HLDS Parametry Startowe
(→Opis) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Opis= | =Opis= | ||
− | Parametry startowe z jakimi mozna odpalić [[hlds_run]] oraz [[hlds.exe]]. | + | Parametry startowe z jakimi mozna odpalić [[hlds_run]] oraz [[hlds.exe]]. |
+ | |||
+ | Wszstko co następuje po '''hlds.exe''' albo '''hlds_run''' nazywamy parematrem z jakim został uruchomiony program. | ||
+ | Parametry są czasem nazywane opcjami z jakimi został uruchomiony program. | ||
+ | |||
+ | ===Przykład=== | ||
+ | hlds_run -game cstrike +ip 192.168.1.1 +map de_dust | ||
+ | Parametry | ||
+ | *-game cstrike | ||
+ | *+ip 192.168.1.1 | ||
+ | *+map de_dust | ||
+ | ===Różnice między - a + === | ||
+ | '''Minus''' | ||
+ | Znak minus oznacza przełącznik, czyli taki parametr, który może być ustawiony jedynie przy starcie programu, jego wartość nie może ulec zmianie podczas pracy programu. Ocznacza więc, że program jest uruchomiony w specjalnym trybie, którego nie da się zmienić. | ||
+ | ====Przykład==== | ||
+ | Jak damy '''-game cstrike''' to serwer będzie dizałała z modem [[Counter-Strike]] i nie będziemy w stanie zmienic tej wartość póki nie wyłączymy serwera i uruchomimy serwer z zinna wartościa, np czero. | ||
+ | Jak damy '''-insecure''', to serwer nie będzie używał [[VAC]] (systemu antycheat), a podczas jego pracy nie można włączyc VAC. Jedynie przy ponownym uruchomieniu porgramu można zmienic ustawienie. | ||
+ | |||
+ | '''Plus''' | ||
+ | Oznacza, że tuż po starcie programu serwer wykona dane komendy jakie są tuz po znaku plus (''i spacji po ciągu znaków''). | ||
+ | |||
+ | ====Przykład==== | ||
+ | Jeśli uruchomimy serwer z parametrem +ip 192.168.1.1 to serwer tuż po starcie ustawi taki numer ip do gry. | ||
+ | Jak damy +map de_dust to załaduje mapę, a jak damy +exec server.cfg to wykona plik server.cfg | ||
+ | Czyli jeśli połączymy te komendy to tak jabysmy je wpisali bezpośrednio tuz po starcie serwera. | ||
+ | |||
+ | hlds_run +ip 192.168.1.1 +map de_dust +exec server.cfg | ||
+ | |||
+ | ip 192.168.1.1 | ||
+ | map_de_dust | ||
+ | exec server.cfg | ||
+ | |||
+ | ==Limit znaków== | ||
+ | Uwaga, linia poleceń startowych ma ograniczoną długość, dlatego tam sie pcha wszelkie parametry z minusem, a resztę można wsadzić do pliku '''autoexec.cfg''', albo w innym pliku i wykonac ten plik. | ||
+ | ====Przykład==== | ||
+ | W pliku server1.cfg mamy | ||
+ | servercfgfile server1.cfg | ||
+ | mapcyclefile mapcycle1.txt | ||
+ | motdfile motd1.txt | ||
+ | map de_dust | ||
+ | |||
+ | Uruchamiamy serwer z parametrem | ||
+ | hlds_run -game cstrike +exec server1.cfg | ||
+ | |||
+ | Serwer sie uruchomi w Counter-Strike, wykona plik server1.cfg i załaduje mape de_dust. | ||
=Parametry= | =Parametry= |
Wersja z 18:07, 15 sie 2006
Spis treści |
Opis
Parametry startowe z jakimi mozna odpalić hlds_run oraz hlds.exe.
Wszstko co następuje po hlds.exe albo hlds_run nazywamy parematrem z jakim został uruchomiony program. Parametry są czasem nazywane opcjami z jakimi został uruchomiony program.
Przykład
hlds_run -game cstrike +ip 192.168.1.1 +map de_dust
Parametry
- -game cstrike
- +ip 192.168.1.1
- +map de_dust
Różnice między - a +
Minus Znak minus oznacza przełącznik, czyli taki parametr, który może być ustawiony jedynie przy starcie programu, jego wartość nie może ulec zmianie podczas pracy programu. Ocznacza więc, że program jest uruchomiony w specjalnym trybie, którego nie da się zmienić.
Przykład
Jak damy -game cstrike to serwer będzie dizałała z modem Counter-Strike i nie będziemy w stanie zmienic tej wartość póki nie wyłączymy serwera i uruchomimy serwer z zinna wartościa, np czero. Jak damy -insecure, to serwer nie będzie używał VAC (systemu antycheat), a podczas jego pracy nie można włączyc VAC. Jedynie przy ponownym uruchomieniu porgramu można zmienic ustawienie.
Plus Oznacza, że tuż po starcie programu serwer wykona dane komendy jakie są tuz po znaku plus (i spacji po ciągu znaków).
Przykład
Jeśli uruchomimy serwer z parametrem +ip 192.168.1.1 to serwer tuż po starcie ustawi taki numer ip do gry. Jak damy +map de_dust to załaduje mapę, a jak damy +exec server.cfg to wykona plik server.cfg Czyli jeśli połączymy te komendy to tak jabysmy je wpisali bezpośrednio tuz po starcie serwera.
hlds_run +ip 192.168.1.1 +map de_dust +exec server.cfg
ip 192.168.1.1 map_de_dust exec server.cfg
Limit znaków
Uwaga, linia poleceń startowych ma ograniczoną długość, dlatego tam sie pcha wszelkie parametry z minusem, a resztę można wsadzić do pliku autoexec.cfg, albo w innym pliku i wykonac ten plik.
Przykład
W pliku server1.cfg mamy
servercfgfile server1.cfg mapcyclefile mapcycle1.txt motdfile motd1.txt map de_dust
Uruchamiamy serwer z parametrem
hlds_run -game cstrike +exec server1.cfg
Serwer sie uruchomi w Counter-Strike, wykona plik server1.cfg i załaduje mape de_dust.
Parametry
Oficjalne
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
- - game <nazwa modu> - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
- -debug wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
- -debuglog <plik> - definuje gdzie ma zapisywac informacje o błędach
- -norestart - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
- -pidfile <plik> - zapisuje numer procesu do pliku, do uzycia w programach do kontoli serwera
- -binary <plik_binarny> - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie nastepuje autodetkecja procesora, a jesli się nie powiedzie jest uzywana wersja hlds_i486.
- -timeout <sekundy> - odczekuje numer sekund pomiędzy wsnowieniem pracy serwera po padzie.
- -gdb <plik> - uzywaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
- -steamerr - przerywa prace jesli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
- -steamuser <user> - definuje nazwę uzytkownika steamdo aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
- -steampass <hasło> - definuje hasło do konta steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
- -ignoresigint - ignoruje sygnał przerwania rpocesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
- -notrap - nie uzywa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszstkie parametry są kierodawe bezpośrednio do pliku serwera.
Inne
- -console - na Windows powoduje, że serwer wygląda jak satay poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
- -pingboost <numer> - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz Ping booster.
- -zone <numer> - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartośc 8096
- -autoupdate - powoduje automatyczne aktualizajce serwera, nie zalecane, bo Vave częco chrzani aktualizacje, Na szczęscie w ciągu 3 dni są juz poprawne wersje i mozna aktualizować.
- -insecure - wyłącza na serwerze VAC
- -tos - tylko na Linuxie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezuzyteczne w internecie, bo większość routerów dfitrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
- -nomaster - nie rejestruje serwera w serwerach mastr - jak chcemy np miec serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
- -noip - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
- -heapsize <numer> - numer ozancza ile pamięci ma pożrec serwer w kilobajtach, domyslnie 64000 (64MB)
- -sport <numer> - definuje numer portu do komunikacji z serwerami steam
Nie zbadane
nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player
- -netwindow
- -nolan - pewnie aktyuje lan :)
- -safe
- -basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
- -steam
- -dev - ekstra komuniakty deweloperskie
- -ad
- -condebug - komuniakty debugujące
- -dll
- -gamedll
- -gamedll_linux
- -minmemory - minimalna ilosc pamieci dla procesu?
- -maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
- -loopback - wyłącza loopback