* Dodano wiadomości o nieudanych próbach połączenia do serwera np. informacja o pełnym serwerze.
+
* Więcej usprawnień w implementacji [[PunkBuster]]a.
+
* Dodano możliwość zmieniania widoku na mapie podczas sprawdzania przez [[PunkBuster]]a oraz dodano informację, że coś się dzieje.
+
* Ulepszono sposób łączenia się z serwerem.
+
* Ustawiono logikę czyszczenia plików ftmp na serwerze aby działała poprawnie.
+
* Dodano nowy SDK do autoryzacji naprawiający problemy z zapytaniami MBS, wywalanie się serwerów oraz wycieków pamięci.
+
* Ulepszono informację dla gracz który nie zakwalifikował się na treningu.
+
* Naprawiono wyświetlanie ilości graczy w przeglądarce internetowej.
+
* Naprawiono zmniejszanie się ilości granatów wyświetlanych na ekranie kiedy zmieniany był typ amunicji w M320.
+
* Naprawiono problem z wyświetlaniem ilości granatów ręcznych.
+
* Przy starcie gry plik ze statystykami zostanie wyczyszczony, więc niepoprawne statystyki nie będą blokować możliwości robienia treningów.
+
* Usunięto wiadomość "player didn't play in round" z logów.
+
* Naprawiono problem z utratą statystyk gdy gracz był martwy i runda skończyła się przegrana.
+
* Ulepszono wsparcie tagów klanowych, teraz tag może być wyświetlany przed nickiem, za nickiem oraz w stary sposób ''of xxx''.
+
* Uniemożliwiono położenie się gdy rzucany jest granat.
+
* Gdy użytkownik zostanie wyrzucony z serwera dostanie teraz informację o tym, że serwer był pełny lub podał nieprawidłowe hasło.
+
* Dodano możliwość odświeżenia statusu serwera w przeglądarce po kliknięciu na niego lewym przyciskiem myszki. Serwer odświeży się jeśli ostatnie posiadane informacje na jego temat są starsze niż 10 minut.
+
* Dodano plik pbsetup oraz prosty plik bat (Binaries\pbsetup_help.bat) do aktualizacji [[PunkBuster]]a.
+
* Dodano instalacje [[PunkBuster]]a do kroków instalacyjnych gry.
+
+
}}
+
=2009.07.07=
=2009.07.07=
{{news|[[Mani Admin Plugin]] wydany na licencji GPL!|2=
{{news|[[Mani Admin Plugin]] wydany na licencji GPL!|2=
Dodano możliwość zmieniania widoku na mapie podczas sprawdzania przez PunkBustera oraz dodano informację, że coś się dzieje.
Ulepszono sposób łączenia się z serwerem.
Ustawiono logikę czyszczenia plików ftmp na serwerze aby działała poprawnie.
Dodano nowy SDK do autoryzacji naprawiający problemy z zapytaniami MBS, wywalanie się serwerów oraz wycieków pamięci.
Ulepszono informację dla gracz który nie zakwalifikował się na treningu.
Naprawiono wyświetlanie ilości graczy w przeglądarce internetowej.
Naprawiono zmniejszanie się ilości granatów wyświetlanych na ekranie kiedy zmieniany był typ amunicji w M320.
Naprawiono problem z wyświetlaniem ilości granatów ręcznych.
Przy starcie gry plik ze statystykami zostanie wyczyszczony, więc niepoprawne statystyki nie będą blokować możliwości robienia treningów.
Usunięto wiadomość "player didn't play in round" z logów.
Naprawiono problem z utratą statystyk gdy gracz był martwy i runda skończyła się przegrana.
Ulepszono wsparcie tagów klanowych, teraz tag może być wyświetlany przed nickiem, za nickiem oraz w stary sposób of xxx.
Uniemożliwiono położenie się gdy rzucany jest granat.
Gdy użytkownik zostanie wyrzucony z serwera dostanie teraz informację o tym, że serwer był pełny lub podał nieprawidłowe hasło.
Dodano możliwość odświeżenia statusu serwera w przeglądarce po kliknięciu na niego lewym przyciskiem myszki. Serwer odświeży się jeśli ostatnie posiadane informacje na jego temat są starsze niż 10 minut.
Dodano plik pbsetup oraz prosty plik bat (Binaries\pbsetup_help.bat) do aktualizacji PunkBustera.
Dodano instalacje PunkBustera do kroków instalacyjnych gry.
Pod koniec czerwca Mani - twórca pluginu - wskrzesił swoja stronę i zapowiedział, że upubliczni kod swojego dzieła na licencji GPL. Dwa dni temu na stronie projektu pojawiła się wiadomość o poszukiwaniu ludzi chcących kontynuować projekt. Szkoda, że stało się to dopiero teraz, gdy MAP nie jest kompatybilny z większością gier na silniku Source a jego rozwój stał w miejscu przez naprawdę długi okres. Przez to plugin jest na etapie wymierania i nie ma najmniejszych szans konkurować z silnie rozwijanym SourceModem. W tej chwili MAP używają go tylko administratorzy serwerów Counter-Strike: Source oraz domorośli admini innych gier opartych na silniku Source.
Dodano komendę konsolową "version" aby wyświetlić wersję gry.
Ulepszono wydajność przeglądarki serwerów.
naprawiono łączenie się z serwerami z hasłem, teraz nie będzie się łączyć z serwerem, który znajduje się pod kursorem myszy w momencie przyciśnięcia klawisza "Join".
Naprawiono niepoprawne zamykanie menu ustawień kiedy przyciśnięty został klawisz ESC, gracz zostawał wtedy bez menu i możliwości kontroli nad grą.
Zoptymalizowano generacje misji.
Naprawiono problem podczas logowania się serwerze, czasem pobierało profil innego żołnierza.
Ulepszono sposób w jaki serwer zarządza zautoryzowanymi obiektami.
Naprawiono problem z zapisywaniem wszystkich punktów gracza gry gracz był dodany do systemu punktowania.
Naprawiono problem gdzie gracz nie był zalogowany do MBS kiedy wylogował się z serwera przed autoryzacją.
Rozwiązano problem z podczepianiem granatnika M320.
Pasek tytułowy serwera dedykowanego pokazuje teraz aktualną misję oraz informację o graczach.
Naprawiono pokazywanie się informacji "Waiting for other players".
Usunięto niektóre logi z serwera.
Zwiększono komunikację aby zapewnić wsparcie kiedy wszyscy gracze użyją ciężkiego załadunku. To może rozwiązać problemy z niepojawianiem się graczy na spawnie lub dostawaniem niepoprawnej broni.
Naprawiono możliwość dostania dodatkowej amunicji do M320.
Naprawiono błędy przy zmianie hasła w ustawieniach konta.
Dodano wsparcie D3D9Ex w nakładce wideo (dla ArmA 2).
Poprawiono niepotrzebne tworzenie zrzutów pamięci kiedy Steam nie może się połączyć.
Naprawiono poczekalnie gier/chaty, które próbowały wysłać metadane przy rozłączeniu z serwerami Steam.
Dodano link do DLC na stronach produktów (które je mają) w sklepie Steam.
Naprawiono potencjalną możliwość wycieku pamięci przy pojawieniu się informacji o dostępności znajomych przy przechodzeniu z trybu pełno ekranowego na pulpit.
Dodano limit jednocześnie wyskakujących informacji o znajomych, teraz wyskoczy maksymalnie szesnaście informacji.
Naprawiono potencjalny przypadek odrzucania zdarzeń wejścia w nakładce wideo.
Poprawiono kompatybilność nakładki wideo z OSD ostatnich wersji RivaTuner.
Naprawiono problemy z synchronizacją SteamCloud w trybie offline.
Naprawiono filtrowanie modów w przeglądarce serwerów uniemożliwiające pobieranie listy serwerów z serwerów głównych.
Poprawiono logikę nawiązywania połączenia, aby wspomóc serwery, które automatycznie łączą się ze Steamem, oraz dodano dodatkowe logowanie, aby ją śledzić.
Dodano dodatkowe systemy gromadzenia danych, aby pomóc nam zrozumieć i ulepszyć serwer dedykowany dla Linuxa.
Team Fortress 2:
Komenda cl_flipviewmodels nie może być teraz ustawiana, gdy jest się połączonym z serwerem.
Naprawiono problem z przyciskiem "Back" w menu wyboru broni.
Naprawiono problem, w którym obserwator mógł ustawiać pole widzenia modeli obserwowanych graczy.
Naprawiono błąd, w którym uderzenia pięścią Heaviego nie zgrywały się z kliknięciami myszy kiedy modele były odwrócone.
Naprawiono błąd związany z liczbą Bonk!ów po podejściu do szafeczki w respie.
Naprawiono błąd związany z redukcją obrażeń przez Dead Ringera przy tauncie szpiega.
Przywrócono wpływ Force-A-Nature i pchnięcia powietrzem na przebranych szpiegów.
Nie opisane poprawki z wcześniejszej aktualizacji:
Ambassador nie strzela już na wylot przez budowle.
Razorback nie powoduje już zmniejszenia prędkości poruszania się.
Po kilku miesiącach ciszy dzisiaj doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji moda Insurgency. Lista zmian nie jest imponująca, ale zawsze to jakaś aktualizacja. Lista zmian:
Dodano nową mapę: Ins_Karam.
Dodano nowe dźwięki przy podnoszeniu amunicji ze skrzynek oraz nowy dźwięk odbezpieczania granatu M67.
Naprawiono wywalanie się Steama po kliknięciu na bardzo długi link w okienku chatu.
Naprawiono nakładkę w grze, która nie pokazywała się w aplikacjach D3D9.
Naprawiono przypadek gdzie nakładka stawała się czasowo niedostępna z powodu użycia skórki, która generowała złe kształty.
Naprawiono przypadki prób wysyłania danych do serwerów Steam gdy klient był rozłączony.
Naprawiono okienko chatu w nakładce, w którym był tekst z poza gry i przez to okienko nie przewijało się automatycznie na dół.
Naprawiono uszkadzanie plików logów z nakładki.
Naprawiono problem z ściąganiem cache aplikacji u użytkowników z wolnym łączem.
2009.06.21
Zmiana serwera
Zmiana serwera w tym tygodniu.
Czyli jak wam serwis hlds.pl, mumble i pare innych nie działa to znaczy, że trzeba poczekać, zmiany nastąpią w ciągu najbliższych trzech dni. Serwisy prawdopodobnie zmienią dns'y jakoś rano pewnego dnia.
Tak więc cierpliwości.
2009.06.20
Aktualizacja America's Army 3
Po niesamowitych problemach z autoryzacją na serwerach głównych AA twórcy gry wydali pierwszą (właściwie to drugą) łatkę do gry.
Lista zmian:
Usunięto lagi spowodowane przez innych graczy w momencie ich podłączania lub rozłączania się z serwera.
Naprawiono problemy ze spawnem na początku rundy.
Rozwiązano problem z niezapisywaniem wyników treningów.
Usprawniono komunikacje z serwerami autoryzującymi.
Wyeliminowano ściny podczas przejścia z misji treningowej do innej.
Wyeliminowano wahanie podczas misji treningowych.
Znacząco zredukowano liczbę połączeń pomiędzy graczem a serwerem autoryzacji.
Rozwiązano problem z zapisywaniem i wyświetlaniem odznaczeń.
Ulepszono komunikację przy logowaniu z serwerami autoryzującymi.
Ulepszono śledzenie statystyk graczy aby były bardziej dokładne.
Uwaga na ludzi używających luki w serwerach CSS i TF2! Przeprowadzają oni DOS Attack na serwery stosując exploit, który pozwala na przejęcie hasła RCON, crash serwera, wzrost pingu u wszystkich graczy powyżej 600 itp. Jeżeli na twoim serwerze dzieją się dziwne rzeczy warto zabezpieczyć się przed ewentualnym włamaniem. Tu znajdziecie więcej info:
http://www.cadred.org/Forums/Thread/50102/
Uwaga w pliku dosattackfix.vdf jest błąd! Nie zapomnij usunąć końcówki .dll aby plugin poprawnie działał.
Nie wiem kto to pisał ale ten plugin nie działa ;) Jedynym i skutecznym rozwiązaniem jest wycięcie w fw połączeń TCP na port serwera (np 27015)
Od dzisiaj na Steam można zacząć preload America's Army 3. Aby zacząć preload trzeba zalogować się w oficjalnym sklepie Steam i wejść w ten link, gra się doda do konta i będzie można zacząć ściągać. Zgodnie z zapowiedziami America's Army 3 zostanie odblokowana 17 czerwca.
Dla tych którzy nie wiedzą co to jest AA (a są w ogóle tacy?) odsyłam pod poniższe linki:
Tydzień temu pojawiła się nowa wersja SourceModa oznaczona numerkiem 1.2.1. Standardowo poprawili kilka błędów i też kilka zostawili. Niestety w tej wersji nie zostały zaktualizowane pliki językowe (w wersji developerskiej błąd został już dawno poprawiony) i wciąż pojawia się problem z polskim tłumaczeniem przy głosowaniu na następną mapę. Osoby chcące mieć poprawione tłumaczenie muszą ściągnąć wersję developerską polskiego tłumaczenia dostępną tym adresem (wystarczy kliknąć na przycisk export przy języku polskim).
2009.06.02
Koniec dnia dziecka
Chcieliśmy aby dzieci neo płakały w dzień dziecka, iż nie mogą się dostać na nasz serwer - udało się ;)
A tak na serio to mieliśmy awarie dysku, ale nic nie zostało stracone - jedynie nerwy i czas.
Poniżej kilka obrazków dla zainteresowanych - dzięki Muninowi.
Jak wykresy się nie pokrywają to jest bardzo źle. Jak widać /dev/sdb zapisywał jak należy, a /dev/sda walczył z odczytem. Padł /dev/sda.
Obciążenie w kosmos, ale głównie przez IO wait.
MySQL walczy i zwiększa ilość wątków, chyba wykresu liczby połączeń nie muszę pokazywać ;)
Ciekawostka, pod koniec miesiąca migrujemy na nową maszynę, a tutaj taki zonk ;)
2009.05.30
Natural Selection 2
Natural Selection 2, mod do Half-Life 1 wyewoluował i został przeniesiony na silnik Source, ujrzy światło dzienne na jesień 2009. Niestety teraz będzie płatny, jest do zamówienia w preorderze w różnych konfiguracjach, ale jak wynika z krótkiego wywiadu z osoba należącą do teamu rozwijającego grę - 98% osób zamówiła najbardziej wypasioną wersję.
Więcej na rock paper shotgun. Tymczasem oczy oraz wyobraźnię można nakarmić poniższym teaserem gry.
Dodano Kamienie Milowe do odznaczeń Snajpera/Szpiega jako alternatywny sposób zdobywania broni.
Tryb Arena:
Dodano zmienną tf_arena_use_queue. Włączenie tej komendy spowoduje użycie starej kolejki oczekiwania na grę.
Dodano zmienną tf_arena_round_time w celu ustawienie limitu czasowego rundy.
Dodano podawanie ID gracza który wybudował teleport w zdarzeniu player_teleported.
Naprawiono wywalanie się serwera spowodowane zdarzeniem zabójstwa.
Naprawiono błąd powodujący, że Szpieg nie był telefragowany gdy stał na teleporcie przeciwnika z włączonym Dead Ringerem.
Naprawiono pokazywanie się atakującemu informacji o mini krytycznym strzale gdy w rzeczywistości był to strzał krytyczny kiedy przeciwnik był pod działaniem Jarate.
Naprawiono Ambasadora tak aby zadawał obrażenia budowlą.
Naprawiono przebranie Szpiega, gdy ten przebierał się za kogoś ze swojej drużyny nie było widać efektów krwi.
Naprawiono pokazywanie się złej ikony śmierci gdy gracz ginął z podpalonej strzały.
Znów będziemy mogli za darmo pograć w Unreal Tournament 3 na Steam. Tym razem przez trzy dni nadchodzącego weekendu, grę można pobierać już teraz, wystarczy kliknąć w linka.
Dodano nową mapę, Pipeline. Pipeline jest pierwszą mapą z nowym trybem gry nazwany wyścigiem wózków.
Dodano nową mapę arena Sawmill.
Dodano nową mapę arena Nucleus.
Dodano nową mapę payload Hoodoo.
Zaktualizowano Dustbowl aby naprawić niemożliwość wskoczenia przez okno do pierwszego budynku w drugiej części mapy.
Zmiany u Snajpera:
Dodano nową broń zastępującą karabin snajperski, łuk The Huntsman.
Dodano nową broń zastępującą SMG, słoik Jarate.
Dodano nową broń zastępującą SMG, tarczę The Razorback.
Standardowa broń snajperska może teraz przestrzeliwać przez swoją drużynę.
Dodano 54 nowe linie z głosem Snajpera.
Dodano 35 nowych odznaczeń dla Snajpera.
Zmiany u Szpiega:
Dodano nową broń zastępującą Rewolwer, nowy rewolwer The Ambassador.
Dodano nowy zegarek, Dead Ringer.
Dodano nowy zegarek, Cloak and Dagger.
Nazwa Szpiega przebranego za kogoś ze swojej drużyny jest poprawnie pokazywana.
Naprawiono błąd u obserwatorów powodujący pokazywanie niewłaściwej broni przebranego szpiega.
Naprawiono błąd kiedy wrogi szpieg był przebrany za szpiega nie paliły się papierosy.
Naprawiono błąd kiedy przebrany szpieg miał bonus życia od medyka zła wartość była pokazywana medykowi.
Szpieg przebrany za wrogiego szpiega dostaje losową maskę aby dokończyć przebranie.
Szpieg przebrany za Medyka ma teraz pasek Ubercharge.
Podczas przebierania się za kogoś przebranie pokazuje ilość życia jaką miała osoba za którą Szpieg się przebrał.
Szpiedzy mogą podnosić apteczki aby uzupełnić życia dla przebrania, nawet jak nie są ranni.
Menu przebierania się nie pokazywało się przy włączonym minimalnym HUDzie.
Szpieg przebierający się za gracza z nieodblokowaną bronią będzie widoczny również z nieodblokowaną bronią.
Szpieg może używać telepotrów przeciwnika.
Dodano 70 nowych linijek z głosem Szpiega.
Dodano 34 nowe osiągnięcia dla Szpiega.
Zmiany tablicy wyników:
Dominacje nie są już pokazywane po zmianie drużyny.
Martwi gracze są pokazywani na ciemniejszy kolor.
Zmieniono nazwy klas na ikonki klas.
Gracze mogą zobaczyć ilość wszystkich dominacji.
Ogólne:
Nowe jak i stare bronie nie wymagają zdobywania osiągnięć, pojawiają się same w losowych momentach.
Naprawiono błąd umożliwiający Scoutowi regeneracje piłeczek do Sandmana w nieodpowiednim czasie.
Demoman może zdetonować 'kluski' podczas tauntu.
Uderzenie powietrza z miotacza ognia gasi płomienie osób z własnej drużyny.
Granaty i rakiety pod działaniem Kritzkriega odbite przez Pyro są krytyczne.
Heavy i Snajper mają teraz dodatkowe animacje śmierci.
Naprawiono HUD w trybie payload aby uaktualniał się podczas dołączenia do gry oraz gdy wózek jest pchany.
Zasobniki Inżyniera dają teraz 20%, 30% i 40% maksymalnej amunicji na każe użycie, w zależności na którym poziomie jest zasobnik.
Dodano opcje uruchamiania "-sillygibs" pozwalającą na wyłączenie brutalnych kawałków ciała.
Dodano nowy taunt dla Kritzkriega, który leczy za 10 punktów.
Ulepszono kamerę po śmierci kiedy odgrywana jest dodatkowa animacja śmierci.
Dodano brakujące obrazki map z poprzedniej aktualizacji.
Usunięto napis "Final" z nazw map w szybkiej liście przeglądarki serwerów.
Serwer:
Dodano zmienną "sv_allow_voice_from_file", która standardowo jest ustawiona na 1. Gdy zostanie ustawiona na 0 blokuje u graczy używanie opcji "voice_inputfromfile", dzięki temu nie będą mogli odtwarzać np. muzyczek.
Uaktywniono zmienną "sv_allow_wait_command", standardowo ustawiona jest ta 1. Gdy komenda jest ustawiona na 0 uniemożliwia graczom korzystanie z komendy "wait".
Z racji zbliżającej się aktualizacji dla Snajpera i Szpiega, Valve znów daje nam możliwość pogrania w pełą wersję Team Fortress 2 za całkowitą darmochę. Oczywiście tylko na czas weekendu. Już w tej chwili można (a nawet trzeba) zacząć pobierać grę, wystarczy kliknąć z obrazek poniżej.
Używasz Mumble? Uważasz go za dobry 'soft' dla graczy? Jeżeli tak nominuj go do SourceForge 2009 Community Choice Awards wybierając kategorie Best Project for Gamers.
By nominować kliknij obrazek / wymagane konto w serwisie SourceForge.net
Na oficjalnej stronie Steam pojawiła się właśnie dosyć ciekawa wiadomość. Dostępne są globalne zestawienie zdobytych osiągnięć we wszystkich gier gdzie odznaczenia są dostępne. Po wybraniu interesującej nas gry można zobaczyć ile procent graczy zdobyło dane osiągnięcie. Czyli np. 0.4% osób posiadających Left4Dead zdobyło "LEGENDARY SURVIVOR" (w tym ekipa HLDS.pl!). Dodatkowo po zalogowaniu się do Społeczności Steam możliwe jest porównanie swoich odznaczeń z listą ogólną.
2009.05.07
Miks gier i filmów
Taka ciekawostka, jak niektórzy poprzerabiali postery filmowe mieszając je z branżą gier i konsol.