Serwer Counter-Strike: Source na Linuxie
(→Opis) |
(poprawiłem błędy ortograficzne i dodałem linijkę "cd srcds_l" bo wiele osób ma problem :)) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 6: | Linia 6: | ||
=Wymagania= | =Wymagania= | ||
− | *[[Linux]] server - dostęp przez [[SSH]], na serwerze glibc 2.3 ( | + | *[[Linux]] server - dostęp przez [[SSH]], na serwerze glibc 2.3 (większość platform które pojawiły się po roku 2003) |
*prawa do uruchomienia takich programów jak | *prawa do uruchomienia takich programów jak | ||
**mkdir - do stworzenia katalogu | **mkdir - do stworzenia katalogu | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
**screen - do odpalania programu w tle | **screen - do odpalania programu w tle | ||
**chmod - do zmiany praw | **chmod - do zmiany praw | ||
− | **mcedit - | + | **mcedit - może być nano czy pico albo inny edytor - do edycji plików, dla profesjonalistów jest vi |
* 1 GB wolnego na dysku | * 1 GB wolnego na dysku | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
*Tworzymy katalog gdzie ma być serwer | *Tworzymy katalog gdzie ma być serwer | ||
mkdir srcds_l | mkdir srcds_l | ||
+ | |||
+ | *Przechodzimy do utworzonego katalogu: | ||
+ | cd srcds_l | ||
*Pobieramy plik [http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin hldsupdatetool.bin] | *Pobieramy plik [http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin hldsupdatetool.bin] | ||
Linia 36: | Linia 39: | ||
./steam | ./steam | ||
− | W tym momencie steam | + | W tym momencie steam się zaktualizuje do nowej wersji, potem musimy go odpalić jeszcze raz ale z nowymi parametrami: |
./steam -command update -game "Counter-Strike Source" -dir . | ./steam -command update -game "Counter-Strike Source" -dir . | ||
Linia 52: | Linia 55: | ||
− | * | + | *Wszystko fajnie, ale jak wciśniesz ctrl+c albo wpiszesz quit albo zamkniesz konsolę to serwer zdechnie. |
− | Napiszemy mały skrypt który zapobiegnie temu | + | Napiszemy mały skrypt który zapobiegnie temu zdarzeniu, nazwiemy go ''start.sh'' |
Uruchom edytor i wpisz kod: | Uruchom edytor i wpisz kod: | ||
<pre> | <pre> | ||
Linia 64: | Linia 67: | ||
(przy zapisie wpisz start.sh) | (przy zapisie wpisz start.sh) | ||
− | *Zmieniamy prawa do pliku aby | + | *Zmieniamy prawa do pliku aby można było go uruchomić: |
chmod +x start.sh | chmod +x start.sh | ||
Linia 70: | Linia 73: | ||
./start.sh | ./start.sh | ||
− | * | + | *Podłączamy się aby zobaczyć co się dzieje |
screen -x css-server | screen -x css-server | ||
− | *Wciskamy '''ctrl+a+d''' aby się | + | *Wciskamy '''ctrl+a+d''' aby się odłączyć od podglądu (a serwer leci sobie w tle). |
=Zakończenie= | =Zakończenie= | ||
− | + | Jeżeli chcesz zainstalować inny mod np. HL2 DeathMatch wpisz zamiast "Counter-Strike Server" na przykład "hl2mp". | |
− | Przy odpalaniu serwera za to zamiast cstrike dajemy nazwę moda np | + | Przy odpalaniu serwera za to zamiast cstrike dajemy nazwę moda np hl2mp |
− | Tutorial podaje tylko jak | + | Tutorial podaje tylko jak odpalić serwer na podstawowych ustawieniach. |
Stanowi on bazę do instalacji takich dodatków jak [[SourceMod]] czy [[Mani Admin Plugin]]. | Stanowi on bazę do instalacji takich dodatków jak [[SourceMod]] czy [[Mani Admin Plugin]]. | ||
[[kategoria:SRCDS]] | [[kategoria:SRCDS]] |
Aktualna wersja na dzień 18:39, 2 paź 2009
Spis treści |
Opis
Linuxowy serwer Counter-Strike: Source na szybko.
UWAGA ten artykuł jest wyłącznie pod Linuksa |
Warto abyś najpierw zaznajomił się z artykułem Hldsupdatetool i programem steam
Wymagania
- Linux server - dostęp przez SSH, na serwerze glibc 2.3 (większość platform które pojawiły się po roku 2003)
- prawa do uruchomienia takich programów jak
- mkdir - do stworzenia katalogu
- wget - do pobrania pliku
- uncompress/gzip - do rozpakowania hldsupdatetool
- screen - do odpalania programu w tle
- chmod - do zmiany praw
- mcedit - może być nano czy pico albo inny edytor - do edycji plików, dla profesjonalistów jest vi
- 1 GB wolnego na dysku
Instalacja
- Tworzymy katalog gdzie ma być serwer
mkdir srcds_l
- Przechodzimy do utworzonego katalogu:
cd srcds_l
- Pobieramy plik hldsupdatetool.bin
wget http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
- Zmieniamy prawa do pliku
chmod +x hldsupdatetool.bin
- Uruchamiamy plik
./hldsupdatetool.bin
jak się pojawi pytanie wpisujemy słowo yes
- Uruchamiamy potem steam
./steam
W tym momencie steam się zaktualizuje do nowej wersji, potem musimy go odpalić jeszcze raz ale z nowymi parametrami:
./steam -command update -game "Counter-Strike Source" -dir .
Dzięki temu nasz serwer się ściągnie do bieżącego katalogu - trochę to potrwa w zależności do łącza. Idź po kawę i co pewien czas sprawdzamy czy pobrał wszystkie pliki.
Uruchomienie
- Wyedytuj/stwórz plik srcds_l/cstrike/cfg/server.cfg
- Zmień tam co chcesz - nazwę hosta, czas zmiany mapy itp.
- Odpal serwer komendą:
./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust -maxplayers 16 -autoupdate
- Wszystko fajnie, ale jak wciśniesz ctrl+c albo wpiszesz quit albo zamkniesz konsolę to serwer zdechnie.
Napiszemy mały skrypt który zapobiegnie temu zdarzeniu, nazwiemy go start.sh Uruchom edytor i wpisz kod:
#!/bin/sh export LD_LIBRARY_PATH=".:$LD_LIBRARY_PATH" echo "Starting Cs:Source Server" sleep 1 screen -A -m -d -S css-server ./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust +maxplayers 16 -autoupdate
(przy zapisie wpisz start.sh)
- Zmieniamy prawa do pliku aby można było go uruchomić:
chmod +x start.sh
- Odpalamy skrypt - uruchomi się serwer w tle
./start.sh
- Podłączamy się aby zobaczyć co się dzieje
screen -x css-server
- Wciskamy ctrl+a+d aby się odłączyć od podglądu (a serwer leci sobie w tle).
Zakończenie
Jeżeli chcesz zainstalować inny mod np. HL2 DeathMatch wpisz zamiast "Counter-Strike Server" na przykład "hl2mp". Przy odpalaniu serwera za to zamiast cstrike dajemy nazwę moda np hl2mp
Tutorial podaje tylko jak odpalić serwer na podstawowych ustawieniach.
Stanowi on bazę do instalacji takich dodatków jak SourceMod czy Mani Admin Plugin.