Ciekawy artykuł na temat przyszłości silnika [[Source]]. Jak wiadomo moduł graficzny Source Engine jest na Direct X, czyli działa na systemach Microsoft takich jak komputery z Windows, Xbox 360 a dodatkowo działa na konsolach Sony Playstation 3. Tu jest mały myk, bo nie ma jak tego odpalić na Mac OS X z Apple oraz na platformach linuksowych, ponieważ nie ma takiej opcji. Ale Source Engine jest modularny, a Valve szuka osoób na wysokie stanowisko jako coder/developer - możliwe jest, iż ujrzymy dodatkowy moduł Source, który będzie generował grafikę w OpenGL tak jak to miało miejsce we wcześniejszych grach Valve - silniku [[Half-Life]]. Czyżby coś się ruszyło z powodu zapowiedzi id Tech 5, a może Valve brakuje kasiory jaką szasztają fani produktów Apple oraz konsol? Zobaczymy, raczej gracze nie stracą :)
+
Ciekawy artykuł na temat przyszłości silnika [[Source]]. Jak wiadomo moduł graficzny Source Engine jest na Direct X, czyli działa na systemach Microsoft takich jak komputery z Windows, Xbox 360 a dodatkowo działa na konsolach Sony Playstation 3. Tu jest mały myk, bo nie ma jak tego odpalić na Mac OS X z Apple oraz na platformach linuksowych, ponieważ nie ma takiej opcji. Ale Source Engine jest modularny, a Valve szuka osób na wysokie stanowisko jako coder/developer - możliwe jest, iż ujrzymy dodatkowy moduł Source, który będzie generował grafikę w OpenGL tak jak to miało miejsce we wcześniejszych grach Valve - silniku [[Half-Life]]. Czyżby coś się ruszyło z powodu zapowiedzi id Tech 5, a może Valve brakuje kasiory jaką szastają fani produktów Apple oraz konsol? Zobaczymy, raczej gracze nie stracą :)
−
<br/>
+
<br/><br/>
−
Waro zobaczyć [http://tinyurl.com/56uohu artykuł na Phoronix] aby poznać szczegóły.
+
Warto zobaczyć [http://tinyurl.com/56uohu artykuł na Phoronix] aby poznać szczegóły.
Naprawiono Portal: First Slice który nie mógł zostać uruchomiony przez niektórych użytkowników.
Naprawiono błąd uniemożliwiający uruchomienie MODów na silniku Half-Life z przeglądarki serwerów.
Naprawiono problem z siecią na starcie.
Doom 4 w planach
id Software ogłosiło rozpoczęcie produkcji gry Doom 4, jak ktoś chętny na załapanie się u nich na robotę - to teraz jest idealna pora :).
Source Engine 2007 na Linuksa?
Ciekawy artykuł na temat przyszłości silnika Source. Jak wiadomo moduł graficzny Source Engine jest na Direct X, czyli działa na systemach Microsoft takich jak komputery z Windows, Xbox 360 a dodatkowo działa na konsolach Sony Playstation 3. Tu jest mały myk, bo nie ma jak tego odpalić na Mac OS X z Apple oraz na platformach linuksowych, ponieważ nie ma takiej opcji. Ale Source Engine jest modularny, a Valve szuka osób na wysokie stanowisko jako coder/developer - możliwe jest, iż ujrzymy dodatkowy moduł Source, który będzie generował grafikę w OpenGL tak jak to miało miejsce we wcześniejszych grach Valve - silniku Half-Life. Czyżby coś się ruszyło z powodu zapowiedzi id Tech 5, a może Valve brakuje kasiory jaką szastają fani produktów Apple oraz konsol? Zobaczymy, raczej gracze nie stracą :)
Zbliża się kolejny Darmowy Weekend na platformie Steam. Tym razem dane będzie nam pograć w niezwykłą strzelarkę drużynową jaką jest niewątpliwie Team Fortress 2. Preload można zacząć już teraz (klikając przycisk poniżej), właściwie to powinno się zacząć już teraz. Do ściągnięcia jest naprawdę sporo danych, bo aż ponad 4GB. Czasu do ściągania nie jest za dużo. Darmowy weekend ma się rozpocząć w piątek w samo południe (czasu PDT), czyli u nas powinna to być godzina 21.
Valve umożliwiło dzisiaj wszystkim chętnym przetestowanie przyszłej aktualizacji klienta Steam. Aby pobrać wersję Beta trzeba wejść w opcję Steama, w zakładce konto i wybrać odpowiednią pozycję w polu Udział w testach beta. Lista zmian jest bardzo krótka ale za to w jej skład wchodzi bardzo przydatna opcja gdy się na kogoś obrazimy.
Lista zmian:
Dodano możliwość ignorowania znajomych.
Naprawiono nie działanie Kopii Zapasowych niektórych gier oraz wprowadzono ulepszenia do nich.
Oficjalne wsparcie przez Valve 5 najlepszych modów na silniku Source?
Jak można przeczytać na SteamFriends, Valve ma zamiar opublikować na Steam 5 najlepszych modów na silniku Source. Niestety jeszcze nie wiadomo jakie to będą mody. Wiadomo tyle że wkrótce ich autorzy otrzymają "zawiadomienia" na skrzynki pocztowe. Dla nas szarych graczy (i adminów) jest to bardzo duża zaleta, łatki i aktualizacje modów będą się automatycznie pobierały ze Steama - koniec z ręcznym ściąganiem! Pytanie, czy nie będzie tak jak z Garry's Modem, za którego trzeba już płacić... i ciągle się wysypuje ^^
Garry's Mod: Aktualizacja
Wczorajszego wieczoru ukazała się kolejna aktualizacja Garry's Mod'a. Lista zmian:
Dodano opcję 'Player List' w menu.
Widok nie jest już ograniczony w Prisoner Pod.
Dodano siedzenia w pojazdach.
Naprawiono "lagujący" efekt motion blur w grze stworzonej przez "Nowa Gra". (Dzięki dla HLCoders)
Naprawiono różne problemy z modelami graczy. (Nova)
Naprawiono błąd który uniemożliwiał zamontowanie mapy z HL2.
Naprawiono niezapisywanie się wybranej zawartości na niektórych systemach.
Naprawiono zawsze pozywanie się znacznika "increased_maxplayers" w niestandardowej wyszukiwarce serwerów.
Naprawiono rzadkie wywalanie się gry przy zmianie mapy.
2008.04.18
Zombie Panic: Source 1.25b
Wyszła nowa wersja moda Zombie Panic: Source oznaczona numerkiem 1.25b. Nowa wersja jest do pobrania ze strony projektu. Lista zmian:
Dodano kilka ulepszeń stabilności, serwery nie powinny się tak często wywalać.
Poprawiono TPose kiedy gracz wykonywał kombinację skakania, kucania oraz strzelania.
Zaimplementowano nowy system wyróżniania broni.
Zedytowano animacje dla weapon_emptyhands.
Ulepszono mapy Asylum, Zpo Subway i Silence.
Zaktualizowano tekstry Remingtona.
Wszystkie modele zostały zrekompilowane oraz zmieniono ich nazwy aby zapobiec błędom animacji oraz ostrzeżeniom na serwerach linuksowych.
2008.04.17
Trackmania Nations Forever na Steam za kompletną darmochę!
Od wczorajszego wieczora na platformie Steam jest dostępna świetna gra wyścigowa Trackmania Nations Forever. Aby w nią pograć wystarczy mieć zainstalowanego Steama, kliknąć w link steam://install/11020 i poczekać aż się ściągnie. Gra wymaga co najmniej 750MB wolnego miejsca na dysku.
Oczy Was nie mylą, Valve wypuściło małą aktualizację dla gier działających na silniku Half-Life 1. W oficjalnej liście zmian aktualizacja zapobiega wykorzystywaniu exploitów różnych zmiennych w grach. Niestety nie ma żadnych szczegółów.
Najnowszy build EventScripts 2.0 zawiera wsparcie dla komendy konsolowej es_install. Komenda pozwala na ściągnięcie i instalację zatwierdzonych skryptów z addons.eventscripts.com z poziomu konsoli serwera. Przykład działania komendy:
es_install gungame4 autoload
Za pomocą tej komendy serwer automatycznie ściągnie najnowszą wersję GunGame 4.0 i załaduje go po restarcie serwera.
Dzisiaj rano Bailopan przedstawił listę dodatkowych rzeczy jakie znajdą się w najnowszym wydaniu SourceModa. Lista zmian nie jest długa ale niezwykle imponująca, ponieważ dodaje do SourceModa naprawdę wiele niesamowitych funkcji. Lista poniżej:
Rozszerzenie TF2 ma oferować pełną możliwość zmian prawie wszystkiego w grze, np. odradzanie graczy, możliwość przebrania za inną klasę postaci, ubercharge, zmiany klas, zarządzanie broniami oraz zarządzaniem informacjami o zasobach (ilość przejętych/obronionych punktów). Rozszerzenie pozwala także na dodanie @red i @blue jako cele komend administratora. Poniżej obrazek przedstawiający Szpiega będącego na Ubercharge z toporkiem Pyro oraz Demomana z "Sashą" Heaviego.
Wykrywanie i przechwytywanie zdarzeń. Jak sama nazwa wskazuje można będzie wykryć otwierające się drzwi na mapie. Dzięki nowym funkcją ma to być trywialne. Programiści mogą zobaczyć nowe funkcje w pliku sdktools_entoutput.inc.
Dynamiczne Menu Admina. pRED zaimportował swój plugin Super Menu plugin do standardowego pluginu adminmenu.smx. Więcej informacji na temat konfiguracji menu można znaleźć na wiki AlliedMods.
Zrzuty zawartości danych na mapie, teraz za pomocą komendy sm_dump_datamaps można dokonać kompletnego zrzutu danych entities.
X-RaY dodaje support dla gry Enemy Territory oraz Insurgency Mod
X-RaY jest anticheatem podobnym do PunkBustera rozwijanym w społeczności Enemy Down w wielkiej Brytanii. Działa też na zasadzie client-server, wykonując u gracza screeny i wrzucając je na serwer www xraygaming, skanuje także w komputerze listę podejrzanych procesów. Zrzuty ekranu są jednak wrzucane po wyłączeniu gry, a nie w czasie grania.
Aby go używać trzeba się zarejestrować na stronie xray oraz zalogować się w aplikacji podczas startu. Na szczęście korzystanie aplikacji jest darmowe (no, trzeba oglądać reklamy) i nie wymaga instalacji jakichś kosmosów na serwerach czy też grania tylko na wybranych serwerach hostingowych. Tak więc można go używać gdzie się chce.
Dodano okienko z objaśnieniem gdy po raz pierwszy uruchamiana jest zakładka 'Niestandardowe' w wyszukiwarce serwerów.
Zmieniono szybkość uciekania Ubercharge gdy Medyk daje nieśmiertelność więcej niż jednemu graczowi na raz.
Naprawiono błąd z "wyskokiem z kucnięcia" który umożliwiał graczom wydostanie się poza mapę.
Naprawiono pokazywanie się niepoprawnych znaków na chacie gdy gracz zdobędzie Odznaczenie. Problem występował gdy język gry nie był ustawiony na angielski.
Naprawiono kilka przypadków obcinania tekstów w menu oraz okienkach gdy język gry nie był ustawiony na angielski.
Naprawiono problem uniemożliwiający wysyłanie niektórym serwerom dedykowanym statystyk.
Naprawiono bug z naliczaniem punktów podczas Nagłej Śmierci gdy czas mapy minął.
Dodano tekst "(extra slot was added for SourceTV)" gdy maksymalna ilość graczy na serwerze jest zwiększana na potrzeby SourceTV.