identyfikacji
Zmieniono balans czołgów aby walki trwały dłużej i były trudniejsze
Zmieniono dokładność czołgów aby dostosować walki w taki sposób aby odbywały się na większym
dystansie
Zmieniono śmierci załogi w wyniku penetracji na bardziej efektywne
Zmieniono kolory raportu o zniszczeniach aby łatwiej było rozróżnić czołgi zdolne i niezdolne do naprawy
Zmieniono zasięg FG42 w taki sposób aby dorównywał innym karabinom
Zmieniono przyrządy optyczne w pistoletach maszynowych, Carbinie oraz MG na odróżniające się od tych z czołgu
Zmieniono moździerze; od teraz strzelają pojedynczo
Zmieniono niektóre efekty wizualne w grze
Zmieniono system drobnych uszkodzeń od broni palnej
Zwiększono moc APCRów na krótkim zasięgu
Zwiększono ilość APCRów dla weteranów Tygrysa z 5 na 10
Zwiększono szybkość Nebelwerfera 41
Zwiększono ilość pocisków Nebelwerfera 41
Zwiększono celność FG42
Zwiększono tempo strzelania FG42
Wydłużono czas przeładowywania FG42
Zwiększono modyfikator uszkodzeń w G43
Zwiększono modyfikator uszkodzeń w G43 (wersja z lunetą)
Zwiększono modyfikator uszkodzeń w SVT 40
Zwiększono zasięg Shotguna M12 z 25 do 30m
Zwiększono odrobinę obszar rażenia Shotguna M12
Zwiększono system drobnych uszkodzeń od broni palnej
Zwiększono pancerz w Boforsach
Zwiększono limit namierzeń dla Boforsów
Zwiększono nieznacznie obrażenia zdrowia zadane przez Browninga 50cal.
Zmniejszono odrobinę penetrację w zakresie 50 - 120m
Zmniejszono szansę na zniszczenia kadłuba podczas penetracji
Zmniejszono ryzyko defektu kadłuba podczas penetracji
Zmniejszono możliwość zniszczenia wieży podczas jej penetracji
Zmniejszono ryzyko uszkodzenia zbiornika
Zmniejszono ryzyko uszkodzenia gąsienic
Zmniejszono szybkość obracania się wieży w Tygrysie
Zmniejszono moc APCRów na duże odległości
Usunięto niepotrzebne raporty o uszkodzeniach
Usunięto worki z piaskiem z haubicy M8
Naprawiono widok z wieży M4A3E2 Jumbo
Naprawiono widok z wieży M4A3E2 76 Jumbo
Poprawiono niektóre odgłosy czołgów
Naprawiono buga, w którym moździerze nie mogły ustawić się do pozycji atakującego
Naprawiono kilka błędów związanych z lokalizacjami
Poprawiono pojemność inwentarza samochodów dostawczych do rozmiarów ekranu
Multiplayer
Dodano mapę Glubinka
Dodano mapę Farmland
Dodano mapę Westland
Dodano linię frontu w Moskwie
Zmieniono niektóre grafiki w interfejsie czatu
Zmieniono punkty spawnu na Farmstead
Zwiększono cenę M4A3E2 Jumbo z 950 MP do 1000 MP
Zmniejszono liczbę haubic do 2-óch dla strony atakującej
Zmniejszono liczniki w czołgach ze 120 do 60s.
Naprawiono tramwaje na Tramway Depot, aby nie mogły do nich wsiąść pasażerowie
Naprawiono kilka mniejszych błędów na mapach
Poprawiono limit CP dla strony atakującej
Poprawiono budynki w Gublince aby było widać wnętrze gdy się do nich wejdzie
Poprawiono ustawienia nasycenia niektórych przedmiotów na mapach
Potyczka
Zmniejszono trudność na poziomie gry "normal"
Poprawiono ustawienia nasycenia niektórych przedmiotów na mapach
Premiera Portala 2 przesunięta o dwa miesiące
Portal 2 miał mieć swoją premierę 9 lutego 2011 roku. Ta data jest już nieaktualna. Valve poinformowało o przesunięciu daty premiery nowej części Portala. Data ta od teraz brzmi: 18 kwietnia 2011. Dokładnych powodów zaledwie dwumiesięcznej zwłoki nie podano. Komentarz producenta gry jest taki: "Ta dwumiesięczna obsuwa to nie tylko najkrótsze opóźnienie w dumnej historii historii opóźnień Valve, ale także zwiastun czasu Valve i czasu realnego. Pomimo tego, że zbieżność ta zapowiada zgubę ludzkości to nie wpłynie ona na nową datę wydania gry Portal 2".
Aktualizacja Killing Floor
Killing Floor
Naprawiono dźwięki broni MAC-10 podczas grania z trzeciej osoby
Naprawiono problem podwajania kasy na koniec fali
Exploit serwera został naprawiony
Aktualizacja Left 4 Dead 2
Główna zmiana
Nowa mutacja: Gib Fest!
Poniższe zmiany dotyczą PC i będą dostępne na XBOXa 360 w przyszłej aktualizacji gry.
Tryby współzawodnictwa
Usunięto muzyczkę na spawnie specjalnych zarażonych
Dodano zarys wiedźmy - widoczny tylko dla drużyny zainfekowanych
Dodano komendę director_allow_infected_bots dla confogl i innych konfigów
Ocaleni
Skorygowano przejścia kolorów zarysu w połączeniu z szybkością ruchu przejść
Użyto kombinacji stałego i tymczasowego życia podczas obliczeń koloru zarysu
Zmniejszono nieco pulsowanie zarysu kiedy ocalony jest na tymczasowym życiu
Realistyczny tryb współzawodnictwa
Skrócono o połowę czas spawnu dla specjalnie zarażonych
Całość
Naprawiono ruch kulejącego ocalonego zwiększając mu nieco szybkość w wodzie
Naprawiono sporadyczne zatrzymywanie nagrywania głosu na Macach
Wtyczki po stronie klienta
Gracze chcący używać niepodpisanych wtyczek (pluginów) muszą uruchomić grę z parametrem -insecure (parametr ten wyłaczą VAC po stronie gracza)
Nie chronieni gracze nie mogą połączyć się z serwerami z VACem
Serwery posiadają opcję zezwalającą na grę graczy, którzy używają niepodpisanych wtyczek
Chronieni gracze mogą łączyć się zarówno z serwerami z VACem i bez
Rekomendacje gier na Steamie
Valve ogłosiło dzisiaj, że wprowadziło do Steama nową usługę - "Rekomendowane dla Ciebie". Opcja ta ma na celu pomoc graczom w odkrywaniu nowych gier oraz dodatków DLC w oparciu o ich gusta, listę ostatnich zakupów oraz oczywiście polecenia od przyjaciół. Rekomendacje są wysyłane przez znajomych do znajomych i widoczne będą w zakładce "Recommended For You" oraz na News Blotterze.
Red Orchestra: Heroes of Stalingrad w pierwszym kwartale 2011!
Dzisiaj nad ranem światło dzienne ujrzała strona Red Orchestra: HoS w systemie gier na Steamie. Tym samym można dodać grę do swojej listy życzeń. Jednak najciekawszą informacją jest fakt, że kolejna odsłona Red Orchestry ma pojawić się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Na ostudzenie emocji dodam, że Yoshiro na oficjalnym forum RO:HoS napisał, że data wydania oraz wymagania gry mogą ulec zmianie.
Red Orchestra: Heroes of Stalingrad ma posiadać w odróżnieniu do swojej poprzedniczki tryb gry jednoosobowej, a także możliwość kooperacji. RO:HoS będzie mieć system osiągnięć. W RO:OST system ten również jest obecny, ale nie od początku gry. Dodatkowo gra ma posiadać dwa antycheaty: podstawowy VAC ze Steama oraz ten, który wybiorą twórcy gry. Nie wiadomo jeszcze, który będzie zaimplementowany w grze, ale gracze mają swój typ.
Wymagania systemowe:
System operacyjny: Windows XP2, Vista lub 7
Procesor: posiadający taktowanie 2.0+ GHz albo więcej (zalecana jest wersja z dwoma rdzeniami)
Pamięć: 1GB (zalecane 2GB)
Karta graficzna: karta obsługująca technologię Pixel Shader 3.0 - minimalna opcja - GF6800 (lub odpowiednik z ATI), natomiast rekomendowana jest karta GF8800 albo lepsza oraz jej odpowiedniki ATI
Od wczoraj na Steamie dostępna jest dla każdego wersja beta gry Men of War: Assault Squad. Assault Squad to kolejna odsłona gry z serii Men of War. Jest to strategia czasu rzeczywistego (RTS), osadzona w realiach II Wojny Światowej, w której do wyboru mamy (a raczej będziemy mieli) 5 nacji: Rosjanie, Amerykanie, Niemcy, Japonia oraz kraje z Brytyjskiej Wspólnoty Narodów (Commonwealth). Jednak w becie mamy do czynienia jedynie z dwoma - są to Amerykanie oraz Niemcy.
W grze będzie dostępny zarówno tryb jednoosobowy jak i wieloosobowy z możliwością kooperacji.
Naprawiono synchronizację Steam Cloud, która pojawiała się w nieskończoność w przypadku niektórych gier.
Naprawiono przypadek, w którym Steamworks tracił niektóre słowa na czacie podczas wyszukiwania nowego serwera.
Naprawiono problem, gdzie niektóre okna mogły pojawiać się na krótko przed tym kiedy były gotowe do ukazania się.
Naprawiono opóźnienie ściągania gry występujące u niektórych użytkowników podczas pobierania gier z DLC.
Windows: Naprawiono błąd powodujący przeciążenie łącza przy aktualizacji Steam dla niektórych użytkowników z modemami HSDPA.
Windows: Naprawiono kompatybilność nakładki w grach, które używają funkcji GetRawInputBuffer.
Windows: Zwiększono wydajność zapisywania plików .dmp, przy wywaleniu się aplikacji.
OSX: Ulepszono instalator gier z pudełek, aby maksymalnie zminimalizować ilość danych, które muszą być ściągnięte po zakończeniu instalacji.
OSX: Naprawiono znaczek, który wyświetlał na liście "1" po automatycznym dołączeniu do serwera używając przeglądarki serwerów.
2010.11.14
Trailer Joe`s Adventures
Na dniach ukazał się trailer do nadchodzącego, kolejnego już po Renegade Pack, Greaser Pack
i Jimmy's Vendetta, DLC do Mafii 2. Joe`s Adventures, bo taka jest jego nazwa, ma ukazać się 23 listopada. Będzie to najobszerniejszy pod względem treści dodatek do Mafii 2. DLC ma zapewnić zabawy na około 8 godzin. Podczas tego czasu będzie można jako Joe Barbaro pojeździć w nowych samochodach, po nowych terenach miasta Empire Bay. Dodatkowo będzie można posłuchać nowych utworów, przebrać się w nowe ubrania oraz pozbierać kolejne Playboye.
Dodano wsparcie dla podłączanych myszek. Teraz informacje są pobierane głównie z myszki, tym samym blokując ustawienia w panelu sterowania. Zmiana jest adresowana dla graczy mających myszki z wysokim DPI. Zapewnia bardziej niezawodny kontroler w różnych rozdzielczościach.
Ulepszono akcelerację myszki w grze
Zaktualizowano konfigurację myszki w panelu użytkownika dla wsparcia "surowo podłączonych" myszy oraz akceleracji; dodano podpowiedzi.
Poprawiono interfejs użytkownika, tak, że podpowiedzi są wyświetlane w pierwszej kolejności.
Zmiany w grze
Zaktualizowano interfejs w multiplayerze tak, że możliwa jest większa ingerencja w opcje celownika
Dodano opcje włączenia kropki po środku krzyżyka
Kiedy dynamiczny celownik jest wyłączony, krzyżyk celownika jest kompletnie nieruchomy
Poprawiono mipmapy w kwestii awatarów. Obie strony wyglądają teraz jedynie w swoim rodzaju
Poprawiono pozycjonowanie hud_targetid; teraz jest prawidłowo widoczny w całej proporcji ekranu oraz podczas podglądania
Główny test właściwości gry. Dodano opcję w grze, która wyświetla gdzie jaka broń się znajduje. Ta opcja (weapon_debug_spread_show) jest domyślnie włączona.
2010.11.09
Obniżka DoD:S
Stary i wysłużony Day of Defeat:Sorce doczekał się kolejnej promocji. Cena DoD:S na Steamie została obniżona o 75% i kosztuje teraz 2€. Promocja potrwa do północy w czwartek.
Od dnia dzisiejszego na platformie Steam dostępny jest kolejny tytuł Call of Duty. Dzisiaj padło na Black Ops. Nie ma jednak serwerów dla graczy ze starego kontynentu. Kiedy będą? Nie wiadomo.
Nowe Call of Duty jest do kupienia na Steamie za 59,99€.
Naprawiono przypadek, gdzie instalacji pełnej wersji gry z demo może powodować nieściągnięcie się wszystkich plików aż do czasu pierwszego uruchomienia gry.
Naprawiono błąd z pobieraniem wielkości pakietów w ISteamNetworking dla partnerów Steamworks.
Usprawniono Steam Cloud, aby wspierał zapisane stany gry w większej ilości przypadków dla partnerów Steamworks.
Windows: Naprawiono problem z zawieszaniem się klienta przy starcie lub zamykaniu podczas tworzenia zrzutu pamięci.
Windows: Naprawiono wyciek pamięci, który prowadził do zajmowania za dużej ilości pamięci (o rly? - przyp. trawa) lub wywalenia się aplikacji jeśli użytkownik był przez kilka dni na chacie bardzo aktywnej grupy.
Mac: Naprawiono bardzo rzadki błąd otwierania się skryptów w edytorze tekstu.
Naprawiono wywalanie się gry przy niektórych sterownikach od kary graficznej.
Naprawiono problem resetowania się konfiguracji głośników na Windows Vista / 7.
Naprawiono problem nie rysowania modeli po powrocie z alt-tab.
Znaczek „X” do zamykania okienka odznaczeń jest teraz widoczny w rozdzielczości 1280x720.
Wiadomości odłączenia się gracza z serwera są teraz zawijane do następnej linijki a nieobcinane.
Wiadomości odłączenia / wyrzucenia gracza z serwera są bardziej czytelne.
Team Fortress 2
Naprawiono błąd w raportowaniu statystyk Steamworks.
Poprawiono czapkę z Wormsów, aby odgrywała właściwy dźwięk przy drwinie z Wyrównywacza (Equalizera).
Naprawiono cykl map, teraz cykl staruje od mapy wybranej przez gracza a nie wraca do pierwszej mapy.
Naprawiono wycieki pamięci w serwerze dedykowanym.
Counter-Strike: Source
Naprawiono wycieki pamięci w serwerze dedykowanym.
Naprawiono problem, który powodował szybkie rozszerzanie się celownika krótko po zwolnieniu spustu.
Celownik rozszerza się niezależnie od ilości posiadanych fps, celownik zawsze zachowuje się jak przy 100fps. Nie ma to najmniejszego wpływu na odrzut, szybkość strzału oraz rozrzut – tylko i wyłącznie na celownik. Dodano zmienną cl_legacy_crosshair, która domyślnie ustawia nowe zachowanie celownika.
Celownik przy Glocku i Famasie zmienia się poprawnie, przy strzałach seriami (burst mode).
Usunięto możliwość wskakiwania w niedozwolone miejsca za pomocą granatu ogłuszającego (flashboosting). Dodano zmienną sv_enableboost (standardowo 0), dla osób lubiących to zachowanie.
Naprawiono problem z nieodpowiednim zabieraniem pancerza przy wybuchu granatu. Dodano zmienną sv_legacy_grenade_damage (standardowo 0), aby pozwolić serwerom ustawić stary model obrażeń.
Naprawiono przypadek, gdzie czasem było słychać dźwięk z kameny ustawionej na sztywno podczas obserwowania gracza, który zginął.
Naprawiono problem, który powodował generowanie znaczków-śmieci przez KeyHintText.
Ragdolle nie dostaną już „ataku”, gdy została użyta komenda jointeam.
Zdefiniowano problem uniemożliwiający oddalenie przybliżenia podczas automatycznego przeładowania, gdy skończyły się naboje w magazynku.
Naprawiono problem z AWP I Scoutem, gdzie krótko po przeładowaniu ich przybliżenie wibrowało.
Naprawiono cykl map, teraz cykl staruje od mapy wybranej przez gracza a nie wraca do pierwszej mapy.
Naprawiono komendę mp_restartgame, która teraz resetuje graczy MVP, wynik oraz liczbę zabójstw I śmierci.
Ograniczono wyświetlanie się ostrzeżeń o wyłączonych odznaczeniach do jednego, co 60 sekund.
Postać pojawiająca się po wciśnięciu AUTO-SELECT na ekranie Terrorystów pasuje teraz do ramki.
Naprawiono opcję blokowania rotacji radaru.
Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia się gry, gdy używany był niestandardowy HUD.
Naprawiono niektóre przypadki przywieszania się Steama na 5-10 sekund, gdy zostaje wydana aktualizacja dla jakiejś gry.
Naprawiono pokazywanie się nieużywanych informacji o grach.
Naprawiono występującą czasem potrzebę restartu Steama po instalacji PhysX.
Zmieniono wykrywanie klawiszy skrótów nakładki, tak aby kombinacja klawiszy ctrl-shift-tab nie była rozpoznawana jako shift-tab. To pozwoliło używać pierwszej kombinacji w zakładkach.
Naprawiono pokazywanie się "ukrytych" odznaczeń na stronie informacji o grze oraz w nakładce w sekcji "Tak blisko...".
Naprawiono wywalanie się Steama przy zamykaniu.
Naprawiono problem z sortowaniem wejścia w okienku czatu grupy.
Zwiększono czas timeoutu wysyłania plików do Steam Cloud
Naprawiono stronę płatności Rabobank, gdzie nie pokazywało się poprawnie zestawienie iDEAL w kliencie Steam.
naprawiono błąd z parsowaniem niektórych tagów HTML w sekcji Wiadomości.
Naprawiono problem z górną połową awatarów w okienku chatu, na które nie można było kliknąć.
Naprawiono możliwość wywalenia się Steama, gdy parsowanie danych statystyk/odznaczeń nie udało się.
Naprawiono błąd/exploit ze zdeformowanymi adresami www w okienku chatu.
Windows: Naprawiono "zacinanie się" klawisza alt w nakładce po użyciu kombinacji alt-tab.
Windows: Ulepszono kompatybilność nakładki z aplikacjami, które wcześniej powodowały problemy.
Windows: Naprawiono pasek postępu na Windows 7, który utrzymywał status zatrzymanych oraz ukończonych transferów.
OSX: Naprawiono kilka wycieków pamięci.
OSX: Naprawiono dodawanie losowych znaków przy kopiowaniu/wklejaniu.
2010.08.12
Counter-Strike Source Beta.
7 sierpnia została otwarta kolejna beta Conter-Strike: Source z powodu, jak to określili twórcy, "chcemy być pewni, że nie zdestabilizujemy gry". Tym razem beta jest dostępna dla wszystkich posiadaczy CSS, no prawie wszystkich, ponieważ beta nie jest dostępna dla użytkowników, niezbyt popularnych u nas w kraju, "Makówek".
Wczoraj została wydana aktualizacja, lista zmian:
Naprawiono błąd powodujący resetowanie się niektórych ustawień graficznych przy restarcie silnika gry.
Naprawiono przypadki nierównej wydajności na wielordzeniowych maszynach.
Zmniejszono nakładanie się dźwięku w kodzie.
Naprawiono przypadki, gdzie dźwięk mógł przeskakiwać.
Naprawiono problem nieładowania wkompilowanych w mapę materiałów, kiedy te były wrzucone do głównego katalogu.
Statystyki:
Naprawiono problem mogący spowodować utratę statystyk gracza jeśli zostało utracone połączenie internetowe zaraz po rozpoczęciu gry.
Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie złej ulubionej broni w statystykach w przypadku, gdy gracz zdobył najwięcej zabójstw nożem lub granatami.
Nowo osiągnięte odznaczenia oraz statystyki są od razu aktualizowane na stronie osiągnięć i statystyk. Przedtem były tam wyświetlane nieaktualne dane.
Prośby społeczności:
Dodano zamienną "serwerową" sv_competitive_minspec, która wymusza używanie przez graczy poniższych ustawień:
r_drawdetailprops 1
r_staticprop_lod (-1 do 3)
fps_max minimalnie 60 (lub 0)
cl_detailfade minimalnie 400
cl_detaildist minimalnie 1200
cl_cmdrate minimalnie 60
cl_updaterate minimalnie 60
rate minimalnie 30,000
Planowane jest wprowadzenie powyższych zmian do właściwej gry w poniedziałek 16 sierpnia.