Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2008.02.02)
Linia 28: Linia 28:
 
* Coś dla fanów gry [[Portal]] -  jak zrobić [http://www.bit-tech.net/modding/2008/01/21/the_weighted_companion_pc/1 obudowę do kompa w kształcie Cube Companion] :)
 
* Coś dla fanów gry [[Portal]] -  jak zrobić [http://www.bit-tech.net/modding/2008/01/21/the_weighted_companion_pc/1 obudowę do kompa w kształcie Cube Companion] :)
 
<center>[http://www.bit-tech.net/modding/2008/01/21/the_weighted_companion_pc/1 http://www.bit-tech.net/content_images/2008/01/the_weighted_companion_pc/twcpc30_s.jpg]</center>
 
<center>[http://www.bit-tech.net/modding/2008/01/21/the_weighted_companion_pc/1 http://www.bit-tech.net/content_images/2008/01/the_weighted_companion_pc/twcpc30_s.jpg]</center>
 
=2008.01.17=
 
* Może kogoś zainteresuje artykuł o postępie generacji grafiki w grach (i nie tylko) - więcej po angielsku w trzech częściach z okresu roku:[http://www.pcper.com/article.php?aid=334 pierwsza], [http://www.pcper.com/article.php?aid=455 druga] i [http://www.pcper.com/article.php?aid=506 trzecia] część trylogii :).
 
<center>
 
[http://www.pcper.com/article.php?aid=334 http://www.pcper.com/images/reviews/334/q4waterCut-small.jpg]
 
 
[http://www.pcper.com/article.php?aid=455 http://www.pcper.com/images/reviews/455/ray_screenq4rt-2.jpg]
 
 
[http://www.pcper.com/article.php?aid=506 http://www.pcper.com/images/reviews/506/ray4.jpg]
 
 
</center>
 
 
Hmmm, Intel ciśnie w rdzenie po maxie, id Software szykuje coś od dłuższego czasu - Carmack na QuakeConie wspomniał o rozwoju technologii megatexture na wszystkie obiekty (a nie jak teraz, tylko na grunt pod stopami gracza). Czyzbyśmy w przyszłym roku mieli poznać nowy engine a razem z nim nowe karty graficzne? Może niekoniecznie, ale za kilka lat  - może dwa - czemu nie?
 
 
=2008.01.15=
 
[[Grafika:ETQW.jpg|500px|center]]
 
*[[Enemy Territory: QUAKE Wars]] wypuszcza patcha 1.4, od godziny 17:00 sobie nie pogramy ani nie zalogujemy się do swoich kont - aktualizacja master server'ów a potem rankingowych a my w tym czasie poczekamy na pliki dla serwerów gier oraz klientów.
 
**Dzisiaj jest judgement night dla tej gry - jeśli patch nie poprawi wielu kitów to masa ludzi kompletnie daruje sobie tę grę, chyba że doczekamy się szybkiej ekspansji [[ETQWPro]]. Poczekamy - zobaczymy czy będzie pacz czy płacz. A jak nie przypasi to jescze jest nadzieja w Official Competition modzie oraz ETQWPro oraz innych modach. Ciekawe, ile będzie ważył no i jakie dokładnie zmany prowadzi (changelog)...
 
*Edit: Niestety serwer linuksowy jest niestabilny - mam nadzieję, że patch pojawi się jutro i będzie można grać. Na pocieszenie chciałbym podkreślić, że wszystkie serwery linuksowe - zarówno rankingowe czy nierankingowe - zdychają. Problem nie dotyczy serwerów na platformach Windows - aczkolwiek tez potrzebowały poprawki.
 
 
=2008.01.11=
 
* [http://hstv.pl Headshot.pl] kończy z transmisjami CS ? Pytanie czy prawda czy fake ;) Zobaczymy...
 
<pre>
 
01.11 00:49:49        HS`Sensi  Koniec z CS'em w HSTV
 
01.11 00:50:33        _KaszpiR_@  why?
 
01.11 00:51:47        HS`Sensi  licencja sie skonczyla
 
01.11 00:51:54        HS`Sensi  :(
 
01.11 00:52:13        _KaszpiR_@  na cs?
 
01.11 00:52:17        _KaszpiR_@  O_o
 
01.11 00:52:26        _KaszpiR_@  na co mielisci licencje?
 
01.11 00:52:34        HS`Sensi  no na transmisje
 
01.11 00:52:43        HS`Sensi  a myslisz ze z valve to tak latwo?
 
01.11 00:52:48        _KaszpiR_@  omg
 
01.11 00:52:51        HS`Sensi  nie ma, chcesz pokazywac ich gre publicznie musisz bulic
 
01.11 00:52:57        _KaszpiR_@  nie mow ze chcialo za to kase
 
01.11 00:53:03        _KaszpiR_@  ja pier...
 
01.11 00:53:21        HS`Sensi  no i dostawaly
 
01.11 00:53:26        HS`Sensi  ale teraz
 
01.11 00:53:28        _KaszpiR_@  cierkawe ile
 
01.11 00:53:34        _KaszpiR_@  i ze zesice zrezygnowali?
 
01.11 00:53:45        _KaszpiR_@  czyby cod4 byl 4 free i dlatego sie na niego przeruzcacie?
 
01.11 00:53:47        HS`Sensi  jak gaz podrozal, prad podrozal, to i oni zrobili podwyzke
 
01.11 00:53:55        HS`Sensi  a no i ropa
 
01.11 00:53:56        _KaszpiR_@  aha...hmmmm
 
01.11 00:53:59        HS`Sensi  no i nas nie stac
 
01.11 00:54:29        _KaszpiR_@  az mi sie nie chce wierzyc ;)
 
01.11 00:54:47        _KaszpiR_@  toz dzieci borda to wasza podstawa zycia ;)
 
01.11 00:55:06        HS`Sensi  na szczescie cod ma teraz nawet wiecej dzieci
 
01.11 00:55:10        HS`Sensi  co myslelismy ze jest niemozliwe
 
01.11 00:55:25        HS`Sensi  wiec nie umrzemy, licencja na coda tansza o polowe
 
01.11 00:55:30        HS`Sensi  wiec bedzie dobrze
 
</pre>
 
(tekst zmoderowany X)
 
----
 
* Nowy anticheat na horyzoncie?
 
<center>[http://hlds.pl/Oculus http://hlds.pl/images/Oculus.jpg]</center>
 
 
=2008.01.10=
 
* Aktualizacja klienta [[Steam]]. Lista zmian:
 
** Dodano nową informacje na chacie która jest pokazywana gdy po raz pierwszy kontaktujemy się z nieznaną osobą.
 
** Dodano kilka ostrzeżeń o bezpieczeństwie w Przyjaciołach.
 
** Dodano możliwość połączeń z kilkoma serwerami z zawartością Steam aby zwiększyć prędkość transferów.
 
** Dodano opcję "View Forum" w menu kontekstowym na liście gier.
 
** Naprawiono automatycznie przechodzenie w tryb "zaraz wracam" gdy osoba faktycznie jest aktywna.
 
** Najprawdopodobniej naprawiono błąd ze znikaniem gier z listy gier.
 
** Poprawiono znikanie gier spoza Steam z listy gier.
 
** Naprawiono Nakładkę aby po paru minutach gry się nie zawieszała/zwalniała.
 
** Naprawiono niepokazywanie się Nakładki w Windows 2000.
 
** Ulepszono kompatybilność Nakładki z ATI Tool.
 
 
 
----
 
* Ekipa odpowiedzialna za platformę [[Steam]] zrobiła nam bardzo niezły prezent. (pisząc 'nam' mam namyśli użytkowników kart graficznych firmy Nvidia). Za całkowitą darmochę można dodać sobie na konto [[Steam]] następujące gry:
 
** [[Portal]]: First Slice
 
** [[Half-Life 2: Deathmatch]]
 
** [[Half-Life 2: Episode One]]
 
** Peggle Extreme
 
Aby dostać gry trzeba kliknąć w obrazek:
 
<center>[steam://hardwarepromo/609 http://hlds.pl/images/Portal_for_free.jpg]</center>
 
 
 
----
 
* Niespodziewanie [[Valve]] wydało poprawkę do [[Counter-Strike]] oraz do [[Counter-Strike: Condition Zero]]. Lista zmian jest następująca:
 
** Poprawiono pozycję przycisków w przeglądarce serwerów.
 
** Uniemożliwiono używania znaczka '&' w nazwach graczy.
 
** Uniemożliwiono spamowanie pustymi znakami na chacie.
 
** Naprawiono skalowanie decali w trybie software.
 
** Skopiowano reklamy wewnątrz gry z [[Counter-Strike]] do [[Counter-Strike: Condition Zero]].
 
 
=2008.01.09=
 
*Ciekawostka techniczna - [http://gizmodo.com/341413/alienware-curved-monitor-looks-like-its-from-another-planetitor-looks-like-its-from-another-planet baaardzo panoramiczny ekran] :)
 
<center>
 
[http://gizmodo.com/341413/alienware-curved-monitor-looks-like-its-from-another-planetitor-looks-like-its-from-another-planet http://gizmodo.com/assets/images/gallery/4/2008/01/medium_2173695817_b19f16914f_o.jpg]
 
</center>
 
 
=2008.01.04=
 
*CSPromod Beta 1.02 został wydany, aby go pobrać kliknij na jeden z linków [http://dl2.cspromod.com/b102/csp_b102.zip CSPromod Beta 1.02 Full (Client + Server)] lub [http://dl2.cspromod.com/b102/csp_b102_patch.exe CSPromod Beta 1.0/1.01 to 1.02 Patch (Client + Server)] gdy masz już wersję 1.0/1.01. Listę zmian możecie przeczytać w poprzednim newsie.
 
 
=2008.01.02=
 
[[Grafika:Cspromod.gif|center]]
 
*'''Jeszcze''' nie wyszedł CSPromod 1.02 Beta, ale jest już w testach, informacja kiedy zostanie wydany publicznie wkrótce. Lista zmian:
 
**dodano indykatory obrażeń w pierwszej osobie
 
**naprawiono bug pojawiania się w ścianach
 
**mapy zawierają 20 [[spawn]]ów na stronę
 
**dodano menu kupna ekwipunku, \o/
 
**dodano trójwymiarowe bryzgi przy [[headshot]]ach
 
**poprawiono w karabinach [[spread]] oraz [[recoil]] podczas [[burst|strzelania seriami]] oraz jednorazowych kliknięć
 
**poprawiono łuk lotu,prędkość i odbijanie się granatów
 
**poprawiono prędkość ruchu przy włączonym [[zoom]]ie
 
**poprawiono pozycję wyświetlania komunikatów śmierci graczy - wędrowały po zmianach składów itd
 
**komunikaty śmierci poprawnie są wyświetlane po wyjściu gracza z gry
 
**przełączenie się na nóż po strzale z jakiejkolwiek broni nie powoduje natychmiastowego zatrzymania odtwarzania dźwięku
 
**dodano dźwięki odbijających się granatów
 
**dodano dźwięki podczas upadku ciała
 
**indykator bomby dodany do [[scoreboard]]u, ale tylko dla zespołu Terro
 
**czas po końcu rundy jest przedłużony o 5s
 
**strzelanie podczas rozbrajania nie jest już możliwe ;D
 
**mp_restartgame odbywa się teraz natychmiast
 
**poprawiono animację rozbłysku ognia z lufy przy strzale z AWP
 
**poprawiono animację rozbłysku ognia z lufy przy przeładowywaniu jakiejkolwiek broni
 
**dodano opcję automatycznego przydzielania do zespołu w grze
 
**odbezpieczenie granatu na końcu rundy nie powoduje jego rzucenia podczas [[freezetime]] następnej rundy
 
**dodano grafikę do komunikatów śmierci dla zabójstw granatem
 
**poprawiono animację podczas zoom'owania AWP
 
**zmiany nazwy gracza podczas leżenia trupem już nie są możliwe
 

Wersja z 11:38, 3 lut 2008

Spis treści

2008.02.02

Etqw-promod.jpg
  • Zapomnialem dodać, że wyszedł ETQWPRo w wersji 0.02. Postawiłem na serwerze INEA do testów. Mod posiada wiele niedociągnięć ale przynajmniej jakiś postęp.

2008.01.29

Moty_vote_released.jpg
  • Pojawiły się wyniki w rankingu Mod Of The Year na ModDB. W seckji Unreleased Mods zwyciężył mod o nazwie Zombie Panic: Source, nad którym pracuje nasz znajomy MapMan - gratulacje!!! Co więcej mod już został wydany i można się wczuć w zombiaka albo biednego ludzika \o/. W seckji Released Mods wygrał Insurgency - realistyczny mod także pod Half-Life 2.

2008.01.24

  • Pokazał się trailer do trailera (sic!) gry FarCry 2. Szczerże przynam, że `uwielbiam` jak filmiki składają się z 80% z napisów i logo firm :/

2008.01.23

  • Za dwa dni pojawi się nieoficjalny patch do Red Orchestra wyprodukowany przez ekipę o nazwie Minion Workz. Co ciekawego się szykuje? Zobaczcie sami na RedOrchestra.pl - załączony filmik twórców patcha.
Romwz_release.jpg
  • Wczoraj wyszedł PIGmod beta 3 pod ETQW - mod który ma na celu narzucenie restrykcji na grę w trybie klanowym typu infantry, głównie pod lię CAL w Stanach Zjednoczonych.

2008.01.22

  • Pewnie ostanio właściciele serwerów z PunkBusterem zauważyli, że nie działa streaming do PBBans - jak na razie nie wiadomo dlaczego. Na IRCu poddenerwowani twórcy serwisu sugerują ustawienie streamingu do PunksBusted. Trzeba czekać, bo wyglada na to, że im wygasła domena :D

Etqw-promod.jpg
  • ETQWPro przoeprowadzi 23.01.2008 zamknięty test wersji beta modu. Po tym zostanie podjęta decyzja czy wypuścić pierwszą betę publicznie w okolicach weekendu.

2008.01.21

  • Zapowiedziano grę twórców bry BattleField o nazwe Battlefield Heroes. Podobno ma być za darmo oraz do pobrania w lato tego roku - graficznie ma przypominać TeamFortress 2 - pod względem grafiki jak z kreskówek. Co do rozgrywki twórcy zapowiadają, że to gracze będą tworzyć zasady - ciekawe jak to będzie wyglądać w rzeczywistości. Na stronie oprócz fotki z okładki magazynu w którym jest wywiad z twórcami gry nie ma nic ;). Kolejna produkcja ze stajni EA - widać, że mogą cisnąc kasą w marketing promując produkt bazując na poprzednich tytułach. Tytuł z okładki wskazuje, że gra jest skazana na sukces. Hmmm to chyba gracze ocenią.
Battlefield-heroes.jpg
  • Pojawiła się nowa wersja QWPA do ETQW oznaczona numerem 0.8beta, obsługuje zmiany protokołu i zmiennych w ETQW jakie się pojawiły wraz z patchem 1.4.
  • Ciekawostka - hotfix do ETQW pod linuksa ma taką samą sumę kontrolną jak wczesniejsze binarki - czyzby prawda była taka, że wina leżała po stronie serwerów uwierzytelniających graczy (DemonWare) które powodowały zdalnie zwiechy serwerów gier? Chyba sie nigdy nie dowiemy ;). Niemniej serwery przestały się wieszać. Ale wiadomo, że następny hotfix w drodze bo kilka zmiennych bruździ w grze...
  • Coś dla fanów gry Portal - jak zrobić obudowę do kompa w kształcie Cube Companion :)
twcpc30_s.jpg
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia