Wprowadzenie dla zielonych

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(-kilka literowek)
Linia 1: Linia 1:
Ten artykuł powstał z myślą dla najbardziej niedoświadczonych osób, czyli kompletnie zielonych w temacie serwera. Tyczy się to szczególnie osób, które najczęściej grają na róznych serwerach gier (w domyśle [[Half-Life]]) i naszła ich chęć stworzenia własnego serwera, na lan i/lub na internet.
+
Ten artykuł powstał z myślą dla najbardziej niedoświadczonych osób, czyli kompletnie zielonych w temacie serwera. Tyczy się to szczególnie osób, które najczęściej grają na różnych serwerach gier (w domyśle [[Half-Life]]) i naszła ich chęć stworzenia własnego serwera, na lan i/lub na internet.
  
 
Poniżej znajduje się lista linków do artykułów, które wprowadzą was w pojęcia potrzebne do zrozumienia idei serwera gry oraz jego stworzenia.
 
Poniżej znajduje się lista linków do artykułów, które wprowadzą was w pojęcia potrzebne do zrozumienia idei serwera gry oraz jego stworzenia.
  
 
Zacznijmy od definicji:
 
Zacznijmy od definicji:
[[Serwer]] - co to w ogóle jest. Teraz powieneś mieć pojęcie, że aby postawić serwer gry trzeba mieć [[sprzęt]] - komputer, oraz uruchomić na nim program, który pozwoli się graczom podłączyć i grać. No dobra, ale aby uruchomić program, trzeba mieć na nim system operacyjny, np.: [[Windows]] albo [[Linux]].
+
[[Serwer]] - co to w ogóle jest. Teraz powinieneś mieć pojęcie, że aby postawić serwer gry trzeba mieć [[sprzęt]] - komputer, oraz uruchomić na nim program, który pozwoli się graczom podłączyć i grać. No dobra, ale aby uruchomić program, trzeba mieć na nim system operacyjny, np.: [[Windows]] albo [[Linux]].
  
 
Warto następnie dowiedzieć się czym jest [[konsola]] zarówno systemu jak i w grze.
 
Warto następnie dowiedzieć się czym jest [[konsola]] zarówno systemu jak i w grze.
Dalej warto się zastanowić czy chemy zainstalować [[HLDS]]<ref>Dotyczy to [[Counter-Strike]] w wersji 1.6.</ref> czy [[SRCDS]]<ref>Dotyczy to [[Counter-Strike]] w wersji [[Source]].</ref> -  w zależności jaki serwer chcemy postawić - oczywiście można zaninstalować oba na raz, ale może potem, lepiej postawić najpierw jeden serwer.
+
Dalej warto się zastanowić czy chcemy zainstalować [[HLDS]]<ref>Dotyczy to [[Counter-Strike]] w wersji 1.6.</ref> czy [[SRCDS]]<ref>Dotyczy to [[Counter-Strike]] w wersji [[Source]].</ref> -  w zależności jaki serwer chcemy postawić - oczywiście można zainstalować oba na raz, ale może potem, lepiej postawić najpierw jeden serwer.
  
  
Serwer Prywatny to po prostu serwer z hasłem wymaganym do podłączenia się do serwera. Szukaj zmienej sv_password
+
Serwer Prywatny to po prostu serwer z hasłem wymaganym do podłączenia się do serwera. Szukaj zmiennej sv_password
 
Serwer Publiczny to serwer bez hasła.
 
Serwer Publiczny to serwer bez hasła.
 
== Przypisy ==
 
== Przypisy ==

Wersja z 02:16, 5 lut 2007

Ten artykuł powstał z myślą dla najbardziej niedoświadczonych osób, czyli kompletnie zielonych w temacie serwera. Tyczy się to szczególnie osób, które najczęściej grają na różnych serwerach gier (w domyśle Half-Life) i naszła ich chęć stworzenia własnego serwera, na lan i/lub na internet.

Poniżej znajduje się lista linków do artykułów, które wprowadzą was w pojęcia potrzebne do zrozumienia idei serwera gry oraz jego stworzenia.

Zacznijmy od definicji: Serwer - co to w ogóle jest. Teraz powinieneś mieć pojęcie, że aby postawić serwer gry trzeba mieć sprzęt - komputer, oraz uruchomić na nim program, który pozwoli się graczom podłączyć i grać. No dobra, ale aby uruchomić program, trzeba mieć na nim system operacyjny, np.: Windows albo Linux.

Warto następnie dowiedzieć się czym jest konsola zarówno systemu jak i w grze. Dalej warto się zastanowić czy chcemy zainstalować HLDS[1] czy SRCDS[2] - w zależności jaki serwer chcemy postawić - oczywiście można zainstalować oba na raz, ale może potem, lepiej postawić najpierw jeden serwer.


Serwer Prywatny to po prostu serwer z hasłem wymaganym do podłączenia się do serwera. Szukaj zmiennej sv_password Serwer Publiczny to serwer bez hasła.

Przypisy

  1. Dotyczy to Counter-Strike w wersji 1.6.
  2. Dotyczy to Counter-Strike w wersji Source.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia