Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2009.03.24)
(2009.03.24)
Linia 1: Linia 1:
 
=2009.03.24=
 
=2009.03.24=
{{news|1=OnLive - nowe podejście do gier, nowe możliwości jak i pułapki|2=Dzisiaj wlazłem na [http://www.gametrailers.com GameTrailers] i obejrzałem dwa ciekawe filmy na temat OnLive - nowej technologii ukierunkowanej do graczy. Onlive to Games On Demand, ot, rozszeżenie Video On Demand.
+
{{news|1=OnLive - nowe podejście do gier, nowe możliwości jak i pułapki|2=[[Plik:Onlive-logo.jpg|right]] Dzisiaj wlazłem na [http://www.gametrailers.com GameTrailers] i obejrzałem dwa ciekawe filmy na temat OnLive - nowej technologii ukierunkowanej do graczy. Onlive to Games On Demand, ot, rozszeżenie Video On Demand.
 
Możecie obejrzeć dwa filmy w oryginale (w HD, ale na stornie są linki do wersji SD) [http://www.gametrailers.com/player/47079.html tutaj] oraz [http://www.gametrailers.com/player/47081.html tutaj].
 
Możecie obejrzeć dwa filmy w oryginale (w HD, ale na stornie są linki do wersji SD) [http://www.gametrailers.com/player/47079.html tutaj] oraz [http://www.gametrailers.com/player/47081.html tutaj].
 
O co chodzi? Oczywiście każdy chciałby zagrać sobie w jakąś grę od razu jak się pojawi na rynku - czy to na PC, czy na konsolę (cała masa) czy na Mac'a (hehe jasne, od święta sie pokazują). Jednakże często można się złapac na pytaniu typu - czy moja karta graficzna to pociągnie?
 
O co chodzi? Oczywiście każdy chciałby zagrać sobie w jakąś grę od razu jak się pojawi na rynku - czy to na PC, czy na konsolę (cała masa) czy na Mac'a (hehe jasne, od święta sie pokazują). Jednakże często można się złapac na pytaniu typu - czy moja karta graficzna to pociągnie?

Wersja z 17:17, 24 mar 2009

Spis treści

2009.03.24

OnLive - nowe podejście do gier, nowe możliwości jak i pułapki
Onlive-logo.jpg
Dzisiaj wlazłem na GameTrailers i obejrzałem dwa ciekawe filmy na temat OnLive - nowej technologii ukierunkowanej do graczy. Onlive to Games On Demand, ot, rozszeżenie Video On Demand.

Możecie obejrzeć dwa filmy w oryginale (w HD, ale na stornie są linki do wersji SD) tutaj oraz tutaj. O co chodzi? Oczywiście każdy chciałby zagrać sobie w jakąś grę od razu jak się pojawi na rynku - czy to na PC, czy na konsolę (cała masa) czy na Mac'a (hehe jasne, od święta sie pokazują). Jednakże często można się złapac na pytaniu typu - czy moja karta graficzna to pociągnie?

OnLive przedstawia nowe rozwiązanie, niestety przeznaczone dla posiadaczy raczej szybszych łączy internetowych. Polega ono na tym, że do granai nie będzie ptorzebna ani konsola, czy komputer, a tylko odtwarzacz sygnału telewizyjnego, telewizja cyfrowa oraz pudełeczko z firmy OnLive. Oczywiście posiadacze komputerów nie będa musieli posiadać pudełeczka czy linii tv, bo wystarczy, że będa posiadac przeladarkę internetową oraz łącze internetowe.

Gra jako taka będzie rogrywana nie po stronie klienta, a na serwerach w centrach bazodanowych firmy OnLive. Wszelkiego rodzaju sygnały jak ruchy myszką, stuknięcia klawiaturą czy VoIP będzie przesyłany internetem do serwerów, tam ptrzetwarzany i renderowany obraz 3D będzie kompresowany jako obraz video a następnie przesyłany spowrotem do gracza. Krytyczną sprawą jest tutaj tak naprawdę ping gracza do serwerów OnLive, żeby nie było opóźnień między kliknięciem a efektem na ekranie.

Granie to jedno - platforma daje możliwość oglądanie jakiegoś gracza - do widzów przesyłany będzie dokładnie ten sam sygnał co do prawdziwego gracza. Można także pogadać z kumplami poprzez VoIP, skomentować nagrywany przez siebię film, nagrać najlepsze 10 sekund (albo 10s mega wtopy).

Pomysł ciekawy, czy się przyjmie? Zobaczymy czy będzie to OnLive, online czy onlag ;)

Komentarz:

- Wszystko fajnie, ale to jest raczej dla zachodu, gdzie mają 5mbit albo więcej, poza tym niektóre giery się do tego na pewno nie będą nadawać gdyż czas reakcji jest w nich krytyczny - nie ma to jak jendak komputer z prockiem i grafika na wyciągnięcie ręki. A tak to 50ms w jedną, render, kompresja, wysłanie do klienta - plus kolejne 50ms pinga, i dekodowanie po stronie klienta. Ciekawe jakie sa faktyczne opóźnienia gier. Dla mnie to bedzie ciekawe rozwiązanie do gier typu przygodówka gdzie czas nie gra roli, a wszelkie gry akjci jednak lepiej grać na dedykowanej maszynce w domu --_KaszpiR_ 16:00, 24 mar 2009 (UTC)

2009.03.24

Aktualizacja Team Fortress 2 oraz Day of Defeat: Source
Tf2 logo.png
  • Naprawiono czarne screenshoty przy włączonej obsłudze renderowania wielordzeniowego.
  • Naprawiono niepokazywanie się sprayów graczy na niektórych powierzchniach.
  • Naprawiono wywalanie się gry przy zmianie mapy z powodu decali.
  • Naprawiono wywalanie się gry z powodu ustawienia zbyt dużej ilości decali na niektórych komputerach.
  • Naprawiono wywalanie się gry z powodu zapętlenia się renderowania decali.
  • Naprawiono wywalanie się gry z powodu zmiany zmiennych gdy renderowanie było kolejkowane.


2009.03.20

Aktualizacja aktualizacji Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Zmiany w kliencie:

  • Naprawiono zawieszanie się gry (na mapych z wodą).
  • Zniesiono limit zmiennej "tf_flag_caps_per_round".

Zmiany serwera:

  • Naprawiono błąd który powodował kopanie graczy z serwera za "INVALID_STEAM_TICKET".
  • Dodano informacje w konsoli która wyświetla kiedy serwer ponownie połączył się do Steam.


Beta Aktualizacji silnika GoldSrc (silnik Half-Life 1)


Zmiany serwera:

  • Naprawiono błąd który powodował kopanie graczy z serwera za "INVALID_STEAM_TICKET".
  • Dodano informacje w konsoli która wyświetla kiedy serwer ponownie połączył się do Steam.
  • Nazwa mapy oraz inne zmienne raportowane przez serwer są teraz bardziej aktualne. (cokolwiek by to miało znaczyć - dop. red.)
  • HLTV łączy się jako gracz więc jest możliwe sprawdzanie pingu.
  • Naprawiono sporadyczne zawieszanie się serwera przy starcie w systemie Linux na maszynach SMP.

Aby pobrać tą aktualizacje użyj "-beta hlds0319" w linii poleceń.


Aktualizacja bety silnika GoldSrc (silnik Half-Life 1)


Zmiany serwera:

  • Naprawiono przejmowanie przez HLTV 'zwykłych' STEAM_ID
  • Naprawiono błąd komendy mp_timeleft który powodował że komenda nie była odświeżana w zasadach serwera.

Aby pobrać tą aktualizacje użyj "-beta hlds0319" w linii poleceń.


2009.03.19

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Dodano renderowanie wielordzeniowe:

  • To jest wczesne wydanie skierowane głównie dla osób chcących testować, dlatego opcja jest domyślnie wyłączona.
  • Aby włączyć renderowanie wielordzeniowe trzeba zaznaczyć przełącznik "Renderowanie wielordzeniowe" ("Multicore Rendering") w okienku Opcje->Wideo->Zaawansowane (Options->Video->Advanced).

Inne zmiany:

  • Różne ulepszenia dla systemu decali i czegoś tam jeszcze (client bone/flex setup).
  • Poprawki dla przełączania się za pomocą alt+tab.
  • Ulepszono sposób inicjalizacji dźwięku przestrzennego dla specyficznych kart dźwiękowych.
  • Naprawiono wywalanie się hl2.exe przy wyjściu z gry na Vista 64bit.


2009.03.17

Aktualizacja Steam
Steam-logo.png
  • Różne aktualizacje dla SteamWorks.
  • Naprawiono przypadek, że niektóre pliki nie były kasowane.


2009.03.17

Aktualizacja MediaWiki

Od dzisiaj strona HLDS.pl działa na silniku MediaWiki 1.14 - więc spodziewajcie się, że przez kolejne dwa dni może nie być starego wyglądu strony. Dochodzi 2 w nocy i czas iść w kimę. Jutro z rana rzeźba.

Linki działają...w sumie zawsze działały, trzeba pisać {{news|1=tytul z url i takie tam|2=wiadomosc z url}}

2009.03.13

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Gracze ogłuszeni przez Sandmana Scouta otrzymują teraz 50% mniej obrażeń
  • Zwiększono minimalną odległość z której można ogłuszyć graczy za pomocą Sandmana
  • Naprawiono rocket & grenade jumpy
  • Naprawiono problem - gracze nie mogli się przyłączyć do drużyny lub utrzymać połączenia z serverem
  • Naprawiono "taunt kill achievement" Scouta który odblokowywał się dla przypadkowych graczy
  • Naprawiono crash przy kreowaniu płomieni wylotowych broni
  • Naprawiono crash powodowany podczas ustalania broni widocznej na przebraniu szpiega
  • Naprawiono brakujący łańcuch na modelu Nataschy
  • Naprawiono kod ogłuszania graczy Sandmanem który powodował błędy w działaniu Nataschy

Po tej aktualizacji, nie będziesz potrzebował komendy "-NoQueuedPacketThread".

Tłumaczenie by AdRiAnO66


2009.03.13

Aktualizacja Red Orchestra
  • Dodano 44 osiągnięcia.
  • Dodano nową mapę Fallen Heroes.
  • Poprawiono błędy na niektórych mapach:
    • Zhitomir1941 - Naprawiono ochronę spawnów.
    • BlackDayJuly - Naprawiono niemożliwość wezwania artylerii.
    • HedgeHog - Naprawiono możliwość spuszczenia artylerii na respawn.
  • Liczba graczy jest teraz poprawnie podawana w przeglądarce serwerów wbudowanej w grze jak i Steamowej.
  • Dodano obsługę VoIP na serwerach stawianych przez "Nowa gra".


2009.03.11

Unreal Tournament 3 - Kolejny FreeWeekend
  • Ostatni darmowy weekend i obniżka ceny UT3 o 40% cieszyły się takim wzięciem (sprzedaż wyniosła 2000% więcej niż normalnie), że Valve wspólnie z Epic Games postanowiło uczcić to przedłużając promocję. 40% obniżka cen będzie trwała aż do 22 marca. Aby nie było nudno, w ten weekend znów będzie można zagrać w pełną wersję UT3 za całkowitą darmochę. Już w tej chwili można zacząć pobierać pliki, wystarczy kliknąć w linka: steam://install/13210.


2009.03.09

Weekendowe aktualizacje
  • Mamy nowe, fajniejsze logo serwisu ;)
  • Aktualizacja klienta Steam
    • Poprawiono wywalanie się aplikacji hl2.exe przy zamykaniu gier.
    • Naprawiono problemy z lokalizacjami steama.
    • Dodano informację o zakończeniu aktualizacji gier.
  • Aktualizacja Team Fortress 2
    • Naprawiono problem, spowodowany poprzednią aktualizacją, ze skokami.


2009.03.06

Nadrabiamy "drobne" zaległości :)
  • UnrealTournament 3 FreeWeekend
    • Wprawdzie może nie do końca darmowy weekend ale zawsze można sobie za darmochę pograć. W UT3 grać można od wczoraj do jutra :)
  • SourceMod 1.2 wydany
    • Dodano pełną obsługę Left4Dead i Dark Messiah'a, do tego zaktualizowali tłumaczenia (w tym oczywiście polskie), naprawili kilka błędów i jak zwykle kilka stworzyli.
  • Ukazał się nowy LogMod
    • Pamięta to ktoś w ogóle? Nowa wersja (0.8.0.4) naprawia błędy silnika HL1 w odpowiadaniu na zapytania o status serwera. naprawdę bardzo przydatne.
  • SourceMM czy jak kto woli MetaMod:Source w wersji 1.7.1
  • SourceMod 1.1.1 oraz 1.1.2 wydane
    • W związku z aktualizacjami TF2 te wersje pojawiły się jedna po drugiej, w sumie żadnych nowości.
  • Team Fortress 2 aktualizacja
    • Pojawiło się kilka aktualizacji do TF2. Jedna z nich dodała nowe bronie dla Scouta oraz kilka map.


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia