|
|
Linia 1: |
Linia 1: |
− |
| |
| =2007.12.31= | | =2007.12.31= |
| [[Grafika:Happy new year 2008.gif|center]] | | [[Grafika:Happy new year 2008.gif|center]] |
Linia 52: |
Linia 51: |
| [http://planetdawson.com/synergy/image.php?i=91 http://planetdawson.com/synergy/media2/d3_breen_010043.jpg] | | [http://planetdawson.com/synergy/image.php?i=91 http://planetdawson.com/synergy/media2/d3_breen_010043.jpg] |
| </center> | | </center> |
− |
| |
− | =2007.11.28=
| |
− | Pojawiła się łatka dla serwerów [[Insurgency (mod)| Insurgency]] Beta 2.
| |
− |
| |
− | Łatka zawiera:
| |
− | * Obniżenie użycia CPU, obniżenie użycia pamięci - by zapewnić lepsza wydajność
| |
− | * Ma zapewnić lepszą stabilność (zapobiec częstym crash'om)
| |
− |
| |
− |
| |
− | Download:
| |
− | * [http://www.gameupdates.org/details.php?id=1931 Server Hotfix 2.0b @ GameUpdates - Torrent]
| |
− | * [http://eks.steamfriends.com/INS/ins_beta2.0_hotfix_a.zip Server Hotfix 2.0b @ Steamfriends]
| |
− | * [http://www.fileplanet.com/182689/180000/fileinfo/Insurgency-Beta-2.0b-Server-Hotfix?r=5?r=5 Server Hotfix 2.0b @ Fileplanet]
| |
− |
| |
− |
| |
− | Temat na forum [[Insurgency (mod)| Insurgency]]
| |
− | * [http://forums.insmod.net/index.php?showtopic=13712 Server-side hotfix released, INS 2.0b server-only hotfix]
| |
− |
| |
− | =2007.11.21=
| |
− | * Insurgency ma poslizg w czasie z wypuszczeniem patcha z powodu nagłego buga z rakietnicą. Ale pliki będą już dostępne dzisiaj o 19 naszego czasu. Więcej na http://insurgency.pl
| |
− |
| |
− | =2007.11.17=
| |
− | * [[Valve]] ostatnio szleje z aktualizacjami do [[SourceSDK]], jak jeszcze jakiś czas temu aktualizacje tego pakietu odbywały się raz na rok-dwa, tak teraz jest średnio dwa razy na tydzień. Wprawdzie są to raczej malutkie poprawki ale dosyć krytyczne. Tak też lista zmian wygląda następująco:
| |
− | ** Naprawiono wywalanie się przeglądarki modeli gdy otwierane było okienko 'Load Models...'.
| |
− | ** Dodano przykładowe źródło mapy dla [[Team Fortress 2]].
| |
− |
| |
− | =2007.11.16=
| |
− | * W nocy miała miejsce spora aktualizacja nowego silnika [[Source 2007]] oraz TeamFortress 2. Aktualizacja poprawia sporo dość istotnych błędów. Standardowo lista zmian poniżej:
| |
− | ** <strong>Silnik Source 2007</strong>
| |
− | *** Naprawiono błąd w kodzie sieciowym gdzie zachodziła potrzeba robienia pełnej aktualizacji od wszystkich graczy gdy podzielony pakiet nie został poprawnie odczytany.
| |
− | *** Ogólna optymalizacja [http://developer.valvesoftware.com/wiki/TraceLines linii śledzących].
| |
− | *** Naprawiono odtwarzanie plików .dem.
| |
− | *** Dodano kod umożliwiający oglądanie dem nagranych na protokole 12 pod protokołem 13.
| |
− | *** Gdy pokazuje się komunikat ''WARNING: Connection Problem'' teraz widać odliczanie za ile sekund nastąpi auto rozłączenie z serwerem.
| |
− | *** Naprawiono błąd z pokazywaniem NULLNAME na tablicy wyników przez krótki okres czasu.
| |
− | ** <strong>Team Fortress 2</strong>
| |
− | *** Naprawiono eksploit gdzie obserwator mógł się pojawić na mapie nie będąc w żadnej drużynie.
| |
− | *** Zmiany na mapach:
| |
− | **** Hydro:
| |
− | ***** Naprawiono eksploit pozwalający graczom wyskoczyć poza mapę.
| |
− | ****Granary:
| |
− | ***** Zmieniono ukształtowanie terenu na pierwszym punkcie kontrolnym dla obu drużyn. Zmiana powoduje że drużyna broniąca mniej widzi a co za tym idzie drużyna atakująca łatwiej może przejąć punkt.
| |
− | ***** Drużyna która trzyma więcej punktów dostaję większy bonus czasowy podczas odradzania się (odradzanie się jest szybsze).
| |
− | ***** Mniejsze ulepszenia wizualne pomiędzy drugim a trzecim punktem niebieskich.
| |
− | ***** Wycięto możliwość super wysokich skoków Demomana na środkowej arenie.
| |
− | ***** Zwiększono podstawowy licznik czasu do 10 minut.
| |
− | ***** Dodano okno z widokiem na ostatni punkt przy wyjściu na kładkę na rurze.
| |
− | ***** Mniejsze zmiany w oświetleniu na środkowej arenie.
| |
− | ***** Przeniesiono środkowe spawny bardziej do przodu (oszczędza 6-7 sekund na dojście Heaviego na punkt drugi przeciwnika).
| |
− | ***** Zredukowane bonus/karę na +/- 6 sekund za przejęcie ostatniej flagi.
| |
− | ***** Naprawiono błędy w interpretacji materiałów i modeli w pokoju z rakietami przy spawnie.
| |
− | **<strong>SourceTV</strong>
| |
− | *** Zwiększono standardową przepustowość z 5 na 8 KB/s dla obserwatorów.
| |
− | *** Zwiększono rozmiar bufora dem [[SourceTV]] dla tablicy opisów klas z 64 na 96KB.
| |
− | *** Zwiększono wydajność kopiowania niepewnych buforów do klientów [[SourceTV]].
| |
− | *** Uaktualniono listę zdarzeń w TF2 dla trybu reżyserskiego.
| |
− |
| |
− | =2007.11.15=
| |
− | * Wyszła mała aktualizacja do [[SourceSDK]]. Lista zmian:
| |
− | ** Naprawiono wywalanie się przeglądarki modeli w edytorze Hammer.
| |
− | * Dokładna data wydania wersji beta 2 moda [[Insurgency (mod) | Insurgency]] została podana. Mod zostanie wydany 21 listopada i będzie można go ściągnąć z popularnej strony FilePlanet. Natomiast wersja serwerowa swoją premierę będzie miała trzy dni wcześniej, czyli dla niekumatych 19. Standardowo linki do plików zostaną umieszczone w dziale Download na stronie http://insmod.net
| |
− |
| |
− | =2007.11.14=
| |
− | * [[Valve]] wypuściło kolejną aktualizację klienta [[Steam]]. Standardowo lista zmian:
| |
− | ** Naprawiono błąd z Call of Duty 4: Modern Warfare gdy nie chciał się uruchomić.
| |
− | ** Pozwolono zrobić dwa skróty do tej samej aplikacji.
| |
− | ** Dodano możliwość dodania skrótu na pulpicie z aplikacji nonsteamowych.
| |
− | ** Naprawiono powiadomienia od znajomych.
| |
− | ** Naprawiono błąd że gra mogła być odpalona tylko w języku angielskim.
| |
− | ** Naprawiono nicki znajomych gdzie czasem były wyświetlane nazwy klanów.
| |
− | ** Naprawiono rzadkie wywalanie się przy próbie instalacji gry.
| |
− | ** Naprawiono bład na liscie znajomych gdzie nie była pokazywana ostatnio dodana osoba.
| |
− | ** Naprawiono menu na ikonce przy zegarze aby można było je zamknąć nie klikając w żadną opcję.
| |
− |
| |
− | * Dodatkowo dodano nową ankietę na temat sprzętu. Wyniki starej ankiety można zobaczyć [http://www.steampowered.com/status/survey_v6.html tutaj] natomiast na bierzaco aktualizowane wyniki nowej ankiety [http://www.steampowered.com/status/survey.html tutaj]
| |
− |
| |
− | =2007.11.13=
| |
− | *Valve wydało aktualizację serwera dedykowanego [[Source]]. Aktualizacja obejmuje poprawki do CS:S, DoD:S i HL2:MP. <br />Lista zmian:
| |
− | ** Naprawiono błąd w HL2:DM związany z rożnymi prędkościami na serwerach Linuksowych i Windowsowych.
| |
− | ** Naprawiono potencjalny błąd w przeglądarce serwerów.
| |
− | ** Naprawiono błąd z sv_pure, niektóre pliki nie były chronione.
| |
− | ** Naprawiono błąd spamowania CSoundEnt na serwerach z dużą ilością slotów.
| |
− | ** Naprawiono błąd z chatem na serwerach linuksowych.
| |
− | ** Mniejsza aktualizacja panelu podłączania się.
| |
− | ** Poprawiono kolumnę z adresami [[IP]].
| |
− | ** Łatka bezpieczeństwa przy transferze plików.
| |
− | ** Poprawiono błąd ze znikającymi [[nick]]ami graczy na tablicy wyników.
| |
− |
| |
− | =2007.11.12=
| |
− | <center>[http://insurgency.pl http://www.insmod.net/media/news/Nov/ins_nov07.jpg]</center>
| |
− | <br/>
| |
− | *Zapowiedziano zbliżającą się aktualzację [[Insurgency (mod)|Insurgency]], patch 1.2 powinen być w ciągu tygodnia. Więcej [http://insurgency.pl tutaj].
| |
− | * Wiciu napisal [http://gry.inea.pl tutaj tekst] analizujacy gry online. Moze pare osob sie zainteresuje ;)
| |
− |
| |
− | =2007.11.09=
| |
− | * Przed kilkoma minutami miała miejsce aktualizacja [[SourceSDK]]. W tej aktualizacji naprawiono kilka błędów które powstały w wyniku dodania obsługi gier z pakietu OrangeBox.<br /> Lista zmian:
| |
− | ** Naprawiono błąd z budowaniem środowiska map dla [[Team Fortress 2]], [[Portal]] i [[Half-Life 2: Episode Two]]
| |
− | ** Dodano brakujące modele oraz tekstury dla edytora Hammer i przeglądarki modeli.
| |
− | ** Naprawiono problem z ładowaniem pliku ''FileSystemOpenDialog.dll'' w edytorze Hammer oraz przeglądarce modeli.
| |
− | ** Zmieniono logikę konfiguracji obsługi gier. Standardowo w będą dostępne tylko gry na silniku [[Source 2007]] lub jak kto woli [[OrangeBox Engine]], aby mieć obsługę 'starego' silnika [[Source]] trzeba w opcjach uruchamiania [[SourceSDK]] dopisać: '' -engine ep1''.
| |
− | ** Tymczasowo wyłączono podgląd oświetlenia w edytorze Hammer ponieważ były problemy z niekompatybilnością adresowania.
| |
− |
| |
− | =2007.11.08=
| |
− | *Dzisiaj w nocy [[Valve]] wydało kolejną aktualizację do [[Team Fortress 2]].<br />Oto lista zmian:
| |
− | ** Poprawiono śledzenie strony pamięci w swap’ie.
| |
− | ** Naprawiono błąd przy imporcie loga z pliku jpeg który był uznany za prawidłowy lecz w rzeczywistości tak nie było.
| |
− | ** Naprawiono śledzenie statystyk uber-charge u Medyka.
| |
− | ** Naprawiono błąd w liczeniu zniszczonych budowli Inżyniera.
| |
− | ** Inżynierowie nie będą już mogli nabijać sobie punktów przez używanie własnych teleportów.
| |
− | ** Podczas robienia screena naszemu zabójcy użyta teraz będzie komenda “''jpeg''”.
| |
− | ** Naprawiono exploit u Szpiega gdy można było zabijać będą przebranym nie ujawniając się.
| |
− | ** Naprawiono błąd umożliwiający Szpiegom podkładaniu ładunku przez cienkie ściany.
| |
− | ** Naprawiono kilka exploitów przy zmianie broni białej.
| |
− | ** Naprawiono exploit umożliwiający graczom teleportowanie się z danymi wywiadowczymi.
| |
− | ** Naprawiono wywalanie się gry przy odtwarzaniu MP3.
| |
− | ** Poprawiono zwracanie statystyk u gracza gdy połączenie do serwera statystyk nie może być zrealizowane. Naprawiono przypadki gdzie statystyki były tracone.
| |
− |
| |
− | * Właśnie doczekaliśmy się drugiego kandydata do wersji finalnej [[Sourcebans]]. Dla tych co nie wiedzą co to jest w skrócie napiszę że to o wiele bardziej rozbudowana wersja [[AMXBans]] tyle że dla silnika [[Source]]. Niestety lista zmian jest zbyt długa aby ja tłumaczyć. Poniżej znajduje się bardzo skrócona lista zmian, jeśli ktoś chce przeczytać całość, to trzeba kliknąć [http://forums.alliedmods.net/showthread.php?p=550644#post550644 tutaj].
| |
− | ** Lista najważniejszych zmian:
| |
− | *** Dodano tryb deweloperski, w try tym pokazane są wszystkie błędy.
| |
− | *** Przekonwertowano wszystkie strony aby używały [[Smarty]], teraz kod strony ([[PHP]]) jest całkowicie rozdzielony od kodu skórek (HTML).
| |
− | *** Dodano menu banów [[SourceBans]] do menu [[SourceMod]]a.
| |
− |
| |
− | =2007.11.07=
| |
− | * Tak jak obiecałem, serwis jest na nowym hostingu więc zaczynam z powrotem pisać tutaj newsy. Pierwszy news tyczy się [[SourceSDK]].
| |
− | ** Valve wreszcie wydało aktualizację dzięki któremu będzie można tworzyć bez najmniejszych problemów mapy dla [[Half-Life 2: Episode Two]], [[Portal]] i [[Team Fortress 2]].
| |
− | ** W skład [[SourceSDK]] należą:
| |
− | *** Hammer World Editor w którym tworzy się dodatkowe poziomy dla gier na silniku [[Source]].
| |
− | *** Narzędzie do Valve Faceposer umożliwiające tworzenie reżyserowanych sekwencji dla gier na silniku [[Source]].
| |
− | *** Przeglądarka modeli umożliwiająca szybki i wygodny podgląd modeli i ich animacji.
| |
− | *** Kod źródłowy umożliwiający tworzenie nowych modów multiplayer jak i singleplayer bazujących na silniku [[Source]].
| |
− | *** Wszystkie niezbędne narzędzia do tworzenia własnych tekstur i modeli dla gier na silniku [[Source]].
| |
− |
| |
− | =2007.11.04=
| |
− | * Przeniesiony serwis na inną firmę hostingową. Oznacza to ze wszystko może się spierdolić w każdej chwili jak coś klikniecie. Tak wiec, radze patrzeć co robicie bo będzie KARA!!!!!!
| |
− | **Serwis działa szybciej
| |
− | **Krótkie adresy artykułów
| |
− | **Trawa powinien zacząć pisać newsy bo zaczął pisać na swoim blogu - jego metoda forsowanie niektórych rzeczy na mnie - dopóki nie przeniosę serwisu to nie będzie na wiki pisał ;D
| |
− | *Mając chwilę czasu jedząc pizzę spłodziłem pasek boczny, ten chory i obrzydliwy pomysł tłukł mi się po głowie od jakiegoś czasu ale jakoś mi odechciewało się go wykonać z powodu druzgocącej prędkości działania serwera. Teraz na nowym hostingu poszło całkiem sprawnie. Z czasem dorzucę tam rzeczy naprawdę sensowne w logicznej kolejnosći, bo aktualnie jedynym elementem który tam umieściłem w 100% poprawnym miejscu jest podanie o zdejmowanie banów na VAC.
| |
| | | |
| [[Kategoria:Archiwum]] | | [[Kategoria:Archiwum]] |
Światło dzienne ujrzała wreszcie pełna wersja darmowego moda Synergy, umożliwiającego przejście Half-Life 2 w trybie cooperative, czyli walcząc z kolegami w zespole jako rebelianci przeciwko armia zła najczęściej ucieśnianą w formie żołnierzy combine. Tak więc jak masz Half-Life 2 i znudziło ci się zabijanie się nawzajem to może zabawa ze znajomymi w pokonywaniu tej samej trasy. Gwarantuję, że jest wesoło - pamiętam jak w tkaim trybie przechodziłem z kumplami Quake :)