Sprite Explorer
|  (standardowo poprawiam literówki) | |||
| Linia 24: | Linia 24: | ||
| Tym programem można tworzyć sprajty , najlepiej z plików .bmp, można eksportować sprajty do   | Tym programem można tworzyć sprajty , najlepiej z plików .bmp, można eksportować sprajty do   | ||
| − | .tga czy .bmp oraz  | + | .tga czy .bmp oraz sekwencje animacji do .gif czy sekwencji plików .bmp.   | 
| − | Istnieje też oczywiście format .qc który łączy w sobie  | + | Istnieje też oczywiście format .qc który łączy w sobie informacje o klatkach animacji i plików .bmp   | 
| − | Program posiada  | + | Program posiada funkcję otwierania plików .pak stosowanych jeszcze w wersjach gry sprzed [[Steam]]. | 
| − | Jest to bardzo  | + | Jest to bardzo użyteczne, gdyż nie trzeba używać programu typu PakScape czy [http://quakestuff.telefragged.com/ PakExplorer] | 
| Do poprawnego działania w nowej wersji niezbędny będzie program [[GCF Scape]], | Do poprawnego działania w nowej wersji niezbędny będzie program [[GCF Scape]], | ||
| − | + | dzięki któremu będziemy mogli najpierw rozpakować wybrane pliki, a Sprite Explorerem je obejrzeć. | |
| − | Uwaga dla osób korzystających z PhotoShopa czy Image Ready - gif'y z animacjami  | + | Uwaga dla osób korzystających z PhotoShopa czy Image Ready - gif'y z animacjami mogą się nie otwierać - lepiej jest więc eksportować do plików .bmp | 
Aktualna wersja na dzień 18:52, 17 wrz 2006
Opis
Sprite Explorer jest jak sama nazwa wskazuje programem do obróbki plików .spr.
Wersja
- 2.12 czy jakoś tak :)
Linki
Pliki .spr, zwane inaczej sprite'ami (sprajtami) są powszechnie wykorzystywane w grze jako:
- ikony HUD, czyli np ilośc hp, armora, trzymanej broni, wybieranej broni
- animowane efekty dymu i strzałów, krwi itd.
- elementy mapy jak płoty, rosliny, światła lamp, bannery reklamowe serwerów i map, w tym elementy wykorzystywane przez pluginy AMX Mod i AMX Mod X i inne pluginy.
Tym programem można tworzyć sprajty , najlepiej z plików .bmp, można eksportować sprajty do 
.tga czy .bmp oraz sekwencje animacji do .gif czy sekwencji plików .bmp. 
Istnieje też oczywiście format .qc który łączy w sobie informacje o klatkach animacji i plików .bmp 
Program posiada funkcję otwierania plików .pak stosowanych jeszcze w wersjach gry sprzed Steam.
Jest to bardzo użyteczne, gdyż nie trzeba używać programu typu PakScape czy PakExplorer
Do poprawnego działania w nowej wersji niezbędny będzie program GCF Scape,
dzięki któremu będziemy mogli najpierw rozpakować wybrane pliki, a Sprite Explorerem je obejrzeć.
Uwaga dla osób korzystających z PhotoShopa czy Image Ready - gif'y z animacjami mogą się nie otwierać - lepiej jest więc eksportować do plików .bmp





