Detox

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Ciekawostki)
(Detox Auth Server)
Linia 36: Linia 36:
 
Serwer autoryzujący dane o graczach, gracz po rejestraci dostaje unikalny login z hasłem który identyfikuje go w sieci, i jego poczynani mogą byc śledzone.
 
Serwer autoryzujący dane o graczach, gracz po rejestraci dostaje unikalny login z hasłem który identyfikuje go w sieci, i jego poczynani mogą byc śledzone.
  
 +
Aktualnie Auth server jest serwerem w sieci [[CAL]] i jest bazowany na [[PHP]]/[[MySQL]].
  
 
== Ciekawostki ==
 
== Ciekawostki ==

Wersja z 19:46, 5 cze 2006

Spis treści

Opis

Detox Anti-Cheat, często zwany w skrócie Detox, to system anticheat służący przy blokowaniu i wykrywaniu nadużyć w grze Counter-Strike: Source, szczególnie podczas meczy, mixów i PCW.

Oficjalna strona http://detox.caleague.com

Wymagany w meczach w Cyberathlete Amateur League w Euro Season 1, i NA season 5'.

Do pełnej pracy wymaga 3 elementów:

  • Detox Client
  • Detox Server Plugin
  • Detox Auth Server

Detox Client

Program uruchamiany po stronie gracza, wykrywa wszelkie parametry gry jakie są aktywne ze szczególnym naciskiem na:

  • zmienne w grze
  • zmienione modele
  • zmienione dźwięki

Aby korzystać z klienta, po uruchomieniu programu trzeba wpisac dane do zalogowani sie do sieci detox-ac.net (detox auth server), potem mozna zminimalizować program. W między czasie jak gracz podłącza sie do serwera gry, detox client podłącza się do detox servera i przesyłane są znikome informacje o użytkowniku - nie powinny mieć one wpływu na grywalnośc w grze.

Aktualnie Detox Client jest zawieszony w rozwoju. Na szczeście sam Detox Server Plugin moze działać bez klienta.

Detox Server Plugin

Często w skrócie opisywany jako Detox albo DSP - dodatek uruchomiony na serwerze gry i jest przeznaczony wyłącznie na dedykowane serwery internetowe (nie będzie działał na serwerach na LAN). Jego działanie jest bardzo podobne do plugina CSP (blokuje zmienne u klientów jak zBlock na którym był wzorowany), jest jednak poszerzony o parę funkcji - między innymi pobiera dane o graczach z serwera gdzie gracze się rejestrują. Jednym zważniejszych roszerzeń jest Ready Up czyli system meczowy.

Instalacja

Instalacja jest bardzo prosta - trzeba wypakować plugin do katalogu rozszerzeń na serwerze. Serwer gry powinen miec odblokowany port 80 do kontakotwania się z klientami i serwerem autoryzującym. Jesli jednak nie jest mozliwe nawiązanie połączeń to plugin przechodzi w tryb offline.

Ready Up

W konsoli wpisujesz z użyciem rcon

rcon dsp_readyup 1

i każdemu graczowi pojawia się menu z wyborem statusu gotowości. Jak wszscy są gotowi to pojawi asie komunikat 3 restarts and Ready i wtedy ładowany jest konfig meczowy i nastepują restarty.

Zmiana konfiguracji

Zminna dsp_config definuje jaki konfig załadować na mecz. Przykład z użyciem komendy rcon:

rcon dsp_config cal_ot.cfg

Detox Auth Server

Serwer autoryzujący dane o graczach, gracz po rejestraci dostaje unikalny login z hasłem który identyfikuje go w sieci, i jego poczynani mogą byc śledzone.

Aktualnie Auth server jest serwerem w sieci CAL i jest bazowany na PHP/MySQL.

Ciekawostki

  • Detox podobnie jak CSP miał się w głównej mierze składac z klienta, ale ponieważ plugin serwerowy miał masę dziur, zdecydowano się na jakiś czas nawet nie mysleć o projekcie klienta :)
  • Są pogłoski od samego autora, którym jest Radu "opi" Trambitas , że Detox zostanie zaimportowany na Counter-Strike 1.6
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia