SteamID
Od HLDS.pl
				
								
				(Różnice między wersjami)
				
																
				
				
								
				 (→Jak sprawdzić numer)  | 
		 (Javascript to nie to samo co Java)  | 
		||
| (Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
=Opis=  | =Opis=  | ||
| − | Wyjaśnienie co to jest SteamID oraz WonID  | + | Wyjaśnienie co to jest SteamID oraz WonID.  | 
=SteamID=  | =SteamID=  | ||
| − | *'''SteamID''' to identyfikator gracza w sieci [[Steam]]. Składa   | + | *'''SteamID''' to identyfikator gracza w sieci [[Steam]]. Składa się on z liter i cyfr w formie STEAM_0:0:123456 (''oczywiście tutaj numerek jest losowy'') i zależy od czasu kiedy się gracz zarejestrował.  | 
| − | *Numer SteamID jest powiązany   | + | *Numer SteamID jest powiązany jednoznacznie z kontem e-mailowym, hasłem i kluczem CD zakupionej gry.  | 
| − | *Numery   | + | *Numery się nie zmieniają.  | 
| − | *Na każdym koncie gracz ma inne SteamID  | + | *Na każdym koncie gracz ma inne SteamID.  | 
| − | + | Istnieją specjalne numery SteamID:  | |
* '''STEAM_ID_LAN''' - przyznawany graczom grającym z sieci LAN na serwerze  | * '''STEAM_ID_LAN''' - przyznawany graczom grającym z sieci LAN na serwerze  | ||
| − | * '''VALVE_ID_LAN''' -   | + | * '''VALVE_ID_LAN''' - wcześniejsza wersja STEAM_ID_LAN  | 
| − | * '''STEAM_ID_PENDING''' - pojawia   | + | * '''STEAM_ID_PENDING''' - pojawia się tuż po podłączeniu się gracza do serwera gry , zanim gra połączy się do serwerów Steam aby zweryfikwoać numer. Powinno w ciągu kilku sekund zmienić się na normalny numer.  | 
| − | * '''HLTV''' - jest to identyfikator [[HLTV]] i żaden realny gracz nie może go posiadać. Na odwrót tak samo - jeśli ktoś   | + | * '''HLTV''' - jest to identyfikator [[HLTV]] i żaden realny gracz nie może go posiadać. Na odwrót tak samo - jeśli ktoś się nazywa [[HLTV]] a nie ma SteamID równego ''HLTV'' to jest graczem i można mu dać bana za podszywanie się.  | 
| + | |||
| + | |||
| + | SteamId składa się z <u>'''STEAM_X:Y:Z'''</u> gdzie:  | ||
| + | |||
| + | *'''X''' może przybrać wartości:  | ||
| + | |||
| + | {| class="wikitable"  | ||
| + | |-  | ||
| + | ! Numer  | ||
| + | ! Typ  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 0  | ||
| + | | Indywidualny / Nieustalony  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 1  | ||
| + | | Publiczny  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 2  | ||
| + | | Beta  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 3  | ||
| + | | Wewnętrzny  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 4  | ||
| + | | Dev  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 5  | ||
| + | | RC  | ||
| + | |-  | ||
| + | |}  | ||
| + | |||
| + | *'''Y''' może przybrać wartości:  | ||
| + | |||
| + | {| class="wikitable"  | ||
| + | |-  | ||
| + | ! Numer  | ||
| + | ! Typ  | ||
| + | ! Może być używany?  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 0  | ||
| + | | Nieprawidłowy / Nieokreślony  | ||
| + | | Tak   | ||
| + | |-  | ||
| + | | 1  | ||
| + | | Indywidualny  | ||
| + | | Tak   | ||
| + | |-  | ||
| + | | 2  | ||
| + | | Multiseat  | ||
| + | | Tak  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 3  | ||
| + | | GameServer  | ||
| + | | Tak  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 4  | ||
| + | | AnonGameServer  | ||
| + | | Tak  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 5  | ||
| + | | Oczekujący  | ||
| + | | Nie  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 6  | ||
| + | | ContentServer  | ||
| + | | ---  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 7  | ||
| + | | Klan  | ||
| + | | ---  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 8  | ||
| + | | Czat  | ||
| + | | ---  | ||
| + | |-  | ||
| + | | 9  | ||
| + | | P2P SuperSeeder  | ||
| + | | Nie  | ||
| + | |}  | ||
| + | |||
| + | *'''Z''' jest to indywidialny numer konta.  | ||
=WonID=  | =WonID=  | ||
*'''WonID''' był numerem identyfikacyjnym gracza w sieci [[WON]] i był identyfikowany z numerem CDKey gry - numerem rejestracyjnym.  | *'''WonID''' był numerem identyfikacyjnym gracza w sieci [[WON]] i był identyfikowany z numerem CDKey gry - numerem rejestracyjnym.  | ||
WonID składa się wyłącznie z cyfr, a od czasu wyłączenia serwerów WON nie jest używany - jego miejsce przejął SteamID.  | WonID składa się wyłącznie z cyfr, a od czasu wyłączenia serwerów WON nie jest używany - jego miejsce przejął SteamID.  | ||
| − | * '''4294967295''' - na LAN'ie   | + | * '''4294967295''' - na LAN'ie wszystkie komputery graczy mają ten sam WonID.  | 
| − | =Jak sprawdzić   | + | =Jak sprawdzić swój STEAMID?=  | 
| + | ==Medoda 1: Parser logów==  | ||
| + | [[Grafika:getsteamid.jpg|thumb|Wynik działania skryptu]]  | ||
| + | Jeżeli używasz IE ''(Internet Explorer)'' po prostu uruchom skrypt <u>''getsteamid.js''</u>, a jeżeli używasz innej przeglądarki zapisz skrypt na dysku ''(np. na pulpicie)'' i uruchom.  | ||
| + | |||
| + | [http://www.mysteamid.com/cgi-bin/getsteamid.js program w Javascript]  | ||
| + | |||
| + | *Kod skryptu ''(źródło [http://www.mysteamid.com])''  | ||
| + | <pre>// *****  | ||
| + | // ***** MySteamID.com  | ||
| + | // *****   | ||
| + | // ***** This simple script parses your steam log and pulls out your Steam ID.  | ||
| + | // *****   | ||
| + | // ***** If you are seeing this file instead of a dialog box with your Steam ID,  | ||
| + | // ***** it means your browser isn't interpreting the script properly, just click  | ||
| + | // ***** your Back button and use method 2 or method 3.  | ||
| + | // *****  | ||
| + | |||
| + | var objShell = new ActiveXObject("WScript.Shell");  | ||
| + | var strInstallPath = objShell.RegRead("HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Valve\\Steam\\InstallPath");  | ||
| + | var strSteamLog = strInstallPath + "\\Steam.log"  | ||
| + | |||
| + | var objFSO = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");  | ||
| + | var strContents = objFSO.OpenTextFile(strSteamLog).ReadAll();  | ||
| + | |||
| + | var objRegExp = new RegExp(" for (\\d:\\d:\\d+)", "i");  | ||
| + | objRegExp.exec(strContents);  | ||
| + | var strSteamID = RegExp.$1  | ||
| + | |||
| + | WScript.Echo('Your Steam ID is ' + strSteamID);  | ||
| + | |||
| + | </pre>  | ||
| + | |||
| + | ==Metoda 2: SteamID Finder==  | ||
| + | [[Grafika:steamidfinder.jpg|thumb|SteamID Finder]]  | ||
| + | Pobierasz [http://games.softpedia.com/get/Tools/SteamID-Finder.shtml SteramID Finder] i uruchamiasz.   | ||
| + | |||
| + | ==Metoda 3: SteamCalculator==  | ||
| + | |||
| + | Wchodzisz na stronę [http://www.steamcalculator.com SteamCalculator.com], teraz należy dopisać nazwę twojego profilu na SteamCommunity i nacisnąć <u>''Go''</u>. Wynikiem będzie wartość twojego konta ''(w $)'' a przy okazji dowiesz się jakie masz StteamID.  | ||
| + | |||
| + | ==Metoda 4: Połączenie do gry==  | ||
*Podłączasz się do gry.  | *Podłączasz się do gry.  | ||
| − | * W [[konsoli]] gry wpisujesz    | + | * W [[konsoli]] gry wpisujesz:  | 
| + | |||
  status  |   status  | ||
| − | *Powinna się   | + | *Powinna się wyświetlić lista graczy/botów/HLTV aktualnie połączanych z serwerem.  | 
| − | *   | + | *Znajdujemy osobnika po nicku i obok mamy SteamID.  | 
[[Grafika:SteamID.gif]]  | [[Grafika:SteamID.gif]]  | ||
| − | *Dzięki   | + | *Dzięki SteamID zakłada się [[Rcon#Ban|bany]] na internecie (oprócz tych na numery IP). Na lanie nie ma co banować na SteamID bo zbanujemy wszystkich.  | 
| + | |||
| + | *Zobacz także [[Rcon#banowanie|kopanie i banowanie]].  | ||
| + | |||
| + | =Szukanie graczy=  | ||
| + | Zobacz (tylko dla [[CAL]]):  | ||
| + | * [http://www.steamid.com/ www.SteamID.com]  | ||
| + | * [http://hltv.steamid.com/ HLTV.SteamID.com]  | ||
| + | * [http://steamid.esportsea.com/]  | ||
| + | |||
[[kategoria:Steam]]  | [[kategoria:Steam]]  | ||
[[Kategoria:HLDS]]  | [[Kategoria:HLDS]]  | ||
[[Kategoria:SRCDS]]  | [[Kategoria:SRCDS]]  | ||
Aktualna wersja na dzień 20:44, 15 lut 2012
Spis treści | 
Opis
Wyjaśnienie co to jest SteamID oraz WonID.
SteamID
- SteamID to identyfikator gracza w sieci Steam. Składa się on z liter i cyfr w formie STEAM_0:0:123456 (oczywiście tutaj numerek jest losowy) i zależy od czasu kiedy się gracz zarejestrował.
 - Numer SteamID jest powiązany jednoznacznie z kontem e-mailowym, hasłem i kluczem CD zakupionej gry.
 - Numery się nie zmieniają.
 - Na każdym koncie gracz ma inne SteamID.
 
Istnieją specjalne numery SteamID:
- STEAM_ID_LAN - przyznawany graczom grającym z sieci LAN na serwerze
 - VALVE_ID_LAN - wcześniejsza wersja STEAM_ID_LAN
 - STEAM_ID_PENDING - pojawia się tuż po podłączeniu się gracza do serwera gry , zanim gra połączy się do serwerów Steam aby zweryfikwoać numer. Powinno w ciągu kilku sekund zmienić się na normalny numer.
 - HLTV - jest to identyfikator HLTV i żaden realny gracz nie może go posiadać. Na odwrót tak samo - jeśli ktoś się nazywa HLTV a nie ma SteamID równego HLTV to jest graczem i można mu dać bana za podszywanie się.
 
SteamId składa się z STEAM_X:Y:Z gdzie:
- X może przybrać wartości:
 
| Numer | Typ | 
|---|---|
| 0 | Indywidualny / Nieustalony | 
| 1 | Publiczny | 
| 2 | Beta | 
| 3 | Wewnętrzny | 
| 4 | Dev | 
| 5 | RC | 
- Y może przybrać wartości:
 
| Numer | Typ | Może być używany? | 
|---|---|---|
| 0 | Nieprawidłowy / Nieokreślony | Tak | 
| 1 | Indywidualny | Tak | 
| 2 | Multiseat | Tak | 
| 3 | GameServer | Tak | 
| 4 | AnonGameServer | Tak | 
| 5 | Oczekujący | Nie | 
| 6 | ContentServer | --- | 
| 7 | Klan | --- | 
| 8 | Czat | --- | 
| 9 | P2P SuperSeeder | Nie | 
- Z jest to indywidialny numer konta.
 
WonID
- WonID był numerem identyfikacyjnym gracza w sieci WON i był identyfikowany z numerem CDKey gry - numerem rejestracyjnym.
 
WonID składa się wyłącznie z cyfr, a od czasu wyłączenia serwerów WON nie jest używany - jego miejsce przejął SteamID.
- 4294967295 - na LAN'ie wszystkie komputery graczy mają ten sam WonID.
 
Jak sprawdzić swój STEAMID?
Medoda 1: Parser logów
Jeżeli używasz IE (Internet Explorer) po prostu uruchom skrypt getsteamid.js, a jeżeli używasz innej przeglądarki zapisz skrypt na dysku (np. na pulpicie) i uruchom.
- Kod skryptu (źródło [1])
 
// *****
// ***** MySteamID.com
// ***** 
// ***** This simple script parses your steam log and pulls out your Steam ID.
// ***** 
// ***** If you are seeing this file instead of a dialog box with your Steam ID,
// ***** it means your browser isn't interpreting the script properly, just click
// ***** your Back button and use method 2 or method 3.
// *****
var objShell = new ActiveXObject("WScript.Shell");
var strInstallPath = objShell.RegRead("HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Valve\\Steam\\InstallPath");
var strSteamLog = strInstallPath + "\\Steam.log"
var objFSO = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
var strContents = objFSO.OpenTextFile(strSteamLog).ReadAll();
var objRegExp = new RegExp(" for (\\d:\\d:\\d+)", "i");
objRegExp.exec(strContents);
var strSteamID = RegExp.$1
WScript.Echo('Your Steam ID is ' + strSteamID);
Metoda 2: SteamID Finder
Pobierasz SteramID Finder i uruchamiasz.
Metoda 3: SteamCalculator
Wchodzisz na stronę SteamCalculator.com, teraz należy dopisać nazwę twojego profilu na SteamCommunity i nacisnąć Go. Wynikiem będzie wartość twojego konta (w $) a przy okazji dowiesz się jakie masz StteamID.
Metoda 4: Połączenie do gry
- Podłączasz się do gry.
 - W konsoli gry wpisujesz:
 
status
- Powinna się wyświetlić lista graczy/botów/HLTV aktualnie połączanych z serwerem.
 - Znajdujemy osobnika po nicku i obok mamy SteamID.
 
- Dzięki SteamID zakłada się bany na internecie (oprócz tych na numery IP). Na lanie nie ma co banować na SteamID bo zbanujemy wszystkich.
 
- Zobacz także kopanie i banowanie.
 
Szukanie graczy
Zobacz (tylko dla CAL):

