Demo z gry
(standardowo poprawiam literówki) |
|||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Opis= | =Opis= | ||
− | Demo z gry jest najczęściej | + | Demo z gry jest najczęściej nagranym fragmentem rozgrywki z serwera gry, wykorzystując jej własny silnik. Oczywiście to czy demo można nagrać zależy od samej gry. |
− | Dema najczęściej nagrywa | + | Dema najczęściej nagrywa się wpisując komendy w [[konsola|kosoli]] gry. |
− | Dema | + | Dema rozróżniamy na nagrane po stronie gracza - ''client demo'' - oraz na dema nagrane w specjalnym trybie serwerowym - ''server demo'' bardzo często nagrywane prze serwer gry albo przez specjalnie przygotowany program do nagrywania - jak np [[HLTV]] dla [[Half-Life]]. Server demo rożni się tym do client demo, że zawiera o wiele więcej informacji o tym co się dzieje w grze - najczęściej są przedstawione wszystkie ruchy raczy, obiektów itd na mapie, dzięki czemu można oglądać rozgrywkę z różnych punków na mapie. |
− | Jednakże client demo ma swoje plusy - o wiele dokładniej odzwierciedla ruchy i | + | Jednakże client demo ma swoje plusy - o wiele dokładniej odzwierciedla ruchy i reakcje gracza który nagrywał dane demo - dlatego często stosowane przy sprawdzaniu czy gracz nie oszukiwał w grze ([[cheat]]). |
Dema serwerowe często są wykorzystywane do tworzenia filmów albo do odtworzenia juz nagranego dema wielu osobom. | Dema serwerowe często są wykorzystywane do tworzenia filmów albo do odtworzenia juz nagranego dema wielu osobom. | ||
Linia 18: | Linia 18: | ||
Demo saved as halflife\valve\stefan_i_kumple.dem | Demo saved as halflife\valve\stefan_i_kumple.dem | ||
=Odtwarzanie= | =Odtwarzanie= | ||
− | *Aby odtworzyć demo | + | *Aby odtworzyć demo należy je umieścić w katalogu modu na jakim zostało nagrane (np w katalogu cstrike\) a następnie w konsoli wpisać '''playdemo <nazwa_pliku>''' |
playdemo stefan_i_kumple | playdemo stefan_i_kumple | ||
− | W tym momencie gra załaduje odpowiednia | + | W tym momencie gra załaduje odpowiednia mapę i będziemy widzieli to co zostało nagrane. |
− | *Istnieje także inny sposób otworzenia dema, komendą '''viewdemo <nazwa_dema>''' - | + | *Istnieje także inny sposób otworzenia dema, komendą '''viewdemo <nazwa_dema>''' - wykorzystywanego kiedyś do oglądania. |
=Specjalne tryby= | =Specjalne tryby= | ||
− | *'''timedemo <nazwa_dema>''' - | + | *'''timedemo <nazwa_dema>''' - odtworzy nam demo z maksymalną prędkością na jaką stać nasza maszynę, często stosowane do sprawdzenia wydajności systemu, szczególnie jak chcemy sprawdzić np który z bardzo podobnych komputerów jest jednak szybszy. Oczywiście od prędkości zależy wiele czynników - zarówno sprzęt jak i oprogramowanie. |
=Inne gry= | =Inne gry= | ||
− | W innych grach nagrywanie i odtwarzanie jest podobne, | + | W innych grach nagrywanie i odtwarzanie jest podobne, przeważnie inne są tylko komendy odpowiedzialne za rozpoczęcie i zatrzymanie nagrywanego dema. Lepiej poszukać na necie listy komend do gry. |
+ | |||
+ | =Linki= | ||
+ | * [[HLTV]] - program do oglądania rozgrywek na serwerze dla wielu ludzi na żywo albo do nagrywania oraz odtwarzania demek. | ||
[[kategoria:skróty]] | [[kategoria:skróty]] | ||
+ | * [http://www.seismovision.net/ SeismoVision] - kombajn do odpalania dem dla różnych gier. |
Aktualna wersja na dzień 15:04, 20 kwi 2007
Spis treści |
Opis
Demo z gry jest najczęściej nagranym fragmentem rozgrywki z serwera gry, wykorzystując jej własny silnik. Oczywiście to czy demo można nagrać zależy od samej gry.
Dema najczęściej nagrywa się wpisując komendy w kosoli gry.
Dema rozróżniamy na nagrane po stronie gracza - client demo - oraz na dema nagrane w specjalnym trybie serwerowym - server demo bardzo często nagrywane prze serwer gry albo przez specjalnie przygotowany program do nagrywania - jak np HLTV dla Half-Life. Server demo rożni się tym do client demo, że zawiera o wiele więcej informacji o tym co się dzieje w grze - najczęściej są przedstawione wszystkie ruchy raczy, obiektów itd na mapie, dzięki czemu można oglądać rozgrywkę z różnych punków na mapie.
Jednakże client demo ma swoje plusy - o wiele dokładniej odzwierciedla ruchy i reakcje gracza który nagrywał dane demo - dlatego często stosowane przy sprawdzaniu czy gracz nie oszukiwał w grze (cheat).
Dema serwerowe często są wykorzystywane do tworzenia filmów albo do odtworzenia juz nagranego dema wielu osobom.
Nagrywanie
- Gry bazujące na Half-Life mają komendę record <nazwa_dema>, na przykład
record stefan_i_kumple
Od tego momentu demo powinno się nagrywać w katalogu modu w jakim toczy sie rozgrywka (np cstrike\).
- Nagrywanie mozna zatrzymać komendą stop.
stop Demo saved as halflife\valve\stefan_i_kumple.dem
Odtwarzanie
- Aby odtworzyć demo należy je umieścić w katalogu modu na jakim zostało nagrane (np w katalogu cstrike\) a następnie w konsoli wpisać playdemo <nazwa_pliku>
playdemo stefan_i_kumple
W tym momencie gra załaduje odpowiednia mapę i będziemy widzieli to co zostało nagrane.
- Istnieje także inny sposób otworzenia dema, komendą viewdemo <nazwa_dema> - wykorzystywanego kiedyś do oglądania.
Specjalne tryby
- timedemo <nazwa_dema> - odtworzy nam demo z maksymalną prędkością na jaką stać nasza maszynę, często stosowane do sprawdzenia wydajności systemu, szczególnie jak chcemy sprawdzić np który z bardzo podobnych komputerów jest jednak szybszy. Oczywiście od prędkości zależy wiele czynników - zarówno sprzęt jak i oprogramowanie.
Inne gry
W innych grach nagrywanie i odtwarzanie jest podobne, przeważnie inne są tylko komendy odpowiedzialne za rozpoczęcie i zatrzymanie nagrywanego dema. Lepiej poszukać na necie listy komend do gry.
Linki
- HLTV - program do oglądania rozgrywek na serwerze dla wielu ludzi na żywo albo do nagrywania oraz odtwarzania demek.
- SeismoVision - kombajn do odpalania dem dla różnych gier.