Wprowadzenie dla zielonych
Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
(→Opis) |
|||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | Ten artykuł powstał z myślą dla najbardziej niedoświadczonych osób, czyli kompletnie zielonych w temacie serwera. Tyczy się to szczególnie osób, które najczęściej grają na różnych serwerach gier (w domyśle [[Half-Life]]) i naszła ich chęć stworzenia własnego serwera, na lan i/lub na internet. Poniżej znajduje się lista linków do artykułów, które wprowadzą was w pojęcia potrzebne do zrozumienia idei serwera gry oraz jego stworzenia. | |
− | Ten artykuł powstał z myślą najbardziej niedoświadczonych osób, czyli kompletnie zielonych w temacie serwera. Tyczy | + | |
− | + | *[[Serwer]] - co to w ogóle jest? Jeśli nie kliknąłeś tego linka i go nie przeczytałeś to znaczy, że nie nadajesz się do administracji serwerem. | |
− | |||
− | |||
− | + | *Teraz powinieneś mieć pojęcie, że aby postawić serwer gry trzeba mieć [[sprzęt]] - komputer, oraz uruchomić na nim program, który pozwoli się graczom podłączyć i grać. No dobra, ale aby uruchomić program, trzeba mieć na nim system operacyjny, np.: [[Windows]] albo [[Linux]]. O ile Windows to wiadomo jak postawić, bo pewnie nie raz robiłeś format ;), to z linuksem trzeba trochę doświadczenia, i nie mamy zamiaru tu tłumaczyć takich podstaw. Przypuszczamy, że już masz system zainstalowany oraz do niego dostęp. Dlatego warto dowiedzieć się czym jest [[konsola]] zarówno systemu jak i w grze. | |
+ | |||
+ | |||
+ | *Dalej warto się zastanowić czy chcemy zainstalować [[HLDS]]<ref>Dotyczy to [[Counter-Strike]] w wersji 1.6.</ref> czy [[SRCDS]]<ref>Dotyczy to [[Counter-Strike]] w wersji [[Source]].</ref> - w zależności jaki serwer chcemy postawić - oczywiście można zainstalować oba na raz, ale może potem, lepiej postawić najpierw jeden serwer. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | *'''Serwer Prywatny''' to po prostu serwer z hasłem wymaganym do podłączenia się do serwera. Szukaj zmiennej sv_password; '''Serwer Publiczny''' to serwer bez hasła. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | *No dobra, zobacz [[HLDS]] albo [[SRCDS]], nic więcej tu nie ma. | ||
+ | |||
+ | == Przypisy == | ||
+ | <references/> | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Strona Główna]] | ||
+ | [[Kategoria:Instrukcje]] |
Aktualna wersja na dzień 20:12, 6 lis 2007
Ten artykuł powstał z myślą dla najbardziej niedoświadczonych osób, czyli kompletnie zielonych w temacie serwera. Tyczy się to szczególnie osób, które najczęściej grają na różnych serwerach gier (w domyśle Half-Life) i naszła ich chęć stworzenia własnego serwera, na lan i/lub na internet. Poniżej znajduje się lista linków do artykułów, które wprowadzą was w pojęcia potrzebne do zrozumienia idei serwera gry oraz jego stworzenia.
- Serwer - co to w ogóle jest? Jeśli nie kliknąłeś tego linka i go nie przeczytałeś to znaczy, że nie nadajesz się do administracji serwerem.
- Teraz powinieneś mieć pojęcie, że aby postawić serwer gry trzeba mieć sprzęt - komputer, oraz uruchomić na nim program, który pozwoli się graczom podłączyć i grać. No dobra, ale aby uruchomić program, trzeba mieć na nim system operacyjny, np.: Windows albo Linux. O ile Windows to wiadomo jak postawić, bo pewnie nie raz robiłeś format ;), to z linuksem trzeba trochę doświadczenia, i nie mamy zamiaru tu tłumaczyć takich podstaw. Przypuszczamy, że już masz system zainstalowany oraz do niego dostęp. Dlatego warto dowiedzieć się czym jest konsola zarówno systemu jak i w grze.
- Dalej warto się zastanowić czy chcemy zainstalować HLDS[1] czy SRCDS[2] - w zależności jaki serwer chcemy postawić - oczywiście można zainstalować oba na raz, ale może potem, lepiej postawić najpierw jeden serwer.
- Serwer Prywatny to po prostu serwer z hasłem wymaganym do podłączenia się do serwera. Szukaj zmiennej sv_password; Serwer Publiczny to serwer bez hasła.
Przypisy
- ↑ Dotyczy to Counter-Strike w wersji 1.6.
- ↑ Dotyczy to Counter-Strike w wersji Source.