Sierpień 2006
Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
(→2006.06.25) |
|||
(Nie pokazano 137 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | =2006. | + | [[kategoria:Archiwum]] |
− | * [[ | + | =2006.08.29= |
− | + | * W [[counter-Strike: Source]] w konsoli wpiszecie cl_radaralpha 1 i macie stary radar. Natomiast aby nowego uzywać to trzeba ustawić cl_radartype 2 oraz cl_radaralpha 200 | |
− | : | + | * '''<span style="color:red">UWAGA</span>''' - na sieci są adresy z plikami o nazwie SteamInsrtall.exe, które w rzeczywistości instalują '''trojany kradnące konta [[Steam]]''' - ''steamupdate.org'' oraz ''steam2powered.com'' (''i pewnie jescze pare by się znalazło''). Strony te wyglądają jak [http://steampowered.com SteamPowered.com] ale w rzeczywistości oferowany instalator jest wredną metodą na przejęcie danych niedoświadczonych i niedoinformowanych uzytkowników - sczególnie tych nowych. Pamiętajcie, że [[Steam]] należy pobierać <span style="color:red">WYŁĄCZNIE</span> ze strony oficjalnej - [http://steampowered.com SteamPowered.com]. ''Info z [http://www.steambans.com/news.php?id=1391 SteamBans] oraz irc'a.'' |
− | + | * ex|klawisz na ircu podał link do filmiku nt fizyki w grze [[Half-Life 2]], wykorzusyjąc Garry's Mod mozna się nieźle pobawić - choby w incredible machines ;P jak [http://www.gamevideos.com/video/id/4781 tutaj]. | |
− | =2006. | + | =2006.08.28= |
− | * [ | + | *Serwer na ktorym znajdowała się strona [[Mani Admin Plugin | MAP]] zostal jednak shackowany: [http://img245.imageshack.us/my.php?image=manihackedby8.png] |
+ | *Mani odpalil zastepcza stronke: http://www.mani-admin-plugin.info/ | ||
+ | *'''UPDATE''': Właściwa strona już działa. | ||
+ | --[[Użytkownik:KaszpiR|KaszpiR]] 12:01, 29 sie 2006 (CEST) | ||
− | * | + | =2006.08.27= |
− | * | + | *Jak już pewnie część z Was zdążyła zauważyć strona [[Mani Admin Plugin | Mani Admin Plugina]] nie działa. Jest to spowodowane tym że firma w której stała strona po prostu się zwineła. |
+ | *Najnowszą wersje beta (jedyną która działa po updacie CS:S sprzed kilku dni) można ściągnąć z tad: http://forums.alliedmods.net/showthread.php?p=373600#post373600 | ||
− | + | *W pliku znajdują się tylko tylko 'binarki' oraz plik gametypes.txt | |
− | + | *Pliki mani_admin_plugin_i486.so/mani_admin_plugin.dll należy wrzycić do katalogu cstrike/addons/, plik gametypes.txt trzeba wrzucić do csrike/cfg/mani_admin_plugin | |
− | * | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | *[[ | + | *W archiwum znajdują sie jeszcze binarki pod [[SourceMM | MetaMod:Source]] (to te z _mm w nazwie) jeżeli ktoś używa maniego pod MM:S to musi nimi podmienić stare pliki. |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | *UWAGA! Pzed tym zabiegiem należy wykonać kopie zapasową konfiguacji ManiAdminPlugnia! | |
− | * | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | =2006. | + | =2006.08.25= |
− | * [[AMX Mod | + | *Nowa wersja [[AMX Mod X]] z numerkiem 1.76 bedzie jedynie usuwała błędy jakie dotychczas wyłapano. Więcej info po angilesku [http://wiki.tcwonline.org/index.php/AMX_Mod_X_1.76_Change tutaj] |
− | * | + | * [http://www.youtube.com/watch?v=jn1TjZzO9Yk Granat czarno dziurowy] - jak ktoś powiedział, na serwerze przydałby się przy banowaniu i kickowaniu debili :) |
− | * | + | [[Grafika:Radar source.jpg|right]] |
− | * | + | *Aktualizacja serwerów [[Source]] nie jest zalezana z prostej przyczyny - rozwala dzialanie niektorych pluginow. A jeśli juz wykonałeś update to [http://www.mani-admin-plugin.com/index.php?option=com_content&task=view&id=43 tutaj jest notka] aby stosować nowe wersje beta dodatku Mani Admin Plugin (wykonać backup bo sie zmienił format pliku adminów) |
+ | *No i mamy aktualzację [[Counter-Strike: Source]] i mamy nowy radar. Cały pic polega na tym, że pokazuje się mapa oraz ludziki na niej - kropeczki reprezentują graczy, kdzie patrza, jakie wydaja komunikaty audio. Co więcej w chwili zauważenia wroga pokazują się także ich pozycje, ale z chwilą straty wizji kropeczki znikaja z mapy. Nie chce mi sie na ten temat rozpisywać, szczególnie, że nie posiadam na razie żadnej gry [[Source]], ale zainteresowanych kieruję na [http://www.csnation.net/viewnews.php/8439/ CS Nation] - są tam obrazki. | ||
+ | *Aktualizacja gry [[Source]] oprócz radaru przyniosła jeszcze inne rewelacje: | ||
+ | # de_train w technologii High Dynamic Range (HDR) zmieniający parametry oświetlenia na mapie, porawiono troche też błędów na mapie. | ||
+ | # Wysokośś oczu podczas kucania została przesunięta tak, aby pokrywała się z poziomem oczu w modelu gracza. | ||
+ | # SourceTV pokazuje broń w widoku perspektywy z pierwszej osoby | ||
+ | # SourceTV posiada komendę tv_transmitall | ||
+ | # Poprawa kilku innych mniejszych exploitów. | ||
− | =2006. | + | =2006.08.23= |
− | * | + | * [http://www.countermap2.com/ Counter-Map] wraca po 2 latach :) |
− | * | + | |
− | * [[ | + | =2006.08.22= |
+ | <div style="float:right">http://wiki.quakesrc.org/files/shambler.gif</div> | ||
+ | * [http://www.gameconnect.info/node/369 GameConnect] zapowiada, że ma się pojawić aktualizacja [[Half-Life 2]] w której będzie aktywny tryb cooperative. Oznacza to że to co przechodziłeś w single player, będziesz mógł przejśc razem z kumplem (kumplami) korzystając z połączenia komputerów w sieć. Aczkowiek ten tryb jest aktywny w produkcie od dawna, to aktualna wersja ma niezłe błędzy - chociażby niektórych map nie da się przejść albo modele graczy są powalone , gdzie np Gordon wygląda jak niepomalowana kukła (a jak trzyma rakietnice to wygląda jakby miał monstrualne genitalia :) ). Dlatego aktualnie cooperative jest dostępny po wpisaniu szeregu komend na serwerze, którch nie będę teraz tłumaczył. Oczywiście istnieją takie mody jak [http://mods.moddb.com/4804/tim-coop/ Tim Coop] ale to nie to samo co produkt z Valve. Tryb cooperative jest badzo stary i znaleźć go można chociażby w Doom czy Quake, gdzie grając w nocy z przyjaciółmi można naprawde świetnie się bawić współpracując przy zabijaniu potworów :) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | * [http://wiki.hlsw.net/index.php/LogMod_Information http://wiki.hlsw.net/images/d/d3/Logmod.gif] | ||
+ | :Jak wyraźnie widać [http://wiki.hlsw.net/index.php?title=LogMod_ChangeLog&action=history tutaj] [[LogMod]] nie jest martwym projektem, już niedługo mozemy się spodziewać wersji 0.8. | ||
+ | *Lista zmian: | ||
+ | ** dodano suport dla maszyn 64 Bit Support | ||
+ | ** kompatybilność z metamod-1.19p28 (''i z metamod 1.19'') | ||
+ | ** naprawiono mniejsze błędy | ||
+ | |||
+ | :Nowa wersja 0.8 do pobrania [http://hlsw.net/index.php?url=logmod_download&move=showmirrors&id=43&subject=logmod tutaj], ale jedynie na paltformę [[Linux]]. | ||
+ | |||
+ | =2006.08.21= | ||
+ | *[[Aktualizacja Wiki]] wykonana, trochę czasu to zajeło bo niestety miałem tragiczny transfer. | ||
+ | *Wczoraj miałem zanik zasilania, dlatego nie było aktualzacji. Wykonam ją dzisiaj. | ||
+ | |||
+ | =2006.08.20= | ||
+ | |||
+ | * Może kogoś zaciekawią poniższe waidomości: | ||
+ | * [http://www.lanmaniax.com/ http://www.lanmaniax.com/maps/pics/pics_malta/15.jpg] | ||
+ | [http://www.lanmaniax.com/ LanmaniaX] która jest źródłem informacji o nowych mapkach, pokazuje nam dość ciekawą mapkę pod [[Counter-Strike: Source]] o nazwe [http://www.lanmaniax.com/maps/html/de_malta.htm de_malta] - screenshoty mi się podobają (jestem fanem mapek ciasnych w klimatach Morza Śródziemnego). | ||
+ | |||
+ | |||
+ | * Wielkimi krokami zbliża sie [http://www.fortress-forever.com/ TeamFortress Forever] - klasyczny już mod z czasów [[Half-Life]] teraz na platformę [[Source]] - myslę, że starzy gracze z łezką w oku spojrzą na nowy produkt. Jeśli nie wiecie to co [http://en.wikipedia.org/wiki/Team_Fortress_Classic Team Fortress Classic] to wasza strata. Aha Team Fortress Forever to nie to samo co [http://en.wikipedia.org/wiki/Team_Fortress_2 Team Fortress 2] | ||
+ | |||
+ | [http://www.fortress-forever.com/?a=media http://www.fortress-forever.com/media/thumbs/ff_well_14.jpg] [http://www.fortress-forever.com/?a=media http://www.fortress-forever.com/media/thumbs/ff_hunted_15.jpg] [http://www.fortress-forever.com/?a=media http://www.fortress-forever.com/media/thumbs/ff_monkey_2.jpg] | ||
+ | |||
+ | =2006.08.19= | ||
+ | * <div style="float:right;margin:0.5em">[http://www.steampowered.com/Steam/Marketing/message/718/img/TrainHDR.jpg http://www.steampowered.com/Steam/Marketing/message/718/img/TrainThumb.jpg]</div>'''W przyszłym tygodniu''' nastąpi aktualizacja [[Counter-Strike: Source]] (''zgodnie z zapowiedzią Valve z 11 sierpnia'') - na pewno zostanie '''zmieniony radar''', a dodatkowo zobaczymy '''de_train''' w HDR. W póżniejszych aktualizacjach jest planowana zmiana ustawień co do kasy w grze, hmm zapowaida się ciekawie. Ciekawe tylko co za debil 11 sierpnia zlinkował w newsie obrazek tak aby się odpalił [[Steam]]. | ||
+ | |||
+ | * A dzisiaj w nocy nastąpił update [[Steam]] a z nim (''ogólnie''): | ||
+ | *Day of Defeat: Source | ||
+ | **poprawa hitboxów i paru bugów z tym związanych | ||
+ | **zmiana temu i podłożenie bomby nie powoduje wybuchu i nie przekazuje punktów do złej drużyny | ||
+ | **koniec czwoneczków przy ciachaniu nożem :) | ||
+ | **podniesienie TNT w chiwli wyciągania grantu nie podmenia modeli - szkoga, TNt tak fajnie zamiast granatu wyglądało | ||
+ | **koniec z exploitami na mapach - wina serwerów | ||
+ | **minimapa nie kłamie o ilości graczy | ||
+ | **koniec z komendami które moga wywalic serwer - no to załamka, że wogóle to było mozliwe od strony klienta bez rcon'a | ||
+ | **dod_jagd nie gryzie sie z mp_timelimit | ||
+ | **exploit na rzucanie granatai dalej niz mozliwe juz usunięty | ||
+ | **logowanie kill_planter i kill_defuser poprawione (Valve jakos zawsze miało problemy z event messages) | ||
+ | **naprawiono nie zapamiętywani niektórych zmiennych do cfg | ||
+ | **naprawiono animacje po wypstryaniu sie z ammo (uhh to musieli kampować :) ) | ||
+ | **nuz nie będziesz figurką do rzucania granatami na respie, bo naprawioono błąd z reestartem rundy jakbys rozbrajał w tym samym czasie bombę | ||
+ | *Source Engine | ||
+ | **animacje sie nie zacinaja przy nagrywaniu demek | ||
+ | *SourceTV | ||
+ | **tv_transmitall - nowa zmienna, umozliwaijąca transferowanie wszstkich obiektów na mapie, jak w [[HLTV]] | ||
+ | **komendy z rcon nie sa dalej przekazywane (omg ale wtopka, tyle rconów pewnie pokradli) | ||
+ | **obserwatorzy się nie wykładaja podczas resów | ||
+ | **nie migoczą juz niektóre tekstury | ||
+ | **ponowne ustanowienie połączenia działa lepiej | ||
+ | ** tv_relayvoice 0/1 - kontroluje przepuszczanie głosu graczy | ||
+ | **poprawiono algorytm przetrwarzania danych PVS - juz nie braknie obiektów na mapach | ||
+ | |||
+ | -- [[Użytkownik:KaszpiR|_KaszpiR_]] | ||
+ | ---- | ||
+ | Podczas gadaniny o bzdurach na IRC'u, zostałem zainspirowany artem [[Krowy i Gaben]] do przetłumaczenia biografii na Polskeij Wikipedii ;) Jak ktoś jeszcze nie wiem kto to jest Gabe Newell i nie zna języka angielskiego to [http://pl.wikipedia.org/wiki/Gabe_Newell zapraszam tutaj]. | ||
+ | |||
+ | -- [[Użytkownik:PawelS|PawelS]] | ||
+ | |||
+ | =2006.08.17= | ||
+ | * Dla znudzonych - eksplodujące melony :D | ||
+ | http://x5.freeshare.us/118fs565089.gif | ||
+ | *[http://forums.bots-united.com/showthread.php?p=51114#post51114 Czyżby] miało nastapić dodanie Fritz bot'a do [http://www.The-WildWest.com RtCW: The WildWest] ? | ||
+ | * [[YAPB]] doczekał się konfiguratora - programik ściągamy, instalujemy i możemy ustawiać parametry konfiguracyjne dla lokalnie zainstalowanego bota. Więcej [http://forums.bots-united.com/showthread.php?p=51111#post51111 tutaj]] po angielsku. | ||
+ | * [[SourceMM]] 1.3.3 wypuszczony - [http://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=43329 tutaj info po angielsku]. | ||
+ | :Najważniejsze zmiany | ||
+ | **komenda meta game zwraca więcej uzytecznych informacji | ||
+ | **support dla najnowszych kompilatorów takich jak MSVC8 i GCC4 | ||
+ | **aktualizacja i kompatybilność z najnowszym SourceSDK | ||
+ | **aktualizacja przykładowych pluginów - są ładniej napisane, i trzymają nowy standard | ||
+ | **naprawiono błąd, kiedy SourceMM potrafił ładowac za dużo binarek niz potrzeba, albo nie te binarki co trzeba. | ||
+ | **naprawiono błąd przy zwracaniu wersji interfejsu i pluginy mówiły, że są niekompatybilne, a były | ||
+ | **naprawiono błąd powodujący wyłożenie się serwera (''amiast po prostu nie ładować plugina'') jeśli plugin zwracał niepoprawne dane | ||
+ | **naprawiono parę zapętleń :D | ||
+ | |||
+ | =2006.08.16= | ||
+ | *Maperów pewnie zainterestuje [[Crafty]] | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Grafika:Crafty1.jpg | ||
+ | Grafika:Crafty2.jpg | ||
+ | Grafika:Crafty3.jpg | ||
+ | Grafika:Crafty4.jpg | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | =2006.08.15= | ||
+ | *Tak sobie chodziłem po stronie i zauwazyłem że nie ma nic o [[hlds_run]] czy [[hlds.exe]] i paru innych, więc dodałem. Teraz bardzo mało brakuje aby [[HLDS]] było ze wszystkim co potrzeba. | ||
+ | |||
+ | =2006.08.14= | ||
+ | * [[CvarBlock]] 0.7 już w dostępny | ||
+ | * Znaleziono okaz skrzynek z de_dust w świecie realnym http://www.datenform.de/dusteng.html | ||
+ | |||
+ | =2006.08.13= | ||
+ | * Wczoraj sajt miał przerwy techniczne. | ||
+ | * Nowa wersja [[BAT]] się zbliża, w związku z tym nowe [[BAT tlumaczenie]]. | ||
+ | * Opis [[YAPB]] - bota pod Counter-Strike 1.6 i Condition-Zero. | ||
+ | |||
+ | =2006.08.11= | ||
+ | *Poprawiłem generator RSS/ATOM i przy okazji rowaliłem obrazki skórki strony :). Juz poprawione. | ||
+ | *Nowy anticheat w sieci!. Nazywa się on [[LMN]]. Jak na razie jest w powijakach i zanim nie sprawdzimy jego działania (np czy nie wykrada cdkey-ow :) radzę go na własną odpowiedzialność. | ||
+ | :[[Grafika:Lmn v d.gif]] | ||
+ | |||
+ | =2006.08.10= | ||
+ | * Poszerzyłem artykuł o [[ssServer]]ze - doruziłem mój stary artykuł jak konfigurować serwer (''no dobra prawdę mówiąc lepiej jest ściągnąć pakca po polsku'') jak i ssClienta. | ||
+ | * [http://forums.mattie.info/cs/forums/ EventScripts v1.1] już jako wersaj oficjalna, a wersja 1.1.1 jako publiczna beta. | ||
+ | * Nie wiedziałem, że Mani zmienił stronę i sie skumał z [http://www.evolans.com EvoLans] | ||
+ | ** [http://www.mani-admin-plugin.com/ Oficjalna] | ||
+ | ** [http://www.mani-admin-plugin.com/oldsite/forums/index.php stary adres] | ||
+ | |||
+ | =2006.08.09= | ||
+ | *Odgrzebałem artykuły o ustawienach rate, zobaczcie kategorię [[:Kategoria:Netcode|Netcode]]. Jednakże będa one wymagały jednak odświeżenia bo jest tam trochę starych danych. | ||
+ | |||
+ | =2006.08.08= | ||
+ | |||
+ | * Nowa wersja [[HLGuard]] Nightly Build - | ||
+ | ** 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38 | ||
+ | *** Poprawka nagłówków z [[MetaMod]]a aby nie było błędów przy ładowaniu HLGuarda (niczym nie szkodziło ale straszyło ostrzeżeniami i dzieci panikowały) | ||
+ | **1.9.n9 by tintin- at 07/08/06 - 21:29 | ||
+ | *** naprawiony wallhack block pod DOD, i inne bledy z tego powodu | ||
+ | *** zwiekszono liczbe pozycji w menu z 32 do 64 | ||
+ | |||
+ | =2006.08.05= | ||
+ | [08/05/06 15:45] <@_KaszpiR_> trawa bnapisal bys newsa ;D | ||
+ | [08/05/06 15:45] <@trawiator> nie chce mi sie | ||
+ | [...] | ||
+ | [08/05/06 15:53] <@trawiator> I w ten oto sposob wypisuje tego newsa. | ||
+ | [08/05/06 15:53] <@trawiator> * Wczoraj Valve zaczycilo nas zapowiadana juz na Grudzien 2005 aktualizacja SourceSDK. | ||
+ | Zmian jest dosyc sporo i nie mam zamiaru ich tlumaczyc na nasz jezyk ojczysty. [http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_SDK_Release_Notes Oto pelna lista zmian]. | ||
+ | [...] | ||
+ | [08/05/06 15:54] <@_KaszpiR_> trawa ale ja juz napisalem ;D | ||
+ | I w ten sposob Kaszpir napisal tego newsa ponizej: | ||
+ | |||
+ | * Dzisiaj w nocy wyszła nowa wersja Source SDK, zostaną automatycznie pobrane przy aktualizacji [[Steam]]. Co nowego: | ||
+ | ** Half-Life 2: Episode One - ulepszenia | ||
+ | ** Postaci w grze zostały uodświeżone | ||
+ | ** 'Source SDK Base' - nwe narzędzie | ||
+ | *** wykorzystuje najnowszy Source Engine (HL2: Episode One) | ||
+ | *** zawsze pobiera najnowszą wersję jak tylko się pojawi nowae Source Engine | ||
+ | ***twórcy modów powinni zawsze używać SteamAppId (215) w swoich modach single player i multi player | ||
+ | ** liczne poprawki i ulepszenia. | ||
+ | : Pełna lista zmian na stronie [http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_SDK_Release_Notes Source SDK Release Notes] | ||
+ | |||
+ | * [[HLSW]] zaszczyca nas wersją 1.1.0 (ups 1.1.2 to dla dev team, sorry) | ||
+ | [[Grafika:Hlsw_468.jpg|center]] | ||
+ | |||
+ | =2006.08.02= | ||
+ | * Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny [http://youtube.com/watch?v=GWzmL05OlYA portal] . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( [http://www.youtube.com/watch?v=z_oY9TuZs2Y&eurl=http%3A%2F%2Fforum%2Edarkside%2Ecom%2Ebr%2Fvb%2Fshowthread%2Ephp%3Fp%3D325291%26posted%3D1 Zobacz filmik] ) czy gry Prey ([http://video.google.com/videoplay?docid=6727494773800764468 fimik]). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z [http://en.wikipedia.org/wiki/Narbacular_Drop Narbacular Drop] - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :). | ||
+ | :No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D | ||
+ | |||
+ | <includeonly>[[Kategoria:Archiwum|*, 06, 08]]</includeonly> |
Aktualna wersja na dzień 20:47, 2 gru 2006
Spis treści |
2006.08.29
- W counter-Strike: Source w konsoli wpiszecie cl_radaralpha 1 i macie stary radar. Natomiast aby nowego uzywać to trzeba ustawić cl_radartype 2 oraz cl_radaralpha 200
- UWAGA - na sieci są adresy z plikami o nazwie SteamInsrtall.exe, które w rzeczywistości instalują trojany kradnące konta Steam - steamupdate.org oraz steam2powered.com (i pewnie jescze pare by się znalazło). Strony te wyglądają jak SteamPowered.com ale w rzeczywistości oferowany instalator jest wredną metodą na przejęcie danych niedoświadczonych i niedoinformowanych uzytkowników - sczególnie tych nowych. Pamiętajcie, że Steam należy pobierać WYŁĄCZNIE ze strony oficjalnej - SteamPowered.com. Info z SteamBans oraz irc'a.
- ex|klawisz na ircu podał link do filmiku nt fizyki w grze Half-Life 2, wykorzusyjąc Garry's Mod mozna się nieźle pobawić - choby w incredible machines ;P jak tutaj.
2006.08.28
- Mani odpalil zastepcza stronke: http://www.mani-admin-plugin.info/
- UPDATE: Właściwa strona już działa.
--KaszpiR 12:01, 29 sie 2006 (CEST)
2006.08.27
- Jak już pewnie część z Was zdążyła zauważyć strona Mani Admin Plugina nie działa. Jest to spowodowane tym że firma w której stała strona po prostu się zwineła.
- Najnowszą wersje beta (jedyną która działa po updacie CS:S sprzed kilku dni) można ściągnąć z tad: http://forums.alliedmods.net/showthread.php?p=373600#post373600
- W pliku znajdują się tylko tylko 'binarki' oraz plik gametypes.txt
- Pliki mani_admin_plugin_i486.so/mani_admin_plugin.dll należy wrzycić do katalogu cstrike/addons/, plik gametypes.txt trzeba wrzucić do csrike/cfg/mani_admin_plugin
- W archiwum znajdują sie jeszcze binarki pod MetaMod:Source (to te z _mm w nazwie) jeżeli ktoś używa maniego pod MM:S to musi nimi podmienić stare pliki.
- UWAGA! Pzed tym zabiegiem należy wykonać kopie zapasową konfiguacji ManiAdminPlugnia!
2006.08.25
- Nowa wersja AMX Mod X z numerkiem 1.76 bedzie jedynie usuwała błędy jakie dotychczas wyłapano. Więcej info po angilesku tutaj
- Granat czarno dziurowy - jak ktoś powiedział, na serwerze przydałby się przy banowaniu i kickowaniu debili :)
- Aktualizacja serwerów Source nie jest zalezana z prostej przyczyny - rozwala dzialanie niektorych pluginow. A jeśli juz wykonałeś update to tutaj jest notka aby stosować nowe wersje beta dodatku Mani Admin Plugin (wykonać backup bo sie zmienił format pliku adminów)
- No i mamy aktualzację Counter-Strike: Source i mamy nowy radar. Cały pic polega na tym, że pokazuje się mapa oraz ludziki na niej - kropeczki reprezentują graczy, kdzie patrza, jakie wydaja komunikaty audio. Co więcej w chwili zauważenia wroga pokazują się także ich pozycje, ale z chwilą straty wizji kropeczki znikaja z mapy. Nie chce mi sie na ten temat rozpisywać, szczególnie, że nie posiadam na razie żadnej gry Source, ale zainteresowanych kieruję na CS Nation - są tam obrazki.
- Aktualizacja gry Source oprócz radaru przyniosła jeszcze inne rewelacje:
- de_train w technologii High Dynamic Range (HDR) zmieniający parametry oświetlenia na mapie, porawiono troche też błędów na mapie.
- Wysokośś oczu podczas kucania została przesunięta tak, aby pokrywała się z poziomem oczu w modelu gracza.
- SourceTV pokazuje broń w widoku perspektywy z pierwszej osoby
- SourceTV posiada komendę tv_transmitall
- Poprawa kilku innych mniejszych exploitów.
2006.08.23
- Counter-Map wraca po 2 latach :)
2006.08.22
- GameConnect zapowiada, że ma się pojawić aktualizacja Half-Life 2 w której będzie aktywny tryb cooperative. Oznacza to że to co przechodziłeś w single player, będziesz mógł przejśc razem z kumplem (kumplami) korzystając z połączenia komputerów w sieć. Aczkowiek ten tryb jest aktywny w produkcie od dawna, to aktualna wersja ma niezłe błędzy - chociażby niektórych map nie da się przejść albo modele graczy są powalone , gdzie np Gordon wygląda jak niepomalowana kukła (a jak trzyma rakietnice to wygląda jakby miał monstrualne genitalia :) ). Dlatego aktualnie cooperative jest dostępny po wpisaniu szeregu komend na serwerze, którch nie będę teraz tłumaczył. Oczywiście istnieją takie mody jak Tim Coop ale to nie to samo co produkt z Valve. Tryb cooperative jest badzo stary i znaleźć go można chociażby w Doom czy Quake, gdzie grając w nocy z przyjaciółmi można naprawde świetnie się bawić współpracując przy zabijaniu potworów :)
- Jak wyraźnie widać tutaj LogMod nie jest martwym projektem, już niedługo mozemy się spodziewać wersji 0.8.
- Lista zmian:
- dodano suport dla maszyn 64 Bit Support
- kompatybilność z metamod-1.19p28 (i z metamod 1.19)
- naprawiono mniejsze błędy
2006.08.21
- Aktualizacja Wiki wykonana, trochę czasu to zajeło bo niestety miałem tragiczny transfer.
- Wczoraj miałem zanik zasilania, dlatego nie było aktualzacji. Wykonam ją dzisiaj.
2006.08.20
LanmaniaX która jest źródłem informacji o nowych mapkach, pokazuje nam dość ciekawą mapkę pod Counter-Strike: Source o nazwe de_malta - screenshoty mi się podobają (jestem fanem mapek ciasnych w klimatach Morza Śródziemnego).
- Wielkimi krokami zbliża sie TeamFortress Forever - klasyczny już mod z czasów Half-Life teraz na platformę Source - myslę, że starzy gracze z łezką w oku spojrzą na nowy produkt. Jeśli nie wiecie to co Team Fortress Classic to wasza strata. Aha Team Fortress Forever to nie to samo co Team Fortress 2
2006.08.19
- W przyszłym tygodniu nastąpi aktualizacja Counter-Strike: Source (zgodnie z zapowiedzią Valve z 11 sierpnia) - na pewno zostanie zmieniony radar, a dodatkowo zobaczymy de_train w HDR. W póżniejszych aktualizacjach jest planowana zmiana ustawień co do kasy w grze, hmm zapowaida się ciekawie. Ciekawe tylko co za debil 11 sierpnia zlinkował w newsie obrazek tak aby się odpalił Steam.
- A dzisiaj w nocy nastąpił update Steam a z nim (ogólnie):
- Day of Defeat: Source
- poprawa hitboxów i paru bugów z tym związanych
- zmiana temu i podłożenie bomby nie powoduje wybuchu i nie przekazuje punktów do złej drużyny
- koniec czwoneczków przy ciachaniu nożem :)
- podniesienie TNT w chiwli wyciągania grantu nie podmenia modeli - szkoga, TNt tak fajnie zamiast granatu wyglądało
- koniec z exploitami na mapach - wina serwerów
- minimapa nie kłamie o ilości graczy
- koniec z komendami które moga wywalic serwer - no to załamka, że wogóle to było mozliwe od strony klienta bez rcon'a
- dod_jagd nie gryzie sie z mp_timelimit
- exploit na rzucanie granatai dalej niz mozliwe juz usunięty
- logowanie kill_planter i kill_defuser poprawione (Valve jakos zawsze miało problemy z event messages)
- naprawiono nie zapamiętywani niektórych zmiennych do cfg
- naprawiono animacje po wypstryaniu sie z ammo (uhh to musieli kampować :) )
- nuz nie będziesz figurką do rzucania granatami na respie, bo naprawioono błąd z reestartem rundy jakbys rozbrajał w tym samym czasie bombę
- Source Engine
- animacje sie nie zacinaja przy nagrywaniu demek
- SourceTV
- tv_transmitall - nowa zmienna, umozliwaijąca transferowanie wszstkich obiektów na mapie, jak w HLTV
- komendy z rcon nie sa dalej przekazywane (omg ale wtopka, tyle rconów pewnie pokradli)
- obserwatorzy się nie wykładaja podczas resów
- nie migoczą juz niektóre tekstury
- ponowne ustanowienie połączenia działa lepiej
- tv_relayvoice 0/1 - kontroluje przepuszczanie głosu graczy
- poprawiono algorytm przetrwarzania danych PVS - juz nie braknie obiektów na mapach
-- _KaszpiR_
Podczas gadaniny o bzdurach na IRC'u, zostałem zainspirowany artem Krowy i Gaben do przetłumaczenia biografii na Polskeij Wikipedii ;) Jak ktoś jeszcze nie wiem kto to jest Gabe Newell i nie zna języka angielskiego to zapraszam tutaj.
-- PawelS
2006.08.17
- Dla znudzonych - eksplodujące melony :D
- Czyżby miało nastapić dodanie Fritz bot'a do RtCW: The WildWest ?
- YAPB doczekał się konfiguratora - programik ściągamy, instalujemy i możemy ustawiać parametry konfiguracyjne dla lokalnie zainstalowanego bota. Więcej tutaj] po angielsku.
- SourceMM 1.3.3 wypuszczony - tutaj info po angielsku.
- Najważniejsze zmiany
- komenda meta game zwraca więcej uzytecznych informacji
- support dla najnowszych kompilatorów takich jak MSVC8 i GCC4
- aktualizacja i kompatybilność z najnowszym SourceSDK
- aktualizacja przykładowych pluginów - są ładniej napisane, i trzymają nowy standard
- naprawiono błąd, kiedy SourceMM potrafił ładowac za dużo binarek niz potrzeba, albo nie te binarki co trzeba.
- naprawiono błąd przy zwracaniu wersji interfejsu i pluginy mówiły, że są niekompatybilne, a były
- naprawiono błąd powodujący wyłożenie się serwera (amiast po prostu nie ładować plugina) jeśli plugin zwracał niepoprawne dane
- naprawiono parę zapętleń :D
2006.08.16
- Maperów pewnie zainterestuje Crafty
2006.08.15
- Tak sobie chodziłem po stronie i zauwazyłem że nie ma nic o hlds_run czy hlds.exe i paru innych, więc dodałem. Teraz bardzo mało brakuje aby HLDS było ze wszystkim co potrzeba.
2006.08.14
- CvarBlock 0.7 już w dostępny
- Znaleziono okaz skrzynek z de_dust w świecie realnym http://www.datenform.de/dusteng.html
2006.08.13
- Wczoraj sajt miał przerwy techniczne.
- Nowa wersja BAT się zbliża, w związku z tym nowe BAT tlumaczenie.
- Opis YAPB - bota pod Counter-Strike 1.6 i Condition-Zero.
2006.08.11
- Poprawiłem generator RSS/ATOM i przy okazji rowaliłem obrazki skórki strony :). Juz poprawione.
- Nowy anticheat w sieci!. Nazywa się on LMN. Jak na razie jest w powijakach i zanim nie sprawdzimy jego działania (np czy nie wykrada cdkey-ow :) radzę go na własną odpowiedzialność.
2006.08.10
- Poszerzyłem artykuł o ssServerze - doruziłem mój stary artykuł jak konfigurować serwer (no dobra prawdę mówiąc lepiej jest ściągnąć pakca po polsku) jak i ssClienta.
- EventScripts v1.1 już jako wersaj oficjalna, a wersja 1.1.1 jako publiczna beta.
- Nie wiedziałem, że Mani zmienił stronę i sie skumał z EvoLans
2006.08.09
- Odgrzebałem artykuły o ustawienach rate, zobaczcie kategorię Netcode. Jednakże będa one wymagały jednak odświeżenia bo jest tam trochę starych danych.
2006.08.08
- Nowa wersja HLGuard Nightly Build -
- 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
- Poprawka nagłówków z MetaModa aby nie było błędów przy ładowaniu HLGuarda (niczym nie szkodziło ale straszyło ostrzeżeniami i dzieci panikowały)
- 1.9.n9 by tintin- at 07/08/06 - 21:29
- naprawiony wallhack block pod DOD, i inne bledy z tego powodu
- zwiekszono liczbe pozycji w menu z 32 do 64
- 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
2006.08.05
[08/05/06 15:45] <@_KaszpiR_> trawa bnapisal bys newsa ;D [08/05/06 15:45] <@trawiator> nie chce mi sie [...] [08/05/06 15:53] <@trawiator> I w ten oto sposob wypisuje tego newsa. [08/05/06 15:53] <@trawiator> * Wczoraj Valve zaczycilo nas zapowiadana juz na Grudzien 2005 aktualizacja SourceSDK. Zmian jest dosyc sporo i nie mam zamiaru ich tlumaczyc na nasz jezyk ojczysty. Oto pelna lista zmian. [...] [08/05/06 15:54] <@_KaszpiR_> trawa ale ja juz napisalem ;D
I w ten sposob Kaszpir napisal tego newsa ponizej:
- Dzisiaj w nocy wyszła nowa wersja Source SDK, zostaną automatycznie pobrane przy aktualizacji Steam. Co nowego:
- Half-Life 2: Episode One - ulepszenia
- Postaci w grze zostały uodświeżone
- 'Source SDK Base' - nwe narzędzie
- wykorzystuje najnowszy Source Engine (HL2: Episode One)
- zawsze pobiera najnowszą wersję jak tylko się pojawi nowae Source Engine
- twórcy modów powinni zawsze używać SteamAppId (215) w swoich modach single player i multi player
- liczne poprawki i ulepszenia.
- Pełna lista zmian na stronie Source SDK Release Notes
- HLSW zaszczyca nas wersją 1.1.0 (ups 1.1.2 to dla dev team, sorry)
2006.08.02
- Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny portal . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( Zobacz filmik ) czy gry Prey (fimik). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z Narbacular Drop - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
- No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D