|tresc=Odrabiamy zaległości. Pierwszy w kolejce nius o aktualizacji KF z 14. grudnia
+
+
+
<b>Dodatki</b>
+
*Nowy level: Santa’s Evil Lair
+
*Dodano nowy trudny poziomy poziom gry nazwany '''Hell on Earth''', który jest znacznie trudniejszy od
+
poziomu'' Suicidal''
+
*Wszystkie postacie w grze zastąpiono ''świątecznymi potworami''
+
*Dodano 13 nowych świątecznych osiągnięć
+
*Odblokowano ''Baddest Santa''. Od teraz można nic grać
+
*Nowy DLC z postaciami: '''London`s Finest'''
+
*Czerwony albo niebieski Pyro z TF2 jest od teraz postacią, którą może grać każdy kto posiada w swojej liście gier team Fortress 2 i Killinf Floor
+
+
<b>Poprawy</b>
+
*Poprawiono strzały Winchestera z miejsca, w którym następowało przerwanie ognia na skutek upadku
+
*Naprawiono błąd, gdzie drużyny na koniec rundy mogły pomniejszyć ilość kasy drużyny dzieląc ją na
+
ludzi z ekipy
+
*Poprawiono atakowanie ręcznie w taki sposób, że zadane obrażenia od tyłu są 2 razy mocniejsze
+
+
<b>Główne zmiany</b>
+
*Zredukowano obrażenia zadane nożem o 30%. Dzieki temu maczeta stała się bardziej atrakcyjna dla graczy, którzy od niedawna walczą wręcz
+
*Usunięto losowość uderzeń zadawanych w walce wręcz
+
*Zwiększono promień wybuchu granatu o 20%
+
*Zwiększono obrażenia granatu o 20%
+
*Usunięto efekt ogłuszenia w atakach wręcz u wszystkich klas oprócz Berserkera
+
+
<b>Zmiany Berserkera</b>
+
*Zwiększono odporność na obrażenia o 20%
+
*Usunieto zmniejszone obrażenia głowy zadanych piłą mechaniczną
+
*Zwiększono obrażenia piły mechanicznej o 16%
+
*Od teraz katana jest automatyczna (tak jak to było kiedyś)
+
*Zmniejszono tempo strzelania katany o 10%
+
*Zmniejszono wagę maczety o 2
+
+
<b>Zmiany Strzelca wyborowego</b>
+
*Zmniejszono mnożnik headshota z Crossbow Arrow z 8x do 4x
+
*Zmniejszono początkową ilość amunicji Crossbowa do 33% zamiast 100%
+
*Doładowanie amunicji od teraz daje graczowi 6 bełtów zamiast 8
+
*Każdy bełt kosztuje 3,3 funta, a nie 3 jak to było przed aktualizacją
+
*33 procetowa zniżka dla Strzela wyborowego na bełty
+
*Zmniejszono wagę łuku o 1
+
*Zmniejszono tempo strzelania z M14EBR z 0,175 do 0,25
+
*Obniżono podstawowe obrażenia z M14EBR o 5%
+
*Usunięto wszystkie modyfikatory strzałów w ciało Strzelca wyborowego
+
*Usunięto bonusy przeładowań i odrzutu dla 9mm, Duali i Dual Handcannons
+
+
<b>Zmiany Pirotechnika</b>
+
*Zwiększono koszt bomby zbliżeniowej (pipebomb) - z 800 do 1500 bez zniżki
+
*Zmieniono zniżkę na bombę zbliżeniową - do 74% na levelu 6
+
*Zmieniono koszt amunicji dla pipy - kosztuje połowę ceny broni
+
*Zredukowano wagę rakiety LAW o 1
+
*Poprawiono rozbieżność cen bomby zbliżeniowej
+
*Zwiększono bezpośrednie obrażenia z rakiet LAW o 10%
+
*Zredukowano promień obrażeń zadanych z LAW o 15%
+
*Zwiększono zasięg LAWy z 6 do 10 metrów
+
*Zwiększono ilość granatów M32 do 10 na każdy mecz (dla grających M79)
+
*Dodano 30% zniżki na LAW, rakiety LAW i wyrzutni rakiet
+
*Zmniejszono ilość rakiet LAW do 10 dla każdego kto nie jest Pirotechnikiem
+
*Zwiększono ilość rakiet LAW do 20 dla Pirotechników na 6. levelu
+
+
<b>Zmiany wsparcia</b>
+
*Zredukowano początkową ilość amunicji w strzelbie (Hunting Shotgun) o 75%
+
*Zmniejszono cenę amunicji strzelby o 20%
+
+
<b>Lekarz</b>
+
*Zredukowano szybkość biegu lekarza o 5% aby był na równi z Berserkerem
+
*Od teraz Lekarz otrzymuje podwójną ilość kasy za każdy punkt zdrowia (.6 z .4)
+
+
<b>Zmiany Firebuga</b>
+
*Zredukowano obrażenia od Maca 10
+
*Usunięto błąd z podwójnym spawnem broni dla Firebuga na levelu 6.
+
+
<b>Zmiany komandosa</b>
+
*Zwiększono obrażenia od SCAra o 15%
+
+
<b>Zmiany dotyczące poziomu ''Hell on Earth''</b>
+
*Zredukowano bonus za headshota - z +140% do +40%
+
*Usunięto pancerz dla Berserkera na levelu 6. po spawnie
+
+
<b>Zmiany rozmieszczenia broni</b>
+
*Przeniesiono piłę mechaniczną na slot 4.
+
*Przeniesiono M32 na slot 4.
+
*Przeniesiono Mac10 na slot 3.
+
*Zniesiono pipebombę w jej kategorii
+
+
Oprócz samej aktualizacji gry został wydany DLC pod nazwą [http://store.steampowered.com/app/35419/ London`s Finest].
+
+
Dodatkowo premierę swoją miał mały, okresowy patch świąteczny, który głównie wprowadza klimat świąt do gry. [http://store.steampowered.com/news/4785/ Twisted Christmas], bo o nim mowa potrwa do 4. stycznia. Do tego samego dnia będzie trwać również promocja Killing Floor na Steamia - '''-66%'''.
Odrabiamy zaległości. Pierwszy w kolejce nius o aktualizacji KF z 14. grudnia
Dodatki
Nowy level: Santa’s Evil Lair
Dodano nowy trudny poziomy poziom gry nazwany Hell on Earth, który jest znacznie trudniejszy od
poziomu Suicidal
Wszystkie postacie w grze zastąpiono świątecznymi potworami
Dodano 13 nowych świątecznych osiągnięć
Odblokowano Baddest Santa. Od teraz można nic grać
Nowy DLC z postaciami: London`s Finest
Czerwony albo niebieski Pyro z TF2 jest od teraz postacią, którą może grać każdy kto posiada w swojej liście gier team Fortress 2 i Killinf Floor
Poprawy
Poprawiono strzały Winchestera z miejsca, w którym następowało przerwanie ognia na skutek upadku
Naprawiono błąd, gdzie drużyny na koniec rundy mogły pomniejszyć ilość kasy drużyny dzieląc ją na
ludzi z ekipy
Poprawiono atakowanie ręcznie w taki sposób, że zadane obrażenia od tyłu są 2 razy mocniejsze
Główne zmiany
Zredukowano obrażenia zadane nożem o 30%. Dzieki temu maczeta stała się bardziej atrakcyjna dla graczy, którzy od niedawna walczą wręcz
Usunięto losowość uderzeń zadawanych w walce wręcz
Zwiększono promień wybuchu granatu o 20%
Zwiększono obrażenia granatu o 20%
Usunięto efekt ogłuszenia w atakach wręcz u wszystkich klas oprócz Berserkera
Zmiany Berserkera
Zwiększono odporność na obrażenia o 20%
Usunieto zmniejszone obrażenia głowy zadanych piłą mechaniczną
Zwiększono obrażenia piły mechanicznej o 16%
Od teraz katana jest automatyczna (tak jak to było kiedyś)
Zmniejszono tempo strzelania katany o 10%
Zmniejszono wagę maczety o 2
Zmiany Strzelca wyborowego
Zmniejszono mnożnik headshota z Crossbow Arrow z 8x do 4x
Zmniejszono początkową ilość amunicji Crossbowa do 33% zamiast 100%
Doładowanie amunicji od teraz daje graczowi 6 bełtów zamiast 8
Każdy bełt kosztuje 3,3 funta, a nie 3 jak to było przed aktualizacją
33 procetowa zniżka dla Strzela wyborowego na bełty
Zmniejszono wagę łuku o 1
Zmniejszono tempo strzelania z M14EBR z 0,175 do 0,25
Obniżono podstawowe obrażenia z M14EBR o 5%
Usunięto wszystkie modyfikatory strzałów w ciało Strzelca wyborowego
Usunięto bonusy przeładowań i odrzutu dla 9mm, Duali i Dual Handcannons
Zmiany Pirotechnika
Zwiększono koszt bomby zbliżeniowej (pipebomb) - z 800 do 1500 bez zniżki
Zmieniono zniżkę na bombę zbliżeniową - do 74% na levelu 6
Zmieniono koszt amunicji dla pipy - kosztuje połowę ceny broni
Zredukowano wagę rakiety LAW o 1
Poprawiono rozbieżność cen bomby zbliżeniowej
Zwiększono bezpośrednie obrażenia z rakiet LAW o 10%
Zredukowano promień obrażeń zadanych z LAW o 15%
Zwiększono zasięg LAWy z 6 do 10 metrów
Zwiększono ilość granatów M32 do 10 na każdy mecz (dla grających M79)
Dodano 30% zniżki na LAW, rakiety LAW i wyrzutni rakiet
Zmniejszono ilość rakiet LAW do 10 dla każdego kto nie jest Pirotechnikiem
Zwiększono ilość rakiet LAW do 20 dla Pirotechników na 6. levelu
Zmiany wsparcia
Zredukowano początkową ilość amunicji w strzelbie (Hunting Shotgun) o 75%
Zmniejszono cenę amunicji strzelby o 20%
Lekarz
Zredukowano szybkość biegu lekarza o 5% aby był na równi z Berserkerem
Od teraz Lekarz otrzymuje podwójną ilość kasy za każdy punkt zdrowia (.6 z .4)
Zmiany Firebuga
Zredukowano obrażenia od Maca 10
Usunięto błąd z podwójnym spawnem broni dla Firebuga na levelu 6.
Zmiany komandosa
Zwiększono obrażenia od SCAra o 15%
Zmiany dotyczące poziomu Hell on Earth
Zredukowano bonus za headshota - z +140% do +40%
Usunięto pancerz dla Berserkera na levelu 6. po spawnie
Zmiany rozmieszczenia broni
Przeniesiono piłę mechaniczną na slot 4.
Przeniesiono M32 na slot 4.
Przeniesiono Mac10 na slot 3.
Zniesiono pipebombę w jej kategorii
Oprócz samej aktualizacji gry został wydany DLC pod nazwą London`s Finest.
Dodatkowo premierę swoją miał mały, okresowy patch świąteczny, który głównie wprowadza klimat świąt do gry. Twisted Christmas, bo o nim mowa potrwa do 4. stycznia. Do tego samego dnia będzie trwać również promocja Killing Floor na Steamia - -66%.
2010.12.14
Aktualizacja Team Fortress 2
Team Fortress 2
Poprawiono efekty cząsteczek w trakcie obserwowania z widoku pierwszej osoby
Dodano przedmioty Foster's Facade i Stockbroker's Scarf dla Pyra w ramach wydarzenia Tripwire's Twisted Christmas
Naprawiono bug, który umożliwiał graczom zmianę miniguna Iron Curtain na inną broń kiedy ten jeszcze się obracał
2010.12.04
Need for Speed: Hot Pursuit - Zrób fotkę i wygraj Xboksa 360 + parę gadżetów
Konkurs przeznaczony jest dla posiadaczy gry Need for Speed: Hot Pursuit na dowolną platformę. By wziąć w nim udział, należy złapać fotkę podczas Gry, korzystając z wbudowanego w nią narzędzia trybu Foto. Chodzi o to, by było to zdjęcie jak najbardziej efektowne. Musi też pochodzić wprost z gry, nie można go edytować innymi narzędziami, niż te dostępne w Need for Speed: Hot Pursuit. Takie zdjęcie należy umieścić na swoim Autologu, a za jego pośrednictwem również na stronie NeedForSpeed.com
Każdy użytkownik może zgłosić tylko jedno zdjęcie. Linki zbierane są do przyszłego czwartku, do godziny 16.00. W następny piątek zostanie przygotowany specjalny formularz, głosowanie odbywać się będzie przez weekend, zwycięzca otrzyma konsolę Xbox 360 (250 GB) oraz zestaw gadżetów związanych z grą - kurtkę i czapkę. Gadżety otrzymają również dwie osoby, które w głosowaniu internautów zdobędą drugie i trzecie miejsce.
Fundatorem nagród jest firma Electronic Arts. Pełny regulamin konkursu dostępny jest w siedzibie organizatora.
Powodzenia!
Aktualizacja Left 4 Dead 2
Left 4 Dead 2
Naprawiono sporadyczne przerywanie nagrywania głosu na Macach
Naprawiono nie działający na PC-tach playback MP3
2010.12.03
Aktualizacja Left 4 Dead 2
Nowa mutacja: Hard Eight
Naprawiono problem, który powodował, że serwery dedykowane nie odpalały się gdy w ścieżce instalacyjnej występował zwrot hl2
Zezwolono m60 na spawn w oryginalnych kampaniach
Naprawiono zarys zainfekowanych graczy
Wprowadzono kilka poprawek do ustawień poświaty ocalonych w celu łatwiejszego rozpozniania
Poprawiono przejście kolorów poświaty
Dodano cvary do kontroli zachowań poświaty ocalałych
cl_glow_survivor_health_bleed_pulse
cl_glow_survivor_health_bleed_pulse_speed
cl_glow_survivor_health_bleed_pulse_amount
cl_glow_survivor_health_include_buffer
Gameplay
Zwiększono odrobinę czas spawnu specjalnie zainfekowanych w trybie Realism Versus
Usunięto możliwość ukoronowania czarownicy w realistycznych trybach gry
Kolejna aktualizacja Team Fortress 2
Team Fortress 2
Naprawiono Wirniczek Pyra, którego nie można było pomalować
Naprawiono problem z oświetleniem kilku kapeluszy Żołnierza
Naprawiono kilka problemów związanych z DX8 odnośnie różnych czapek
Aktualizacja Team Fortress 2
Team Fortress 2
Dodano sprawdzanie punktów kontrolnych w celu zapobiegnięciu pojawienia się znaków kontrolnych w nazwach i opisach przedmiotów (zastąpione przez spacje)
Naprawiono błąd, który umożliwiał graczom przejęcie punktów podczas gdy należały one już do ich drużyny
Naprawiono wywalanie się serwera spowodowane wyrzucaniem gracza, który nie został jeszcze do końca połączony z serwerem
Naprawiono Szpiega, który mógł niszczyć sapery przy użyciu komendy destroy
Naprawiono Inżyniera, który mógł niszczyć budynki z podłożonymi ładunkami przez wydanie komendy bezpośrednio z konsoli
Naprawiono błąd z pomalowanymi czapkami, które były niewłaściwie wyświetlane podczas podglądania Ducha Drużyny
Naprawiono błąd, w którym gracze widzieli swoje lokalne statystyki gracza/duelu na tablicy wyników
Zaktualizowano zdarzenie plyer_hunt aby zawsze ustawiało "damageamount" nawet jeśli atakującym jest świat (obrażenia na skutek upadku)
Aktualizacja przedmiotów:
Wiele czapek jest widocznych podczas ulepszania. Czapki, które się da pomalować od teraz wyglądem przypominają czapkę z konturami, a nie kolorową plamę jak to było przedtem
Dołączono kilka ulepszeń, które zostały nadesłane przez społeczność
Od teraz można malować następujące przedmioty: Kapelusz Instruktora Musztry, Wirniczek Pyra, Okulary Ryzykanta, Wąsatego Dżentelmena, Nauszniki Ochronne, Pas Zdobyczy, Beret Francuza, Brodę z Aparatem, Zerwaną Głowa Maxa, Pasożyta z Alien Swarm, Czapkę Ellisa oraz Makabrycznego Rozłupywacza
Można od teraz pakować przedmioty Sama i Maxa, a także Broszkę Kostki Towarzyszącej
Dodatkowo została udostępniona publiczna beta TF2.
2010.12.01
Polski akcent wśród gier na Steamie
Od kilku godzin na Steamie dostępna jest nowa gra o dosyć specyficznej nazwie - nail`d. Polskim akcentem jest fakt, że gra jest dziełem wrocławskiego Techlandu. nail`d to wyścigówka, w której prędkość odgrywa kluczową rolę. Ogromne prędkości, wiele przeszkód i niezłe efekty sprawiają, że gra wygląda smakowicie. Gra normalnie jest w cenie 29,99€, ale Steam wydał grę w promocji -10% i gra kosztuje 26,99€. Wideo z gry do obejrzenia poniżej.
Premiera DLC Private Military Company do Operation Arrowhead
Wczoraj swoją premierę miał dodatek do ARMA 2: Operation Arrowhead. Private Military Company daje możliwość rozegrania nowej kampanii oraz zawiera nowe właściwości zachowania się broni oraz pojazdów.
Aktualizacja dodatków do ARMA 2: Operation Arrowhead i British Armed Forces
ARMA 2: Operation Arrowhead
Główne zmiany:
Wszystkie mundury, pojazdy i bronie z Private Military Company zostały dodane. Całość zawiera pliki
audio oraz gorszej jakości tekstury. Aby mieć tekstury, których jakość jest lepsza trzeba zapłacić...
ARMEX - możliwość wypróbowania wszystkich broni i każdego modelu pojazdu z ARMA 2 w dynamicznie generowanych misjach, w których może grać nawet 8 osób na LANie.
Lista zmian
Gra:
Dodano więcej kamuflaży (możliwe do wymiany tekstury) dla pojazdów
Naprawiono brakujące cienie oraz głowy u niektórych postaci
Dodano pancerz MP
Silnik:
Komenda exThreads=3 jest domyślną dla procesorów dwurdzeniowych
Działanie komendy cpuCount zostało ulepszone dla 6 i więcej niż 8 rdzeniowych procesorów
Naprawiono błąd z kolizjami niektórych pojazdów
Ulepszono odrobinę osłanianie się AI
Dodano w opcjach wideo synchronizację pionową
Naprawiono błąd z częstym lataniem postaci po kolizji
ARMA 2: British Armed Forces
Główne zmiany:
Ulepszenie AI żołnierzy Jej Królewskiej Mości
Kilka napraw oraz ulepszeniem mających wpływ na funkcjonalność
Lista zmian
Dodano portrety oraz obrażenia dla pracowników PMC
Naprawiono odporność pocisków CM
Od teraz misję posiadają nowe nagłówki
Skorygowano wrażliwość żołnierzy Jej Królewskiej Mości
Skorygowano wartości wielu przedmiotów
Utwory muzyczne mają wyświetlane swoje nazwy
L111A1 lepiej brzmi na Jackalsie
Plecaki są od teraz używalne w edytorze
Naprawiono nazwy EID
Dopasowano HMD pilotów w Apache oraz BAF, tak aby piloci mogli lepiej celować nienaprowadzanymi rakietami
Od teraz snajperzy poprawnie obsługują AS50
Poprawiono widok rozmycia wirnika Merlina w kokpicie
2010.11.24
Przedświąteczne podarunki od Valve
Świąteczna machina marketingowa coraz bardziej się rozkręca. Do grona instytucji, firm i tym podobnych, dla których święta zaczynają się w listopadzie dołączyło Valve. Od dzisiaj na Steamie rozpoczęła się wyprzedaż oraz rozdawanie gier dla graczy pod nazwą Give & Get. Każdego dnia będą duże upusty steamowskich gier oraz dodatkowo, codziennie, do końca akcji, Valve rozda 30 osobom po pięć gier z ich listy życzeń. Aby załapać się na upominki należy dopisać do swojej listy życzeń minimum 10 gier. Give & Get potrwa do wtorku.
Super Meat Boy
Tak to już dokładnie za jedyne 5 Dni i 18 Godzin zostanie wydany Super Meat Boy, której producentem i wydawcą jest Team Meat. Gra została wyceniona na 13,99€ lecz na dzień dzisiejszy jest procentowa zniżka aż -33% - tak więc mozna ją sobie załatwić za 9,39€. Dostępna jest wersją demo - Super Meat Boy - sprawdź zanim kupisz!
Dla osób które zakupią SMB dodatkowym prezentem jest do unikalnej postaci z serii gier Half-Life - kosmiczny zwierzak headcrab. Zastąpi on w grze Gisha, czyli jedną z postaci do odblokowania na Xboksie 360. Potworek, który przyprawił niejednego gracza o stan przedzawałowy w pierwszej odsłonie Half-Life'a, będzie mógł pełzać po ścianach i wykonywać długie poziome susy. Autorzy nie ujawnili jeszcze wszystkich informacji i niespodzianek - wiadomo natomiast, że mają pojawić się jeszcze dwie specjalne postaci.
Super Meat Boy zdecydowanie nie jest grą dla początkujących - potrzebne są tutaj zręczne palce, szybki refleks i przede wszystkim cierpliwość, gdyż niektóre poziomy mogą wywołać zawroty głowy. "Nie sztuką jest zrobienie trudnej gry - sztuką jest stworzenie jej tak, żeby jednocześnie wciągała, ale i nie odrzucała zbyt wysoko ustawioną poprzeczką".
Super Meat Boy to kilkaset poziomów, świetne sterowanie, wciągająca i trudna rozgrywka oraz dziesiątki komicznych nawiązań do klasyków. Ta gra to czysty hardkor :P
2010.11.23
Fallout: New Vegas
Zaczniemy od ciekawostki która niezbyt uszczęśliwia wszystkich fanów Fallouta, ponieważ gra jest możliwa do kupienia tylko przez osoby mające ukończone 18lat. Tak więc nie wybieraj sie do sklepu nie mając skończonych 18lat ponieważ sprzedaż zostanie odmówiona Koszt Fallout New Vega wynosi 49,99€
Fallout New Vegas jest grą FPP, wykorzystującą silnik Fallouta 3. New Vegas to całkiem inną, nowa fabuła. Dzieło zostało opracowane przez studio Obsidian Entertainment, za którego założenie odpowiadali byli członkowie firmy Black Isle Studios, producenta dwóch pierwszych odsłon marki Fallout.
Producenci skupili się na ukazaniu konfliktu trzech frakcji: New California Republic, Caesar’s Legion oraz mieszkańców New Vegas. Gracz wciela się w kuriera. Rozgrywka w New Vegas jest dokładnym odzwierciedleniem mechaniki ukazanej w Fallout 3.
Kontrolujemy tu zatem nieustannie rozwijającego się bohatera, a akcję obserwujemy z perspektywy odsłony TPP lub FPP . Powraca także system walki o nazwie V.A.T.S., umożliwiający w oparciu o punkty akcji m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwników.
Gracz posiada nowe ruchy i ciosy na bliski dystans. Wśród nowości znalazły się również niedostępne wcześniej bronie. Broń można modyfikować na różnorodne sposoby, by udoskonalić jej właściwości. Twórcy powiązali systemu dialogów z umiejętnościami ( tak więc dla postaci z wysokim poziomem umiejętności będzie to - sukces a niskim poziomem umiejętności - porażka ), w podróżach nie zabraknie także towarzyszów naszych wspaniałych pomocników - od 1 do 3 ( można wydawać im polecenia, takie jak "atakuj", "podążaj", "zostań"). Udostępniony jest także system zdobywania reputacji, osobny od systemu karmy.
Grafika jest tak super zrobiona, że otaczające nas środowisko jest pokazane bardzo szczegółowo a budynki są tak wymodelowane , że każdy kto będzie przechodził obok, nie przejdzie byle jak, nie sprawdzając jego wnętrza.
Jest także dostępny tryb "hardcore", skutkuje on tym, że simapaki leczą o wiele wolniej i dopiero po danym upływie czasu, amunicja będzie odpowiednio ważyła, a bohater będzie mógł umrzeć z powodu odwodnienia.
Poker Night at the Inventory
Na pierwszy rzut oka na Pokera może on zadziwić, i zbudzić pewne zainteresowanie, Poker Night at the Inventory trafił już do sieci cyfrowej dystrybucji. Poniżej trailer.
Gra w Pokera odbywa się przy udziale bohaterów z Team Fortress, Sam & Max, Penny Arcade i Strong Bad. Gra ma ponoć więcej niż kilka niespodzianek i korzystać będzie z pakietu Steamworks - będą więc osiągnięcia, przenoszenie zapisanych stanów gry między komputerami i tym podobne udogodnienia. Miejmy nadzieję, że gra sprawi sporo humoru dla internautów, a wskaźnik sprzedaży uderzy sporo w górę. Koszt to 3,99€.
Premiera dodatku do Mafii II Joe`s Adventures
Dzisiaj tuż po północy wyszedł kolejny DLC do Mafii II. W dodatku gracz wcieli się w Joego, podczas gdy Vito siedzi w więzieniu. DLC ma zapewnić znacznie dłuższą grę niż poprzednie dodatki.
Na kanale 2K w serwisie Ustream.tv zostało zamieszczone wideo ukazujące nowy DLC - novuum prezentują producent 2K Danby Grace oraz Dan Schmittou, a towarzyszyła im Elizabeth Tobey. Wideo do obejrzenia tutaj.
2010.11.20
Aktualizacja Call of Duty: Black Ops oraz trybu multiplayer
Call of Duty: Black Ops
Zwiększono wydajność procesora
Ulepszono tworzenie gier z Zombie
Naprawiono zablokowany ADS po wciśnięciu Shift+Tab w celu przejścia do okna Steama
Naprawiono ADS w trakcie trzymania Shifta będąc sniperem
Multiplayer
Zwiększono wydajność procesora
Poprawiono buga oraz ulepszono przeglądarkę serwerów w celu częstszego używania szybszego odświeżania
Poprawiono wywalanie się gry podczas przeglądania leaderbordów jeżeli gracz ma więcej niż 99 znajomych
Naprawiono zablokowany ADS po wciśnięciu Shift+Tab w celu przejścia do okna Steama
Naprawiono ADS w trakcie trzymania Shifta będąc sniperem
Aktualizacja TF:2, CSS:S, DoD:S, HL2:DM
Aktualizacja została wydana wczoraj.
Zmiany silnika gry
Dodano wsparcie dla podłączanych myszek. Teraz informacje są pobierane głównie z myszki, tym samym blokując ustawienia w panelu sterowania. Opcja kierowana w stronę myszek z wysokim DPI oraz umożliwiająca bardziej niezawodny, solidny dobór ustawień pod różne DPI.
Ulepszono akcelerację myszki
Zaktualizowano konfigurację myszki w panelu użytkownika dla wsparcia "surowo podłączonych" myszy oraz akceleracji; dodano podpowiedzi.
Poprawiono interfejs użytkownika, tak, że podpowiedzi są wyświetlane w pierwszej kolejności.
The Enthusiast's Timepiece: ulubiony czasomierz Tycho`a (wyposażenie Szpiega)
Zaktualizowano niektóre możliwości przedmiotów:
Odznaki pracowników mogą od teraz mieć własne nazwy
Stickybomb Jumper może być w zapakowany w papier pakunkowy (od prezentów)
Czapki Spine-Chilling Skulla i Voodoo Juju`a można malować
Poprawiono pozycję czapek Spine-Chilling Skulla i Voodoo Juju`a podczas strzelania ze sniperki
Dodano orginalne wyśmianie Vita-Sawa przez Ubersawa
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał grę na systemach z systemem plików FAT32
Naprawiono problem z osiągnięciem "Sackston Hale", który czasem nie został przyznawany prawidłowo
Od teraz muzyczka hallowen może uruchomić się losowo w menu
Naprawiono liczne błędy WebAPI
Naprawiono exploit, który umożliwiał Grubemu bieganie na pełnej szybkości podczas strzelania
Naprawiono exploit, który dawał Inżynierom niekończone krycie podczas życia/rundy
Poprawiono zapętloną animację przeładowywania shotguna u Żołnierza/Pyra/Grubego
Poprawiono pokazywanie się stopnia ładowania mediguna - od teraz procenty lecą płynnie
Naprawiono błąd, który sprawiał, że nie możliwe było zapalenie się kolejnych strzał po wystrzeleniu pierwszej podpalonej
Zaktualizowano pliki tłumaczeń
Dzisiejsza aktualizacja:
Poprawiono zachowanie Crit-a-Coli, która działała jak Bonk! Atomich Punch.
2010.11.19
Aktualizacja Men of War: Assault Squad
Ogólne
Dodano nowy shader aby naprawić problemy z wydajnością niektórych specyfikacji systemu
Dodano nowy główny interfejs
Dodano nowe odgłosy czołgów
Zmieniono M4A3E2 76 Jumbo aby zawsze nadchodził z osłonami w celu łatwiejszej identyfikacji
Zmieniono balans czołgów aby walki trwały dłużej i były trudniejsze
Zmieniono dokładność czołgów aby dostosować walki w taki sposób aby odbywały się na większym dystansie
Zmieniono śmierci załogi w wyniku penetracji na bardziej efektywne
Zmieniono kolory raportu o zniszczeniach aby łatwiej było rozróżnić czołgi zdolne i niezdolne do naprawy
Zmieniono zasięg FG42 w taki sposób aby dorównywał innym karabinom
Zmieniono przyrządy optyczne w pistoletach maszynowych, Carbinie oraz MG na odróżniające się od tych z czołgu
Zmieniono moździerze; od teraz strzelają pojedynczo
Zmieniono niektóre efekty wizualne w grze
Zmieniono system drobnych uszkodzeń od broni palnej
Zwiększono moc APCRów na krótkim zasięgu
Zwiększono ilość APCRów dla weteranów Tygrysa z 5 na 10
Zwiększono szybkość Nebelwerfera 41
Zwiększono ilość pocisków Nebelwerfera 41
Zwiększono celność FG42
Zwiększono tempo strzelania FG42
Wydłużono czas przeładowywania FG42
Zwiększono modyfikator uszkodzeń w G43
Zwiększono modyfikator uszkodzeń w G43 (wersja z lunetą)
Zwiększono modyfikator uszkodzeń w SVT 40
Zwiększono zasięg Shotguna M12 z 25 do 30m
Zwiększono odrobinę obszar rażenia Shotguna M12
Zwiększono system drobnych uszkodzeń od broni palnej
Zwiększono pancerz w Boforsach
Zwiększono limit namierzeń dla Boforsów
Zwiększono nieznacznie obrażenia zdrowia zadane przez Browninga 50cal.
Zmniejszono odrobinę penetrację w zakresie 50 - 120m
Zmniejszono szansę na zniszczenia kadłuba podczas penetracji
Zmniejszono ryzyko defektu kadłuba podczas penetracji
Zmniejszono możliwość zniszczenia wieży podczas jej penetracji
Zmniejszono ryzyko uszkodzenia zbiornika
Zmniejszono ryzyko uszkodzenia gąsienic
Zmniejszono szybkość obracania się wieży w Tygrysie
Zmniejszono moc APCRów na duże odległości
Usunięto niepotrzebne raporty o uszkodzeniach
Usunięto worki z piaskiem z haubicy M8
Naprawiono widok z wieży M4A3E2 Jumbo
Naprawiono widok z wieży M4A3E2 76 Jumbo
Poprawiono niektóre odgłosy czołgów
Naprawiono buga, w którym moździerze nie mogły ustawić się do pozycji atakującego
Naprawiono kilka błędów związanych z lokalizacjami
Poprawiono pojemność inwentarza samochodów dostawczych do rozmiarów ekranu
Multiplayer
Dodano mapę Glubinka
Dodano mapę Farmland
Dodano mapę Westland
Dodano linię frontu w Moskwie
Zmieniono niektóre grafiki w interfejsie czatu
Zmieniono punkty spawnu na Farmstead
Zwiększono cenę M4A3E2 Jumbo z 950 MP do 1000 MP
Zmniejszono liczbę haubic do 2-óch dla strony atakującej
Zmniejszono liczniki w czołgach ze 120 do 60s.
Naprawiono tramwaje na Tramway Depot, aby nie mogły do nich wsiąść pasażerowie
Naprawiono kilka mniejszych błędów na mapach
Poprawiono limit CP dla strony atakującej
Poprawiono budynki w Gublince aby było widać wnętrze gdy się do nich wejdzie
Poprawiono ustawienia nasycenia niektórych przedmiotów na mapach
Potyczka
Zmniejszono trudność na poziomie gry "normal"
Poprawiono ustawienia nasycenia niektórych przedmiotów na mapach
Premiera Portala 2 przesunięta o dwa miesiące
Portal 2 miał mieć swoją premierę 9 lutego 2011 roku. Ta data jest już nieaktualna. Valve poinformowało o przesunięciu daty premiery nowej części Portala. Data ta od teraz brzmi: 18 kwietnia 2011. Dokładnych powodów zaledwie dwumiesięcznej zwłoki nie podano. Komentarz producenta gry jest taki: "Ta dwumiesięczna obsuwa to nie tylko najkrótsze opóźnienie w dumnej historii historii opóźnień Valve, ale także zwiastun czasu Valve i czasu realnego. Pomimo tego, że zbieżność ta zapowiada zgubę ludzkości to nie wpłynie ona na nową datę wydania gry Portal 2".
Aktualizacja Killing Floor
Killing Floor
Naprawiono dźwięki broni MAC-10 podczas grania z trzeciej osoby
Naprawiono problem podwajania kasy na koniec fali
Exploit serwera został naprawiony
Aktualizacja Left 4 Dead 2
Główna zmiana
Nowa mutacja: Gib Fest!
Poniższe zmiany dotyczą PC i będą dostępne na XBOXa 360 w przyszłej aktualizacji gry.
Tryby współzawodnictwa
Usunięto muzyczkę na spawnie specjalnych zarażonych
Dodano zarys wiedźmy - widoczny tylko dla drużyny zainfekowanych
Dodano komendę director_allow_infected_bots dla confogl i innych konfigów
Ocaleni
Skorygowano przejścia kolorów zarysu w połączeniu z szybkością ruchu przejść
Użyto kombinacji stałego i tymczasowego życia podczas obliczeń koloru zarysu
Zmniejszono nieco pulsowanie zarysu kiedy ocalony jest na tymczasowym życiu
Realistyczny tryb współzawodnictwa
Skrócono o połowę czas spawnu dla specjalnie zarażonych
Całość
Naprawiono ruch kulejącego ocalonego zwiększając mu nieco szybkość w wodzie
Naprawiono sporadyczne zatrzymywanie nagrywania głosu na Macach
Wtyczki po stronie klienta
Gracze chcący używać niepodpisanych wtyczek (pluginów) muszą uruchomić grę z parametrem -insecure (parametr ten wyłaczą VAC po stronie gracza)
Nie chronieni gracze nie mogą połączyć się z serwerami z VACem
Serwery posiadają opcję zezwalającą na grę graczy, którzy używają niepodpisanych wtyczek
Chronieni gracze mogą łączyć się zarówno z serwerami z VACem i bez
Rekomendacje gier na Steamie
Valve ogłosiło dzisiaj, że wprowadziło do Steama nową usługę - "Rekomendowane dla Ciebie". Opcja ta ma na celu pomoc graczom w odkrywaniu nowych gier oraz dodatków DLC w oparciu o ich gusta, listę ostatnich zakupów oraz oczywiście polecenia od przyjaciół. Rekomendacje są wysyłane przez znajomych do znajomych i widoczne będą w zakładce "Recommended For You" oraz na News Blotterze.
Red Orchestra: Heroes of Stalingrad w pierwszym kwartale 2011!
Dzisiaj nad ranem światło dzienne ujrzała strona Red Orchestra: HoS w systemie gier na Steamie. Tym samym można dodać grę do swojej listy życzeń. Jednak najciekawszą informacją jest fakt, że kolejna odsłona Red Orchestry ma pojawić się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Na ostudzenie emocji dodam, że Yoshiro na oficjalnym forum RO:HoS napisał, że data wydania oraz wymagania gry mogą ulec zmianie.
Red Orchestra: Heroes of Stalingrad ma posiadać w odróżnieniu do swojej poprzedniczki tryb gry jednoosobowej, a także możliwość kooperacji. RO:HoS będzie mieć system osiągnięć. W RO:OST system ten również jest obecny, ale nie od początku gry. Dodatkowo gra ma posiadać dwa antycheaty: podstawowy VAC ze Steama oraz ten, który wybiorą twórcy gry. Nie wiadomo jeszcze, który będzie zaimplementowany w grze, ale gracze mają swój typ.
Wymagania systemowe:
System operacyjny: Windows XP2, Vista lub 7
Procesor: posiadający taktowanie 2.0+ GHz albo więcej (zalecana jest wersja z dwoma rdzeniami)
Pamięć: 1GB (zalecane 2GB)
Karta graficzna: karta obsługująca technologię Pixel Shader 3.0 - minimalna opcja - GF6800 (lub odpowiednik z ATI), natomiast rekomendowana jest karta GF8800 albo lepsza oraz jej odpowiedniki ATI
Od wczoraj na Steamie dostępna jest dla każdego wersja beta gry Men of War: Assault Squad. Assault Squad to kolejna odsłona gry z serii Men of War. Jest to strategia czasu rzeczywistego (RTS), osadzona w realiach II Wojny Światowej, w której do wyboru mamy (a raczej będziemy mieli) 5 nacji: Rosjanie, Amerykanie, Niemcy, Japonia oraz kraje z Brytyjskiej Wspólnoty Narodów (Commonwealth). Jednak w becie mamy do czynienia jedynie z dwoma - są to Amerykanie oraz Niemcy.
W grze będzie dostępny zarówno tryb jednoosobowy jak i wieloosobowy z możliwością kooperacji.
Naprawiono synchronizację Steam Cloud, która pojawiała się w nieskończoność w przypadku niektórych gier.
Naprawiono przypadek, w którym Steamworks tracił niektóre słowa na czacie podczas wyszukiwania nowego serwera.
Naprawiono problem, gdzie niektóre okna mogły pojawiać się na krótko przed tym kiedy były gotowe do ukazania się.
Naprawiono opóźnienie ściągania gry występujące u niektórych użytkowników podczas pobierania gier z DLC.
Windows: Naprawiono błąd powodujący przeciążenie łącza przy aktualizacji Steam dla niektórych użytkowników z modemami HSDPA.
Windows: Naprawiono kompatybilność nakładki w grach, które używają funkcji GetRawInputBuffer.
Windows: Zwiększono wydajność zapisywania plików .dmp, przy wywaleniu się aplikacji.
OSX: Ulepszono instalator gier z pudełek, aby maksymalnie zminimalizować ilość danych, które muszą być ściągnięte po zakończeniu instalacji.
OSX: Naprawiono znaczek, który wyświetlał na liście "1" po automatycznym dołączeniu do serwera używając przeglądarki serwerów.
2010.11.14
Trailer Joe`s Adventures
Na dniach ukazał się trailer do nadchodzącego, kolejnego już po Renegade Pack, Greaser Pack
i Jimmy's Vendetta, DLC do Mafii 2. Joe`s Adventures, bo taka jest jego nazwa, ma ukazać się 23 listopada. Będzie to najobszerniejszy pod względem treści dodatek do Mafii 2. DLC ma zapewnić zabawy na około 8 godzin. Podczas tego czasu będzie można jako Joe Barbaro pojeździć w nowych samochodach, po nowych terenach miasta Empire Bay. Dodatkowo będzie można posłuchać nowych utworów, przebrać się w nowe ubrania oraz pozbierać kolejne Playboye.
Dodano wsparcie dla podłączanych myszek. Teraz informacje są pobierane głównie z myszki, tym samym blokując ustawienia w panelu sterowania. Opcja kierowana w stronę myszek z wysokim DPI oraz umożliwiająca bardziej niezawodny, solidny dobór ustawień pod różne DPI.
Ulepszono akcelerację myszki w grze
Zaktualizowano konfigurację myszki w panelu użytkownika dla wsparcia "surowo podłączonych" myszy oraz akceleracji; dodano podpowiedzi.
Poprawiono interfejs użytkownika, tak, że podpowiedzi są wyświetlane w pierwszej kolejności.
Zmiany w grze
Zaktualizowano interfejs w multiplayerze tak, że możliwa jest większa ingerencja w opcje celownika
Dodano opcje włączenia kropki po środku krzyżyka
Kiedy dynamiczny celownik jest wyłączony, krzyżyk celownika jest kompletnie nieruchomy
Poprawiono mipmapy w kwestii awatarów. Obie strony wyglądają teraz jedynie w swoim rodzaju
Poprawiono pozycjonowanie hud_targetid; teraz jest prawidłowo widoczny w całej proporcji ekranu oraz podczas podglądania
Główny test właściwości gry. Dodano opcję w grze, która wyświetla gdzie jaka broń się znajduje. Ta opcja (weapon_debug_spread_show) jest domyślnie włączona.
2010.11.09
Obniżka DoD:S
Stary i wysłużony Day of Defeat:Sorce doczekał się kolejnej promocji. Cena DoD:S na Steamie została obniżona o 75% i kosztuje teraz 2€. Promocja potrwa do północy w czwartek.
Od dnia dzisiejszego na platformie Steam dostępny jest kolejny tytuł Call of Duty. Dzisiaj padło na Black Ops. Nie ma jednak serwerów dla graczy ze starego kontynentu. Kiedy będą? Nie wiadomo.
Nowe Call of Duty jest do kupienia na Steamie za 59,99€.
Naprawiono przypadek, gdzie instalacji pełnej wersji gry z demo może powodować nieściągnięcie się wszystkich plików aż do czasu pierwszego uruchomienia gry.
Naprawiono błąd z pobieraniem wielkości pakietów w ISteamNetworking dla partnerów Steamworks.
Usprawniono Steam Cloud, aby wspierał zapisane stany gry w większej ilości przypadków dla partnerów Steamworks.
Windows: Naprawiono problem z zawieszaniem się klienta przy starcie lub zamykaniu podczas tworzenia zrzutu pamięci.
Windows: Naprawiono wyciek pamięci, który prowadził do zajmowania za dużej ilości pamięci (o rly? - przyp. trawa) lub wywalenia się aplikacji jeśli użytkownik był przez kilka dni na chacie bardzo aktywnej grupy.
Mac: Naprawiono bardzo rzadki błąd otwierania się skryptów w edytorze tekstu.
Naprawiono wywalanie się gry przy niektórych sterownikach od kary graficznej.
Naprawiono problem resetowania się konfiguracji głośników na Windows Vista / 7.
Naprawiono problem nie rysowania modeli po powrocie z alt-tab.
Znaczek „X” do zamykania okienka odznaczeń jest teraz widoczny w rozdzielczości 1280x720.
Wiadomości odłączenia się gracza z serwera są teraz zawijane do następnej linijki a nieobcinane.
Wiadomości odłączenia / wyrzucenia gracza z serwera są bardziej czytelne.
Team Fortress 2
Naprawiono błąd w raportowaniu statystyk Steamworks.
Poprawiono czapkę z Wormsów, aby odgrywała właściwy dźwięk przy drwinie z Wyrównywacza (Equalizera).
Naprawiono cykl map, teraz cykl staruje od mapy wybranej przez gracza a nie wraca do pierwszej mapy.
Naprawiono wycieki pamięci w serwerze dedykowanym.
Counter-Strike: Source
Naprawiono wycieki pamięci w serwerze dedykowanym.
Naprawiono problem, który powodował szybkie rozszerzanie się celownika krótko po zwolnieniu spustu.
Celownik rozszerza się niezależnie od ilości posiadanych fps, celownik zawsze zachowuje się jak przy 100fps. Nie ma to najmniejszego wpływu na odrzut, szybkość strzału oraz rozrzut – tylko i wyłącznie na celownik. Dodano zmienną cl_legacy_crosshair, która domyślnie ustawia nowe zachowanie celownika.
Celownik przy Glocku i Famasie zmienia się poprawnie, przy strzałach seriami (burst mode).
Usunięto możliwość wskakiwania w niedozwolone miejsca za pomocą granatu ogłuszającego (flashboosting). Dodano zmienną sv_enableboost (standardowo 0), dla osób lubiących to zachowanie.
Naprawiono problem z nieodpowiednim zabieraniem pancerza przy wybuchu granatu. Dodano zmienną sv_legacy_grenade_damage (standardowo 0), aby pozwolić serwerom ustawić stary model obrażeń.
Naprawiono przypadek, gdzie czasem było słychać dźwięk z kameny ustawionej na sztywno podczas obserwowania gracza, który zginął.
Naprawiono problem, który powodował generowanie znaczków-śmieci przez KeyHintText.
Ragdolle nie dostaną już „ataku”, gdy została użyta komenda jointeam.
Zdefiniowano problem uniemożliwiający oddalenie przybliżenia podczas automatycznego przeładowania, gdy skończyły się naboje w magazynku.
Naprawiono problem z AWP I Scoutem, gdzie krótko po przeładowaniu ich przybliżenie wibrowało.
Naprawiono cykl map, teraz cykl staruje od mapy wybranej przez gracza a nie wraca do pierwszej mapy.
Naprawiono komendę mp_restartgame, która teraz resetuje graczy MVP, wynik oraz liczbę zabójstw I śmierci.
Ograniczono wyświetlanie się ostrzeżeń o wyłączonych odznaczeniach do jednego, co 60 sekund.
Postać pojawiająca się po wciśnięciu AUTO-SELECT na ekranie Terrorystów pasuje teraz do ramki.
Naprawiono opcję blokowania rotacji radaru.
Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia się gry, gdy używany był niestandardowy HUD.
Naprawiono niektóre przypadki przywieszania się Steama na 5-10 sekund, gdy zostaje wydana aktualizacja dla jakiejś gry.
Naprawiono pokazywanie się nieużywanych informacji o grach.
Naprawiono występującą czasem potrzebę restartu Steama po instalacji PhysX.
Zmieniono wykrywanie klawiszy skrótów nakładki, tak aby kombinacja klawiszy ctrl-shift-tab nie była rozpoznawana jako shift-tab. To pozwoliło używać pierwszej kombinacji w zakładkach.
Naprawiono pokazywanie się "ukrytych" odznaczeń na stronie informacji o grze oraz w nakładce w sekcji "Tak blisko...".
Naprawiono wywalanie się Steama przy zamykaniu.
Naprawiono problem z sortowaniem wejścia w okienku czatu grupy.
Zwiększono czas timeoutu wysyłania plików do Steam Cloud
Naprawiono stronę płatności Rabobank, gdzie nie pokazywało się poprawnie zestawienie iDEAL w kliencie Steam.
naprawiono błąd z parsowaniem niektórych tagów HTML w sekcji Wiadomości.
Naprawiono problem z górną połową awatarów w okienku chatu, na które nie można było kliknąć.
Naprawiono możliwość wywalenia się Steama, gdy parsowanie danych statystyk/odznaczeń nie udało się.
Naprawiono błąd/exploit ze zdeformowanymi adresami www w okienku chatu.
Windows: Naprawiono "zacinanie się" klawisza alt w nakładce po użyciu kombinacji alt-tab.
Windows: Ulepszono kompatybilność nakładki z aplikacjami, które wcześniej powodowały problemy.
Windows: Naprawiono pasek postępu na Windows 7, który utrzymywał status zatrzymanych oraz ukończonych transferów.
OSX: Naprawiono kilka wycieków pamięci.
OSX: Naprawiono dodawanie losowych znaków przy kopiowaniu/wklejaniu.
2010.08.12
Counter-Strike Source Beta.
7 sierpnia została otwarta kolejna beta Conter-Strike: Source z powodu, jak to określili twórcy, "chcemy być pewni, że nie zdestabilizujemy gry". Tym razem beta jest dostępna dla wszystkich posiadaczy CSS, no prawie wszystkich, ponieważ beta nie jest dostępna dla użytkowników, niezbyt popularnych u nas w kraju, "Makówek".
Wczoraj została wydana aktualizacja, lista zmian:
Naprawiono błąd powodujący resetowanie się niektórych ustawień graficznych przy restarcie silnika gry.
Naprawiono przypadki nierównej wydajności na wielordzeniowych maszynach.
Zmniejszono nakładanie się dźwięku w kodzie.
Naprawiono przypadki, gdzie dźwięk mógł przeskakiwać.
Naprawiono problem nieładowania wkompilowanych w mapę materiałów, kiedy te były wrzucone do głównego katalogu.
Statystyki:
Naprawiono problem mogący spowodować utratę statystyk gracza jeśli zostało utracone połączenie internetowe zaraz po rozpoczęciu gry.
Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie złej ulubionej broni w statystykach w przypadku, gdy gracz zdobył najwięcej zabójstw nożem lub granatami.
Nowo osiągnięte odznaczenia oraz statystyki są od razu aktualizowane na stronie osiągnięć i statystyk. Przedtem były tam wyświetlane nieaktualne dane.
Prośby społeczności:
Dodano zamienną "serwerową" sv_competitive_minspec, która wymusza używanie przez graczy poniższych ustawień:
r_drawdetailprops 1
r_staticprop_lod (-1 do 3)
fps_max minimalnie 60 (lub 0)
cl_detailfade minimalnie 400
cl_detaildist minimalnie 1200
cl_cmdrate minimalnie 60
cl_updaterate minimalnie 60
rate minimalnie 30,000
Planowane jest wprowadzenie powyższych zmian do właściwej gry w poniedziałek 16 sierpnia.