HLDS Parametry Startowe

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Różnice między - a +)
Linia 1: Linia 1:
 
=Opis=
 
=Opis=
 
Parametry startowe z jakimi mozna odpalić [[hlds_run]] oraz [[hlds.exe]].  
 
Parametry startowe z jakimi mozna odpalić [[hlds_run]] oraz [[hlds.exe]].  
 
+
Zobacz [[Parametry Startowe]] aby dowiedzieć się więcej jak ich uzywać.
Wszstko co następuje po '''hlds.exe''' albo '''hlds_run''' nazywamy parematrem z jakim został uruchomiony program.
+
Parametry są czasem nazywane opcjami z jakimi został uruchomiony program.
+
 
+
==Przykład==
+
hlds_run -game cstrike +ip 192.168.1.1 +map de_dust
+
Parametry
+
*-game cstrike
+
*+ip 192.168.1.1
+
*+map de_dust
+
 
+
=Różnice między - a + =
+
==Minus==
+
Znak minus oznacza przełącznik, czyli taki parametr, który może być ustawiony jedynie przy starcie programu, jego wartość nie może ulec zmianie podczas pracy programu. Ocznacza więc, że program jest uruchomiony w specjalnym trybie, którego nie da się zmienić.
+
====Przykład====
+
Jak damy '''-game cstrike''' to serwer będzie dizałała z modem [[Counter-Strike]] i nie będziemy w stanie zmienic tej wartość póki nie wyłączymy serwera i uruchomimy serwer z zinna wartościa, np czero.
+
Jak damy '''-insecure''', to serwer nie będzie używał [[VAC]] (systemu antycheat), a podczas jego pracy nie można włączyc VAC. Jedynie przy ponownym uruchomieniu porgramu można zmienic ustawienie.
+
 
+
==Plus==
+
Oznacza, że tuż po starcie programu serwer wykona dane komendy jakie są tuz po znaku plus (''i spacji po ciągu znaków'').
+
 
+
====Przykład====
+
Jeśli uruchomimy serwer z parametrem +ip 192.168.1.1  to serwer tuż po starcie ustawi taki numer ip do gry.
+
Jak damy +map de_dust to załaduje mapę, a jak damy +exec server.cfg to wykona plik server.cfg
+
Czyli jeśli połączymy te komendy to tak jabysmy je wpisali bezpośrednio tuz po starcie serwera.
+
 
+
hlds_run +ip 192.168.1.1 +map de_dust +exec server.cfg
+
 
+
ip 192.168.1.1
+
map_de_dust
+
exec server.cfg
+
 
+
==Limit znaków==
+
Uwaga, linia poleceń startowych ma ograniczoną długość, dlatego tam sie pcha wszelkie parametry z minusem, a resztę można wsadzić do pliku '''autoexec.cfg''', albo w innym pliku i wykonac ten plik.
+
====Przykład====
+
W pliku server1.cfg mamy
+
servercfgfile server1.cfg
+
mapcyclefile mapcycle1.txt
+
motdfile motd1.txt
+
map de_dust
+
 
+
Uruchamiamy serwer z parametrem
+
hlds_run -game cstrike +exec server1.cfg
+
 
+
Serwer sie uruchomi w Counter-Strike, wykona plik server1.cfg i załaduje mape de_dust.
+
 
+
 
=Parametry=
 
=Parametry=
  

Wersja z 18:57, 15 sie 2006

Spis treści

Opis

Parametry startowe z jakimi mozna odpalić hlds_run oraz hlds.exe. Zobacz Parametry Startowe aby dowiedzieć się więcej jak ich uzywać.

Parametry

Oficjalne

Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.

  • - game <nazwa modu> - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
  • -debug wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
  • -debuglog <plik> - definuje gdzie ma zapisywac informacje o błędach
  • -norestart - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
  • -pidfile <plik> - zapisuje numer procesu do pliku, do uzycia w programach do kontoli serwera
  • -binary <plik_binarny> - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie nastepuje autodetkecja procesora, a jesli się nie powiedzie jest uzywana wersja hlds_i486.
  • -timeout <sekundy> - odczekuje numer sekund pomiędzy wsnowieniem pracy serwera po padzie.
  • -gdb <plik> - uzywaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
  • -steamerr - przerywa prace jesli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
  • -steamuser <user> - definuje nazwę uzytkownika steamdo aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
  • -steampass <hasło> - definuje hasło do konta steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
  • -ignoresigint - ignoruje sygnał przerwania rpocesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
  • -notrap - nie uzywa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików

Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszstkie parametry są kierodawe bezpośrednio do pliku serwera.

Inne

  • -console - na Windows powoduje, że serwer wygląda jak satay poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
  • -pingboost <numer> - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz Ping booster.
  • -zone <numer> - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartośc 8096
  • -autoupdate - powoduje automatyczne aktualizajce serwera, nie zalecane, bo Vave częco chrzani aktualizacje, Na szczęscie w ciągu 3 dni są juz poprawne wersje i mozna aktualizować.
  • -insecure - wyłącza na serwerze VAC
  • -tos - tylko na Linuxie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezuzyteczne w internecie, bo większość routerów dfitrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
  • -nomaster - nie rejestruje serwera w serwerach mastr - jak chcemy np miec serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
  • -noip - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
  • -heapsize <numer> - numer ozancza ile pamięci ma pożrec serwer w kilobajtach, domyslnie 64000 (64MB)
  • -sport <numer> - definuje numer portu do komunikacji z serwerami steam

Nie zbadane

nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player

  • -netwindow
  • -nolan - pewnie aktyuje lan :)
  • -safe
  • -basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
  • -steam
  • -dev - ekstra komuniakty deweloperskie
  • -ad
  • -condebug - komuniakty debugujące
  • -dll
  • -gamedll
  • -gamedll_linux
  • -minmemory - minimalna ilosc pamieci dla procesu?
  • -maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
  • -loopback - wyłącza loopback
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia