Detox
(→Detox Server Plugin) |
(→Opis) |
||
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | [[Grafika:Detox.jpg|right]] | |
− | '''Detox Anti-Cheat''', często zwany w skrócie '''Detox''', to system [[anticheat]] służący przy blokowaniu i wykrywaniu nadużyć w grze, szczególnie podczas meczy, mixów i [[PCW]]. | + | = Opis = |
− | + | '''Detox Anti-Cheat''', często zwany w skrócie '''Detox''', to system [[anticheat]] służący przy blokowaniu i wykrywaniu nadużyć w grze [[Counter-Strike: Source]], szczególnie podczas meczy, mixów i [[PCW]]. | |
− | + | ||
Wymagany w meczach w [[Cyberathlete Amateur League]] w '''Euro Season 1''', i '''NA season 5''''. | Wymagany w meczach w [[Cyberathlete Amateur League]] w '''Euro Season 1''', i '''NA season 5''''. | ||
− | + | <gallery> | |
+ | Grafika:Detox_playerinfo.jpg | ||
+ | Grafika:Detox_readyup2.jpg | ||
+ | Grafika:Detox_readyup1.jpg | ||
+ | </gallery> | ||
+ | =Wymagania= | ||
Do pełnej pracy wymaga 3 elementów: | Do pełnej pracy wymaga 3 elementów: | ||
*Detox Client | *Detox Client | ||
Linia 11: | Linia 15: | ||
*Detox Auth Server | *Detox Auth Server | ||
− | == Detox Client | + | =Linki= |
+ | *[http://detox.caleague.com Oficjalna strona ] | ||
+ | |||
+ | = Detox Client = | ||
Program uruchamiany po stronie gracza, wykrywa wszelkie parametry gry jakie są aktywne ze szczególnym naciskiem na: | Program uruchamiany po stronie gracza, wykrywa wszelkie parametry gry jakie są aktywne ze szczególnym naciskiem na: | ||
*zmienne w grze | *zmienne w grze | ||
Linia 18: | Linia 25: | ||
Aby korzystać z klienta, po uruchomieniu programu trzeba wpisac dane do zalogowani sie do sieci detox-ac.net (detox auth server), potem mozna zminimalizować program. W między czasie jak gracz podłącza sie do serwera gry, detox client podłącza się do detox servera i przesyłane są znikome informacje o użytkowniku - nie powinny mieć one wpływu na grywalnośc w grze. | Aby korzystać z klienta, po uruchomieniu programu trzeba wpisac dane do zalogowani sie do sieci detox-ac.net (detox auth server), potem mozna zminimalizować program. W między czasie jak gracz podłącza sie do serwera gry, detox client podłącza się do detox servera i przesyłane są znikome informacje o użytkowniku - nie powinny mieć one wpływu na grywalnośc w grze. | ||
− | '''Aktualnie Detox Client jest zawieszony w rozwoju.''' | + | '''Aktualnie Detox Client jest zawieszony w rozwoju.''' Na szczeście sam Detox Server Plugin moze działać bez klienta. |
− | + | = Detox Server Plugin= | |
− | + | ||
− | + | Często w skrócie opisywany jako '''Detox''' albo '''DSP''' - dodatek uruchomiony na serwerze gry i jest przeznaczony '''wyłącznie''' na dedykowane serwery internetowe (''nie będzie działał na serwerach na LAN''). Jego działanie jest bardzo podobne do plugina [[CAL Server Plugin|CSP]] (''blokuje zmienne u klientów jak [[zBlock]] na którym był wzorowany''), jest jednak poszerzony o parę funkcji - między innymi pobiera dane o graczach z serwera WWW, gdzie gracze się rejestrują. Jednym z ważniejszych roszerzeń jest ''Ready Up'' czyli system meczowy. | |
+ | <gallery> | ||
+ | grafika:Detox_cvar1.jpg | ||
+ | grafika:Detox_cvar2.jpg | ||
+ | grafika:Detox_cvar3.jpg | ||
+ | </gallery> | ||
− | == Detox | + | Tam gdzie widać tekst ''Reverted ...'' oznacza, że zmiana zmiennej została zablokowana przez serwer. |
+ | ==Wersja== | ||
+ | Detox 0.93 | ||
+ | |||
+ | ==Linki== | ||
+ | * [http://detox.caleague.com/index.php Detox Server Plugin] | ||
+ | |||
+ | ==Instalacja== | ||
+ | Instalacja jest bardzo prosta - trzeba wypakować plugin do katalogu rozszerzeń na serwerze. | ||
+ | Serwer gry powinen miec odblokowany port 80 do kontakotwania się z klientami i serwerem autoryzującym. Jesli jednak nie jest mozliwe nawiązanie połączeń to plugin przechodzi w tryb offline. | ||
+ | == Ready Up== | ||
+ | W konsoli wpisujesz z użyciem [[rcon]] | ||
+ | rcon dsp_readyup 1 | ||
+ | i każdemu graczowi pojawia się menu z wyborem statusu gotowości. Jak wszscy są gotowi to pojawi asie komunikat ''3 restarts and Ready'' i wtedy ładowany jest konfig meczowy i nastepują restarty. | ||
+ | ==Zmiana konfiguracji== | ||
+ | Zminna ''dsp_config'' definuje jaki konfig załadować na mecz. Przykład z użyciem komendy [[rcon]]: | ||
+ | rcon dsp_config cal_ot.cfg | ||
+ | ==Komendy== | ||
+ | ===Konsola=== | ||
+ | |||
+ | *dsp_enable 0/1 | ||
+ | 0 wyłącza, 1 włacza plugin | ||
+ | *dsp_offline 0/1 | ||
+ | 0 działa w trybie online, 1 plugin działa w trybie offline | ||
+ | *dsp_readyup 0/1 | ||
+ | 0 tryb warmup, 1 tryb meczu | ||
+ | *dsp_matchcfg nazwa_pliku.cfg | ||
+ | wykonaj dany plik konfiguracyjny przy starcie meczu, domyślnie calcss.cfg | ||
+ | *dsp_warmupcfg nazwa_pliku.cfg | ||
+ | wykonaj dany plik konfiguracyjny przy starcie rozgrzewki, domyślnie calcsswarmup.cfg | ||
+ | |||
+ | ===Komendy klienta=== | ||
+ | * playerlist | ||
+ | komenda [[konsola|konsoli]] wyświetlająca listę graczy na serwerze, drużynę, status ready | ||
+ | * say ready | ||
+ | zmienia status gracza na gotowego do meczu | ||
+ | * say notready | ||
+ | zmienia status gracza na nie gotowego na mecz | ||
+ | |||
+ | ===Komendy serwerowe i klienta=== | ||
+ | *dsp_tickrate | ||
+ | wyświetla tickrake na jakim pracuje serwer gry | ||
+ | *dsp_version | ||
+ | wyświetla wersję pluginu działającego na serwerze | ||
+ | ===Blokowane komendy (nowe)=== | ||
+ | *toggle | ||
+ | blokuje komendę toggle która jest w silniku Source beta, umożliwiającą odblokowywanie niektórych funkcji przez graczy | ||
+ | *r_partition_level | ||
+ | Związane z silnikiem Source beta, nie pozwala na rysowanie boxów otaczających graczy , wystających przez powierzchnie (więc widac było graczy przez cienkie ściany) | ||
+ | |||
+ | = Detox Auth Server = | ||
Serwer autoryzujący dane o graczach, gracz po rejestraci dostaje unikalny login z hasłem który identyfikuje go w sieci, i jego poczynani mogą byc śledzone. | Serwer autoryzujący dane o graczach, gracz po rejestraci dostaje unikalny login z hasłem który identyfikuje go w sieci, i jego poczynani mogą byc śledzone. | ||
+ | |||
+ | Aktualnie Auth server jest serwerem w sieci [[CAL]] i jest bazowany na [[PHP]]/[[MySQL]]. | ||
+ | |||
+ | = Ciekawostki = | ||
+ | * Detox podobnie jak CSP miał się w głównej mierze składac z klienta, ale ponieważ plugin serwerowy miał masę dziur, zdecydowano się na jakiś czas nawet nie mysleć o projekcie klienta :) | ||
+ | * Są pogłoski od samego autora, którym jest Radu "opi" Trambitas , że Detox zostanie zaimportowany na [[Counter-Strike 1.6]] | ||
Linia 32: | Linia 99: | ||
[[Kategoria:Serwery gier]] | [[Kategoria:Serwery gier]] | ||
[[Kategoria:Anticheat]] | [[Kategoria:Anticheat]] | ||
+ | [[kategoria:SRCDS]] |
Aktualna wersja na dzień 20:17, 15 sie 2006
Spis treści |
Opis
Detox Anti-Cheat, często zwany w skrócie Detox, to system anticheat służący przy blokowaniu i wykrywaniu nadużyć w grze Counter-Strike: Source, szczególnie podczas meczy, mixów i PCW.
Wymagany w meczach w Cyberathlete Amateur League w Euro Season 1, i NA season 5'.
Wymagania
Do pełnej pracy wymaga 3 elementów:
- Detox Client
- Detox Server Plugin
- Detox Auth Server
Linki
Detox Client
Program uruchamiany po stronie gracza, wykrywa wszelkie parametry gry jakie są aktywne ze szczególnym naciskiem na:
- zmienne w grze
- zmienione modele
- zmienione dźwięki
Aby korzystać z klienta, po uruchomieniu programu trzeba wpisac dane do zalogowani sie do sieci detox-ac.net (detox auth server), potem mozna zminimalizować program. W między czasie jak gracz podłącza sie do serwera gry, detox client podłącza się do detox servera i przesyłane są znikome informacje o użytkowniku - nie powinny mieć one wpływu na grywalnośc w grze.
Aktualnie Detox Client jest zawieszony w rozwoju. Na szczeście sam Detox Server Plugin moze działać bez klienta.
Detox Server Plugin
Często w skrócie opisywany jako Detox albo DSP - dodatek uruchomiony na serwerze gry i jest przeznaczony wyłącznie na dedykowane serwery internetowe (nie będzie działał na serwerach na LAN). Jego działanie jest bardzo podobne do plugina CSP (blokuje zmienne u klientów jak zBlock na którym był wzorowany), jest jednak poszerzony o parę funkcji - między innymi pobiera dane o graczach z serwera WWW, gdzie gracze się rejestrują. Jednym z ważniejszych roszerzeń jest Ready Up czyli system meczowy.
Tam gdzie widać tekst Reverted ... oznacza, że zmiana zmiennej została zablokowana przez serwer.
Wersja
Detox 0.93
Linki
Instalacja
Instalacja jest bardzo prosta - trzeba wypakować plugin do katalogu rozszerzeń na serwerze. Serwer gry powinen miec odblokowany port 80 do kontakotwania się z klientami i serwerem autoryzującym. Jesli jednak nie jest mozliwe nawiązanie połączeń to plugin przechodzi w tryb offline.
Ready Up
W konsoli wpisujesz z użyciem rcon
rcon dsp_readyup 1
i każdemu graczowi pojawia się menu z wyborem statusu gotowości. Jak wszscy są gotowi to pojawi asie komunikat 3 restarts and Ready i wtedy ładowany jest konfig meczowy i nastepują restarty.
Zmiana konfiguracji
Zminna dsp_config definuje jaki konfig załadować na mecz. Przykład z użyciem komendy rcon:
rcon dsp_config cal_ot.cfg
Komendy
Konsola
- dsp_enable 0/1
0 wyłącza, 1 włacza plugin
- dsp_offline 0/1
0 działa w trybie online, 1 plugin działa w trybie offline
- dsp_readyup 0/1
0 tryb warmup, 1 tryb meczu
- dsp_matchcfg nazwa_pliku.cfg
wykonaj dany plik konfiguracyjny przy starcie meczu, domyślnie calcss.cfg
- dsp_warmupcfg nazwa_pliku.cfg
wykonaj dany plik konfiguracyjny przy starcie rozgrzewki, domyślnie calcsswarmup.cfg
Komendy klienta
- playerlist
komenda konsoli wyświetlająca listę graczy na serwerze, drużynę, status ready
- say ready
zmienia status gracza na gotowego do meczu
- say notready
zmienia status gracza na nie gotowego na mecz
Komendy serwerowe i klienta
- dsp_tickrate
wyświetla tickrake na jakim pracuje serwer gry
- dsp_version
wyświetla wersję pluginu działającego na serwerze
Blokowane komendy (nowe)
- toggle
blokuje komendę toggle która jest w silniku Source beta, umożliwiającą odblokowywanie niektórych funkcji przez graczy
- r_partition_level
Związane z silnikiem Source beta, nie pozwala na rysowanie boxów otaczających graczy , wystających przez powierzchnie (więc widac było graczy przez cienkie ściany)
Detox Auth Server
Serwer autoryzujący dane o graczach, gracz po rejestraci dostaje unikalny login z hasłem który identyfikuje go w sieci, i jego poczynani mogą byc śledzone.
Aktualnie Auth server jest serwerem w sieci CAL i jest bazowany na PHP/MySQL.
Ciekawostki
- Detox podobnie jak CSP miał się w głównej mierze składac z klienta, ale ponieważ plugin serwerowy miał masę dziur, zdecydowano się na jakiś czas nawet nie mysleć o projekcie klienta :)
- Są pogłoski od samego autora, którym jest Radu "opi" Trambitas , że Detox zostanie zaimportowany na Counter-Strike 1.6